Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#16 Postautor: Panicz » poniedziałek, 11 stycznia 2021, 23:12

Gość co robi mi głowice mówi że nowe tłoki często są lżejsze od starych, nawet o 25g. Jak jest za ciężki to nie ma problemu, zdejmą mi na szlifierni pare gram i bedzie ok.
Wolałbym nowy, ale jak mają być cyrki... z używanym też loteria i mało tego jest.

Dioda, ponoć w Łodzi dorabiają pierścienie na wymiar i sporo osób do nich wysyła tłoki z wyrobionymi rowkami. Kojarzysz coś?

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#17 Postautor: diodalodz » poniedziałek, 11 stycznia 2021, 23:41

konkretnie nie
ale są 2 firmy
Prima na liściastej
albo Rolmet na Przestrzennej.

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#18 Postautor: Panicz » poniedziałek, 25 stycznia 2021, 13:55

Na końcówkach wtryskiwaczy benzynowych są takie małe podkładki z jakiegoś tworzywa, da się je same dokupić?

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#19 Postautor: diodalodz » poniedziałek, 25 stycznia 2021, 16:11

Nie
Występuje razem z wtryskiem
3531038010D

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#20 Postautor: Panicz » poniedziałek, 25 stycznia 2021, 16:19

Trudno, trzeba będzie coś dorobić. Na 3 wtryskach mam pokruszone te podkładki.

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#21 Postautor: Panicz » wtorek, 9 lutego 2021, 20:37

Na starych panewkach korbowodowych mam oznaczenia 4LK lub 4LM. Oprócz tego w kółeczku przed tym napisem jest wybite 05. Czy to oznacza że założone były nadwymiarowe panewki? Same panewki też są dość specyficznie wytarte, przy zamkach. Z regóły wycierają się chyba góra-dół?
Kupiłem nominalne panewki, niemam mikromierza żeby zmierzyć sam wał. Mam za to plaselinkę, ale żeby nią pomierzyć muszę rozpakować nowe panewki których potem już nie zwrócę.
Jakie powinno być pasowanie wał-panewka? Jakie widełki?

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#22 Postautor: tabast » wtorek, 9 lutego 2021, 21:00

0.5 to chyba 2 szlif

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#23 Postautor: Panicz » wtorek, 9 lutego 2021, 21:11

Właśnie i mi się tak wydaje że to na drugi szlif. Kombinuje skąd tu mikromierz pożyczyć, chociaż jak wał po drugim szlifie to i suwmiarką powinienem to wyłapać.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#24 Postautor: diodalodz » środa, 10 lutego 2021, 00:29

mikrometr kosztuje ok 50 zł więc nie widzę sensu pożyczania...
Zmierz suwmiarką wał to się dowiesz jaki jest szlif.

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#25 Postautor: Panicz » sobota, 13 lutego 2021, 13:01

Czopy pomierzone, wszystkie jak fabryka przykazała 55.01 czyli nominał. Niewiem o co chodzi z tymi oznaczeniami na starych panewkach.
2 korbowody mają owalizacje 0.2, prawdopodobnie dlatego panewki były wyjechane przy zamkach (są cieńsze w tym miejscu o 0.1 w porównaniu do środka panewki).
Czy można zamienić tłoki miejscami? Tłoki stare (2 dokupione używane), blok tylko wyhonowany. Po pomierzeniu tak by mi pasowało.
Szukam korb i składać, bo zima mi się skończy :kwink:

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#26 Postautor: diodalodz » sobota, 13 lutego 2021, 19:40

jeśli tłok jest nominalny i zdrowy i zmienisz pierścienie to zamienić można.

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#27 Postautor: Panicz » czwartek, 18 lutego 2021, 10:35

Panowie, macie te swoje mądre katalogi, dacie rade sprawdzić czym różni i czy wogóle różni się dół silnika 6gcu i 6g74 z pajero? Wczoraj dowiedziałem się że u mojego znajomego leży taki silnik z znikomym przebiegiem. Jest to silnik z głowicami sohc, mnie interesuje blok z wałem i tłokami. Silnik wyjęty z 15 lat temu z rozbitego pajero z orginalnym przebiegiem ok 30 tys km. Leży dobrze zabezpieczony, jeszcze kompletny. Zanim zacznę się do niego dobierać, szukam informacji czy to wogóle podejdzie.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#28 Postautor: hunter » czwartek, 18 lutego 2021, 13:52

Zacznijmy od tego,ze własciwe oznaczenie silnika dla Sorento I 3,5 l to G6CU ( nazwa typoszeregu Sigma), i na poczatku KIa miała dwa pod typy tego silnika oznaczone dodatkowo literami FF i FR. RÓznica była w kolektorach dolotowych, mocowaniem osprzętu do bloków, - bloki nie były identyczne , oprogramowaniem i osprzętem. Silniki Sigma powstały w oparciu o wczesną wersję silnika Mitsubishi 6G7. Zaden katalog nie poda ci czy blok z Miśka będzie pasował do Sorento.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#29 Postautor: Panicz » czwartek, 18 lutego 2021, 15:51

Jakieś zdjęcia znalazłem w internecie tego silnika z mitsubishi i są różnice w bloku. Tłoki są takie same jak w Kia, różnią się tylko znaczkiem marki.
Temat odpuszczam, trafie kiedyś miśka z padniętym silnikiem to kto wie :rolley:

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#30 Postautor: Panicz » wtorek, 16 marca 2021, 08:40

W jakiej kolejności założyć pierścienie? Olejowy to wiem gdzie, ale mam cały czarny z napisem top i czarny z chromowanym paskiem po zewnątrz. Napis top oznacza że tą stroną do góry tłoka, ale nie oznacza w którym rowku ma być -tyle wyczytałem z "ulotki" z pudełka, bo na instrukcje mi to nie wygląda.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości