Regulacja zaworów 3.3

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1633
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 196 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#31 Postautor: gomez953 » sobota, 13 czerwca 2020, 21:55

Dzięki za doprecyzowanie. :ok:
Obrazek

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#32 Postautor: kaini » sobota, 13 czerwca 2020, 22:17

Wiem już co nieco, kartkę wypełniłem dzisiaj ale zbieram dalej informacje zanim odkręcę wałek. Dlatego chciałem się zorientować co do szklanek i kompresji.
No tak można szlifować albdo dobrać wymiar.

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#33 Postautor: kaini » sobota, 20 czerwca 2020, 12:15

Czy na pewno się szlifuje te szklanki ? Dwa zakłady od głowic wystawiają oczy...

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#34 Postautor: Marek » sobota, 20 czerwca 2020, 19:37

Normalnie, są dostępne w różnych wymiarach. Szlifowanie zdziera utwardzoną powierzchnię, ale jak niema innej możliwości. Moim zdaniem to jest jednak w brew sztuce, takie druciarstwo, nigdy tak nie robiłem.

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#35 Postautor: Farmer1971 » sobota, 20 czerwca 2020, 20:28

Normalnie, to się na różne wymiary czeka ok. 3 miesięcy. :palm: Szlifować można (tylko w odpowiedni sposób), bo szklanka nie jest utwardzana powierzchniowo, tylko w całości wykonana z twardego materiału. Druciarstwem natomiast jest szlifowanie trzonków zaworowych (bo i z czymś takim się spotkałem).
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#36 Postautor: Marek » sobota, 20 czerwca 2020, 20:55

O trzonkach to już nawet nie wspominam. :) Faktycznie, można ściągnąć z Ukrainy lub z Australii. :)
Ostatnio zmieniony sobota, 20 czerwca 2020, 21:02 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#37 Postautor: kaini » sobota, 20 czerwca 2020, 21:00

Ale nie myślałem o szlifowaniu szklanki od strony wałka tylko od strony trzonka?
Na razie szukam wskazówek bo widzę że będzie bardzo ciężko z tymi szklankami na wymiar.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#38 Postautor: Marek » sobota, 20 czerwca 2020, 21:12

Jeszcze są w Dubaju. W przeciągu tygodnia można mieć. Od strony wewnętrznej to chyba frezem, ręcznie to zgubisz powierzchnię. Pytałeś się o dostępność.

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#39 Postautor: kaini » sobota, 20 czerwca 2020, 21:16

Ale nie zakładam druciarstwa frezarką w imadle jak na YT...
Najbardziej martwi mnie to utwardzenie czy od spodu jest zapas do szlifowania.

Na eBay chyba spory zapas tego.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#40 Postautor: diodalodz » sobota, 20 czerwca 2020, 21:32

szlifowanie trzonków zaworowych to normalna procedura.
Jeśli obniżysz gniazda to szlifujesz trzonek by uzyskać właściwy wymiar.
Szlifowanie szklanki od strony zaworów nie jest jakąś procedurą obarczoną ryzykiem awarii. Nawet jeśli założysz, że szklanka stanie się tam miękka i się wytrze bo zwiększy się luz i silnik zacznie dzwonić. Co innego jak ktoś ma pomysły szlifowania szklanek od strony wałka. To już jest pomysł głupi. Ogólnie to przy regulacji zaworów trzeba sprawdzać wypukłość szklanek. Bo jeśli szklanka nie jest wypukła od strony wałka to przestaje wirować w gnieździe i traci smarowanie. A to szybka degradacja wałka i opiłki w układzie.
A co do szklanek to nie frezem a kamieniem. Daje większą gładkość powierzchni.
Ogólnie szklanka po szlifie jest nadal twarda. W wielu silnikach dźwigienki zaworowe były produkowane jako odlewy o niskiej twardości a dawały radę przez wiele tyś km . W FSO normalną procedurą było szlifowanie dźwigienek i to sobie dawało radę, a tam obciążenie było w dwóch wymiarach.

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#41 Postautor: kaini » sobota, 20 czerwca 2020, 21:36

No i jest jeden plus z tego że od dołu będzie miękkie bo luz sam będzie się robił i odpadnie kolejne szlifowanie :)

Możecie polecić jakiegoś szpeca od szlifowania? Wysyłka to nie problem.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#42 Postautor: Marek » sobota, 20 czerwca 2020, 21:58

No nie. Nie mieszajmy do tego dźwigienek zaworowych FSO, dawały radę na 100 tyś. w porywach. :)

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#43 Postautor: diodalodz » sobota, 20 czerwca 2020, 22:06

3.3 jest mniej trwałe niż OHV z poloneza plusa.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#44 Postautor: Marek » sobota, 20 czerwca 2020, 22:27

A o którym piszesz ? Może 1.3 które szły na eksport ale też mam pewne wątpliwości.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#45 Postautor: diodalodz » sobota, 20 czerwca 2020, 22:37

1.6 GSI. Znam z 5 sztuk które przejeździły ponad 300 tyś km bez remontów, nawet na oryginalnych panewkach.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości