problem z chłodzeniem, 2.4 benz
Moderator: Moderator
- maciej1970
- moje konto
- Posty: 193
- Wiek: 54
- Rejestracja: poniedziałek, 15 lutego 2021, 22:18
- Skąd jesteś: inowrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 298319
- Has thanked: 20 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z chłodzeniem, 2.4 benz
Ściągłem przewody gumowe z kruciaków nagrzewnicy. Wlałem roztwór z kwasku cytrynowego i po jakimś pół godz. czasie wypłukałem wodą z sieci podłączając wąż ogrodowy. Poskładałem wszystko,uzupełniłem płyn na maxa fo kreski i odpaliłem auto nie zakręcając korka ,pochodziło na wolnych obrotach oooo dobre z pół godz. i zaczeło letnie i ciepławe powietrze lecieć . Dziwne tylko to że przez ten czas nie ubyło ze zbiorniczka nic płynu bo raczej powiniec się sam odpowietrzyć.
Mam lpg i trójniki wpięte w węże są z 8 cm od kruciaków nagrzewnicy ,czy one mogą mi tu robić problem z grzaniem ?
Mam lpg i trójniki wpięte w węże są z 8 cm od kruciaków nagrzewnicy ,czy one mogą mi tu robić problem z grzaniem ?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z chłodzeniem, 2.4 benz
Już o tym kiedyś pisałem. Przy LPG w niektórych przypadkach układ chłodzenia gazu zakłóca działanie ogrzewania. Możesz dla sprawdzenia odpiąć z trójnika przewód idący do gazu, zaślepić trójnik, odpalić na benzynie i sprawdzić ogrzewanie. Przewód wodny do instalacji gazowej powinien mieć albo , mniejszy przekrój lub być podpięty do odpływu z nagrzewnicy.
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z chłodzeniem, 2.4 benz
Zgadza się czasami podpięcie równolegle reduktora powoduje zauważalne osłabnięcie ogrzewania,wtedy montuje się szeregowo ale reduktor przed wejściem nagrzewnicy niedogrzanie reduktora ma zły wpływ na samą instalacje LPG a i jeszcze gorszy na silnik
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z chłodzeniem, 2.4 benz
Temperatura płynu za nagrzewnicą nie jest dużo niższa, a można też zastosować podgrzewacz reduktora. To chyba lepsze niż jazda w uszatce i walonkach,
- maciej1970
- moje konto
- Posty: 193
- Wiek: 54
- Rejestracja: poniedziałek, 15 lutego 2021, 22:18
- Skąd jesteś: inowrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 298319
- Has thanked: 20 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z chłodzeniem, 2.4 benz
Marek pisze:Temperatura płynu za nagrzewnicą nie jest dużo niższa, a można też zastosować podgrzewacz reduktora. To chyba lepsze niż jazda w uszatce i walonkach,
Czy możesz bardziej rozwinąć ten temat z podgrzewaczem .
Wziąlem termometr i w środku przy nawiewie 37st. A od strony silnika te kruciaki po trójnikach ok 40st ale do lpg gorące i z chłodnicy ten gruby również gorący.
- Załączniki
-
- 20211201_211616.jpg (198.91 KiB) Przejrzano 1179 razy
-
- 20211201_211824.jpg (157.57 KiB) Przejrzano 1179 razy
-
- 20211201_211616.jpg (198.91 KiB) Przejrzano 1180 razy
-
- 20211201_211824.jpg (157.57 KiB) Przejrzano 1180 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z chłodzeniem, 2.4 benz
Pisałem o podgrzewaczu do reduktora LPG ,Grzałka elektronicznie sterowana dobiera optymalną temperaturę reduktora zależnie od temperatury zewnętrznej i temperatury silnika. Tylko o tym porozmawiaj z gazownikiem nie wiem czy do każdej instalacji można to zastosować.
