Wypadanie zapłonu a sterownik od gazu.
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Wiek: 31
- Rejestracja: piątek, 22 stycznia 2021, 12:58
- Skąd jesteś: Nowa Słupia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: RWD
- Rok: 2005
- Kolor: Złoty-miedziany
- Przebieg (km.): 240000
- Kontaktowanie:
Wypadanie zapłonu a sterownik od gazu.
Witam... Mam małą przeprawę przy sorento 3.5 V6 z 2005 roku... Mianowicie wypadanie zapłonu na cylindrze nr 2. Czy sterownik od gazu może powodować wypadanie zapłonu na benzynie i na gazie? Może pytanie brzmi głupio ale mam stag 300-6 i widzę że sterownik jest podpięty pod elektrykę wtrysków benzyny oraz pod sondy lambda . Dość dużo przeróbek jest zrobione przy wytryskach benzyny oraz przy sondach ale chyba działa bo sondy ładnie oscylują oraz zamieniałem wtryski miejscami żeby je wykluczyć i dalej wypadanie w tym samym cylindrze... Kompresja około 12 na wszystkich z lewej , prawa nie mierzona . Kable i świece nowe oraz iskra jest , szczeliny na świecach ustawione na 0.7, uszczelka kolektora wymieniona bo była na silikon wcześniej . Szczelność kolektora trudno jest sprawdzić ale wydaje się być ok, podciśnienia sprawne oraz na swoich miejscach. Dla tego właśnie pytanie o sterownik gazu . Może on odcina drugi cylinder od paliwa ? Co myślicie ? Błedy to 302 ( wypadanie zapłonu na drugim cylindrze) więcej nie ma.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypadanie zapłonu a sterownik od gazu.
Przewody i cewka zapłonowa do sprawdzenia od tego zacznij.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Wiek: 31
- Rejestracja: piątek, 22 stycznia 2021, 12:58
- Skąd jesteś: Nowa Słupia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: RWD
- Rok: 2005
- Kolor: Złoty-miedziany
- Przebieg (km.): 240000
- Kontaktowanie:
Re: Wypadanie zapłonu a sterownik od gazu.
Jak już pisałem , kable są nowe a cewka była zamieniana miejscami . Sprawdzona też była iskra. Ogólnie to już tyle rzeczy zostało sprawdzone, że teraz przyczepiłem się tego gazu bo jest podpięty pod sterowanie wtryskami benzyny . Nie spotkałem się jeszcze z takim
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Wiek: 31
- Rejestracja: piątek, 22 stycznia 2021, 12:58
- Skąd jesteś: Nowa Słupia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: RWD
- Rok: 2005
- Kolor: Złoty-miedziany
- Przebieg (km.): 240000
- Kontaktowanie:
Re: Wypadanie zapłonu a sterownik od gazu.
Wyjąć całkiem bezpiecznik czy wystarczy wyłączyć przyciskiem pod kierownicą ? Dodam tylko że błąd wraca w ciągu kilku minut pracy na benzynie . Najpierw jest tylko w chwilowych błędach które nie powodują wywalenia kontrolki a po jakiś 10 min wyrzuca na deskę check . Jest sprawdzony sposób na test szczelności kolektora? Bo nie ukrywam że zawsze jest z tym problem i nigdy nie jestem pewny tego sprawdzania a metody używałem już różne .
Jeszcze dodam z komputera diagnostycznego kilka informacji które mocno odbiegają od siebie ...
Korekta dawki paliwa w krótkim okresie czasu bank 1 między +8 a +12, wynik z sond podobny .
Korekta dawki paliwa w krótkim okresie czasu bank 2 między -8 a -12, wynik z sond podobny do korekty. Coś tu nie gra, te rozbieżności są bardzo daleko od siebie... Co to może oznaczać ?
Jeszcze dodam z komputera diagnostycznego kilka informacji które mocno odbiegają od siebie ...
Korekta dawki paliwa w krótkim okresie czasu bank 1 między +8 a +12, wynik z sond podobny .
Korekta dawki paliwa w krótkim okresie czasu bank 2 między -8 a -12, wynik z sond podobny do korekty. Coś tu nie gra, te rozbieżności są bardzo daleko od siebie... Co to może oznaczać ?
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Rejestracja: poniedziałek, 4 lutego 2019, 16:59
- Skąd jesteś: Żywiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 97200
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wypadanie zapłonu a sterownik od gazu.
hunter pisze:Przewody i cewka zapłonowa do sprawdzenia od tego zacznij.
Dość użyteczna metoda polega na odpaleniu motora nocą w ciemnym miejscu. Jeśli wystąpią przebicia będą pojawiały się niebieskie "błyskawice" goniące po kablach lub między kablami a korpusem silnika.
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Wiek: 31
- Rejestracja: piątek, 22 stycznia 2021, 12:58
- Skąd jesteś: Nowa Słupia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: RWD
- Rok: 2005
- Kolor: Złoty-miedziany
- Przebieg (km.): 240000
- Kontaktowanie:
Re: Wypadanie zapłonu a sterownik od gazu.
To nie kable ... Wstępnie znalazłem już trop ale nie mam teraz czasu na dalsze diagnozy , dokładnie to te korekty wskazywały na to że silnik dostaje za mało powietrza... Co jest bez sensu bo przecież i tak zawsze zaciąga ile tylko może i do oporu tak na prawdę ...więc wpadlem na pomysl żeby odpiąć przepływkę i map sensor, chodził wtedy na lekko podwyższonych obrotach ale już nie wyskakuje błąd wypadania zapłonu. Będę dalej szedł w tym kierunku jak znajdę czas... Będę też pisał na bieżąco co znajdę , ponieważ wiem że forum jest zasypane tego typu postami i co najgorsze wiele jest bez rozwiązań, to może komuś przyda się opis mojej sytuacji. Zmienię też nazwę tematu, jeśli się da, żeby było łatwiej go wyszukać. Zobaczymy co wyjdzie
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Wiek: 31
- Rejestracja: piątek, 22 stycznia 2021, 12:58
- Skąd jesteś: Nowa Słupia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: RWD
- Rok: 2005
- Kolor: Złoty-miedziany
- Przebieg (km.): 240000
- Kontaktowanie:
Re: Wypadanie zapłonu a sterownik od gazu.
Na benzynie i na gazie... Na gazie nawet dużo gorzej daje to się odczuć .. jutro będę miał trochę wolnego i w końcu uda mi się posiedzieć przy tym chociaż trochę, to może coś pójdzie do przodu przy okazji zauważyłem że obrotomierz pokazuje cały czas 0 .. a wskazania według komputera diagnostycznego to np 900... Na obrotomierzu widać dopiero ruch przy przegazowaniu i potem znów wraca na 0... Nie wiem czy to mogę coś być związane czy tylko licznik świruje jako odrębna usterka.
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypadanie zapłonu a sterownik od gazu.
Skoro układ zapłonowy sprawdzałeś, a i wtrysk też można pominąć bo na LPG i pb to samo 2 cylinder wypadanie to zostało sprawdzić okablowanie 2 wtrysku LED 12v bądź kontrolka i sprawdzić czy wtrysk nr 2 dostaje sygnał jeden kabelek to stały plus drugi to impulsy masy. A jeśli jest oki sprawdzić szczelność wokół wtrysku benzyny oraz wkrętki gazu i łączeniu kolektora z glowica czy nie zasysa lewego powietrza najłatwiej to prysnąć w tą okolice plakiem i słuchać czy silnik zareaguje.nic więcej nie może być! Bo kompresję sprawdzales
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Wiek: 31
- Rejestracja: piątek, 22 stycznia 2021, 12:58
- Skąd jesteś: Nowa Słupia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: RWD
- Rok: 2005
- Kolor: Złoty-miedziany
- Przebieg (km.): 240000
- Kontaktowanie:
Re: Wypadanie zapłonu a sterownik od gazu.
Zanim sprawdziłem to o czym mówisz to znalazłem coś innego... Wytłumaczy ktoś co to za rzeźba ? Co to miało by za zadanie kostka od góry na kolektorze ta mniejsza obok kostki wtrysków , chyba to jest od stukowego jeśli dobrze kojarzę . A pod izolacja jakieś mostki ? I do tego po wypięciu tego czujnika nic się nie dzieje a mało tego nie wyskakuje błąd że odpięty .. puki co nie rozbieram dalej bo coś mi tu nie gra i nie chce rozbierać dalej kolektora poraz kolejny jeśli to będzie problemem.. co myślicie o tym?
- Załączniki
-
- IMG_20210310_150410~2.jpg (248.63 KiB) Przejrzano 1052 razy
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypadanie zapłonu a sterownik od gazu.
Pasowałoby sprzesledzic do czego to leci . Kable są zwarte? Czarny z brązowym
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypadanie zapłonu a sterownik od gazu.
Kostka wygląda podobnie do tej od czujnika spalania stukowego . Ale co by to nie było to nie może być zwarte.
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Wiek: 31
- Rejestracja: piątek, 22 stycznia 2021, 12:58
- Skąd jesteś: Nowa Słupia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: RWD
- Rok: 2005
- Kolor: Złoty-miedziany
- Przebieg (km.): 240000
- Kontaktowanie:
Re: Wypadanie zapłonu a sterownik od gazu.
Tyle zamieszania z mojej winy... A raczej z mojej niedbałości i głupiej ufności w kompa diagnostycznego... Po komunikacie wypadaniu zapłonu na drugim cylindrze czyli glowicy od strony pasażera olałem kompletnie kompresję na stronie kierowcy. Po zmierzeniu wszystkich okazało się że 4 cylinder ma kompresję 1 bar. Diagnoza po zrzuceniu głowic to skrzywione zawory .. widocznie zerwał się pasek poprzedniemu właścicielowi lub mechanik źle złożył rozrząd i potem poprawił jak już zawory się pokrzywiły ,
Tuleje śliczne, tłoki też , wszystkie dźwigienki oraz walki wyglądają nienagannie . Ale zawory lipa. Dziwne troszkę że zawory dolotowe wyglądają jakby wszystkie były krzywe ale delikatnie , tylko że miały 12 bar a ten jeden co miał tylko bar , zawory dolotowe mocno wygięte . Gdzie kupie zawory? Bo jest problem i nigdzie ich nie można dostać może ktoś z forum ma na stanie z jakiejś głowicy starej żeby sprzedac? Lub namiar na sklep gdzie takie dostanę nowe
Tuleje śliczne, tłoki też , wszystkie dźwigienki oraz walki wyglądają nienagannie . Ale zawory lipa. Dziwne troszkę że zawory dolotowe wyglądają jakby wszystkie były krzywe ale delikatnie , tylko że miały 12 bar a ten jeden co miał tylko bar , zawory dolotowe mocno wygięte . Gdzie kupie zawory? Bo jest problem i nigdzie ich nie można dostać może ktoś z forum ma na stanie z jakiejś głowicy starej żeby sprzedac? Lub namiar na sklep gdzie takie dostanę nowe
-
- teraz jestem
- Posty: 505
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypadanie zapłonu a sterownik od gazu.
W cermotor mają. Oddaj na szlifiernie i niech sprawdzą prowadnice na wydechowych. U mnie trzeba było wszystkie wymienić. W nowych zaworach trzeba też było delikatnie trzonki zeszlifować żeby zawór w gnieździe dobrze dolegał. Wymieniałem 2 zawory.
Kompleksowy remont takich głowic, nowe prowadnice, 2 zawory, uszczelniacze, planowanie, docieranie i czyszczenie to 700zł za 2 sztuki, ale jest wszystko tak jak być powinno.
Kompleksowy remont takich głowic, nowe prowadnice, 2 zawory, uszczelniacze, planowanie, docieranie i czyszczenie to 700zł za 2 sztuki, ale jest wszystko tak jak być powinno.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości