DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN

#16 Postautor: Panicz » czwartek, 27 maja 2021, 22:19

Test na uszczelkę pod głowicą zrób. Taka kompresja jest czymś spowodowana.
Może też wtrysk lać paliwo i też może pokazać większą kompresję, ale to na gazie by było ok a nie jest.
6 cylinder to ten od strony kierowcy jeśli się nie mylę. Ściągnij obudowę kół rozrządu, pierwszy cylinder w GMP i tę głowicę sprawdzisz. Żeby sprawdzić głowicę po stronie pasażera musisz rozebrać wszystko.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN

#17 Postautor: Marek » czwartek, 27 maja 2021, 23:01

Może pomylone są przewody wysokiego napięcia. Wiem, trudno się pomylić, ale cuda się zdarzają :) Przecież auto przed wymianą uszczelek pod pokrywami rozrządu normalnie jeździło.

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN

#18 Postautor: Panicz » czwartek, 27 maja 2021, 23:13

Marku dobrze mówisz, wbrew pozorom da się je pomylić.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN

#19 Postautor: alien125 » piątek, 28 maja 2021, 21:19

Da się pomylić przewody. To wcale nie jest trudne, ale na 6 jest cewka, a tego pomylić się nie da. Tylko dlaczego najpierw była mowa o 5, a teraz o 6 garze? :hmm:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN

#20 Postautor: Marek » piątek, 28 maja 2021, 22:26

Dla mnie jest trudne .Jak się coś rozbierze to później się składa. A jak mechanik ma krótka pamięć to można zapisać lub porobić zdjęcia.A jeżeli chodzi o cuda, to w wmówić klientowi że to nie moja wina w taki sposób żeby w to uwierzył. :)

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN

#21 Postautor: Panicz » sobota, 29 maja 2021, 00:53

Zamieniałeś cewki miejscami? Sama cewka może być dobra, tylko w fajce coś nie łączyć. Przewody z cewkami powinny być z parowane 6-1, 4-5, 2-3 jeśli dobrze pamiętam.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN

#22 Postautor: Marek » sobota, 29 maja 2021, 21:44

To ewentualnie mógł zrobić mechanik, A przewody są ponumerowane, przynajmniej te oryginalne.

Awatar użytkownika
suchy2201
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Rejestracja: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 22:01
Skąd jesteś: szczecin
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 2 WD
Rok: 2004
Kolor: GRAFIT PERŁA
Przebieg (km.): 290000
Inny Samochód: skoda oktavia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN

#23 Postautor: suchy2201 » poniedziałek, 31 maja 2021, 22:57

Marku - kółko sterujące pracą czujnika wału nie jestem wstanie sam sprawdzić ,zbyt dużo rozbierania - za cieńki bolek ze mnie... sądzę że elektryk już to sprawdził , 12.06.2021 oddam Auto do kolejnego Mechanika zwrócę mu na to uwagę.

Panicz - cewki miejscami zamieniane jednak nic to nie daje.z każdej cewki idzie iskra- sprawdzałem, co do ułożenia kolejności kabli to chyba są inaczej u mnie podpięte jak mówisz , choć pewności nie mam , jeśli moglibyście mi wskazać którą cewkę konkretnie połączyć z druga stroną, bo jest wiele rysunków odnośnie ułożenia cylindrów.( u mnie nie działa nr.6 ten najbliżej stanowiska kierowcy). jeśli wyjmę całą cewkę z 6go cylindra auto pracuje identycznie jak z włożoną, kompletnie nic to nie zmienia.

Alien125- nie mam pojęcia dlaczego jeden mechanik wskazywał usterkę 5go a inny 6go cylindra być może gubią się jak ja w poprawnym ustaleniu kolejności
cylindrów.
Panicz- Ściągnąłem obudowę koła rozrządu od strony akumulatora ,nie rozumiem co to jest pierwszy cylinder w GMP ?

przesyłam zdjęcie mojego silnika , oznaczenia kiedyś pisakiem sam naniosłem na kolektor, jednak nie pamiętam czy to numery cylindrów czy zapłonów
dajcie znać który numer z którym połączyć ...daj Boże by to tylko to było

Awatar użytkownika
suchy2201
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Rejestracja: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 22:01
Skąd jesteś: szczecin
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 2 WD
Rok: 2004
Kolor: GRAFIT PERŁA
Przebieg (km.): 290000
Inny Samochód: skoda oktavia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN

#24 Postautor: suchy2201 » poniedziałek, 31 maja 2021, 22:58

20210531_221822x.jpg
20210531_221822x.jpg (185.08 KiB) Przejrzano 1415 razy

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN

#25 Postautor: Panicz » poniedziałek, 31 maja 2021, 23:30

Gmp to górny martwy punkt na 1 cylindrze. Musisz wykręcić świece, włożyć coś długiego i ustawić tłok na samej górze. Wtedy znaki na kołach wałków rozrządu powinny zgrać się ze znakami na pokrywie zaworów.
Przewody tak jak mówiłem: 6 z 1, 4 z 5, 2 z 3. Tylko przy zamienionych przewodach kulały by cylindry z drugiej głowicy.
Świece rozumiem też posprawdzałeś i ewentualnie zamieniłeś miejscami?

Kopresja jest, paliwo jest, prąd jest. Musi to chodzić.
Zrób jeszcze ten test na uszczelkę pod głowicą, na stacji powinieneś dostać.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN

#26 Postautor: Marek » poniedziałek, 31 maja 2021, 23:55

Ale coś mi się nie zgadza ta kolejność, powinno być ;
3-6
4-1
5-2
Załączniki
80c2d8es-960.jpg
80c2d8es-960.jpg (193.9 KiB) Przejrzano 1406 razy
Ostatnio zmieniony wtorek, 1 czerwca 2021, 10:58 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN

#27 Postautor: alien125 » poniedziałek, 31 maja 2021, 23:58

Tak właśnie przeczytałem cały wątek od początku i nigdzie nie jest napisane, że paliwo dostaje. Świeca jest mokra? Może gazownia nie załącza sygnału na wtrysk, bo się zwyczajnie kabel ułamał? Elektryk sprawdzał wtyczki, czy mierzył też na nich sygnał?

Jakby dostawał paliwo i iskrę, to nawet z zamienionymi kablami powinien palić na wszystkie gary. Co prawda w niewłaściwym czasie, ale zapłon by był. Do tego usterka dotyczyłaby 2 cylindrów, a nie tylko jednego.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN

#28 Postautor: Panicz » wtorek, 1 czerwca 2021, 07:52

Marek pisze:Ale coś mi się nie zgadza ta kolejność,
3-6
4-1
5-2


Coś mi utkwiła w głowie tamta kolejność. Zaraz sprawdze jak u siebie podpiołem :hmm:

Przepraszam za błąd, jest tak jak w serwisówce.

Awatar użytkownika
suchy2201
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Rejestracja: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 22:01
Skąd jesteś: szczecin
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 2 WD
Rok: 2004
Kolor: GRAFIT PERŁA
Przebieg (km.): 290000
Inny Samochód: skoda oktavia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN

#29 Postautor: suchy2201 » wtorek, 8 czerwca 2021, 23:51

a więc kupiłem tester uszczelki głowicy na olx na zawartość co2 w układzie chłodzenia- kolor niezmiennie pozostał niebieski ale słabo bąblowało coś w tych rurkach test trwał ok. 20min. , jednak podczas testu zauważyłem lekkie dymienie z okolic 6go cylindra ale tylko przez kilka sekund ,przyglądałem szukając skąd to dymienie i zauważyłem że przewody idące z cewek (NGK wymieniane rok lub dwa lata temu) na drugą stronę są jakieś dziwne a dokładniej ich izolacja jakby była nadtopiona od wysokiej temperatury....czy to możliwe że uszczelka pod głowicą jest uszkodzona gdzieś na skraju głowicy? i gorące opary wydmuchiwane na przewody je podtapiają? jeśli tak to z jakim kosztem powinienem się liczyć przy wymianie takiej uszczelki , planowaniu głowicy itd.od strony kierowcy.
20210608_231650x.jpg
nadtopione przewody NGK
20210608_231650x.jpg (265.43 KiB) Przejrzano 1318 razy

Awatar użytkownika
suchy2201
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Rejestracja: poniedziałek, 10 grudnia 2018, 22:01
Skąd jesteś: szczecin
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 2 WD
Rok: 2004
Kolor: GRAFIT PERŁA
Przebieg (km.): 290000
Inny Samochód: skoda oktavia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: DOBRY MECHANIK OD KIA 3.5 V6 SZCZECIN

#30 Postautor: suchy2201 » wtorek, 8 czerwca 2021, 23:53

jeszcze przewody od cewek na drugą stronę są dobrze podpięte wg.załączonego zdjęcia powyżej.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości