Może czas na taki temat i ktoś będzie miał odwagę się podzielić swoimi naprawami lub przemyśleniami o panewkach i przyczynach.
Czy podzielicie się fotkami silników, smoków, pompy oleju? Chodzi mi o osady z olejów.
No więc ja zrobiłem rozrząd i luzy. Kompresja powróciła na 1 głowicy z 9 na 11. Zrobiłem chyba 4-5 tyś.
Ktoś z forum pisał mi że panewki to wina nie zmienionej pompy oleju po zrobieniu luzów zaworowych.
Czy zgadzacie się z ta teorią?
Czy warto by zrobić panewki profilaktycznie?
Jak u was po naprawach luzów?
Zdjęcia silnika góra (chyba zasługa płukanki). Moja teoria na ten temat taka że powinna kanały i panewki wyczyścić i częsta zmiana oleju powinna być ok.
W smoku za sitakiem pompa w stanie jak z zewnątrz czyli jak nówka. Pompy nie zmieniłem bo kolega doradził że jak nie było problemów to nie ruszać .
Z dołu silnik widać że osadów więcej (zdjęcie przed myciem).
Panewki 3.3 V6
Moderator: Moderator
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewki 3.3 V6
Jaki koszt wymiany rozrządu i regulacji luzów?
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewki 3.3 V6
Kaini. Kolega Ci doradził że jak nie było problemów to nie ruszać. Po pierwsze skąd wiesz .Chyba że mierzyłeś ciśnienie. Po drugie pompa się zużywa w środku nie na zewnątrz i po przytkaniu smoka nie wiadomo jak wyglądają tryby. I jeszcze jedno przejechałeś kilka ładnych tysięcy rozebrałeś pół silnika i wymiana pompy przy tym wszystkim według mnie jest wskazana.
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewki 3.3 V6
Gdyby pompa była dostępna gdy robiłem to bym wymienił. Pisałem, że w środku jak nowa. Myślę że 5 cm dalej gdzie są tryby jej stan nie będzie inny niż na końcu smoka przy wejściu do pompy.
Przytkany smok? Rozwiń myśl.
Faktycznie można zmierzyć ciśnienie i zmienić czujnik wg instrukcji Farmera.
Czy wymiana panewek jest możliwa bez wyciągania silnika?
Przytkany smok? Rozwiń myśl.
Faktycznie można zmierzyć ciśnienie i zmienić czujnik wg instrukcji Farmera.
Czy wymiana panewek jest możliwa bez wyciągania silnika?
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewki 3.3 V6
Korbowe wymienisz od dołu. Zanim wymienisz to sprawdź jak wyglądają. Główne na upartego też zmienisz, ale to już druciarstwo trochę. Najgorsze z regóły są te najdalej od pompy oleju. Jak są ok to bym zostawił stare.
W 3.5 stara pompa oleju zęby miała w idealnym stanie, były rysy na bokach kół i na obudowie. Ciśnienie miała do końca.
Zmierz ciśnienie oleju, jak jest ok i nic nie puka stuka to bym na siłe nie rozbierał.
To że panewki padają po remoncie góry silnika to wg mnie przez niechlujstwo mechanika. Nowy łańcuch może mieć wpływ na pierwszą panewkę główną, ale jak już pare tys po tym zrobiłeś i nic się nie dzieje.
W 3.5 stara pompa oleju zęby miała w idealnym stanie, były rysy na bokach kół i na obudowie. Ciśnienie miała do końca.
Zmierz ciśnienie oleju, jak jest ok i nic nie puka stuka to bym na siłe nie rozbierał.
To że panewki padają po remoncie góry silnika to wg mnie przez niechlujstwo mechanika. Nowy łańcuch może mieć wpływ na pierwszą panewkę główną, ale jak już pare tys po tym zrobiłeś i nic się nie dzieje.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewki 3.3 V6
Mój silnik puka po odpaleniu jakieś 2 sekundy. Wymiana pompy na nową w dodatku o poprawionej konstrukcji tylko pogorszyła sprawę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości