Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6
Moderator: Moderator
-
- teraz jestem
- Posty: 505
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6
Gość co robi mi głowice mówi że nowe tłoki często są lżejsze od starych, nawet o 25g. Jak jest za ciężki to nie ma problemu, zdejmą mi na szlifierni pare gram i bedzie ok.
Wolałbym nowy, ale jak mają być cyrki... z używanym też loteria i mało tego jest.
Dioda, ponoć w Łodzi dorabiają pierścienie na wymiar i sporo osób do nich wysyła tłoki z wyrobionymi rowkami. Kojarzysz coś?
Wolałbym nowy, ale jak mają być cyrki... z używanym też loteria i mało tego jest.
Dioda, ponoć w Łodzi dorabiają pierścienie na wymiar i sporo osób do nich wysyła tłoki z wyrobionymi rowkami. Kojarzysz coś?
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6
konkretnie nie
ale są 2 firmy
Prima na liściastej
albo Rolmet na Przestrzennej.
ale są 2 firmy
Prima na liściastej
albo Rolmet na Przestrzennej.
-
- teraz jestem
- Posty: 505
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6
Na końcówkach wtryskiwaczy benzynowych są takie małe podkładki z jakiegoś tworzywa, da się je same dokupić?
-
- teraz jestem
- Posty: 505
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6
Trudno, trzeba będzie coś dorobić. Na 3 wtryskach mam pokruszone te podkładki.
-
- teraz jestem
- Posty: 505
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6
Na starych panewkach korbowodowych mam oznaczenia 4LK lub 4LM. Oprócz tego w kółeczku przed tym napisem jest wybite 05. Czy to oznacza że założone były nadwymiarowe panewki? Same panewki też są dość specyficznie wytarte, przy zamkach. Z regóły wycierają się chyba góra-dół?
Kupiłem nominalne panewki, niemam mikromierza żeby zmierzyć sam wał. Mam za to plaselinkę, ale żeby nią pomierzyć muszę rozpakować nowe panewki których potem już nie zwrócę.
Jakie powinno być pasowanie wał-panewka? Jakie widełki?
Kupiłem nominalne panewki, niemam mikromierza żeby zmierzyć sam wał. Mam za to plaselinkę, ale żeby nią pomierzyć muszę rozpakować nowe panewki których potem już nie zwrócę.
Jakie powinno być pasowanie wał-panewka? Jakie widełki?
-
- teraz jestem
- Posty: 505
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6
Właśnie i mi się tak wydaje że to na drugi szlif. Kombinuje skąd tu mikromierz pożyczyć, chociaż jak wał po drugim szlifie to i suwmiarką powinienem to wyłapać.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6
mikrometr kosztuje ok 50 zł więc nie widzę sensu pożyczania...
Zmierz suwmiarką wał to się dowiesz jaki jest szlif.
Zmierz suwmiarką wał to się dowiesz jaki jest szlif.
-
- teraz jestem
- Posty: 505
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6
Czopy pomierzone, wszystkie jak fabryka przykazała 55.01 czyli nominał. Niewiem o co chodzi z tymi oznaczeniami na starych panewkach.
2 korbowody mają owalizacje 0.2, prawdopodobnie dlatego panewki były wyjechane przy zamkach (są cieńsze w tym miejscu o 0.1 w porównaniu do środka panewki).
Czy można zamienić tłoki miejscami? Tłoki stare (2 dokupione używane), blok tylko wyhonowany. Po pomierzeniu tak by mi pasowało.
Szukam korb i składać, bo zima mi się skończy
2 korbowody mają owalizacje 0.2, prawdopodobnie dlatego panewki były wyjechane przy zamkach (są cieńsze w tym miejscu o 0.1 w porównaniu do środka panewki).
Czy można zamienić tłoki miejscami? Tłoki stare (2 dokupione używane), blok tylko wyhonowany. Po pomierzeniu tak by mi pasowało.
Szukam korb i składać, bo zima mi się skończy
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6
jeśli tłok jest nominalny i zdrowy i zmienisz pierścienie to zamienić można.
-
- teraz jestem
- Posty: 505
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6
Panowie, macie te swoje mądre katalogi, dacie rade sprawdzić czym różni i czy wogóle różni się dół silnika 6gcu i 6g74 z pajero? Wczoraj dowiedziałem się że u mojego znajomego leży taki silnik z znikomym przebiegiem. Jest to silnik z głowicami sohc, mnie interesuje blok z wałem i tłokami. Silnik wyjęty z 15 lat temu z rozbitego pajero z orginalnym przebiegiem ok 30 tys km. Leży dobrze zabezpieczony, jeszcze kompletny. Zanim zacznę się do niego dobierać, szukam informacji czy to wogóle podejdzie.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6
Zacznijmy od tego,ze własciwe oznaczenie silnika dla Sorento I 3,5 l to G6CU ( nazwa typoszeregu Sigma), i na poczatku KIa miała dwa pod typy tego silnika oznaczone dodatkowo literami FF i FR. RÓznica była w kolektorach dolotowych, mocowaniem osprzętu do bloków, - bloki nie były identyczne , oprogramowaniem i osprzętem. Silniki Sigma powstały w oparciu o wczesną wersję silnika Mitsubishi 6G7. Zaden katalog nie poda ci czy blok z Miśka będzie pasował do Sorento.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- teraz jestem
- Posty: 505
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6
Jakieś zdjęcia znalazłem w internecie tego silnika z mitsubishi i są różnice w bloku. Tłoki są takie same jak w Kia, różnią się tylko znaczkiem marki.
Temat odpuszczam, trafie kiedyś miśka z padniętym silnikiem to kto wie
Temat odpuszczam, trafie kiedyś miśka z padniętym silnikiem to kto wie
-
- teraz jestem
- Posty: 505
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6
W jakiej kolejności założyć pierścienie? Olejowy to wiem gdzie, ale mam cały czarny z napisem top i czarny z chromowanym paskiem po zewnątrz. Napis top oznacza że tą stroną do góry tłoka, ale nie oznacza w którym rowku ma być -tyle wyczytałem z "ulotki" z pudełka, bo na instrukcje mi to nie wygląda.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości