Adaptacja po wymianie silniczka krokowego
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 63
- Rejestracja: czwartek, 7 września 2017, 12:47
- Skąd jesteś: Poland
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Adaptacja po wymianie silniczka krokowego
Witam, Mam pytanie dotyczące adaptacji silniczka krokowego, jak wygląda proces? Co powinienem zrobić? Silnik 2.4 pb
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 63
- Rejestracja: czwartek, 7 września 2017, 12:47
- Skąd jesteś: Poland
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Adaptacja po wymianie silniczka krokowego
Niestety wymiana silniczka krokowego nie pomogła (nowy oryginał). Tzn. samochód po odpaleniu na zimnym/ciepłym silniku ma wyższe obroty (1300 Obr/min)wymieniony został też czujnik temperatury płynu chłodniczego. Co powinienem jeszcze sprawdzić? Dodam że jak odepnę krokowca obroty spadają do prawidłowych. Samochód ma zainstalowaną instalację lpg. Z góry dzięki za pomoc
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Adaptacja po wymianie silniczka krokowego
A jak się zagrzeje i przełączysz na gaz , to jest wszystko w porządku ?
Możesz jeszcze zakręcić gaz i sprawdzić na benzynie , oraz zrobić diagnostykę komputerową , podciśnienia , przepustnica może mechanicznie się zacina , potencjometr przepustnicy .
Możesz jeszcze zakręcić gaz i sprawdzić na benzynie , oraz zrobić diagnostykę komputerową , podciśnienia , przepustnica może mechanicznie się zacina , potencjometr przepustnicy .
-
- awansowałem na
- Posty: 63
- Rejestracja: czwartek, 7 września 2017, 12:47
- Skąd jesteś: Poland
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Adaptacja po wymianie silniczka krokowego
Nie mam znaczenia czy jest zimny czy rozgrzany, tak samo jak nie ma znaczenia na jakim paliwie. A czy ten potencjometr jestem w stanie jakoś sprawdzić?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Adaptacja po wymianie silniczka krokowego
Jest wątek o sprawdzaniu czujnika przepustnicy. Komuś podrzucałem wycinki z serwisówki.
--LG-M320--
--LG-M320--
-
- awansowałem na
- Posty: 63
- Rejestracja: czwartek, 7 września 2017, 12:47
- Skąd jesteś: Poland
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Adaptacja po wymianie silniczka krokowego
Koledzy mam pytanie, mianowicie podłączyłem komputer z oprogramowaniem delphi, na samym zapłonie jest wszystko ok, łączy się z komputerem. Problem pojawia się po uruchomieniu silnika zrywa mi wtedy połączenie. Czym może być to spowodowane? Dodatkowo na samym zapłonie pokazuje mi dwa błędy:
- zbyt niskie napięcie przepływomierza
- uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu
Jaki pisałem wcześniej, samochód ma podwyższone obroty biegu jałowego, przed podłączeniem komputera wymieniłem silniczek krokowy, czujnik temp. płynu chłodzącego oraz wyczyściłem przepustnice. Po tym jak zobaczyłem błąd przepustnicy, wymieniłem również ją. Niestety nie pomogło, obroty nada są podwyższone, co powinienem jeszcze sprawdzić skoro nie ma innych błędów. Dodam, że błąd czujnika jest od początku jak kupiłem auto (niedziałający obrotomierz) a działało poprawnie. Jak odepnę silniczek krokowy obroty spadają do prawidłowych, ale problem pojawia się na zimny silniku.
- zbyt niskie napięcie przepływomierza
- uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu
Jaki pisałem wcześniej, samochód ma podwyższone obroty biegu jałowego, przed podłączeniem komputera wymieniłem silniczek krokowy, czujnik temp. płynu chłodzącego oraz wyczyściłem przepustnice. Po tym jak zobaczyłem błąd przepustnicy, wymieniłem również ją. Niestety nie pomogło, obroty nada są podwyższone, co powinienem jeszcze sprawdzić skoro nie ma innych błędów. Dodam, że błąd czujnika jest od początku jak kupiłem auto (niedziałający obrotomierz) a działało poprawnie. Jak odepnę silniczek krokowy obroty spadają do prawidłowych, ale problem pojawia się na zimny silniku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości