wywalanie oleju

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
facjata
jestem
jestem
Posty: 12
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2018, 13:18
Skąd jesteś: Widawa
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 225000
Kontaktowanie:

wywalanie oleju

#1 Postautor: facjata » piątek, 30 października 2020, 15:34

Witam wszystkich Forumowiczów.
Od jakiegoś czasu mam problem z wypluwaniem oleju przez uszczelniacz przy wale korbowym. Już 3 razy był wymieniany: za pierwszym razem zauważyłem że ucieka mi olej ale nie były to jakieś wielkie ilości jakieś 0,5l na 1000km, i od razu pojechałem do mechanika. Drugi raz jak zobaczyłem że olej mi ucieka (po 7msc od pierwszej wymiany) objaw był podobny tyle że już wtedy zauważyłem plamę oleju pod autem - i znowu do mechanika, który stwierdził że wadliwy uszczelniacz. Trzeci raz (tu już mnie wku...ło :angry: ) wychodząc ze sklepu zobaczyłem dość sporą plamę pod autem i od razu sprawdzenie stanu oleju i tu zaskoczenie bo na bagnecie sucho :jaw: (2tyg wcześniej sprawdzony stan, dolana 100 po około 1500 km) od razu tel do mechanika i auto odstawione do niego naprawa gratis bo mówi że jest to nie możliwe bo kupił oryginalne części a nie zamienniki. Stwierdził że może być porysowany wał co uszkadza uszczelniacz ewentualnie choć mało prawdopodobne jest skrzywiony. Byłem zadowolony do wczoraj, podczas powrotu do chaty zaczęła zapalać się kontrolka od oleju podczas hamowania - stacja dolewka 1,5l i do domu kontrolując po drodze stan oleju i ewentualna dolewka. Dzisiaj sprawdziłem skąd cieknie i :jaw: znowu to samo. Moje pytanko czy ktoś już miał choć raz taki przypadek i co było przyczyną. W tym momencie obstawiam wał ale obawiam się czy jest sens naprawy tego silnika czy lepiej zrobić swap z anglika i czy się to opłaca. Zaznaczę że na odpalonym silniku nie było widać czy biję wał bo koło zamachowe kręciło się równo nawet jak się dodawało gazu.
Z góry dzięki za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: wywalanie oleju

#2 Postautor: Marek » piątek, 30 października 2020, 20:35

Jeżeli jest wyżłobienie na wale, to mechanik za pierwszym razem powinien to zauważyć. Można wtedy przesunąć uszczelniacz, żeby przylegał w innym miejscu. Co do krzywego wału to były by również inne objawy, dodatkowe wibracje. Nie znam historii Twojego auta ale wał tak nagle się nie krzywi. Ciekło zawsze czy po jakimś czasie?

facjata
jestem
jestem
Posty: 12
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2018, 13:18
Skąd jesteś: Widawa
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 225000
Kontaktowanie:

Re: wywalanie oleju

#3 Postautor: facjata » sobota, 31 października 2020, 01:51

Z moich obserwacji wnioskuję że chyba odkąd go kupiłem to zawsze skądś ciekł olej, jak nie z miski to z pod klawiatury a no koniec było widać spod uszczelniacza, ale nie były to jakieś wielkie wycieki. Od wymiany do wymiany to chyba około 1l musiałem dolewać (może troszkę więcej ale tego już nie pamiętam). Z tego co mi wiadomo do tej pory nie było widać żadnych wżerów na wale, ale między 2 a 3 wymianą uszczelniacza obcięło mi śrubę na kole zamachowym i koło spadło (tą naprawę wykonywał inny mechanik bo ten do którego zawszę prowadzam był na wakacjach a ja potrzebowałem auto). Chwilę przed tym zdarzeniem auto delikatnie falowało na wolnych obrotach oraz zaczęło delikatnie wibrować. Koło zamachowe było założone to które spadło i po pewnym czasie strzelił uszczelniacz. Wtedy wydawało mi się że delikatnie biło dla tego przy okazji wymiany uszcz... kazałem wymienić to koło. Dzisiaj jak sprawdziłem wyżej wymienione koło (poprosiłem aby znajomy odpalił auto) zauważyłem że podczas rozruchu delikatnie bije ale jak odpali to już jest git (poprosiłem też kumpla aby spojrzał i stwierdził to samo). Z tego co mi wiadomo to przodem nie było w nic uderzone ale 100% pewności nie mam.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: wywalanie oleju

#4 Postautor: Marek » sobota, 31 października 2020, 11:48

Coś mi się nie zgadza, albo źle rozumiem. Koło zamachowe ma kilka śrub to po pierwsze, a po drugie jest zabudowane osłoną skrzyni. Możesz dokładniej powiedzieć o które koło chodzi , i czy wyciek jest z przodu silnika czy z tyłu?

facjata
jestem
jestem
Posty: 12
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2018, 13:18
Skąd jesteś: Widawa
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 225000
Kontaktowanie:

Re: wywalanie oleju

#5 Postautor: facjata » sobota, 31 października 2020, 12:26

Mój błąd przepraszam ale mechanikiem nie jestem, wyciek jest z przodu auta i pod jednym z kół które zaznaczyłem na zdjęciu (zdjęcie nie jest z mojego auta tylko poglądowe) i nie wiem jak fachowo się nazywa dla tego napisałem zamachowe, w każdym bądź razie jak się ujeb.ło :angry: to straciłem wspomaganie ładowanie, a że to było na S-ce to laweta i wio do domu. A pod tym kołem jest jakiś uszczelniacz który cały czas się pierd..i :angry:
Edit:
Pod kołem pasowym wału korbowego.
Załączniki
Bez tytułu 1.png
Bez tytułu 1.png (781.44 KiB) Przejrzano 1548 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: wywalanie oleju

#6 Postautor: Marek » sobota, 31 października 2020, 20:20

To jest koło pasowe wału . Należy stosować nową śrubę przy wymianie . Uszczelniacz jest pod kołem zębatym rozrządu. Trzeba zdjąć rozrząd żeby wymienić uszczelniacz. Nie bardzo wierzę w to że olej będzie bardziej ciekł po wymianie uszczelniacza. Jeżeli wał będzie krzywy to wyciek oleju nastąpił by po jakimś czasie nie od razu po wymianie uszczelniacza. Pod rozrządem są jeszcze uszczelniacze na wałkach rozrządu i wyciek może być z nich, jak również cała obudowa pompy oleju.

facjata
jestem
jestem
Posty: 12
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2018, 13:18
Skąd jesteś: Widawa
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 225000
Kontaktowanie:

Re: wywalanie oleju

#7 Postautor: facjata » sobota, 31 października 2020, 21:14

Tak jak pisałem to nie od razu po wymianie tylko po jakiś 6 -10 msc wywalało olej, i tak zgodzę się że trzeba rozbierać rozrząd bo to mi mechanik mówił jak mu oddawałem. Jakąś śrubę musiał zastosować bo starą obcięło i musiał użyć wykrętaka. W obecnej chwili nie wiem dokładnie skąd cieknie bo jeszcze nie dojechałem do warsztatu, ale wiem że z pod koła pasowego wału korbowego i objawy są takie same jak w 2 poprzednich razach. Jaki jest koszt wymiany wału korbowego?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: wywalanie oleju

#8 Postautor: Marek » sobota, 31 października 2020, 21:47

Zawsze leci z pod koła pasowego, ponieważ olej płynie na dół. :) Ważne żeby dobrze zdiagnozować gdzie jest wyciek z silnika. Jaki jest koszy to nie wiem, ale może ktoś wymieniał i poda Ci orientacyjną cenę.

facjata
jestem
jestem
Posty: 12
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2018, 13:18
Skąd jesteś: Widawa
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 225000
Kontaktowanie:

Re: wywalanie oleju

#9 Postautor: facjata » sobota, 31 października 2020, 22:02

Rozszczelnione jest i to bardzo bo przez 50 km zjadło 1,5l oleju więc pytanie co mogło strzelić że tak wyrzuca olej. Jakieś pomysły?


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości