Dym spod korka oleju. 3,5 V6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
michałer
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
Skąd jesteś: lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: zielony oliwka
Inny Samochód: passeratti
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#31 Postautor: michałer » środa, 15 stycznia 2020, 11:18

alien125 pisze:Kurcze no, też lubię tego drania. Gdyby nie to już dawno poszedłby pod młotek. Bardziej się zastanawiam nad wymianą na polifta z 3.3, ale też nie będę miał gwarancji, że nie będzie wymagał remontu. Może wymiana samego silnika... :hmm: Pewnie ostatecznie i tak zostanę przy tym co mam.
michałer, czekam na twoje przemyślenia. Tymczasem napisz, chociaż co było powodem zarzucenia remontu.


Generalnie nie opłacalność remontu. Instalator montujący LPG żeby było ''ładnie'' parownik schował za zbiorniczek wyrównawczy. Nawet nie zauważyłem kiedy zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego coś tam kapało ale myślałem że to z parownika klimatyzacji bo jest w tym samym miejscu. Nie mam czujnika poziomu płynu chłodniczego więc nie wyłapałem tego momentu kiedy w silniku zabrakło płynu a silnik zaczął ''puchnąć'' Jeszcze przed śmiercią silnika zrobiłem trasę 200km. A rano po odpaleniu silnika kłęby dymu z oleju. Najlepsze jest to że temperatura na wskaźniku była ok. Silnik nie dawał żadnych objawów że coś się dzieje niedobrego. Po rozbiórce okazało się że cylindry podarte strasznie tłoki szrot... Raz już składałem silnik i już po prostu nie chciałem....
Dlatego wymieniłem silnik ale to opowieść na inną okazję powiem tylko że moje sorento niema już 3.5l tylko 3.0l v6. Od dwóch lat tak jeżdżę i mam spokój :)

Uriel78
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: niedziela, 20 stycznia 2013, 21:50
Skąd jesteś: Rzeszów
Silnik: W PLANACH
Skrzynia: W PLANACH
Napęd: W PLANACH
Rok: W PLANACH
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#32 Postautor: Uriel78 » środa, 15 stycznia 2020, 11:29

michałer pisze:Dlatego wymieniłem silnik ale to opowieść na inną okazję powiem tylko że moje sorento niema już 3.5l tylko 3.0l v6. Od dwóch lat tak jeżdżę i mam spokój :)


To zdradź tylko jaki silnik udało się dopasować.

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#33 Postautor: kaini » środa, 15 stycznia 2020, 11:35

Silnik z BMW?

Co do panewek w 3.3 a może i też w 3.5

Czy poprzedni użytkownicy doczytali że wymiana oleju co 7500 w trudnych warunkach? A w serwisach pewnie co 15 albo 20 i potem po kupnie mamy gotową skarbonkę.

michałer
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
Skąd jesteś: lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: zielony oliwka
Inny Samochód: passeratti
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#34 Postautor: michałer » środa, 15 stycznia 2020, 12:03

No właśnie dlatego chce napisać coś obszernego.
Silnik pochodzi z Hyundai xg30 o oznaczeniu g6ct.
Silnik wygląda i pasuje praktycznie plug&play. Choć jest całkiem inny. Brzmi to dziwnie ale tak jest. Jest konstrukcyjnie bardzo podobny i niektóre elementy pasują od sorento a inne nie, pompa oleju pokrywy zaworów tak ale miska olejowa już nie. Cały osprzęt od sorento został, wszystkie łapy podstawy kolektory wydechowe też pasują. Zabawa jest z dolotem ale po przerobieniu kolektora pomiędzy cylindrami da się założyć dolot z sorento. Miska pochodzi z Pajero 3.0v6 24v troche przerobiona. Dwa lata tak jeżdżę i nic wcześniej nie pisalem żeby sprawdzić tą przeróbkę.Przymierzam się opisać to na forum ze względu na to że jest to niezła alternatywa. Ja za silnik dałem 650zł...

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#35 Postautor: kaini » środa, 15 stycznia 2020, 12:05

A ile mocy ?

Uriel78
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: niedziela, 20 stycznia 2013, 21:50
Skąd jesteś: Rzeszów
Silnik: W PLANACH
Skrzynia: W PLANACH
Napęd: W PLANACH
Rok: W PLANACH
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#36 Postautor: Uriel78 » środa, 15 stycznia 2020, 12:12

Wg internetów to 188 KM

michałer
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
Skąd jesteś: lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: zielony oliwka
Inny Samochód: passeratti
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#37 Postautor: michałer » środa, 15 stycznia 2020, 12:16

Tak dokładnie.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#38 Postautor: Marek » środa, 15 stycznia 2020, 12:28

Z tego co opisujecie nie widzę żądnych wad konstrukcyjnych pojazdu, a jedynie awarię z powodu złego montażu i serwisowania w przypadku LPG . Oraz zaniedbania ze strony użytkownika . A narzekać na pojazd z powodu braku części na polskim rynku , to chyba nie o tym rozmawiamy . Moim zdaniem, jeżeli znamy dokładnie cały okres eksploatacji pojazdu i jeżeli usterki są powtarzalne w wielu egzemplarzach można mówić o wadach konstrukcyjnych i awaryjności pojazdu .

michałer
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
Skąd jesteś: lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: zielony oliwka
Inny Samochód: passeratti
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#39 Postautor: michałer » środa, 15 stycznia 2020, 18:45

Silnik 3.5 ma wady podobnie jak inne silniki.
Moim zdaniem jego największą wadą jest ilość oleju jaki wchodzi do silnika i brak chłodnicy oleju.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#40 Postautor: Marek » środa, 15 stycznia 2020, 22:54

Jak to nie ma, a to 2641039650 . Wadą to mogą być klapki w kolektorze .

michałer
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
Skąd jesteś: lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: zielony oliwka
Inny Samochód: passeratti
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#41 Postautor: michałer » czwartek, 16 stycznia 2020, 07:21

Niestety moje sorento czegoś takiego nie posiada. Wersja USA.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#42 Postautor: alien125 » czwartek, 16 stycznia 2020, 12:17

Ma ktoś zdjęcie tej chłodnicy? :hmm:
Wadą, tak samo, jak klapki, mogą być hydrauliczne regulatory luzu zaworowego, układ zapłonowy z iskrą traconą czy słaba pompa oleju. Pytanie ile km można zrobić z tym silnikiem bez remontu. Oczywiście przy właściwej eksploatacji. Mój ma teoretycznie 200tyś i zdaje się zajechany. Pytanie ile ma faktycznie i co z nim było wyczyniane.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#43 Postautor: Marek » czwartek, 16 stycznia 2020, 14:32

michałer pisze:Niestety moje sorento czegoś takiego nie posiada. Wersja USA.


Sprawdziłem według tych źródeł które posiadam powinna być, w wersji amerykańskiej też . Może ciekła i ktoś się pozbył problemu . :)
Na sto procent nie jestem pewien czy taka ale podobna .
Załączniki
oil-cooler.jpg
oil-cooler.jpg (3.33 KiB) Przejrzano 2070 razy


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości