Sonda Lambda

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Timoo88
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: wtorek, 7 maja 2019, 11:51
Kontaktowanie:

Sonda Lambda

#1 Postautor: Timoo88 » niedziela, 23 lutego 2020, 14:55

Witam wszystkich.. Mam pytanko donośne pracy sondy.. Niepokoi mnie zakres ich działania.. Czy to normalne?
Załączniki
1.jpg
1.jpg (193.78 KiB) Przejrzano 1608 razy
Capture+_2020-02-23-14-39-43.jpg
Capture+_2020-02-23-14-39-43.jpg (228.79 KiB) Przejrzano 1609 razy
Capture+_2020-02-23-14-39-23.jpg
Capture+_2020-02-23-14-39-23.jpg (116.5 KiB) Przejrzano 1609 razy
Capture+_2020-02-23-14-39-03.jpg
Capture+_2020-02-23-14-39-03.jpg (358.31 KiB) Przejrzano 1609 razy

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Sonda Lambda

#2 Postautor: hawerek » niedziela, 23 lutego 2020, 15:58

Wykresy wyglądają ok. Żółty i czerwony to sygnały sond przed katalizatorem które działają w zakresie 0,1 do 0,9V. W dużym zaokrągleniu przebieg wyglada jak sinusoida.
Zielony i niebieski to sygnały sond za katalizatorem i sprawdzają jakość spalin oczyszczonych przez katalizator. Wykres powinien być w przybliżeniu prawie liniowy. Jeżeli sygnał sond za katalizatorem zaczyna przypominać sygnał przed katazatorem czyli wykres zaczyna rysować sinusoidę o coraz większej amplitudzie to znaczyć może koniec katalizatora.
U Ciebie wygląda na prawidłowe przebiegi sond, wręcz podejrzanie idealne :hmm:

Ale coś się dzieje że zaczęli cie to niepokoić?
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 205
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times
Kontaktowanie:

Re: Sonda Lambda

#3 Postautor: TomaszP » niedziela, 23 lutego 2020, 16:47

Przy jakich obrotach silnika masz taki wykres ? Odczytujesz to CDIF 2 czy CDIF3 ? (mają inne opóźnienie odczytu)

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sonda Lambda

#4 Postautor: Marek » niedziela, 23 lutego 2020, 17:41

Raczej temperatura silnika jest istotna. Timoo88 , dlaczego masz zastrzeżenia?

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 205
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times
Kontaktowanie:

Re: Sonda Lambda

#5 Postautor: TomaszP » niedziela, 23 lutego 2020, 18:57

Marek pisze:Raczej temperatura silnika jest istotna.

Mnie jednak interesują obroty silnika. Po wykresie z pracy sond widać że nie jest to badane na zimnym silniku(zimnych sondach)

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sonda Lambda

#6 Postautor: Marek » niedziela, 23 lutego 2020, 19:57

To samo można powiedzieć o obrotach, też widać . Ale mnie raczej interesuje powód tego testu . :)

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 205
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times
Kontaktowanie:

Re: Sonda Lambda

#7 Postautor: TomaszP » niedziela, 23 lutego 2020, 20:11

Nie to żebym się czepiał :)
Jakie tam widać obroty silnika ?

A tak na serio - to mnie to wygląda na odczyt sygnału z emulacji sondy.

I również jestem ciekaw jaki jest problem w aucie i jaki był powód diagnozowania sond.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sonda Lambda

#8 Postautor: Marek » niedziela, 23 lutego 2020, 22:14

Dlaczego, uważasz że za ładny wykres na wolnych obrotach. :) Jaki silnik to jest napisane, ale czy ma LPG to już nie .

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 205
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times
Kontaktowanie:

Re: Sonda Lambda

#9 Postautor: TomaszP » niedziela, 23 lutego 2020, 22:41

Trochę za ładny :)
Odpowiedź na pytanie czy auto ma instalację LPG była by przydatna.

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Sonda Lambda

#10 Postautor: hawerek » poniedziałek, 24 lutego 2020, 21:09

Dostałem wiadomość na PW od autora tematu po moim poście.
Timoo88 mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko temu ale opublikuje Twoją wiadomość bo chcemy Ci pomoć a jakoś narazie zamilkłeś.
Timoo88 pisze:Dzieki za odpowiedz odnośnie sond.. :) Kupilem auto od kolegi z forum.. Pisal posty odnosnie wycieku oleju z pod pokrywy i samozaplonu.. Szukam przyczyny tego zjawiska.. Auto normalnie pracuje.. Nie ma zadnego blędu na kompie.. Sprawdziłem auto pod względem wycieku i nawet po nagrzaniu go do 90 nie widać nigdzie grama oleju żeby wywalalo z pod pokrywy. Pytalem o sądę bo troche mnie zaniepokoilo miejsce w ktorym się to wydarzyło. Nadpalona jest kostka sondy i wszystko wkoło tego miejsca i pośrodku przewód sondy. Podejrzewalem może zwarcie na sondzie ale skoro wskazania są ok to muszę szukać dalej..
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 205
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times
Kontaktowanie:

Re: Sonda Lambda

#11 Postautor: TomaszP » poniedziałek, 24 lutego 2020, 21:33

Jeszcze gdyby kolega Timoo88 napisał czy auto z gazem... :)

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sonda Lambda

#12 Postautor: Marek » poniedziałek, 24 lutego 2020, 21:36

O ile dobrze pamiętam, to olej wyrzucało po jeździe w trasie pod obciążeniem . Sonda nie będzie miała z tym nic wspólnego .

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 205
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times
Kontaktowanie:

Re: Sonda Lambda

#13 Postautor: TomaszP » poniedziałek, 24 lutego 2020, 22:12

Marek pisze:Sonda nie będzie miała z tym nic wspólnego .


Mądrego to i miło poczytać :)

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Sonda Lambda

#14 Postautor: Panicz » wtorek, 25 lutego 2020, 11:33

U mnie jak ciekło z pod pokryw to nie był to jakiś mega wyciek, przynamniej wizualnie. Nie było żadnych śladów na kostce. Wszystko co wyciekało spadało prosto na kolektor i rurę wydechową i odrazu odparowywało. Oleju miedzy wymianami też mocno nie ubywało, max 0,5 litra na 10 tys, tyle to uważam za normę.
U siebie zrobiłem to tydzień temu, przy okazji wymieniłem wężyki od gazu i wszystkie podejrzane węże od układu chłodzenia. Zregenerowałem wtryskiwacze gazu. Wyplukałem też w ropie wszystkie hydropopychacze. Wywaliłem klapy z kolektora. Majątku na części nie wydałem, ale roboty od ch..a. Teraz to zupełnie inna jazda. Nic nie stuka, nie śmierdzi, nie telepie, silnik odzyskał wigor.
Odwlekałem to pół roku, ale z obaw o spalenie samochodu i ogólna kondycje silnika trzeba było to zrobić.

dany
moja ranga
moja ranga
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Inny Samochód: RAV 4
Kontaktowanie:

Re: Sonda Lambda

#15 Postautor: dany » niedziela, 8 marca 2020, 14:30

Mam pytanko jako nie doświadczony i nie obeznany ,a mianowicie
podłączyłem skaner obd i patrzyłem na sygnał sondy
bank 1 sonda 1 napięcie i tu ładnie chodziła góra dół 2 sonda podobnie
bank 2 sonda 1 i tu już tak ślamazarnie jest i linia bardziej prosta w okolicach 0,8 sonda 2 podobnie
jak puszczę nogę z gazu sygnał napięcie spada i potem wraca ale strasznie powolnie i wędruje w okolice 0,8
jakiś czas temu wywaliło mi błąd P2098 Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 2
może być to powiązane ??
W sumie zacząłem się czepiać instalacji lpg ale to może być nie tędy droga ??
Jak to dalej ugryźć z elektryki jestem cieniutki ,co mam powiedzieć mechanikowi ??


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości