witam.
pytanie czy brakiem ogrzewania może być termostat czy od razu stwierdzamy ,że to nagrzewnica ?
jak sprawdzić czy jedno czy drugie ?
brak ogrzewania
Moderator: Moderator
- maciej1970
- moje konto
- Posty: 193
- Wiek: 54
- Rejestracja: poniedziałek, 15 lutego 2021, 22:18
- Skąd jesteś: inowrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 298319
- Has thanked: 20 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: brak ogrzewania
To zależy jak się zachowuje wskaźnik temperatury. Jeżeli silnik jest gorący to sprawdź dwa przewody wodne które idą od silnika do nagrzewnicy. Jeżeli będą zimne to masz zatkaną nagrzewnice. Jeżeli będą gorące to świadczy o usterce sterowania klapami dmuchawy. Silnik nagrzewa się normalnie?
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: brak ogrzewania
To akurat łatwo sprawdzić w parę minut .
Nagrzewamy auto, wystarczy krótka jazda , a następnie dotykamy ręką dwa przewody idące do nagrzewnicy .
Jeśli coś będzie nie tak to jeden będzie ciepły a drugi zimny .
Awarie termostatu bardzo łatwo sprawdzić zwykłym urządzeniem OBD2 za dwie dychy .
Jeśli temperatura silnika rośnie wolno i jednostajnie to wadliwy jest termostat.
Jeśli temperatura rośnie i w pewnym momencie gwałtownie maleje to znaczy że termostat jest dobry i otwiera sieci zamyka kiedy potrzeba.
Nagrzewamy auto, wystarczy krótka jazda , a następnie dotykamy ręką dwa przewody idące do nagrzewnicy .
Jeśli coś będzie nie tak to jeden będzie ciepły a drugi zimny .
Awarie termostatu bardzo łatwo sprawdzić zwykłym urządzeniem OBD2 za dwie dychy .
Jeśli temperatura silnika rośnie wolno i jednostajnie to wadliwy jest termostat.
Jeśli temperatura rośnie i w pewnym momencie gwałtownie maleje to znaczy że termostat jest dobry i otwiera sieci zamyka kiedy potrzeba.
- maciej1970
- moje konto
- Posty: 193
- Wiek: 54
- Rejestracja: poniedziałek, 15 lutego 2021, 22:18
- Skąd jesteś: inowrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 298319
- Has thanked: 20 times
- Kontaktowanie:
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: brak ogrzewania
Nie cytuj wpisów na które bezpośrednio odpowiadasz jeśli są tuż nad twoim wpisem . Szkoda dwa razy to samo czytać . Chyba że odpowiadasz na tekst ze dwa posty wyżej , to wtedy tak .
Tak jak teraz jest lepiej
Tak jak teraz jest lepiej
- Załączniki
-
- IMG_20210318_142301.jpg (79.77 KiB) Przejrzano 1305 razy
- Saimon_2005
- teraz jestem
- Posty: 460
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 15 sierpnia 2020, 10:23
- Skąd jesteś: Warszawa - Ursynów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Taki no...EB
- Przebieg (km.): 283000
- Inny Samochód: SAAB 900 NG
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 29 times
- Kontaktowanie:
Re: brak ogrzewania
Witaj
Możesz spróbować zastosować płukankę do układu chłodzenia, zanim rozbierzesz pół deski i auta.
Są dostępne LM, TEC2000 i inne.
Możesz spróbować zastosować płukankę do układu chłodzenia, zanim rozbierzesz pół deski i auta.
Są dostępne LM, TEC2000 i inne.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: brak ogrzewania
Ja w zeszłym miesiącu zrobiłem coś innego
Wprawdzie w innym samochodzie ale zasada jest taka sama . Nie było ogrzewania w kabinie , termostat dobry , dolny przewód do nagrzewnicy gorący , górny zimny . Ewidentnie nie ma obiegu .
Pojechałem na działkę i rozlączyłem oba przewody od nagrzewnicy . Do jednego podłączyłem wodę z kranu na podwórku, do drugiego , żeby mi nie leciało na silnik podłączyłem dwa metry rurki do podlewania . Po odkręceniu kranu z rurki na trawnik poleciało coś czerwonego , potem brązowego a na koniec przezroczystego
Dla pewności po chwili zamieniłem przewody miejscami , ale leciała już tylko woda .
Po podłączeniu z powrotem tak jak wszystko powinno być i zalaniu obiegu płynem z nawiewów poleciało ciepłe powietrze . W sumie 20 minut roboty przywróciło auto do stanu salonowego
Wprawdzie w innym samochodzie ale zasada jest taka sama . Nie było ogrzewania w kabinie , termostat dobry , dolny przewód do nagrzewnicy gorący , górny zimny . Ewidentnie nie ma obiegu .
Pojechałem na działkę i rozlączyłem oba przewody od nagrzewnicy . Do jednego podłączyłem wodę z kranu na podwórku, do drugiego , żeby mi nie leciało na silnik podłączyłem dwa metry rurki do podlewania . Po odkręceniu kranu z rurki na trawnik poleciało coś czerwonego , potem brązowego a na koniec przezroczystego
Dla pewności po chwili zamieniłem przewody miejscami , ale leciała już tylko woda .
Po podłączeniu z powrotem tak jak wszystko powinno być i zalaniu obiegu płynem z nawiewów poleciało ciepłe powietrze . W sumie 20 minut roboty przywróciło auto do stanu salonowego
- maciej1970
- moje konto
- Posty: 193
- Wiek: 54
- Rejestracja: poniedziałek, 15 lutego 2021, 22:18
- Skąd jesteś: inowrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 298319
- Has thanked: 20 times
- Kontaktowanie:
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
- maciej1970
- moje konto
- Posty: 193
- Wiek: 54
- Rejestracja: poniedziałek, 15 lutego 2021, 22:18
- Skąd jesteś: inowrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 298319
- Has thanked: 20 times
- Kontaktowanie:
Re: brak ogrzewania
trochę przeszkadza osłona silnika w sprawdzeniu który jest cieplejszy ,oba są ciepłe ale do parownika oby dwa są gorące 71',
gorąca jest też gruba rura wychodząca z góry chłodnicy 73',
zimna jest ta rura co wychodzi z termostatu 12' w dół chłodnicy
powietrze z nawiewu w środku ma 36.
bardziej dokładnie mogę sprawdzić w sobote
gorąca jest też gruba rura wychodząca z góry chłodnicy 73',
zimna jest ta rura co wychodzi z termostatu 12' w dół chłodnicy
powietrze z nawiewu w środku ma 36.
bardziej dokładnie mogę sprawdzić w sobote
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości