Panewkowy problem
Moderator: Moderator
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Marek może tak się zdarzyć ale będę stał na stanowisku że to margines. Jaki to jak duży musiał by być wyciek i jak tępy właściciel żeby tego nie zauważyć. Taki przypadek może być... czasami... Zobacz jednak ile jest tych awarii.
tomeePl
No niestety... silniki są dość skomplikowane a jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia. Loteria...
Pierwszy właściciel od nowości.... No fajnie ale jakoś są marki gdzie samochód nie wymaga żeby obchodzić się z nim jak z jajkiem. Oblatują z blachy, nie mają zawieszenia ale jadą... A tutaj??? Ileż to już takich tematów.... Panewki, łańcuchy, wtryski, klapki, głowice... itd, itd, itd i od nowa...
tomeePl
No niestety... silniki są dość skomplikowane a jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia. Loteria...
Pierwszy właściciel od nowości.... No fajnie ale jakoś są marki gdzie samochód nie wymaga żeby obchodzić się z nim jak z jajkiem. Oblatują z blachy, nie mają zawieszenia ale jadą... A tutaj??? Ileż to już takich tematów.... Panewki, łańcuchy, wtryski, klapki, głowice... itd, itd, itd i od nowa...
Ostatnio zmieniony środa, 29 maja 2019, 21:49 przez ronin, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- moja ranga
- Posty: 81
- Wiek: 39
- Rejestracja: piątek, 3 maja 2019, 17:15
- Skąd jesteś: Września
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 2 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 288000
- Inny Samochód: Suzuki Bandit 650s
- Has thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
A miał ktoś tak że remontował silnik i po jakimś czasie znowu coś się stało poważnego?
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Admin.. ale z tego co mi wiadomo nie tylko on.
U Admina była to zle przeprowadzona naprawa.
Tutaj żeby wyremontować silnik trzeba wydać bardzo dużo albo się za to nie brać wcale.
U Admina była to zle przeprowadzona naprawa.
Tutaj żeby wyremontować silnik trzeba wydać bardzo dużo albo się za to nie brać wcale.
Ostatnio zmieniony środa, 29 maja 2019, 21:52 przez ronin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11379
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Polecam temat , viewtopic.php?f=25&t=14048&hilit=wskaźnik+ciśnienia+olej
Ronin , mówisz że to margines , a kto się do tego przyzna
Ronin , mówisz że to margines , a kto się do tego przyzna
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Marku nie kwestionuję twoich doświadczeń, po prostu na tyle kłopotów z tymi silnikami każdy był zagotowany na smołę? Śmiem wątpić, przecież to trzeba być strasznie tępym żeby doprowadzić silnik do takiego stanu.
-
- jestem
- Posty: 7
- Wiek: 47
- Rejestracja: czwartek, 15 czerwca 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Wielkopolska
- Silnik: W PLANACH
- Skrzynia: W PLANACH
- Napęd: W PLANACH
- Rok: W PLANACH
- Inny Samochód: Vectra C
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Tak Marek dokładnie o tym czujniku myślałem a ceramizer miał pełnić funkcję dodatkowego bezpiecznika ze względu na swoje rzekome właściwości. Ceramizera nigdy nie stosowałem więc trudno mi się wypowiedzieć czy faktycznie działa tak jak napisano, ale samochód z pustą miską olejową po tym jechał dość długo więc pewnie coś w tym jest...
Jeśli chodzi o ciśnienie oleju to na wolnych obrotach powinno być zapewne w okolicy 1 bara a na wysokich zapewne 4+, zakładając że czujnik oleju (fabryczny) ma zadziałać przy ~0,3-0,5 bara to w zasadzie już wiadomo co się dzieje i jakie są skutki więc moim zdaniem warto pomyśleć o dodatkowym niezależnym wskaźniku nieco bardziej precyzyjnym. Pompa oleju chyba nie wysiądzie ot tak jakby wyłączyć światło pstryczkiem tylko zacznie się od wahań ciśnienia lub chwilowego zaniku a to już jest do wychwycenia na dodatkowych wskaźnikach.
Jeśli chodzi o MotoDoktor to kojarzy mi się źle, no i ma za zadanie zagęścić olej więc zdecydowanie nie polecam, zgadzam się że pozapycha wszystko co jest do zapchania i efekt finalny będzie odwrotny od zamierzonego.
tomeePL problem jest zauważalny ale jak to się mówi "nie ma róży bez kolców". Sorento oprócz wad ma sporo zalet i wcale nie wychodzi źle w zestawieniu z innymi markami. Rozwiązania techniczne są sprawdzone, ceny części przystępne, auto duże z dużym potencjałem tylko trzeba o nie należycie zadbać. Gdyby tak popatrzeć to idealnych samochodów nie ma, nowe SUV z pojemnościami od 1.0 do 1.6 wyżyłowane na maxa klękają przy 150 kkm a znalezienie silnika o przyzwoitych parametrach bez turbo to naprawdę nie lada wyzwanie. Captiva o której również myślałem ma zawieszenie do bani, silniki (notabene takie jak obecnie mam V6 3.2) są przekombinowane (łańcuch rozrządu kosztuje fortunę) kultowy ML163 ma skomplikowane i drogie zawieszenie, inne części też nie są tanie a właściwości terenowe w porównaniu z Sorento są dużo gorsze.
Jeśli chodzi o ciśnienie oleju to na wolnych obrotach powinno być zapewne w okolicy 1 bara a na wysokich zapewne 4+, zakładając że czujnik oleju (fabryczny) ma zadziałać przy ~0,3-0,5 bara to w zasadzie już wiadomo co się dzieje i jakie są skutki więc moim zdaniem warto pomyśleć o dodatkowym niezależnym wskaźniku nieco bardziej precyzyjnym. Pompa oleju chyba nie wysiądzie ot tak jakby wyłączyć światło pstryczkiem tylko zacznie się od wahań ciśnienia lub chwilowego zaniku a to już jest do wychwycenia na dodatkowych wskaźnikach.
Jeśli chodzi o MotoDoktor to kojarzy mi się źle, no i ma za zadanie zagęścić olej więc zdecydowanie nie polecam, zgadzam się że pozapycha wszystko co jest do zapchania i efekt finalny będzie odwrotny od zamierzonego.
tomeePL problem jest zauważalny ale jak to się mówi "nie ma róży bez kolców". Sorento oprócz wad ma sporo zalet i wcale nie wychodzi źle w zestawieniu z innymi markami. Rozwiązania techniczne są sprawdzone, ceny części przystępne, auto duże z dużym potencjałem tylko trzeba o nie należycie zadbać. Gdyby tak popatrzeć to idealnych samochodów nie ma, nowe SUV z pojemnościami od 1.0 do 1.6 wyżyłowane na maxa klękają przy 150 kkm a znalezienie silnika o przyzwoitych parametrach bez turbo to naprawdę nie lada wyzwanie. Captiva o której również myślałem ma zawieszenie do bani, silniki (notabene takie jak obecnie mam V6 3.2) są przekombinowane (łańcuch rozrządu kosztuje fortunę) kultowy ML163 ma skomplikowane i drogie zawieszenie, inne części też nie są tanie a właściwości terenowe w porównaniu z Sorento są dużo gorsze.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11379
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
ronin pisze:Marku nie kwestionuję twoich doświadczeń, po prostu na tyle kłopotów z tymi silnikami każdy był zagotowany na smołę? Śmiem wątpić, przecież to trzeba być strasznie tępym żeby doprowadzić silnik do takiego stanu.
Podałem to jako przykład , że nie tylko olej i jego ciśnienie może być sprawcą zatarcia silnika . W żadnym przypadku nie twierdzę że jest to przypadłość Sorento .
-
- moja ranga
- Posty: 81
- Wiek: 39
- Rejestracja: piątek, 3 maja 2019, 17:15
- Skąd jesteś: Września
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 2 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 288000
- Inny Samochód: Suzuki Bandit 650s
- Has thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
tompog pisze:tomeePL problem jest zauważalny ale jak to się mówi "nie ma róży bez kolców". Sorento oprócz wad ma sporo zalet i wcale nie wychodzi źle w zestawieniu z innymi markami. Rozwiązania techniczne są sprawdzone, ceny części przystępne, auto duże z dużym potencjałem tylko trzeba o nie należycie zadbać. Gdyby tak popatrzeć to idealnych samochodów nie ma, nowe SUV z pojemnościami od 1.0 do 1.6 wyżyłowane na maxa klękają przy 150 kkm a znalezienie silnika o przyzwoitych parametrach bez turbo to naprawdę nie lada wyzwanie. Captiva o której również myślałem ma zawieszenie do bani, silniki (notabene takie jak obecnie mam V6 3.2) są przekombinowane (łańcuch rozrządu kosztuje fortunę) kultowy ML163 ma skomplikowane i drogie zawieszenie, inne części też nie są tanie a właściwości terenowe w porównaniu z Sorento są dużo gorsze.
Jak najbardziej się z Tobą zgadzam.. każde auto ma swoje większe lub mniejsze przypadłości.. mam po prostu złe doświadczenia.. w moim drugim autku mazda 6 2.0 diesel dwa lata temu wymieniałem silnik.. panewki.. może dlatego tak sceptyczny jestem..
-
- jestem
- Posty: 12
- Rejestracja: niedziela, 16 lipca 2017, 13:10
- Skąd jesteś: Gdynia
- Rok: W PLANACH
- Inny Samochód: służbowy
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Mam problem ze swoją kia 3,5 panewki na wale. Opłaca się to robić? I jaki koszt tego? Czy ktoś zna dobrego mechanika w pomorskim czy zostaje mi szukać po całej Polsce?
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Co znaczy "problem"? Kopyto wystaje, czy panewki zaczynają się dobijać? Wszystko zależy, jak bardzo zaawansowana jest usterka. Z wymianą panewek każdy mechanik powinien sobie poradzić.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- jestem
- Posty: 12
- Rejestracja: niedziela, 16 lipca 2017, 13:10
- Skąd jesteś: Gdynia
- Rok: W PLANACH
- Inny Samochód: służbowy
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Mechanik powiedział mi panewki na wale i niechce tego robić bo powiedział ze to jest bardzo dużo roboty. Obdzwonil innych mechaników i nikt niechce się podjąć tej roboty. Przy dodaniu gazu słychać klekotanie panewki:/
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
To nie mechanik tylko wymieniacz części. W dodatku leniwy wymieniacz części. Lepiej faktycznie poszukaj mechanika, bo ten może stwierdzić, że nie dokręci ci śrub bo to za dożo roboty.agencik3000 pisze:Mechanik [...] niechce tego robić bo powiedział ze to jest bardzo dużo roboty.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- jestem
- Posty: 12
- Rejestracja: niedziela, 16 lipca 2017, 13:10
- Skąd jesteś: Gdynia
- Rok: W PLANACH
- Inny Samochód: służbowy
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
A ktoś poleci kogoś w pomorskim? Czy muszę gdzieś dalej szukać? I na jaki koszt się szykować? Czy wogle warto to robić czy na części sprzedać bądź popsuta ?
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Komplet panewek korbowych to ok. 300zł. Nie wiadomo czy konieczny jest szlif wału. Nie wiadomo czy trzeba wymienić panewki główne. Nie wiem kiedy miałeś wymieniany rozrząd i czy będzie trzeba go rozpinać. Na pewno trzeba będzie nowy olej, filtr oleju i uszczelki miski olejowej, ale to nie są duże pieniądze.
W opcji minimum zrobisz to za niecały, 1000zł jednak ja bym przy okazji robił też górę, pierścienie, uszczelki pod głowicami, pompę oleju(!), uszczelniacze wału... Nie da się tak od czapy oszacować kosztu.
W opcji minimum zrobisz to za niecały, 1000zł jednak ja bym przy okazji robił też górę, pierścienie, uszczelki pod głowicami, pompę oleju(!), uszczelniacze wału... Nie da się tak od czapy oszacować kosztu.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości