Panewkowy problem
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 7
- Wiek: 47
- Rejestracja: czwartek, 15 czerwca 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Wielkopolska
- Silnik: W PLANACH
- Skrzynia: W PLANACH
- Napęd: W PLANACH
- Rok: W PLANACH
- Inny Samochód: Vectra C
- Kontaktowanie:
Panewkowy problem
Witam serdecznie
Mam w planach zakupić Sorcię, myślę o wersji z silnikiem 3.5 lub 3.3 z roczników 2006-2008 i przyznam uczciwie, że przeglądając forum bardzo zaniepokoiły mnie awarie silników..
Sporo jest o przekręconych panewkach, myślałem na początku że to przypadłość 3.5 litrowych motorów ale widzę że nie tylko, ta sama wada dotyka również 3.3.
W związku z tym mam do Was pytanie czy to się dzieje w jakiś określonych sytuacjach, np. ciąganie ciężkich przyczep, tudzież jazda w trudnym terenie? Z założenia raczej nie zamierzam użytkować tego autka do takich celów.
Czy można temu zapobiec? Np. stosując dobrej klasy oleje + dodatki typu ceramizery (w celu utrzymania filmu olejowego) + dodatkowe wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju oraz regularne wymiany oleju ?
Cz może są jakieś inne sposoby aby uniknąć takiej nieprzyjemnej sytuacji?
Mam w planach zakupić Sorcię, myślę o wersji z silnikiem 3.5 lub 3.3 z roczników 2006-2008 i przyznam uczciwie, że przeglądając forum bardzo zaniepokoiły mnie awarie silników..
Sporo jest o przekręconych panewkach, myślałem na początku że to przypadłość 3.5 litrowych motorów ale widzę że nie tylko, ta sama wada dotyka również 3.3.
W związku z tym mam do Was pytanie czy to się dzieje w jakiś określonych sytuacjach, np. ciąganie ciężkich przyczep, tudzież jazda w trudnym terenie? Z założenia raczej nie zamierzam użytkować tego autka do takich celów.
Czy można temu zapobiec? Np. stosując dobrej klasy oleje + dodatki typu ceramizery (w celu utrzymania filmu olejowego) + dodatkowe wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju oraz regularne wymiany oleju ?
Cz może są jakieś inne sposoby aby uniknąć takiej nieprzyjemnej sytuacji?
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Wydaje się, że głównym psujem panewek jest pompa oleju. Dodatkowy wskaźnik ciśnienia to właściwy trop. Najpewniej jednak wymienić pompę, jak i same panewki. Nie wiadomo czym był "naprawiany" silnik w swoim życiu.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Tyle co jestem na forum to mam wrażenie że to problem wszystkich silników KIA. Kolega mechanik mówił mi że problemy z magistralą olejową w silnikach KIA skończyły się dopiero po 2013 roku.
Dla przykładu... mój silnik zatarty na dębowo do ostatniej chwili nie sygnalizował problemów z ciśnieniem oleju pomimo tego że panewki praktycznie nie istniały.
Dla przykładu... mój silnik zatarty na dębowo do ostatniej chwili nie sygnalizował problemów z ciśnieniem oleju pomimo tego że panewki praktycznie nie istniały.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Proponuję porozmawiać z tymi którzy eksploatują Sorento od nowości , czy ktoś naprawiał silnik .
Ronin , czemu zakładasz że była to wina ciśnienia oleju ?
Ronin , czemu zakładasz że była to wina ciśnienia oleju ?
-
- jestem
- Posty: 7
- Wiek: 47
- Rejestracja: czwartek, 15 czerwca 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Wielkopolska
- Silnik: W PLANACH
- Skrzynia: W PLANACH
- Napęd: W PLANACH
- Rok: W PLANACH
- Inny Samochód: Vectra C
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Pytanie w jakim zakresie pracuje fabryczny czujnik oleju i czy kontrolka zaświeci się w odpowiednim momencie. Obecnie przemieszczam się Vectrą C z motorem V6 3.2 i w tym samochodzie jest dwustopniowa sygnalizacja. 1 to komunikat żółty o niskim poziomie oleju który zapala się jeżeli poziom oleju jest pomiędzy min i max i jedziesz z dużą prędkością (VECTRA 3.2 lubi mieć wysoki stan oleju) 2 to czerwona kontrolka która nigdy mi się nie zapaliła.
Dlatego właśnie pytanie jak to jest w Sorci, wiadomo że przy wyższych obrotach pompa pobiera więcej oleju a miska olejowa jest o zbliżonej pojemności do Vectry. Dlatego pytanie o dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju i dodatki typu ceramizer. Zakładam teoretycznie, że ceramizer utrzymywał by film olejowy a dodatkowy wskaźnik wskazywał by ciśnienie w danej chwili i jeśli te było by zbyt niskie to porostu koniec jazdy i wymiana pompy bez dodatkowych niespodzianek.
To oczywiście teoria, dlatego dopytuję również o to, czy dzieje się to w jakiś określonych sytuacjach czy jest to porostu ruletka.
Wymiana pompy i panewek w pakiecie startowym to spory koszt ale faktycznie daje gwarancję i pewność że będzie spokój na dłuższy czas.
Mam jeszcze pytanie, gdzie Kupujecie części zamienne?, sporo jest w Rosji a w Polsce?
Dlatego właśnie pytanie jak to jest w Sorci, wiadomo że przy wyższych obrotach pompa pobiera więcej oleju a miska olejowa jest o zbliżonej pojemności do Vectry. Dlatego pytanie o dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju i dodatki typu ceramizer. Zakładam teoretycznie, że ceramizer utrzymywał by film olejowy a dodatkowy wskaźnik wskazywał by ciśnienie w danej chwili i jeśli te było by zbyt niskie to porostu koniec jazdy i wymiana pompy bez dodatkowych niespodzianek.
To oczywiście teoria, dlatego dopytuję również o to, czy dzieje się to w jakiś określonych sytuacjach czy jest to porostu ruletka.
Wymiana pompy i panewek w pakiecie startowym to spory koszt ale faktycznie daje gwarancję i pewność że będzie spokój na dłuższy czas.
Mam jeszcze pytanie, gdzie Kupujecie części zamienne?, sporo jest w Rosji a w Polsce?
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
czujniki nigdy nie są na ciśnienie większe niż 0,5 bara. Takie ciśnienie przy którym zadziała czujnik to już zazwyczaj jest po zawodach.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 7
- Wiek: 47
- Rejestracja: czwartek, 15 czerwca 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Wielkopolska
- Silnik: W PLANACH
- Skrzynia: W PLANACH
- Napęd: W PLANACH
- Rok: W PLANACH
- Inny Samochód: Vectra C
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Czytałem te ulotkę i oglądałem testy, w ulotce szczególnie zainteresowały mnie punkty:
5. Eliminuje suche straty i ułatwia rozruch - czyli zabezpiecza przynajmniej w teorii przed brakiem smarowania bo zimny silnik przy rozruchu przez krótki czas nie ma smarowania lub jest ono szczątkowe.
8. Regeneruje powierzchnie tarcia podczas eksploatacji - czyli wyrównuje/uzupełnia nierówności, czyli zmniejsza opory tarcia.
9. Zwiększa trwałość metalowych powierzchni tarcia, nawet 5-cio krotnie.
11. Niski współczynnik tarcia poniżej 0,02 tj. 10-cio krotnie mniej niż przy styku "stal-stal".
13. W przypadku awaryjnego wycieku oleju (Czytaj braku smarowania), wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa umożliwia kontynuację jazdy nawet ponad 500 km
17. Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się powierzchni, nawet 10-cio krotnie. Mikrotwardość - 4000-4500 MPa (400 - 450 kG/mm 2 ) (dla porównania mikrotwardość stali wynosi przeciętnie 60 kG/mm 2 ). Wytrzymałość na ściskanie: 2500 MPa (250 kg/mm 2 ).
Oczywiście to jest ulotka a w ulotkach można napisać wiele np: że Sorcia pali 10 -12 PB/100km, niemniej jednak właściwości ma obiecujące a dokładając dodatkowy czujnik ciśnienia oleju (taki wskazówkowy) to można to ciśnienie na bieżąco kontrolować, tym samym zmniejszając ryzyko zatarcia i przekręcenia się panewki (przynajmniej tak mi się wydaje). Oczywiście, jeśli panewki będą już w znacznym stopniu zniszczone to nawet zastosowanie kosmicznych technologii nie uchroni silnika.
5. Eliminuje suche straty i ułatwia rozruch - czyli zabezpiecza przynajmniej w teorii przed brakiem smarowania bo zimny silnik przy rozruchu przez krótki czas nie ma smarowania lub jest ono szczątkowe.
8. Regeneruje powierzchnie tarcia podczas eksploatacji - czyli wyrównuje/uzupełnia nierówności, czyli zmniejsza opory tarcia.
9. Zwiększa trwałość metalowych powierzchni tarcia, nawet 5-cio krotnie.
11. Niski współczynnik tarcia poniżej 0,02 tj. 10-cio krotnie mniej niż przy styku "stal-stal".
13. W przypadku awaryjnego wycieku oleju (Czytaj braku smarowania), wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa umożliwia kontynuację jazdy nawet ponad 500 km
17. Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się powierzchni, nawet 10-cio krotnie. Mikrotwardość - 4000-4500 MPa (400 - 450 kG/mm 2 ) (dla porównania mikrotwardość stali wynosi przeciętnie 60 kG/mm 2 ). Wytrzymałość na ściskanie: 2500 MPa (250 kg/mm 2 ).
Oczywiście to jest ulotka a w ulotkach można napisać wiele np: że Sorcia pali 10 -12 PB/100km, niemniej jednak właściwości ma obiecujące a dokładając dodatkowy czujnik ciśnienia oleju (taki wskazówkowy) to można to ciśnienie na bieżąco kontrolować, tym samym zmniejszając ryzyko zatarcia i przekręcenia się panewki (przynajmniej tak mi się wydaje). Oczywiście, jeśli panewki będą już w znacznym stopniu zniszczone to nawet zastosowanie kosmicznych technologii nie uchroni silnika.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Jeśli mnie pamięć nie myli to w sorento czujnik jest na 0.3 bar, czyli równie dobrze mogłoby go nie być. Co do ceramizera to mam mieszane uczucia. Raczej produkt dla handlarzy, żeby ukryć to i owo. Remontu silnika raczej nie zrobi.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Mylisz ceramizer z motodoktorem.
Żaden handlarz nie da do "auta do żyda" ceramizera za 70-80zl co najwyżej motodoktora za 30zeta.
Żaden handlarz nie da do "auta do żyda" ceramizera za 70-80zl co najwyżej motodoktora za 30zeta.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
jedno i drugie nie działa. Może zakleić pierścienie ale wału nie utwardzi ani panewek nie odbuduje.
Podstawa to rozcinanie filtrów oleju przy wymianie oleju i oglądanie wkładu filtrującego. w europie z jakiegoś mi niewiadomego powodu się tego nie robi. w USA na porządku dziennym jak i oddawanie oleju do spektrometrii celem diagnozy stanu silnika.
Podstawa to rozcinanie filtrów oleju przy wymianie oleju i oglądanie wkładu filtrującego. w europie z jakiegoś mi niewiadomego powodu się tego nie robi. w USA na porządku dziennym jak i oddawanie oleju do spektrometrii celem diagnozy stanu silnika.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
tompog , źle zrozumiałeś , chodziło mi żebyś przeczytał a nie opisywał i nie korzyści ze stosowania ceramizera , a opis działania . Creamizer nie ma nic wspólnego z filmem olejowym , o którym pisałeś wcześniej .
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Marek pisze:Proponuję porozmawiać z tymi którzy eksploatują Sorento od nowości , czy ktoś naprawiał silnik .
Ronin , czemu zakładasz że była to wina ciśnienia oleju ?
A są tacy tutaj? Oczywiście rozmawiamy o sorento pierwszej generacji.
Nie widzę jakoś innego powodu zatarcia panewek jak brak smarowania.
Co do czujnika... Czy jest on na 0,3 czy na 0,5 to chyba po to jest żeby (W PORĘ) zasygnalizować problemy z ciśnieniem.
Jaki jest sens instalacji czujnika jeśli nie jest on w stanie zasygnalizować problemu ?????
Jakoś w innych markach da się to zrobić tak że czujnik sygnalizuje problemy ze smarowaniem jeszcze przed uszkodzeniem silnika... a tutaj...
Nawet w tak topornej konstrukcji jak maluch czujnik potrafił spełnić swoje zadanie czego sam osobiście doświadczyłem. To samo silniki VW...
Osobiście słyszałem od mechaników że nie problem jest czujnik tylko miejscu jego usytuowania w magistrali jak i konstrukcji samej magistrali.
Poza tym... Jeśli w silniku miałem pozacierane prawie wszystko a dolne panewki praktycznie nie istniały to jak taki silnik mógł trzymać ciśnienie ??? Czujnik milczał.......
Ostatnio zmieniony środa, 29 maja 2019, 21:38 przez ronin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- moja ranga
- Posty: 81
- Wiek: 39
- Rejestracja: piątek, 3 maja 2019, 17:15
- Skąd jesteś: Września
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 2 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 288000
- Inny Samochód: Suzuki Bandit 650s
- Has thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Tak śledzę te różne tematy.. przeczytałem sporo starych wpisów.. wychodzi na to że aż strach się bać odpalać ten samochód tu panewki, tam klapki w kolektorze..
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Panewkowy problem
Ronin , może trzeba przeprowadzić ankietę , na przykład . Kto przejechał 200 tyś od nowości .
Dam Ci taki przykład , w czasie jazdy z układu wycieka płyn chłodniczy , wskaźnik temperatury nie pokazuje awarii , olej pod wpływem temperatury gęstnieje i traci właściwości , czujnik oleju nie czyta spadku ciśnienia , ponieważ ciśnienie jest . Takie auta najczęściej maja przytarte panewki i są sprzedawane . Ostatni silnik , z jakim miałem do czynienia po takiej awarii , na szczęście dla przyszłego nabywcy , zatarł się na tyle że zamiast oleju wyciekał asfalt i został wymieniony .
TomeePL , wejdź na inne fora , żadnego nie kupisz Tu przynajmniej wiesz na co zwrócić uwagę .
Dam Ci taki przykład , w czasie jazdy z układu wycieka płyn chłodniczy , wskaźnik temperatury nie pokazuje awarii , olej pod wpływem temperatury gęstnieje i traci właściwości , czujnik oleju nie czyta spadku ciśnienia , ponieważ ciśnienie jest . Takie auta najczęściej maja przytarte panewki i są sprzedawane . Ostatni silnik , z jakim miałem do czynienia po takiej awarii , na szczęście dla przyszłego nabywcy , zatarł się na tyle że zamiast oleju wyciekał asfalt i został wymieniony .
TomeePL , wejdź na inne fora , żadnego nie kupisz Tu przynajmniej wiesz na co zwrócić uwagę .
Ostatnio zmieniony środa, 29 maja 2019, 21:45 przez Marek, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: FMK i 14 gości