- Blackjack_PL
- teraz jestem
- Posty: 558
- Wiek: 38
- Rejestracja: piątek, 12 lutego 2021, 13:49
- Skąd jesteś: Bełchatów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Indiglo Blue
- Przebieg (km.): 265000
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z chłodzeniem, 2.4 benz
Ogólnie wciąż uważam że problem tkwi w nagrzewnicy.
Miałem dokładnie takie same objawy i również posiadam LPG w w takiej samej/ zbliżonej konfiguracji ( połączenia za pomocą trójników). Zaczynałem płukać dokładnie tak jak ty wąż , woda 20 min. Zapałem płynem, silnik w temperaturze roboczej, termostat puścił, węże gorące super ale powietrze w nawiewu letnie...
Po jakim czasie i konsultacjach w ASO Kia u znajomych mechaników podjąłem druga próbę płukania z tym że gorąca wodą z dodatkiem chemii od chłopaków. Mowili ' musi puscic' drugie płukanie trwało 3,5 h ! Wyleciało pełno syfu, pospinalem, zapałem płyn, silnik temp. robocza i w reszcie zaczęła grzać.
Miałem dokładnie takie same objawy i również posiadam LPG w w takiej samej/ zbliżonej konfiguracji ( połączenia za pomocą trójników). Zaczynałem płukać dokładnie tak jak ty wąż , woda 20 min. Zapałem płynem, silnik w temperaturze roboczej, termostat puścił, węże gorące super ale powietrze w nawiewu letnie...
Po jakim czasie i konsultacjach w ASO Kia u znajomych mechaników podjąłem druga próbę płukania z tym że gorąca wodą z dodatkiem chemii od chłopaków. Mowili ' musi puscic' drugie płukanie trwało 3,5 h ! Wyleciało pełno syfu, pospinalem, zapałem płyn, silnik temp. robocza i w reszcie zaczęła grzać.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z chłodzeniem, 2.4 benz
Oczywiście że możesz mieć rację. Rozważamy tylko wszystkie ewentualności. Może trzeba zastosować bardziej agresywną chemię niż kwasek cytrynowy.Trzeba mieć pewność, że płyn przepływa przez wszystkie kanały nagrzewnicy, a nie tylko przez część.
- Saimon_2005
- teraz jestem
- Posty: 461
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 15 sierpnia 2020, 10:23
- Skąd jesteś: Warszawa - Ursynów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Taki no...EB
- Przebieg (km.): 284000
- Inny Samochód: SAAB 900 NG
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 29 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z chłodzeniem, 2.4 benz
Może warto rozważyć płukanie układu chłodniczego dedykowanym specyfikiem - TEC2000 lub LM?
https://www.youtube.com/watch?v=w_lkrDJ ... el=TEC2000
https://www.youtube.com/watch?v=eDuoNwo ... orumWiedzy
https://www.youtube.com/watch?v=w_lkrDJ ... el=TEC2000
https://www.youtube.com/watch?v=eDuoNwo ... orumWiedzy
- maciej1970
- moje konto
- Posty: 193
- Wiek: 54
- Rejestracja: poniedziałek, 15 lutego 2021, 22:18
- Skąd jesteś: inowrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 298319
- Has thanked: 20 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z chłodzeniem, 2.4 benz
Marek pisze:Oczywiście że możesz mieć rację. Rozważamy tylko wszystkie ewentualności. Może trzeba zastosować bardziej agresywną chemię niż kwasek cytrynowy.Trzeba mieć pewność, że płyn przepływa przez wszystkie kanały nagrzewnicy, a nie tylko przez część.
Tylko jak sprawdzić czy przez wszystkie kanały nagrzewnicy woda przechodzi ?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z chłodzeniem, 2.4 benz
Trzeba sprawdzić ile płynu się mieści w nagrzewnicy. Nigdy tego nie sprawdzałem, powinna być opisana pojemność. Trzeba poszukać.
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z chłodzeniem, 2.4 benz
Odłącz węże od parownika i je czymś zaślep (śrubą najlepiej, zaciśnij cybantami). Odpal na benzynie i sprawdź czy to coś zmieni.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości