3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym
Witam. Mam auto 2 tygodnie. po kupnie przez parę dni jeździłem i nic się nie działo. Problemy zaczęły się na dłuższym wyjeździe. Następnego dnia po dojechaniu na miejsce (około 700km) rano przy odpaleniu biała chmura z tyłu. Po sprawdzeniu oleju ubyło około 1litra przed wyjazdem profilaktycznie uzupełniłem na max. Po nagrzaniu dymienie ustępowało. Jeździłemi kontrolowałem stan oleju. Zrobiłem kolejne 800km i na ten dystans zużyło około 0,7l. Dymienie stało się dużo mniejsze i nie odrazu po odpaleniu jak było wcześniej. Dodatkowo zanim się rozgrzał w silniku słychać dźwięki których wcześniej nie było. Może to hydropopychacze? Załączem linki do filmów, robione rano dzień po dniu. Olej to CASTROL magnatec 5W-40. Czy to oznacza remont silnika ??? Czy płukanka i nowy olej coś może pomóc?
https://youtu.be/ADUd1RyQm8I
https://youtu.be/YoHvFV0S2ZA
https://youtu.be/ADUd1RyQm8I
https://youtu.be/YoHvFV0S2ZA
-
- moje konto
- Posty: 162
- Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
- Skąd jesteś: DE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym
Castrol to najczęściej podrabiany olej, może masz jakiś szajs. Jeżeli pojawiło się to po wymianie oleju, to ja bym może stawiał na zle smarowanie i olej. Normalnie powinno się lać 5w30, ale są zwolennicy jak i przeciwnicy tej wartości. Ja zalewam LM 5w30 i chodzi równo i nie stuka. Poczekaj na wypowiedzi innych.
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym
Nowy olej nie naprawi silnika.
Trzeba sprawdzić kompresję na cylindrach i uszczelniacze na zaworach.
Trzeba sprawdzić kompresję na cylindrach i uszczelniacze na zaworach.
Korozja I Awarie
-
- moje konto
- Posty: 162
- Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
- Skąd jesteś: DE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym
Napewno nie naprawi, ale może wyciszyć chyba że ktoś nalał przed sprzedażą doktorka od razu zakładasz najgorsze, ale ma kolega rację kompresja przede wszystkim.
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym
Oleju nie wymieniałem po kupnie, tylko dolałem do max przed trasą. Dopiero mam zamiar wymienić . Wiem że olej nie naprawi ale jak bym płukanką przed wymianą zalał, to może coś się więcej wyjaśni. Olej już ma Valvoline Maxlife 5W40.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym
Może bym się w ten silnik wsłuchał, ale jak zobaczyłem go do góry nogam to mi się wszystko pokręciło.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym
Na przodzie silnika masz grzybek z membraną od sterowania klapkami, jeżeli miałbyś pompkę podciśnieniową, to możesz zassać membranę, żeby naprężyć klapki i odpalić silnik na zimno. Oraz osłuchaj stetoskopem osłony rozrządu, czy ten dźwięk nie dochodzi z pod osłon.
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym
Pompę podciśnienia do klimatyzacji mam ale nie wiem czy nie za silna (jakie tam podciśnienie powinno być żeby nie uszkodzi membrany). Natomiast stetoskopu nie posiadam....
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym
Nie wiem jaką do klimatyzacji, chodzi mi przykładowo o taką . Membrany nie zniszczysz.
- Załączniki
-
- large_POMPKA-PROZNIOWA-BP-3637-3-.jpg (60.14 KiB) Przejrzano 1813 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym
Po odpaleniu na zimnym jak usłyszysz że stuka to go zgaś i odpal jeszcze raz. Jak przestanie stukać to hydropopychacz.
Takie dymienie w samochodzie z lpg w chłodne dni to nic strasznego, zwykła para wodna.
To znikanie oleju to troche dużo. Sam dolewam ok 1 litr miedzy wymianami.
Płukanka nie zaszkodzi, zalej jakimś dobrym 5w50 i będzie żyć.
Ale to tylko taka teleporada laika, nie mechanika.
Temperatura pracy tego silnika to 97 stopni. Jak go w trasie depnąłeś to może i więcej. 5w30 do takiego silnika się nie nadaje.
Takie dymienie w samochodzie z lpg w chłodne dni to nic strasznego, zwykła para wodna.
To znikanie oleju to troche dużo. Sam dolewam ok 1 litr miedzy wymianami.
Płukanka nie zaszkodzi, zalej jakimś dobrym 5w50 i będzie żyć.
Ale to tylko taka teleporada laika, nie mechanika.
Temperatura pracy tego silnika to 97 stopni. Jak go w trasie depnąłeś to może i więcej. 5w30 do takiego silnika się nie nadaje.
-
- moje konto
- Posty: 160
- Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 21:50
- Skąd jesteś: Kozia wies
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 201000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym
Ktoś się pozbył trupa. Czeka Cię kapitalny remont silnika jak to zwykle w tych " udanych " V6
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym
tomeczeczek pisze:Ktoś się pozbył trupa. Czeka Cię kapitalny remont silnika jak to zwykle w tych " udanych " V6
Może i tak być. Swoją drogą przejeździł prawie 18 lat, można powiedzieć że udany.
Najlepiej to od kompresji zacznij, może klapy w kolektorze się zozpadły i zdemolowały któryś cylinder.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości