Panewkowy problem

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
agencik3000
jestem
jestem
Posty: 12
Rejestracja: niedziela, 16 lipca 2017, 13:10
Skąd jesteś: Gdynia
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: służbowy
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#31 Postautor: agencik3000 » środa, 21 sierpnia 2019, 14:58

Kompletny rozrząd robiłem 2 miesiące temu :confused: bo jazdy mi mówi 6000zl minimum. Wiec niewiem co robic :/

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#32 Postautor: alien125 » środa, 21 sierpnia 2019, 16:38

Jeszcze zależy, jak wygląda reszta samochodu. Jak wszystko jest w świetnym stanie, to warto te 6tyś wpakować, jeśli natomiast po remoncie silnika czeka cię kolejny remont i kilka następnych, to nie warto. Inaczej sprawa wygląda, jak sam wszystko robisz. Wtedy liczysz tylko koszt części.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

agencik3000
jestem
jestem
Posty: 12
Rejestracja: niedziela, 16 lipca 2017, 13:10
Skąd jesteś: Gdynia
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: służbowy
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#33 Postautor: agencik3000 » środa, 21 sierpnia 2019, 16:47

A jak dokładnie sprawdzić czy to napewno panewki? Bo może mechanik jest naprawdę nieogarnięty skoro nie chce się podjąć remontu?

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#34 Postautor: alien125 » środa, 21 sierpnia 2019, 17:15

Jeśli jest to miarowy, stłumiony stukot dochodzący z dołu silnika, który nasila się pod obciążeniem, a słabnie przy puszczaniu pedału gazu, to raczej panewki. Upewnić się można, ruszając korbowodem lub oglądając same panewki. Jest jeszcze taka metoda, że ustawiasz tłok zaraz za GMP i przez otwór na świecę naciskasz czymś długim na tłok. Jak poczujesz przeskok, to znaczy, że panewka ma za duży luz. Osobiście nigdy nie korzystałem z tej metody i nie wiem, jak bardzo jest skuteczna. Nie jestem jednak mechanikiem. Może jest jeszcze inny sposób.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#35 Postautor: Panicz » środa, 21 sierpnia 2019, 19:41

Moze u siebie profilaktycznie zdejme miske i zerkne co tam u panewek... tymbardziej ze moj silnik od przynajmniej 120 tys jezdzi na 10w40

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#36 Postautor: ronin » środa, 21 sierpnia 2019, 20:40

agencik3000 pisze:Mechanik powiedział mi panewki na wale i niechce tego robić bo powiedział ze to jest bardzo dużo roboty. Obdzwonil innych mechaników i nikt niechce się podjąć tej roboty. Przy dodaniu gazu słychać klekotanie panewki:/

:hmm: No tak... lepiej wymienić klocki i zainkasować 300... co za czasy :palm:
Jak mój usłyszał o panewkach to tylko wzruszył ramionami jak by miał wymienić żarówkę.

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#37 Postautor: orzeł » środa, 21 sierpnia 2019, 20:45

Witam,pierwszy do ankiety
silnik 3,3V6, co prawda Grandeur ale motor ten sam 315 000 km i nadal śmiga :happy2:
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

agencik3000
jestem
jestem
Posty: 12
Rejestracja: niedziela, 16 lipca 2017, 13:10
Skąd jesteś: Gdynia
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: służbowy
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#38 Postautor: agencik3000 » czwartek, 22 sierpnia 2019, 20:48

Jest szansa zamienić 3,5 na 2,5 to będzie chyba najtańsza opcja dla mnie :) w razie czego..

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#39 Postautor: ronin » sobota, 24 sierpnia 2019, 17:59

2,5 diesel???? :jaw: czy 2,4 benzyna? ?
Pierwszy kiepski pomysł drugi jeszcze gorszy.
Po pierwsze silników 2,4 na sprzedaż nie ma na rynku po drugie do 2,4 nie ma części.
Poza tym nie wiem jak to wyliczyłeś że to ma być taniej :hmm: :idn:

Sorento126
moja ranga
moja ranga
Posty: 100
Wiek: 38
Rejestracja: środa, 22 maja 2019, 06:50
Skąd jesteś: Södertälje Szwecja
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Twoje poprzednie Sorento: 3.5v6 2005 srebrne bylo fajne
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#40 Postautor: Sorento126 » niedziela, 25 sierpnia 2019, 12:08

Mogę podzielić się swoim niewielkim doświadczeniem z motoryzacją bo naprawiam auta hobbistycznie i w ramach relaksu. Ogólnie to tak:
Dzisiejsza motoryzacja to g..... mam dużo epitetów na ten temat. Szczególnie na temat grup z zachodniej granicy tak lubianych przez Polaków.
Każda marka ma swoje wady konstrukcyjne czy inne.
Przyznają się do nich albo nie.
Kupując auto używane jedna nogą już jesteś na polu minowym, bo nie wiesz jak auto było użytkowane i serwisowane.
Co do Kia Sorento to mam już drugą. Pierwszą jeździłem 2 lata. Był to 2005r 3.5 v6 z przebiegiem 90 000 km. Sprzedałem i kupiłem peugeot 307. Trochę nim pojeździłem i znowu kupiłem Sorento tylko z 2007 i 3.3 180 000 km ( zepsutą) właśnie po to żeby można było się zrelaksować. Teraz jestem w trakcie testów. Wożę tyłek i się cieszę
Powiem tak. 3.3 wygrywa z 3.5 : spalaniem, dźwiękiem,mocą, ogólna kulturą pracy, współpracą ze automatem, no i z miejscem w komorze silnika, jest go o wiele więcej. Co do panewek to bym się nie przejmował na zapas. Mogą paść w każdym silniku i nie ma na to reguły. Bardzo dużo większych pojemnościowo silników ma z tym problem.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#41 Postautor: kaini » poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 12:00

A co w tej 3.3 było zepsute ?

Sorento126
moja ranga
moja ranga
Posty: 100
Wiek: 38
Rejestracja: środa, 22 maja 2019, 06:50
Skąd jesteś: Södertälje Szwecja
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Twoje poprzednie Sorento: 3.5v6 2005 srebrne bylo fajne
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#42 Postautor: Sorento126 » poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 12:28

Usmażony komputer. Po uszkadzane kable.Prawdopodobnie przez poprzednich wymieniaczy części :lol: No i stała nienaprawiana przez 1.5 roku w miejscu.Wiec hamulce, uszczelniacze, gumki ,gumeczki, trochę kabli, czyszczenia wsuwek i kostek, oleje filtry itd. W sumie nic takiego co by się zepsuło z winy producenta . Wczoraj nawet z ciekawości podpiąłem komputer żeby zobaczyć czy wszystko ok. Jedyną rzeczą w sumie to był brak światła przeciwmgielnego tylnego. Winna była oryginalna wiązka do haka.

tomy
jestem
jestem
Posty: 18
Rejestracja: niedziela, 12 lipca 2015, 21:49
Skąd jesteś: wielkopolska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny
Inny Samochód: lexus gs300
Twoje poprzednie Sorento: Sorento, 2,5 crdi, 2005, automat, kilka pajero
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#43 Postautor: tomy » sobota, 26 października 2019, 23:30

Mam 3.5 v6 z 2005r. Zastanawiam sie nad zmianą na 3.3. Chciałbym auto z Holandii bo tam mam możliwość dość dokładnego sprawdzenia jego stanu. Caly czas myślałem, ze auto z pewnym przebiegiem ok 150 tys. bedzie dość bezpiecznym rozwiązaniem ale po tych wpisach to już sam nie wiem...
Lubię Sorento, to już moje drugie po dieslu 2,5 ale zaczynam sie go bać :hmm:
Czy ktoś z bardziej doświadczonych kolegów moze doradzić czy taka zmiana to dobra droga do spokojniejszej głowy, bo jazda 3.3 jest chyba jeszcze przyjemniejsza niż 3.5...

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#44 Postautor: Farmer1971 » niedziela, 27 października 2019, 11:25

Nigdy nie będziesz wiedział na 100%, jaki jest stan używanego samochodu. Przebieg to tylko jeden z czynników. Zależy jak był eksploatowany i serwisowany. Ja kupiłem 3.3 z przebiegiem 210 tys. km. i trafiłem na bardzo zadbany silnik (i w ogóle samochód). Zrobiłem już nim ponad 60 tys. km. i, poza materiałami eksploatacyjnymi, na razie wymieniłem tylko uszczelki pokryw zaworów, łożyska w rolkach paska wieloklinowego i alternator.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
TeDeM
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 520
Wiek: 51
Rejestracja: środa, 14 sierpnia 2019, 22:06
Skąd jesteś: Suwałki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Panewkowy problem

#45 Postautor: TeDeM » niedziela, 27 października 2019, 23:54

ja mam 3.3 w którym wymieniłem amory ,wahacze , łączniki stabilizatorów, końcówki drążków i jeszcze mam do wymiany tarcze hamulcowe bo trochę biją , ale każdy mechanior i fachman na ścieżce mówi że egzemplarz rewelacyjny, nie ma wycieków ,cichutki, spód zadbany, i ma 210 k przebiegu ( teoretycznie).Jak dobrze się kupi to będzie służył. Ja szukałem 5 miesięcy ale odpukać, opłacało się poczekać.
oczywiście część zasługi muszę oddać Sztabie bo też dużo włożył w te auto :love:
Nie ma jak Maluch, bo jest jak teściowa- jak nie trzaśniesz to się nie zamknie


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości