Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3754
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#61 Postautor: hunter » sobota, 22 sierpnia 2020, 09:57

Problem z uruchamianiem 3,3 z zamontowaną instalacją LPG obojętnie jakiej generacji ,był opisywany od kilku lat i dotyczył wielu użytkowników, dużo postów zaginęło podczas awarii forum.
Ja miałem podobny problem i wystąpił on dwukrotnie i to z dwóch niezależnych przyczyn, Rozwiązania podałem na forum . Założyłem też osobny temat gdzie można opisać swoje problemy z uruchamianiem 3,3 , aby był materiał do przeanalizowania w jednym miejscu. Odzew w temacie był mierny :hmm: , więc chyba nikomu nie zależy na rozwiązaniu tego problemu.
Jeszcze jedno na forum nikt nie zgłaszał tego typu problemów z silnikami zasilanych tylko benzyną.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
darkik
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
Skąd jesteś: Kluczbork
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 233000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#62 Postautor: darkik » poniedziałek, 24 sierpnia 2020, 11:32

Szanowni forumowicze. Po przeszukaniu najdalszych "zakątków internetów" zostałem naprowadzony na pewien kierunek związany właśnie z ciężkim odpalaniem po dłuższym postoju. Wygląda na to że winowajcą takiego stanu rzeczy jest reduktor (parownik) LPG. Tak jak już ktoś napomknął, wygląda na to że przepuszcza membrana do przewodu podciśnienia i gaz w fazie lotnej zalega w kolektorze ssącym, co skutkuje zaciąganiem podwójnego paliwa i zalewaniem świec. Sprawdziłem to w następujący sposób: przed zgaszeniem silnika przełączyłem na benzynę, chwilę popracował a następnie zgasiłem silnik i zdjąłem na noc wężyk od podciśnienia i zgadnijcie co było rano...... zapalił od strzała gdzie wcześniej musiałem dość długo kręcić rozrusznikiem. Tak więc zakupiłem już zestaw do regeneracji reduktora BRC GENIUS MAX i będę się zabierał za to. Jak wymienię to dam znać jak efekty.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#63 Postautor: diodalodz » poniedziałek, 24 sierpnia 2020, 13:21

jak chcesz się upewnić to włóż wężyk do szklanki z wodą. Zobaczysz czy będą się zbierać bąbelki. Tak samo można sprawdzić wyjścia z listwy wtryskowej.
Jak chcesz precyzyjnie wiedzieć bez pilnowania to wsadzasz sobie pół strzykawki (bez tłoczka) do szklanki. Na końcówkę wsadzasz wąż. Zawlewasz szklankę wodą i spinaczem zaczepiasz rurkę do szklanki (najlepiej plastikowej) do krawędzi by stała w pionie. wpinasz w wąż. Jeśli gaz gdzieś ucieka to wypchnie wodę ze strzykawki i zostawi tam poduszkę gazu.

Awatar użytkownika
Pipper
moje konto
moje konto
Posty: 213
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
Skąd jesteś: okolice Sulejowa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 163000
Inny Samochód: CRV2/CRV3
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne...
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#64 Postautor: Pipper » poniedziałek, 24 sierpnia 2020, 18:16

Kiedyś było przyjęte, że reduktory max 80-90kkm wytrzymywały, chociaż miałem rekordzistę w jednym z Fiatów, 6 lat i 182kkm :hmm:
Pad membran owocował właśnie ciężkim odpalaniem po "zalaniu" kolektora ssącego.
LPG jest pewną modyfikacją silnika, trzeba pamiętać co i jak i robić regularnie serwis, u mnie w pojazdach 10kkm, wymiana filtrów, sprawdzenie ustawień. :happy2:
Do what you like. :rolley:

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#65 Postautor: Sajmon27 » poniedziałek, 24 sierpnia 2020, 19:17

Ciekawe czy to zalewanie gazem dotyczy również instalacji Vialle, która nie posiada parownika :hmm:
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1633
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 196 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#66 Postautor: gomez953 » poniedziałek, 24 sierpnia 2020, 19:21

Zwłaszcza w Vialle, gdzie po zgaszeniu motoru ciśnienie gazu pozostaje w układzie, a na wtryskiwaczu może nie trzymać zaworek i powoli upuszczać gaz w kolektor.
Obrazek

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#67 Postautor: Sajmon27 » poniedziałek, 24 sierpnia 2020, 19:31

gomez953 pisze:Zwłaszcza w Vialle, gdzie po zgaszeniu motoru ciśnienie gazu pozostaje w układzie, a na wtryskiwaczu może nie trzymać zaworek i powoli upuszczać gaz w kolektor.

Czy jak wyjeżdżę gaz do końca lub zakończę jazdę na benzynie również może wystąpić powyższa sytuacja?
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1633
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 196 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#68 Postautor: gomez953 » poniedziałek, 24 sierpnia 2020, 20:08

Jeśli nie będzie gazu w zbiorniku, to wiadomo - nie doleci :roftl:
Tylko wyjeżdżanie gazu do zera nie jest zbyt zdrowe dla wtryskiwaczy, pompa może zassać jakiś syf i to pójdzie dalej w układ.
Przełącz na benzynę i pojeździj tak dzień/dwa, dla pewności można wyjąć cztery bezpieczniki z puszki od Vialle(wtedy pompa nie będzie się załączać), pozostałe ciśnienie w układzie w międzyczasie zejdzie jeśli któryś wtrysk nie trzyma.
Obrazek

Awatar użytkownika
ice-przemek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1736
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
Skąd jesteś: Konin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: RWD
Rok: 2008
Kolor: EB
Przebieg (km.): 140
Inny Samochód: brak
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#69 Postautor: ice-przemek » poniedziałek, 24 sierpnia 2020, 20:54

w poprzednim aucie właśnie poprzez przepuszczający parownik miałem problem z dłuższym kręceniem przy odpalaniu .dopiero 3 gazownik to zauważył :roftl: Po wymianie wszystko wróciło do normy .Parownik wytrzymał 5 lat więc nic nie jest wieczne

Awatar użytkownika
darkik
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
Skąd jesteś: Kluczbork
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 233000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#70 Postautor: darkik » wtorek, 25 sierpnia 2020, 21:40

Dzisiaj zregenerowałem parownik tzn. wymieniłem membrany i uszczelnienia. Wszystko poskładane i jak narazie pracuje wzorcowo. Jutro rano się okaże jak będzie odpalał.

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#71 Postautor: Sajmon27 » wtorek, 25 sierpnia 2020, 21:48

Trzymam kciuki za jutrzejszy poranek :happy2:
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
darkik
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
Skąd jesteś: Kluczbork
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 233000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#72 Postautor: darkik » środa, 26 sierpnia 2020, 11:09

No i nastąpił ten poranek dnia następnego po wymianie membran i uszczelnień w parowniku BRC. Dziś rano poszedłem z duszą na ramieniu i pełen nadziei do garażu i okazało się że....... auto odpaliło od pierwszego strzała, nie dusił się już jak astmatyk tylko załapał jak na silnik przystało. Tak więc mogę potwierdzić, że winowajcą ciężkiego odpalania po dłuższym postoju (w autach z LPG) są sparciałe i dziurawe membrany w parowniku.

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1633
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 196 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#73 Postautor: gomez953 » środa, 26 sierpnia 2020, 17:05

A jak ktoś nie ma parownika?
Obrazek

Awatar użytkownika
Pipper
moje konto
moje konto
Posty: 213
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
Skąd jesteś: okolice Sulejowa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 163000
Inny Samochód: CRV2/CRV3
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne...
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#74 Postautor: Pipper » środa, 26 sierpnia 2020, 20:10

Ale ma LPG, wtryskiwacz któryś przepuszcza... :happy2:
Do what you like. :rolley:

Awatar użytkownika
ice-przemek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1736
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
Skąd jesteś: Konin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: RWD
Rok: 2008
Kolor: EB
Przebieg (km.): 140
Inny Samochód: brak
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#75 Postautor: ice-przemek » piątek, 28 sierpnia 2020, 22:23

:kwink: dobrze ze udało się naprawić w niewielkich kosztach :happy2:


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości