Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Jaki to był olej, że magistralę zatkało
Mechanior sprawdzał ciśnienie oleju? Może to jednak pompa po 3 latach niedomaga.
Mechanior sprawdzał ciśnienie oleju? Może to jednak pompa po 3 latach niedomaga.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Valvoline 10w40 ciśnienie mam zamiar zmierzyć tylko się nad tą płukanką zastanawiam czy nie zastosować wcześniej, później zalać nowy olej i wtedy zmierzyć
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Po remoncie miałem powiedziane że właśnie 10W40 mam zalewać
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Mechanik znalazł suche hydrauliki i nawet nie zmierzył ciśnienia oleju tylko je wymienił.
Może tak się robi, nie znam się w sumie.
BTW Na valwoline właśnie i u mnie zaczęło stukać. Przypadek?
Może tak się robi, nie znam się w sumie.
BTW Na valwoline właśnie i u mnie zaczęło stukać. Przypadek?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Diagnoza z hydraulikami była moja. Ja zawiozłem do niego samochód i kazałem mu wymienić. Podczas wymiany znalazł 5 suchych, poskładał i zadzwonił że nie pomogło. Pogałem z nim, na szybko była postawiona diagnoza że skoro tylko w jednej głowicy jest sucho a do 2 olej dolatuje to napewno nie pompa skoro w tej 2 olej jest. Stąd jego pomysł o zatkanym kanale a nie że jednak pompa. Wyjechaliśmy samochodem i nie bylo nic więcej robione, stąd ten post że może ktoś jakiś inny problem zasugeruje.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
I jak tam? Jakieś postępy?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Narazie stoi, nic nie było robione. Rozmawiałem z mechanikiem na temat płukanki, boi się że może nie być w ogóle przepływu kanałem i wtedy płukanka nic nie pomoże, a dodatkowo jak będzie te 20 minut pracował na sucho to jeszcze większych szkód może narobić.
Mam 2 samochód więc z naprawą mi się nie śpieszy. Powoli coś tam będzie rozbierane, żeby ten zatkany kanał spróbować znaleźć.
Mam 2 samochód więc z naprawą mi się nie śpieszy. Powoli coś tam będzie rozbierane, żeby ten zatkany kanał spróbować znaleźć.
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Olej jest OK i ile spełnia normy API u ACEA oczywiście jeszcze jedna sprawa jaki to Valboline 10W40 max life bardzo słabo wypada w testach ponieważ szybko ulega przepaleniu. W testach w skali 1-10 uzyskał tylko 4.5pkt. Tak że szybko ulega przepaleniu. Jak na max. Life to ocena całkiem do d....
Ja bym kolego zerknął na prowadnice zaworow. Niech mechanik wysłucha która strona i z tej strony zerknie do środka przez świece lusterkiem. Ja tak miałem w Omedze, że mi pękła prowadnica i opadła, latała Na zaworze.
Ja bym kolego zerknął na prowadnice zaworow. Niech mechanik wysłucha która strona i z tej strony zerknie do środka przez świece lusterkiem. Ja tak miałem w Omedze, że mi pękła prowadnica i opadła, latała Na zaworze.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Student wrzuć linki do tych testów gdzie Valvoline zle wypada.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Student_x dzięki za odpowiedź. Twoja teoria jest ciekawa, ale skąd puste hydrauliki?
- YakuzzaPL
- moje konto
- Posty: 222
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
- Skąd jesteś: Świnoujście
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2010
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Audi A4 B6
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Mi się wydaje po tym dzwięku że auto nie pali na wszystkie gary.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Nie palenie na wszystkie gary nie powinno objawić się błędami wypadania zapłonów?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
I oto nadchodzi czas rozwiązania zagadki.
Okazuje się że tytuł tego posta jest w 50% błędny, ponieważ... To stuka właśnie śrubka która odkręciła się od klapki kolektora dolotowego. Byłem pewny że po naprawie kolektora poprzez wymianę oryginalnych tulejek na takie z teflonu śrubki nie mają prawa już się odkręcić, a tu jednak jest to możliwe i mi się przytrafiło. Tulejki wyrobione są tak że można je obracać na tej spłaszczonej ośce. Nie wiem jak "mechanik" który wymieniał mi hydrauliki mógł nie zauważyć brakującej klapki, jak w 5 otworach jest to w 6 tez powinna być, a tu dziura.
Tak więc wszystkim użytkownikom 3.5 V6 którzy mają kolektor po regeneracji polegającej na założeniu tulejek z teflonu radzę szybciutko ten kolektor odkręcić i sprawdzić czy śrubka przypadkiem się już na ostatnim zwoju nie trzyma.
Okazuje się że tytuł tego posta jest w 50% błędny, ponieważ... To stuka właśnie śrubka która odkręciła się od klapki kolektora dolotowego. Byłem pewny że po naprawie kolektora poprzez wymianę oryginalnych tulejek na takie z teflonu śrubki nie mają prawa już się odkręcić, a tu jednak jest to możliwe i mi się przytrafiło. Tulejki wyrobione są tak że można je obracać na tej spłaszczonej ośce. Nie wiem jak "mechanik" który wymieniał mi hydrauliki mógł nie zauważyć brakującej klapki, jak w 5 otworach jest to w 6 tez powinna być, a tu dziura.
Tak więc wszystkim użytkownikom 3.5 V6 którzy mają kolektor po regeneracji polegającej na założeniu tulejek z teflonu radzę szybciutko ten kolektor odkręcić i sprawdzić czy śrubka przypadkiem się już na ostatnim zwoju nie trzyma.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości