Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#106 Postautor: Sajmon27 » poniedziałek, 12 października 2020, 15:20

Podejrzewam więc, że nieszczelność może występować albo w tym zaślepionym otworze w filtrze albo przy regulatorze ciśnienia lub w nim samym
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
darkik
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
Skąd jesteś: Kluczbork
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 233000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#107 Postautor: darkik » wtorek, 13 października 2020, 08:49

Regulator ciśnienia trzyma tam mniej więcej do 3 barów, a powyżej tego ciśnienia zaczyna puszczać więc wydaje mi się że jest ok. Może faktycznie puszcza gdzieś w okolicy zaślepionego otworu.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11376
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#108 Postautor: Marek » wtorek, 13 października 2020, 11:35

Regulator trzyma do 3 bar a pompa paliwa daje 3 bary, trochę to mało logiczne . Moim zdaniem powinien trzymać równo 3 lub trochę więcej . Są regulatory do 3.9 bara o tym samym numerze fabrycznym.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3754
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#109 Postautor: hunter » wtorek, 13 października 2020, 15:40

Standardowo dla tego silnika:
Fuel Pressure Regulator (built in Fuel Pump assembly)
Regulated Fuel Pressure : 375-385 kPa (3.82-3.92 kgf/cm2 , 54.3-55.8 psi)
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11376
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#110 Postautor: Marek » wtorek, 13 października 2020, 16:24

Tak to już lepiej. :)

Awatar użytkownika
darkik
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
Skąd jesteś: Kluczbork
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 233000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#111 Postautor: darkik » środa, 14 października 2020, 11:39

Napisałem że regulator trzyma tak około 3 bary, ale na myśli miałem że między 3 a 4 bary bo tylko takiego pomiaru mogłem dokonać. Wydaje mi się że bliżej 4.

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.4 ciężkie odpalanie

#112 Postautor: Adam73 » poniedziałek, 15 lutego 2021, 18:59

Koledzy odgrzeję ciut kotleta bo mam podobny problem tyle ze z 2.4 ,nie chce zakładać nowego tematu więc jeśli pozwolicie pociągnę tutaj.
Podczas ostatnich mrozów miałem problemy z zapalaniem auta, rozrusznik kręcił (co prawda od początku kręci jakoś wolno no ale podobno tak jest fabrycznie :hmm: ) ale silnik załapywał dopiero za 3 razem. Podejrzenie padło na akumulator ,ale jak ? Roczny aku padł ? Niestety aku okazał się dobry nawet po naładowani nic się nie zmieniło. I wtedy kumpel rzucił że moze paliwo cofa. Fakt miałem Pb jakoś tak miedzy 1/2 a 1/4 ale po zatankowaniu na 3/4 problem się zmniejszył ,kręce jakieś 4 sekundy i łapie.
Wniosek muszę założyć zaworek zwrotny na wężyku :idea:
Tylko muszę zadać pytanie które mnie nurtuje ,otóż kolega napisał w tym temacie "Założyłem zaworek zwrotny ale okazało się że co tydzień miałem wyciek paliwa za zaworkiem bo za duże ciśnienie pompa nabijała a zaworek nie pozwolił mu ujść z powrotem. "
Ale jak ,w jaki sposób ?? Jeśli dobrze kojarzę powrót paliwa odbywa się wężem powrotnym :hmm:
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#113 Postautor: Sajmon27 » poniedziałek, 15 lutego 2021, 19:27

Nie wiem jak w 2.4 ale w 3.3 nie ma właśnie powrotu. Jeśli ub Ciebie jest to być może zaworek załatwi sprawę.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#114 Postautor: Adam73 » poniedziałek, 15 lutego 2021, 19:37

Aaa to nie wiedziałem, dzięki :happy2:
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11376
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#115 Postautor: Marek » poniedziałek, 15 lutego 2021, 21:44

Zaworek już masz przy pompie w zbiorniku.

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#116 Postautor: Adam73 » wtorek, 16 lutego 2021, 01:31

Ok ja rozumiem, ale z objawów wynika że nie trzyma.
Więc dam dodatkowy.
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#117 Postautor: Sajmon27 » wtorek, 16 lutego 2021, 08:05

Tak jak pisałem nie wiem jak wygląda pompa czy kosz w 2,4. W 3.3 jest kosz paliwowy z wkładem w postaci pompy. Nawet jeśli zaworek w pompie trzyma jak należy to między zaworkiem a przewodem wychodzącym z kosza na silnik jest jeszcze filtr a w nim regulator ciśnienia, zaślepiony otwór i uszczelka między wkładem pompki a filtrem. Jeśli w którymś z tych miejsc jest nieszczelność to sprawny zaworek na wkładzie pompy nie pomoże. Założenie zaworka zwrotnego na przewodzie zasilającym przy wyjściu z kosza na pewno uniemożliwi cofanie paliwa. Odradzam jednak takie rozwiązanie jeśli nie ma w układzie przewodu powrotnego. Tak jak kiedyś napisałem pompka pracując w systemie ciągłym próbuje podawać paliwo i nabija ciśnienie między zaworkiem a listwą wtryskową. W końcu może nastąpić rozszczelnienie układu z powodu zbyt wysokiego ciśnienia. Dotyczy to na pewno aut zasilanych gazem tak jak u mnie, bo jeżdżąc na nim pompka pracuje a paliwa silnik nie odbiera. Być może w aucie bez instalacji gazowej taki problem nie wystąpi. Najlepiej oczywiście usunąć ewentualną nieszczelność w koszu paliwa niż zakładać zaworek :kwink:
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3754
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#118 Postautor: hunter » wtorek, 16 lutego 2021, 12:05

Sajmon27 pisze:Tak jak pisałem nie wiem jak wygląda pompa czy kosz w 2,4. W 3.3 jest kosz paliwowy z wkładem w postaci pompy. Nawet jeśli zaworek w pompie trzyma jak należy to między zaworkiem a przewodem wychodzącym z kosza na silnik jest jeszcze filtr a w nim regulator ciśnienia, zaślepiony otwór i uszczelka między wkładem pompki a filtrem. Jeśli w którymś z tych miejsc jest nieszczelność to sprawny zaworek na wkładzie pompy nie pomoże. Założenie zaworka zwrotnego na przewodzie zasilającym przy wyjściu z kosza na pewno uniemożliwi cofanie paliwa. Odradzam jednak takie rozwiązanie jeśli nie ma w układzie przewodu powrotnego. Tak jak kiedyś napisałem pompka pracując w systemie ciągłym próbuje podawać paliwo i nabija ciśnienie między zaworkiem a listwą wtryskową. W końcu może nastąpić rozszczelnienie układu z powodu zbyt wysokiego ciśnienia. Dotyczy to na pewno aut zasilanych gazem tak jak u mnie, bo jeżdżąc na nim pompka pracuje a paliwa silnik nie odbiera. Być może w aucie bez instalacji gazowej taki problem nie wystąpi. Najlepiej oczywiście usunąć ewentualną nieszczelność w koszu paliwa niż zakładać zaworek :kwink:


Nie na pewno :girl10: wszystko zależy od oprogramowania sterownika instalacji gazowej .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#119 Postautor: Sajmon27 » wtorek, 16 lutego 2021, 13:26

Masz rację. Słyszałem ok przypadkach, że podczas pracy silnika na gazie pompa paliwa jest rozłączona. Nigdy się z tym nie spotkałem ale podobno się to zdarza.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#120 Postautor: Adam73 » wtorek, 16 lutego 2021, 16:30

Ja tak miałem zrobione przy instalce II gen ,za pomocą przekaźnika. Kiedy instalacja LPG dostawała napięcie to przekaźnik automatycznie wyłączał zasilanie pompki .
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości