Panewki 3.3 V6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Panewki 3.3 V6

#1 Postautor: kaini » środa, 7 kwietnia 2021, 16:26

Może czas na taki temat i ktoś będzie miał odwagę się podzielić swoimi naprawami lub przemyśleniami o panewkach i przyczynach.
Czy podzielicie się fotkami silników, smoków, pompy oleju? Chodzi mi o osady z olejów.

No więc ja zrobiłem rozrząd i luzy. Kompresja powróciła na 1 głowicy z 9 na 11. Zrobiłem chyba 4-5 tyś.
Ktoś z forum pisał mi że panewki to wina nie zmienionej pompy oleju po zrobieniu luzów zaworowych.

Czy zgadzacie się z ta teorią?
Czy warto by zrobić panewki profilaktycznie?
Jak u was po naprawach luzów?

Zdjęcia silnika góra (chyba zasługa płukanki). Moja teoria na ten temat taka że powinna kanały i panewki wyczyścić i częsta zmiana oleju powinna być ok.
W smoku za sitakiem pompa w stanie jak z zewnątrz czyli jak nówka. Pompy nie zmieniłem bo kolega doradził że jak nie było problemów to nie ruszać .
Z dołu silnik widać że osadów więcej (zdjęcie przed myciem).

IMG_20200618_171322.jpg
IMG_20200618_171322.jpg (209.95 KiB) Przejrzano 1151 razy



IMG_20200617_190003.jpg
IMG_20200617_190003.jpg (236.55 KiB) Przejrzano 1151 razy

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Panewki 3.3 V6

#2 Postautor: Sajmon27 » środa, 7 kwietnia 2021, 17:22

Jaki koszt wymiany rozrządu i regulacji luzów?
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11393
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Panewki 3.3 V6

#3 Postautor: Marek » środa, 7 kwietnia 2021, 18:18

Kaini. Kolega Ci doradził że jak nie było problemów to nie ruszać. Po pierwsze skąd wiesz .Chyba że mierzyłeś ciśnienie. Po drugie pompa się zużywa w środku nie na zewnątrz i po przytkaniu smoka nie wiadomo jak wyglądają tryby. I jeszcze jedno przejechałeś kilka ładnych tysięcy rozebrałeś pół silnika i wymiana pompy przy tym wszystkim według mnie jest wskazana.

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Panewki 3.3 V6

#4 Postautor: kaini » środa, 7 kwietnia 2021, 19:39

Gdyby pompa była dostępna gdy robiłem to bym wymienił. Pisałem, że w środku jak nowa. Myślę że 5 cm dalej gdzie są tryby jej stan nie będzie inny niż na końcu smoka przy wejściu do pompy.
Przytkany smok? Rozwiń myśl.
Faktycznie można zmierzyć ciśnienie i zmienić czujnik wg instrukcji Farmera.

Czy wymiana panewek jest możliwa bez wyciągania silnika?

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Panewki 3.3 V6

#5 Postautor: Panicz » środa, 7 kwietnia 2021, 19:57

Korbowe wymienisz od dołu. Zanim wymienisz to sprawdź jak wyglądają. Główne na upartego też zmienisz, ale to już druciarstwo trochę. Najgorsze z regóły są te najdalej od pompy oleju. Jak są ok to bym zostawił stare.
W 3.5 stara pompa oleju zęby miała w idealnym stanie, były rysy na bokach kół i na obudowie. Ciśnienie miała do końca.
Zmierz ciśnienie oleju, jak jest ok i nic nie puka stuka to bym na siłe nie rozbierał.
To że panewki padają po remoncie góry silnika to wg mnie przez niechlujstwo mechanika. Nowy łańcuch może mieć wpływ na pierwszą panewkę główną, ale jak już pare tys po tym zrobiłeś i nic się nie dzieje.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Panewki 3.3 V6

#6 Postautor: diodalodz » czwartek, 8 kwietnia 2021, 01:11

Mój silnik puka po odpaleniu jakieś 2 sekundy. Wymiana pompy na nową w dodatku o poprawionej konstrukcji tylko pogorszyła sprawę.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości