Regulacja zaworów 3.3
Moderator: Moderator
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11374
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
Takie same jak na lato , o ile dobrze pamiętam to do benzyny polecany był 5W40 .
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
Do 3.3 według zaleceń jest 5W-20 lub 5W-30.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11374
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
W taki razie się pomyliłem . Tylko nie zaczynajmy dyskusji o olejach , bo się zastrzelę .
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: czwartek, 21 czerwca 2018, 22:45
- Skąd jesteś: Radomsko
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Kontaktowanie:
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: RE: Re: Regulacja zaworów 3.3
Coś więcej na temat powodu tej inwestycji? Objawy?diodalodz pisze:prędzej rozrząd albo tak jak u mnie wariatory.
tanio nie jest, 1 wariator 1000 zł.
-
- Jestem
- Posty: 1044
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
walenie z silnika przez 5 sekund od odpalenia.
Do tego czasami wypadanie zapłonów, gwałtowne słabnięcie gdy silnik był bardzo mocno rozgrzany (np w karkach). Teraz czekam na nowe wariatory z USA.
Do tego czasami wypadanie zapłonów, gwałtowne słabnięcie gdy silnik był bardzo mocno rozgrzany (np w karkach). Teraz czekam na nowe wariatory z USA.
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
Czyli wszystko sprowadza się do wymiany olejów. Coś w tym musi być że w trudnych warunkach wymiana co 7 czy 8 wg książki.
-
- Jestem
- Posty: 1044
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
po wariatorach wewnątrz widać, że ktoś oleju nie zmieniał. Cylindry są z aluminium i są mega zdewastowane i porysowane.
-
- moja ranga
- Posty: 100
- Wiek: 38
- Rejestracja: środa, 22 maja 2019, 06:50
- Skąd jesteś: Södertälje Szwecja
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Twoje poprzednie Sorento: 3.5v6 2005 srebrne bylo fajne
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
Nie mam pojęcia ,ale te polskie przebiegi to .......jedna wielka kupa. Ja mam przekroczone 180000. Auto miało kilku właścicieli i silniczek napęd moim zdaniem jest ok. No i oby tak zostało
To moja druga taka maszyna. Pierwsza była 3.5 90000km z 2005r.
Jeżeli nic nie stuka ,nie chrobocze ,nie ociera i jedzie płynnie bez zarzutu. Nie zaglądać. Oleje filtry i wio. Coś będzie miało się rozsypać to na pewno da wcześniej jakiś objaw. Silnik będzie głośniejszy jak jest zimniej.jak jest zimniejsze powietrze też spalanie jest trochę inne i kultura pracy silnika też. Pozdrawiam
To moja druga taka maszyna. Pierwsza była 3.5 90000km z 2005r.
Jeżeli nic nie stuka ,nie chrobocze ,nie ociera i jedzie płynnie bez zarzutu. Nie zaglądać. Oleje filtry i wio. Coś będzie miało się rozsypać to na pewno da wcześniej jakiś objaw. Silnik będzie głośniejszy jak jest zimniej.jak jest zimniejsze powietrze też spalanie jest trochę inne i kultura pracy silnika też. Pozdrawiam
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
Co racja to racja. Fajnie wiedzieć chociaż że takie cuda ma się pod maskę bo większość z posiadaczy 3.3 pewnie dowiedziała się wszystkiego po zakupie.
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
gomez953 pisze:Nie musi byś nic słychać, to nie FSO ssące się wytrą na gniazdach, a wydechowe będą dalej w dobrym stanie.
A kompresja będzie daleko od ideału jak powiedział Dioda.
Można powiedzieć że mam tak na 1 stronie 4 ssące do regulacji a wydechy wzorowe.
Czy szklanki pomogą w wyrównaniu kompresji ?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11374
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
Na pewno pomorze regulacja zaworów , a szklanki do tego służą. Wstawię Ci rysunek . Szklanka 22226C
- Załączniki
-
- 20240B12.png (83.47 KiB) Przejrzano 745 razy
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
Tylko że ja mam luz 0,1 co jest min dla ssącego a Gomez pisał o wytarciu gniazda.
Szklanka do regulacji ale czy to na pewno pomorze w odzyskaniu kompresji ? Wszystkie ssące są poniżej optymalnej, ale tylko 1 na minimum a 3 0,15 -0,16
Druga sprawa że na tej stronie ma naciągnięty łańcuch...
Szklanka do regulacji ale czy to na pewno pomorze w odzyskaniu kompresji ? Wszystkie ssące są poniżej optymalnej, ale tylko 1 na minimum a 3 0,15 -0,16
Druga sprawa że na tej stronie ma naciągnięty łańcuch...
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
Może nie zbyt dokładnie opisałem, że ssące się wytrą na gniazdach.
Ale chodziło właśnie o to, że przylgnie zaworów się zużyją, gniazda są z twardszego materiału.
Właśnie regulacja zaworów to pierwsze zadanie i w tym silniku do tego służą podkładki, bo szklanek jako takich nie ma - nie ma hydraulicznej kompensacji luzów.
Potem można sprawdzić komprechę, bo być może pierścienie też się kończą.
Ale chodziło właśnie o to, że przylgnie zaworów się zużyją, gniazda są z twardszego materiału.
Właśnie regulacja zaworów to pierwsze zadanie i w tym silniku do tego służą podkładki, bo szklanek jako takich nie ma - nie ma hydraulicznej kompensacji luzów.
Potem można sprawdzić komprechę, bo być może pierścienie też się kończą.
-
- Jestem
- Posty: 1044
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
gomez953 pisze:Może nie zbyt dokładnie opisałem, że ssące się wytrą na gniazdach.
Ale chodziło właśnie o to, że przylgnie zaworów się zużyją, gniazda są z twardszego materiału.
Właśnie regulacja zaworów to pierwsze zadanie i w tym silniku do tego służą podkładki, bo szklanek jako takich nie ma - nie ma hydraulicznej kompensacji luzów.
Potem można sprawdzić komprechę, bo być może pierścienie też się kończą.
Jeśli luz zaworowy nie skasował sie na 0 to przyrost kompresji nie będzie duży.
W tym silniku nie ma płytek tylko są szklanki o różnej wysokości. Przy dobieraniu luzu musisz dokonać pomiarów szczelinomierzem , zapisać, następnie mikrometrem pomierzyć szklanki które masz w konkretnych miejscach i kupić o brakujący wymiar mniejsze.
Inną metoda jest szlifowanie wewnętrznych powierzchni opierających się o zawór. Można tego dokonać kamieniem osadzonym w wiertarce stołowej. Robią to też firmy które zajmują się regeneracją głowic.
Nowa szklanka w ASO kosztuje ok 60 zł.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości