Sonda Lambda
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: wtorek, 7 maja 2019, 11:51
- Kontaktowanie:
Sonda Lambda
Witam wszystkich.. Mam pytanko donośne pracy sondy.. Niepokoi mnie zakres ich działania.. Czy to normalne?
- Załączniki
-
- 1.jpg (193.78 KiB) Przejrzano 1608 razy
-
- Capture+_2020-02-23-14-39-43.jpg (228.79 KiB) Przejrzano 1609 razy
-
- Capture+_2020-02-23-14-39-23.jpg (116.5 KiB) Przejrzano 1609 razy
-
- Capture+_2020-02-23-14-39-03.jpg (358.31 KiB) Przejrzano 1609 razy
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda Lambda
Wykresy wyglądają ok. Żółty i czerwony to sygnały sond przed katalizatorem które działają w zakresie 0,1 do 0,9V. W dużym zaokrągleniu przebieg wyglada jak sinusoida.
Zielony i niebieski to sygnały sond za katalizatorem i sprawdzają jakość spalin oczyszczonych przez katalizator. Wykres powinien być w przybliżeniu prawie liniowy. Jeżeli sygnał sond za katalizatorem zaczyna przypominać sygnał przed katazatorem czyli wykres zaczyna rysować sinusoidę o coraz większej amplitudzie to znaczyć może koniec katalizatora.
U Ciebie wygląda na prawidłowe przebiegi sond, wręcz podejrzanie idealne
Ale coś się dzieje że zaczęli cie to niepokoić?
Zielony i niebieski to sygnały sond za katalizatorem i sprawdzają jakość spalin oczyszczonych przez katalizator. Wykres powinien być w przybliżeniu prawie liniowy. Jeżeli sygnał sond za katalizatorem zaczyna przypominać sygnał przed katazatorem czyli wykres zaczyna rysować sinusoidę o coraz większej amplitudzie to znaczyć może koniec katalizatora.
U Ciebie wygląda na prawidłowe przebiegi sond, wręcz podejrzanie idealne
Ale coś się dzieje że zaczęli cie to niepokoić?
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda Lambda
Przy jakich obrotach silnika masz taki wykres ? Odczytujesz to CDIF 2 czy CDIF3 ? (mają inne opóźnienie odczytu)
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda Lambda
Marek pisze:Raczej temperatura silnika jest istotna.
Mnie jednak interesują obroty silnika. Po wykresie z pracy sond widać że nie jest to badane na zimnym silniku(zimnych sondach)
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda Lambda
To samo można powiedzieć o obrotach, też widać . Ale mnie raczej interesuje powód tego testu .
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda Lambda
Nie to żebym się czepiał
Jakie tam widać obroty silnika ?
A tak na serio - to mnie to wygląda na odczyt sygnału z emulacji sondy.
I również jestem ciekaw jaki jest problem w aucie i jaki był powód diagnozowania sond.
Jakie tam widać obroty silnika ?
A tak na serio - to mnie to wygląda na odczyt sygnału z emulacji sondy.
I również jestem ciekaw jaki jest problem w aucie i jaki był powód diagnozowania sond.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda Lambda
Dlaczego, uważasz że za ładny wykres na wolnych obrotach. Jaki silnik to jest napisane, ale czy ma LPG to już nie .
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda Lambda
Dostałem wiadomość na PW od autora tematu po moim poście.
Timoo88 mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko temu ale opublikuje Twoją wiadomość bo chcemy Ci pomoć a jakoś narazie zamilkłeś.
Timoo88 mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko temu ale opublikuje Twoją wiadomość bo chcemy Ci pomoć a jakoś narazie zamilkłeś.
Timoo88 pisze:Dzieki za odpowiedz odnośnie sond.. Kupilem auto od kolegi z forum.. Pisal posty odnosnie wycieku oleju z pod pokrywy i samozaplonu.. Szukam przyczyny tego zjawiska.. Auto normalnie pracuje.. Nie ma zadnego blędu na kompie.. Sprawdziłem auto pod względem wycieku i nawet po nagrzaniu go do 90 nie widać nigdzie grama oleju żeby wywalalo z pod pokrywy. Pytalem o sądę bo troche mnie zaniepokoilo miejsce w ktorym się to wydarzyło. Nadpalona jest kostka sondy i wszystko wkoło tego miejsca i pośrodku przewód sondy. Podejrzewalem może zwarcie na sondzie ale skoro wskazania są ok to muszę szukać dalej..
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda Lambda
O ile dobrze pamiętam, to olej wyrzucało po jeździe w trasie pod obciążeniem . Sonda nie będzie miała z tym nic wspólnego .
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda Lambda
U mnie jak ciekło z pod pokryw to nie był to jakiś mega wyciek, przynamniej wizualnie. Nie było żadnych śladów na kostce. Wszystko co wyciekało spadało prosto na kolektor i rurę wydechową i odrazu odparowywało. Oleju miedzy wymianami też mocno nie ubywało, max 0,5 litra na 10 tys, tyle to uważam za normę.
U siebie zrobiłem to tydzień temu, przy okazji wymieniłem wężyki od gazu i wszystkie podejrzane węże od układu chłodzenia. Zregenerowałem wtryskiwacze gazu. Wyplukałem też w ropie wszystkie hydropopychacze. Wywaliłem klapy z kolektora. Majątku na części nie wydałem, ale roboty od ch..a. Teraz to zupełnie inna jazda. Nic nie stuka, nie śmierdzi, nie telepie, silnik odzyskał wigor.
Odwlekałem to pół roku, ale z obaw o spalenie samochodu i ogólna kondycje silnika trzeba było to zrobić.
U siebie zrobiłem to tydzień temu, przy okazji wymieniłem wężyki od gazu i wszystkie podejrzane węże od układu chłodzenia. Zregenerowałem wtryskiwacze gazu. Wyplukałem też w ropie wszystkie hydropopychacze. Wywaliłem klapy z kolektora. Majątku na części nie wydałem, ale roboty od ch..a. Teraz to zupełnie inna jazda. Nic nie stuka, nie śmierdzi, nie telepie, silnik odzyskał wigor.
Odwlekałem to pół roku, ale z obaw o spalenie samochodu i ogólna kondycje silnika trzeba było to zrobić.
-
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Inny Samochód: RAV 4
- Kontaktowanie:
Re: Sonda Lambda
Mam pytanko jako nie doświadczony i nie obeznany ,a mianowicie
podłączyłem skaner obd i patrzyłem na sygnał sondy
bank 1 sonda 1 napięcie i tu ładnie chodziła góra dół 2 sonda podobnie
bank 2 sonda 1 i tu już tak ślamazarnie jest i linia bardziej prosta w okolicach 0,8 sonda 2 podobnie
jak puszczę nogę z gazu sygnał napięcie spada i potem wraca ale strasznie powolnie i wędruje w okolice 0,8
jakiś czas temu wywaliło mi błąd P2098 Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 2
może być to powiązane ??
W sumie zacząłem się czepiać instalacji lpg ale to może być nie tędy droga ??
Jak to dalej ugryźć z elektryki jestem cieniutki ,co mam powiedzieć mechanikowi ??
podłączyłem skaner obd i patrzyłem na sygnał sondy
bank 1 sonda 1 napięcie i tu ładnie chodziła góra dół 2 sonda podobnie
bank 2 sonda 1 i tu już tak ślamazarnie jest i linia bardziej prosta w okolicach 0,8 sonda 2 podobnie
jak puszczę nogę z gazu sygnał napięcie spada i potem wraca ale strasznie powolnie i wędruje w okolice 0,8
jakiś czas temu wywaliło mi błąd P2098 Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 2
może być to powiązane ??
W sumie zacząłem się czepiać instalacji lpg ale to może być nie tędy droga ??
Jak to dalej ugryźć z elektryki jestem cieniutki ,co mam powiedzieć mechanikowi ??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości