DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN
Moderator: Moderator
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN
Test na uszczelkę pod głowicą zrób. Taka kompresja jest czymś spowodowana.
Może też wtrysk lać paliwo i też może pokazać większą kompresję, ale to na gazie by było ok a nie jest.
6 cylinder to ten od strony kierowcy jeśli się nie mylę. Ściągnij obudowę kół rozrządu, pierwszy cylinder w GMP i tę głowicę sprawdzisz. Żeby sprawdzić głowicę po stronie pasażera musisz rozebrać wszystko.
Może też wtrysk lać paliwo i też może pokazać większą kompresję, ale to na gazie by było ok a nie jest.
6 cylinder to ten od strony kierowcy jeśli się nie mylę. Ściągnij obudowę kół rozrządu, pierwszy cylinder w GMP i tę głowicę sprawdzisz. Żeby sprawdzić głowicę po stronie pasażera musisz rozebrać wszystko.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN
Może pomylone są przewody wysokiego napięcia. Wiem, trudno się pomylić, ale cuda się zdarzają Przecież auto przed wymianą uszczelek pod pokrywami rozrządu normalnie jeździło.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN
Da się pomylić przewody. To wcale nie jest trudne, ale na 6 jest cewka, a tego pomylić się nie da. Tylko dlaczego najpierw była mowa o 5, a teraz o 6 garze?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN
Dla mnie jest trudne .Jak się coś rozbierze to później się składa. A jak mechanik ma krótka pamięć to można zapisać lub porobić zdjęcia.A jeżeli chodzi o cuda, to w wmówić klientowi że to nie moja wina w taki sposób żeby w to uwierzył.
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN
Zamieniałeś cewki miejscami? Sama cewka może być dobra, tylko w fajce coś nie łączyć. Przewody z cewkami powinny być z parowane 6-1, 4-5, 2-3 jeśli dobrze pamiętam.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN
To ewentualnie mógł zrobić mechanik, A przewody są ponumerowane, przynajmniej te oryginalne.
- suchy2201
- awansowałem na
- Posty: 26
- Rejestracja: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 22:01
- Skąd jesteś: szczecin
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 2 WD
- Rok: 2004
- Kolor: GRAFIT PERŁA
- Przebieg (km.): 290000
- Inny Samochód: skoda oktavia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN
Marku - kółko sterujące pracą czujnika wału nie jestem wstanie sam sprawdzić ,zbyt dużo rozbierania - za cieńki bolek ze mnie... sądzę że elektryk już to sprawdził , 12.06.2021 oddam Auto do kolejnego Mechanika zwrócę mu na to uwagę.
Panicz - cewki miejscami zamieniane jednak nic to nie daje.z każdej cewki idzie iskra- sprawdzałem, co do ułożenia kolejności kabli to chyba są inaczej u mnie podpięte jak mówisz , choć pewności nie mam , jeśli moglibyście mi wskazać którą cewkę konkretnie połączyć z druga stroną, bo jest wiele rysunków odnośnie ułożenia cylindrów.( u mnie nie działa nr.6 ten najbliżej stanowiska kierowcy). jeśli wyjmę całą cewkę z 6go cylindra auto pracuje identycznie jak z włożoną, kompletnie nic to nie zmienia.
Alien125- nie mam pojęcia dlaczego jeden mechanik wskazywał usterkę 5go a inny 6go cylindra być może gubią się jak ja w poprawnym ustaleniu kolejności
cylindrów.
Panicz- Ściągnąłem obudowę koła rozrządu od strony akumulatora ,nie rozumiem co to jest pierwszy cylinder w GMP ?
przesyłam zdjęcie mojego silnika , oznaczenia kiedyś pisakiem sam naniosłem na kolektor, jednak nie pamiętam czy to numery cylindrów czy zapłonów
dajcie znać który numer z którym połączyć ...daj Boże by to tylko to było
Panicz - cewki miejscami zamieniane jednak nic to nie daje.z każdej cewki idzie iskra- sprawdzałem, co do ułożenia kolejności kabli to chyba są inaczej u mnie podpięte jak mówisz , choć pewności nie mam , jeśli moglibyście mi wskazać którą cewkę konkretnie połączyć z druga stroną, bo jest wiele rysunków odnośnie ułożenia cylindrów.( u mnie nie działa nr.6 ten najbliżej stanowiska kierowcy). jeśli wyjmę całą cewkę z 6go cylindra auto pracuje identycznie jak z włożoną, kompletnie nic to nie zmienia.
Alien125- nie mam pojęcia dlaczego jeden mechanik wskazywał usterkę 5go a inny 6go cylindra być może gubią się jak ja w poprawnym ustaleniu kolejności
cylindrów.
Panicz- Ściągnąłem obudowę koła rozrządu od strony akumulatora ,nie rozumiem co to jest pierwszy cylinder w GMP ?
przesyłam zdjęcie mojego silnika , oznaczenia kiedyś pisakiem sam naniosłem na kolektor, jednak nie pamiętam czy to numery cylindrów czy zapłonów
dajcie znać który numer z którym połączyć ...daj Boże by to tylko to było
- suchy2201
- awansowałem na
- Posty: 26
- Rejestracja: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 22:01
- Skąd jesteś: szczecin
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 2 WD
- Rok: 2004
- Kolor: GRAFIT PERŁA
- Przebieg (km.): 290000
- Inny Samochód: skoda oktavia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN
Gmp to górny martwy punkt na 1 cylindrze. Musisz wykręcić świece, włożyć coś długiego i ustawić tłok na samej górze. Wtedy znaki na kołach wałków rozrządu powinny zgrać się ze znakami na pokrywie zaworów.
Przewody tak jak mówiłem: 6 z 1, 4 z 5, 2 z 3. Tylko przy zamienionych przewodach kulały by cylindry z drugiej głowicy.
Świece rozumiem też posprawdzałeś i ewentualnie zamieniłeś miejscami?
Kopresja jest, paliwo jest, prąd jest. Musi to chodzić.
Zrób jeszcze ten test na uszczelkę pod głowicą, na stacji powinieneś dostać.
Przewody tak jak mówiłem: 6 z 1, 4 z 5, 2 z 3. Tylko przy zamienionych przewodach kulały by cylindry z drugiej głowicy.
Świece rozumiem też posprawdzałeś i ewentualnie zamieniłeś miejscami?
Kopresja jest, paliwo jest, prąd jest. Musi to chodzić.
Zrób jeszcze ten test na uszczelkę pod głowicą, na stacji powinieneś dostać.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN
Ale coś mi się nie zgadza ta kolejność, powinno być ;
3-6
4-1
5-2
3-6
4-1
5-2
- Załączniki
-
- 80c2d8es-960.jpg (193.9 KiB) Przejrzano 1406 razy
Ostatnio zmieniony wtorek, 1 czerwca 2021, 10:58 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN
Tak właśnie przeczytałem cały wątek od początku i nigdzie nie jest napisane, że paliwo dostaje. Świeca jest mokra? Może gazownia nie załącza sygnału na wtrysk, bo się zwyczajnie kabel ułamał? Elektryk sprawdzał wtyczki, czy mierzył też na nich sygnał?
Jakby dostawał paliwo i iskrę, to nawet z zamienionymi kablami powinien palić na wszystkie gary. Co prawda w niewłaściwym czasie, ale zapłon by był. Do tego usterka dotyczyłaby 2 cylindrów, a nie tylko jednego.
Jakby dostawał paliwo i iskrę, to nawet z zamienionymi kablami powinien palić na wszystkie gary. Co prawda w niewłaściwym czasie, ale zapłon by był. Do tego usterka dotyczyłaby 2 cylindrów, a nie tylko jednego.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN
Marek pisze:Ale coś mi się nie zgadza ta kolejność,
3-6
4-1
5-2
Coś mi utkwiła w głowie tamta kolejność. Zaraz sprawdze jak u siebie podpiołem
Przepraszam za błąd, jest tak jak w serwisówce.
- suchy2201
- awansowałem na
- Posty: 26
- Rejestracja: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 22:01
- Skąd jesteś: szczecin
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 2 WD
- Rok: 2004
- Kolor: GRAFIT PERŁA
- Przebieg (km.): 290000
- Inny Samochód: skoda oktavia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN
a więc kupiłem tester uszczelki głowicy na olx na zawartość co2 w układzie chłodzenia- kolor niezmiennie pozostał niebieski ale słabo bąblowało coś w tych rurkach test trwał ok. 20min. , jednak podczas testu zauważyłem lekkie dymienie z okolic 6go cylindra ale tylko przez kilka sekund ,przyglądałem szukając skąd to dymienie i zauważyłem że przewody idące z cewek (NGK wymieniane rok lub dwa lata temu) na drugą stronę są jakieś dziwne a dokładniej ich izolacja jakby była nadtopiona od wysokiej temperatury....czy to możliwe że uszczelka pod głowicą jest uszkodzona gdzieś na skraju głowicy? i gorące opary wydmuchiwane na przewody je podtapiają? jeśli tak to z jakim kosztem powinienem się liczyć przy wymianie takiej uszczelki , planowaniu głowicy itd.od strony kierowcy.
- suchy2201
- awansowałem na
- Posty: 26
- Rejestracja: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 22:01
- Skąd jesteś: szczecin
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 2 WD
- Rok: 2004
- Kolor: GRAFIT PERŁA
- Przebieg (km.): 290000
- Inny Samochód: skoda oktavia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN
jeszcze przewody od cewek na drugą stronę są dobrze podpięte wg.załączonego zdjęcia powyżej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości