Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Moderator: Moderator
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Podejrzewam więc, że nieszczelność może występować albo w tym zaślepionym otworze w filtrze albo przy regulatorze ciśnienia lub w nim samym
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- darkik
- awansowałem na
- Posty: 70
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
- Skąd jesteś: Kluczbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 233000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Regulator ciśnienia trzyma tam mniej więcej do 3 barów, a powyżej tego ciśnienia zaczyna puszczać więc wydaje mi się że jest ok. Może faktycznie puszcza gdzieś w okolicy zaślepionego otworu.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11379
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Regulator trzyma do 3 bar a pompa paliwa daje 3 bary, trochę to mało logiczne . Moim zdaniem powinien trzymać równo 3 lub trochę więcej . Są regulatory do 3.9 bara o tym samym numerze fabrycznym.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Standardowo dla tego silnika:
Fuel Pressure Regulator (built in Fuel Pump assembly)
Regulated Fuel Pressure : 375-385 kPa (3.82-3.92 kgf/cm2 , 54.3-55.8 psi)
Fuel Pressure Regulator (built in Fuel Pump assembly)
Regulated Fuel Pressure : 375-385 kPa (3.82-3.92 kgf/cm2 , 54.3-55.8 psi)
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11379
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- darkik
- awansowałem na
- Posty: 70
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
- Skąd jesteś: Kluczbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 233000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Napisałem że regulator trzyma tak około 3 bary, ale na myśli miałem że między 3 a 4 bary bo tylko takiego pomiaru mogłem dokonać. Wydaje mi się że bliżej 4.
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.4 ciężkie odpalanie
Koledzy odgrzeję ciut kotleta bo mam podobny problem tyle ze z 2.4 ,nie chce zakładać nowego tematu więc jeśli pozwolicie pociągnę tutaj.
Podczas ostatnich mrozów miałem problemy z zapalaniem auta, rozrusznik kręcił (co prawda od początku kręci jakoś wolno no ale podobno tak jest fabrycznie ) ale silnik załapywał dopiero za 3 razem. Podejrzenie padło na akumulator ,ale jak ? Roczny aku padł ? Niestety aku okazał się dobry nawet po naładowani nic się nie zmieniło. I wtedy kumpel rzucił że moze paliwo cofa. Fakt miałem Pb jakoś tak miedzy 1/2 a 1/4 ale po zatankowaniu na 3/4 problem się zmniejszył ,kręce jakieś 4 sekundy i łapie.
Wniosek muszę założyć zaworek zwrotny na wężyku
Tylko muszę zadać pytanie które mnie nurtuje ,otóż kolega napisał w tym temacie "Założyłem zaworek zwrotny ale okazało się że co tydzień miałem wyciek paliwa za zaworkiem bo za duże ciśnienie pompa nabijała a zaworek nie pozwolił mu ujść z powrotem. "
Ale jak ,w jaki sposób ?? Jeśli dobrze kojarzę powrót paliwa odbywa się wężem powrotnym
Podczas ostatnich mrozów miałem problemy z zapalaniem auta, rozrusznik kręcił (co prawda od początku kręci jakoś wolno no ale podobno tak jest fabrycznie ) ale silnik załapywał dopiero za 3 razem. Podejrzenie padło na akumulator ,ale jak ? Roczny aku padł ? Niestety aku okazał się dobry nawet po naładowani nic się nie zmieniło. I wtedy kumpel rzucił że moze paliwo cofa. Fakt miałem Pb jakoś tak miedzy 1/2 a 1/4 ale po zatankowaniu na 3/4 problem się zmniejszył ,kręce jakieś 4 sekundy i łapie.
Wniosek muszę założyć zaworek zwrotny na wężyku
Tylko muszę zadać pytanie które mnie nurtuje ,otóż kolega napisał w tym temacie "Założyłem zaworek zwrotny ale okazało się że co tydzień miałem wyciek paliwa za zaworkiem bo za duże ciśnienie pompa nabijała a zaworek nie pozwolił mu ujść z powrotem. "
Ale jak ,w jaki sposób ?? Jeśli dobrze kojarzę powrót paliwa odbywa się wężem powrotnym
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Nie wiem jak w 2.4 ale w 3.3 nie ma właśnie powrotu. Jeśli ub Ciebie jest to być może zaworek załatwi sprawę.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11379
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Ok ja rozumiem, ale z objawów wynika że nie trzyma.
Więc dam dodatkowy.
Więc dam dodatkowy.
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Tak jak pisałem nie wiem jak wygląda pompa czy kosz w 2,4. W 3.3 jest kosz paliwowy z wkładem w postaci pompy. Nawet jeśli zaworek w pompie trzyma jak należy to między zaworkiem a przewodem wychodzącym z kosza na silnik jest jeszcze filtr a w nim regulator ciśnienia, zaślepiony otwór i uszczelka między wkładem pompki a filtrem. Jeśli w którymś z tych miejsc jest nieszczelność to sprawny zaworek na wkładzie pompy nie pomoże. Założenie zaworka zwrotnego na przewodzie zasilającym przy wyjściu z kosza na pewno uniemożliwi cofanie paliwa. Odradzam jednak takie rozwiązanie jeśli nie ma w układzie przewodu powrotnego. Tak jak kiedyś napisałem pompka pracując w systemie ciągłym próbuje podawać paliwo i nabija ciśnienie między zaworkiem a listwą wtryskową. W końcu może nastąpić rozszczelnienie układu z powodu zbyt wysokiego ciśnienia. Dotyczy to na pewno aut zasilanych gazem tak jak u mnie, bo jeżdżąc na nim pompka pracuje a paliwa silnik nie odbiera. Być może w aucie bez instalacji gazowej taki problem nie wystąpi. Najlepiej oczywiście usunąć ewentualną nieszczelność w koszu paliwa niż zakładać zaworek
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Sajmon27 pisze:Tak jak pisałem nie wiem jak wygląda pompa czy kosz w 2,4. W 3.3 jest kosz paliwowy z wkładem w postaci pompy. Nawet jeśli zaworek w pompie trzyma jak należy to między zaworkiem a przewodem wychodzącym z kosza na silnik jest jeszcze filtr a w nim regulator ciśnienia, zaślepiony otwór i uszczelka między wkładem pompki a filtrem. Jeśli w którymś z tych miejsc jest nieszczelność to sprawny zaworek na wkładzie pompy nie pomoże. Założenie zaworka zwrotnego na przewodzie zasilającym przy wyjściu z kosza na pewno uniemożliwi cofanie paliwa. Odradzam jednak takie rozwiązanie jeśli nie ma w układzie przewodu powrotnego. Tak jak kiedyś napisałem pompka pracując w systemie ciągłym próbuje podawać paliwo i nabija ciśnienie między zaworkiem a listwą wtryskową. W końcu może nastąpić rozszczelnienie układu z powodu zbyt wysokiego ciśnienia. Dotyczy to na pewno aut zasilanych gazem tak jak u mnie, bo jeżdżąc na nim pompka pracuje a paliwa silnik nie odbiera. Być może w aucie bez instalacji gazowej taki problem nie wystąpi. Najlepiej oczywiście usunąć ewentualną nieszczelność w koszu paliwa niż zakładać zaworek
Nie na pewno wszystko zależy od oprogramowania sterownika instalacji gazowej .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Masz rację. Słyszałem ok przypadkach, że podczas pracy silnika na gazie pompa paliwa jest rozłączona. Nigdy się z tym nie spotkałem ale podobno się to zdarza.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Ja tak miałem zrobione przy instalce II gen ,za pomocą przekaźnika. Kiedy instalacja LPG dostawała napięcie to przekaźnik automatycznie wyłączał zasilanie pompki .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości