Panewkowy problem

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
tompog
jestem
jestem
Posty: 7
Wiek: 47
Rejestracja: czwartek, 15 czerwca 2017, 21:27
Skąd jesteś: Wielkopolska
Silnik: W PLANACH
Skrzynia: W PLANACH
Napęd: W PLANACH
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: Vectra C
Kontaktowanie:

Panewkowy problem

#1 Postautor: tompog » poniedziałek, 27 maja 2019, 22:03

Witam serdecznie
Mam w planach zakupić Sorcię, myślę o wersji z silnikiem 3.5 lub 3.3 z roczników 2006-2008 i przyznam uczciwie, że przeglądając forum bardzo zaniepokoiły mnie awarie silników..
Sporo jest o przekręconych panewkach, myślałem na początku że to przypadłość 3.5 litrowych motorów ale widzę że nie tylko, ta sama wada dotyka również 3.3.
W związku z tym mam do Was pytanie czy to się dzieje w jakiś określonych sytuacjach, np. ciąganie ciężkich przyczep, tudzież jazda w trudnym terenie? Z założenia raczej nie zamierzam użytkować tego autka do takich celów.
Czy można temu zapobiec? Np. stosując dobrej klasy oleje + dodatki typu ceramizery (w celu utrzymania filmu olejowego) + dodatkowe wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju oraz regularne wymiany oleju ?
Cz może są jakieś inne sposoby aby uniknąć takiej nieprzyjemnej sytuacji?

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#2 Postautor: alien125 » wtorek, 28 maja 2019, 17:22

Wydaje się, że głównym psujem panewek jest pompa oleju. Dodatkowy wskaźnik ciśnienia to właściwy trop. Najpewniej jednak wymienić pompę, jak i same panewki. Nie wiadomo czym był "naprawiany" silnik w swoim życiu.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#3 Postautor: ronin » wtorek, 28 maja 2019, 19:16

Tyle co jestem na forum to mam wrażenie że to problem wszystkich silników KIA. Kolega mechanik mówił mi że problemy z magistralą olejową w silnikach KIA skończyły się dopiero po 2013 roku.
Dla przykładu... mój silnik zatarty na dębowo do ostatniej chwili nie sygnalizował problemów z ciśnieniem oleju pomimo tego że panewki praktycznie nie istniały.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#4 Postautor: Marek » wtorek, 28 maja 2019, 21:26

Proponuję porozmawiać z tymi którzy eksploatują Sorento od nowości , czy ktoś naprawiał silnik .
Ronin , czemu zakładasz że była to wina ciśnienia oleju ?

tompog
jestem
jestem
Posty: 7
Wiek: 47
Rejestracja: czwartek, 15 czerwca 2017, 21:27
Skąd jesteś: Wielkopolska
Silnik: W PLANACH
Skrzynia: W PLANACH
Napęd: W PLANACH
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: Vectra C
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#5 Postautor: tompog » wtorek, 28 maja 2019, 23:02

Pytanie w jakim zakresie pracuje fabryczny czujnik oleju i czy kontrolka zaświeci się w odpowiednim momencie. Obecnie przemieszczam się Vectrą C z motorem V6 3.2 i w tym samochodzie jest dwustopniowa sygnalizacja. 1 to komunikat żółty o niskim poziomie oleju który zapala się jeżeli poziom oleju jest pomiędzy min i max i jedziesz z dużą prędkością (VECTRA 3.2 lubi mieć wysoki stan oleju) 2 to czerwona kontrolka która nigdy mi się nie zapaliła.
Dlatego właśnie pytanie jak to jest w Sorci, wiadomo że przy wyższych obrotach pompa pobiera więcej oleju a miska olejowa jest o zbliżonej pojemności do Vectry. Dlatego pytanie o dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju i dodatki typu ceramizer. Zakładam teoretycznie, że ceramizer utrzymywał by film olejowy a dodatkowy wskaźnik wskazywał by ciśnienie w danej chwili i jeśli te było by zbyt niskie to porostu koniec jazdy i wymiana pompy bez dodatkowych niespodzianek.
To oczywiście teoria, dlatego dopytuję również o to, czy dzieje się to w jakiś określonych sytuacjach czy jest to porostu ruletka.
Wymiana pompy i panewek w pakiecie startowym to spory koszt ale faktycznie daje gwarancję i pewność że będzie spokój na dłuższy czas.
Mam jeszcze pytanie, gdzie Kupujecie części zamienne?, sporo jest w Rosji a w Polsce?

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#6 Postautor: diodalodz » wtorek, 28 maja 2019, 23:20

czujniki nigdy nie są na ciśnienie większe niż 0,5 bara. Takie ciśnienie przy którym zadziała czujnik to już zazwyczaj jest po zawodach.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#7 Postautor: Marek » środa, 29 maja 2019, 01:09

Tompog , przeczytaj ulotkę ceramizera , będzie prościej :) .

tompog
jestem
jestem
Posty: 7
Wiek: 47
Rejestracja: czwartek, 15 czerwca 2017, 21:27
Skąd jesteś: Wielkopolska
Silnik: W PLANACH
Skrzynia: W PLANACH
Napęd: W PLANACH
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: Vectra C
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#8 Postautor: tompog » środa, 29 maja 2019, 09:01

Czytałem te ulotkę i oglądałem testy, w ulotce szczególnie zainteresowały mnie punkty:
5. Eliminuje suche straty i ułatwia rozruch - czyli zabezpiecza przynajmniej w teorii przed brakiem smarowania bo zimny silnik przy rozruchu przez krótki czas nie ma smarowania lub jest ono szczątkowe.
8. Regeneruje powierzchnie tarcia podczas eksploatacji - czyli wyrównuje/uzupełnia nierówności, czyli zmniejsza opory tarcia.
9. Zwiększa trwałość metalowych powierzchni tarcia, nawet 5-cio krotnie.
11. Niski współczynnik tarcia poniżej 0,02 tj. 10-cio krotnie mniej niż przy styku "stal-stal".
13. W przypadku awaryjnego wycieku oleju (Czytaj braku smarowania), wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa umożliwia kontynuację jazdy nawet ponad 500 km
17. Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się powierzchni, nawet 10-cio krotnie. Mikrotwardość - 4000-4500 MPa (400 - 450 kG/mm 2 ) (dla porównania mikrotwardość stali wynosi przeciętnie 60 kG/mm 2 ). Wytrzymałość na ściskanie: 2500 MPa (250 kg/mm 2 ).

Oczywiście to jest ulotka a w ulotkach można napisać wiele np: że Sorcia pali 10 -12 PB/100km, niemniej jednak właściwości ma obiecujące a dokładając dodatkowy czujnik ciśnienia oleju (taki wskazówkowy) to można to ciśnienie na bieżąco kontrolować, tym samym zmniejszając ryzyko zatarcia i przekręcenia się panewki (przynajmniej tak mi się wydaje). Oczywiście, jeśli panewki będą już w znacznym stopniu zniszczone to nawet zastosowanie kosmicznych technologii nie uchroni silnika.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#9 Postautor: alien125 » środa, 29 maja 2019, 12:31

Jeśli mnie pamięć nie myli to w sorento czujnik jest na 0.3 bar, czyli równie dobrze mogłoby go nie być. Co do ceramizera to mam mieszane uczucia. Raczej produkt dla handlarzy, żeby ukryć to i owo. Remontu silnika raczej nie zrobi.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#10 Postautor: Adam73 » środa, 29 maja 2019, 14:19

Mylisz ceramizer z motodoktorem.
Żaden handlarz nie da do "auta do żyda" ceramizera za 70-80zl co najwyżej motodoktora za 30zeta.
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#11 Postautor: diodalodz » środa, 29 maja 2019, 17:33

jedno i drugie nie działa. Może zakleić pierścienie ale wału nie utwardzi ani panewek nie odbuduje.
Podstawa to rozcinanie filtrów oleju przy wymianie oleju i oglądanie wkładu filtrującego. w europie z jakiegoś mi niewiadomego powodu się tego nie robi. w USA na porządku dziennym jak i oddawanie oleju do spektrometrii celem diagnozy stanu silnika.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#12 Postautor: Marek » środa, 29 maja 2019, 18:20

tompog , źle zrozumiałeś , chodziło mi żebyś przeczytał a nie opisywał i nie korzyści ze stosowania ceramizera , a opis działania . Creamizer nie ma nic wspólnego z filmem olejowym , o którym pisałeś wcześniej .

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#13 Postautor: ronin » środa, 29 maja 2019, 21:22

Marek pisze:Proponuję porozmawiać z tymi którzy eksploatują Sorento od nowości , czy ktoś naprawiał silnik .
Ronin , czemu zakładasz że była to wina ciśnienia oleju ?

A są tacy tutaj? Oczywiście rozmawiamy o sorento pierwszej generacji.
Nie widzę jakoś innego powodu zatarcia panewek jak brak smarowania.
Co do czujnika... Czy jest on na 0,3 czy na 0,5 to chyba po to jest żeby (W PORĘ) zasygnalizować problemy z ciśnieniem.
Jaki jest sens instalacji czujnika jeśli nie jest on w stanie zasygnalizować problemu ?????
Jakoś w innych markach da się to zrobić tak że czujnik sygnalizuje problemy ze smarowaniem jeszcze przed uszkodzeniem silnika... a tutaj...
Nawet w tak topornej konstrukcji jak maluch czujnik potrafił spełnić swoje zadanie czego sam osobiście doświadczyłem. To samo silniki VW...
Osobiście słyszałem od mechaników że nie problem jest czujnik tylko miejscu jego usytuowania w magistrali jak i konstrukcji samej magistrali.

Poza tym... Jeśli w silniku miałem pozacierane prawie wszystko a dolne panewki praktycznie nie istniały to jak taki silnik mógł trzymać ciśnienie ??? Czujnik milczał.......
Ostatnio zmieniony środa, 29 maja 2019, 21:38 przez ronin, łącznie zmieniany 1 raz.

tomeePL
moja ranga
moja ranga
Posty: 81
Wiek: 39
Rejestracja: piątek, 3 maja 2019, 17:15
Skąd jesteś: Września
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 2 WD
Rok: 2003
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 288000
Inny Samochód: Suzuki Bandit 650s
Has thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#14 Postautor: tomeePL » środa, 29 maja 2019, 21:35

Tak śledzę te różne tematy.. przeczytałem sporo starych wpisów.. wychodzi na to że aż strach się bać odpalać ten samochód :jaw: tu panewki, tam klapki w kolektorze..

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#15 Postautor: Marek » środa, 29 maja 2019, 21:42

Ronin , może trzeba przeprowadzić ankietę , na przykład . Kto przejechał 200 tyś od nowości . :)

Dam Ci taki przykład , w czasie jazdy z układu wycieka płyn chłodniczy , wskaźnik temperatury nie pokazuje awarii , olej pod wpływem temperatury gęstnieje i traci właściwości , czujnik oleju nie czyta spadku ciśnienia , ponieważ ciśnienie jest . Takie auta najczęściej maja przytarte panewki i są sprzedawane . Ostatni silnik , z jakim miałem do czynienia po takiej awarii , na szczęście dla przyszłego nabywcy , zatarł się na tyle że zamiast oleju wyciekał asfalt :) i został wymieniony .

TomeePL , wejdź na inne fora , żadnego nie kupisz :) Tu przynajmniej wiesz na co zwrócić uwagę .
Ostatnio zmieniony środa, 29 maja 2019, 21:45 przez Marek, łącznie zmieniany 2 razy.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości