3,3 Nie odpala
Moderator: Moderator
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- Tedi
- To ja
- Posty: 265
- Wiek: 70
- Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Mazda 3
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,3 Nie odpala
Czy ma ktoś do wypożyczenia w celu sprawdzenia czujnik ciśnienia paliwa ? Jeśli się okaże, że to "to" mogę go odkupić.
-
- awansowałem na
- Posty: 29
- Rejestracja: piątek, 23 listopada 2018, 18:58
- Skąd jesteś: Dzierżoniów
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 260
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: 3,3 Nie odpala
Moje auto jak był uszkodzony parownik dawało podobne objawy. Jak gasiłem go na gazie to rano nie chciał odpalić, jak przed domem przerzucałem na benzynę i pozwalałem żeby gaz się wypalił to rano bez problemu palił.
- Tedi
- To ja
- Posty: 265
- Wiek: 70
- Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Mazda 3
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,3 Nie odpala
w 3.3 jest czujnik ciśnienia paliwa ? Rozbierałem silnik na części i raczej go nie widziałem.
- Tedi
- To ja
- Posty: 265
- Wiek: 70
- Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Mazda 3
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,3 Nie odpala
może i tak, ale prędzej to czujnik ciśnienia w zbiorniku dla potrzeb testowania recyrkulacji oparów paliwa
Ale ja nie wiem więc oficjalnie się nie wypowiem. Może zaraz rzucę okiem na katalog części.
Więc ja tam widzę tylko i wyłącznie regulator ciśnienia mechaniczny. I jak twój mechanik twierdzi, że to tego wina to zmieniaj, ale na jego odpowiedzialność ;)
tu masz prawdopodobny numer fabryczny ale ktoś to może zweryfikować po VIN 313803L000
Jeśli listwa pustoszeje po nocy a na plaku zapala odrazu to ja bym raczej stawiał na wkład pompy paliwa (wewnątrz jest uszkodzony zaworek kierunkowy). Robiłem kilka toyot z takimi samymi problemami i bliźniaczym układem paliwowym.
Ale ja nie wiem więc oficjalnie się nie wypowiem. Może zaraz rzucę okiem na katalog części.
Więc ja tam widzę tylko i wyłącznie regulator ciśnienia mechaniczny. I jak twój mechanik twierdzi, że to tego wina to zmieniaj, ale na jego odpowiedzialność ;)
tu masz prawdopodobny numer fabryczny ale ktoś to może zweryfikować po VIN 313803L000
Jeśli listwa pustoszeje po nocy a na plaku zapala odrazu to ja bym raczej stawiał na wkład pompy paliwa (wewnątrz jest uszkodzony zaworek kierunkowy). Robiłem kilka toyot z takimi samymi problemami i bliźniaczym układem paliwowym.
- Tedi
- To ja
- Posty: 265
- Wiek: 70
- Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Mazda 3
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,3 Nie odpala
Jak ostatnio odpalał, to mówił, że po nocy na dworze nawet na plaku nie odpalał jak wcześniej, a gdy został na noc w warsztacie to odpalił z kluczyka.
- Tedi
- To ja
- Posty: 265
- Wiek: 70
- Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Mazda 3
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,3 Nie odpala
Po dzisiejszej wizycie, mechanik zauważył, że jak przypadkowo zasłonił wlot powietrza (gumowa rura), to silnik odpalił. Teraz zastanawia się czy gdzieś nie ciągnie fałszywego powietrza. Mówił, że wszystko posprawdzał i ciągle nie może go rozgryźć.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,3 Nie odpala
znalezienie nieszczelności w kolektorze to formalność.
Wystarczy jakaś pompka ręczna do materaca i paczka fajek.
Włączasz wąż gdzieś w kolektor, a na filtr powietrza kładziesz folię strecz, albo rękawiczkę na przepływomierz i pompujesz, zmieniając co jakiś czas papierosa. 3-4 sztuki wystarczą na sprawdzenia dużego silinka v6. Ja używam gruszki do paliwa, ale nie wszystkie maja dobre zaworki i są w stanie pompować dym. Wiem bo raz pożyczyłem mój zestaw i nie wrócił... a potem dopiero 3 gruszka działała tak jak chciałem.
Potem dobra mocna lampa led i patrzysz gdzie wyjdzie dym. Nie wiem czemu w PL nikt nie stosuje tej metody, w USA robią tak od lat 80 tych... Znalazłem tym sposobem z 50 nieszczelności, gdzie mechanicy kosili klientów jak za zboże bez efektów. A koszt produkcji zestawu w okolicy 20 zł. Obawiam się jednak, że masz problem ze spływaniem paliwa... a z racji nie przepływowej listwy są takie problemy. Zatkanie dolotu powoduje szybki spadek ciśnienia w kolektorze i zassanie paliwa do pompy i listwy.
Wystarczy jakaś pompka ręczna do materaca i paczka fajek.
Włączasz wąż gdzieś w kolektor, a na filtr powietrza kładziesz folię strecz, albo rękawiczkę na przepływomierz i pompujesz, zmieniając co jakiś czas papierosa. 3-4 sztuki wystarczą na sprawdzenia dużego silinka v6. Ja używam gruszki do paliwa, ale nie wszystkie maja dobre zaworki i są w stanie pompować dym. Wiem bo raz pożyczyłem mój zestaw i nie wrócił... a potem dopiero 3 gruszka działała tak jak chciałem.
Potem dobra mocna lampa led i patrzysz gdzie wyjdzie dym. Nie wiem czemu w PL nikt nie stosuje tej metody, w USA robią tak od lat 80 tych... Znalazłem tym sposobem z 50 nieszczelności, gdzie mechanicy kosili klientów jak za zboże bez efektów. A koszt produkcji zestawu w okolicy 20 zł. Obawiam się jednak, że masz problem ze spływaniem paliwa... a z racji nie przepływowej listwy są takie problemy. Zatkanie dolotu powoduje szybki spadek ciśnienia w kolektorze i zassanie paliwa do pompy i listwy.
- Tedi
- To ja
- Posty: 265
- Wiek: 70
- Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Mazda 3
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,3 Nie odpala
Przekażę i zobaczymy... Ale widzę, że mechanikowi po sprawdzeniu wszystkiego powoli ręce opadają
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11407
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,3 Nie odpala
Filtr paliwa jest przy pompie w zbiorniku.W mojej poprzedniej 3,3V6 miałem problem z uruchomieniem wymieniłem ten filtr i problemy znikły. Pisałem o tym na forum ale ktoś wywalił to w kosmos. Gdzieś mi została jeszcze jedna sztuka muszę ją odszukać.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Tedi
- To ja
- Posty: 265
- Wiek: 70
- Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Mazda 3
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,3 Nie odpala
Była wyjmowana cała puszka z pompą ze zbiornika i wszystko było czyszczone razem ze znajdującym się tam zaworkiem paliwa. Ponieważ tankuję benzynę raz na pół roku, tak do odpalania, powiedział, że spuści i spróbuje odpalić na świeżej. Ten zaworek lekko się zacinał, ale został przedmuchany , nowego nie można kupić a cała nowa pompa, ale używka, kosztuje coś koło 300, ale nie dają gwarancji, że jest dobra, więc mechanik nie chce niepotrzebnie narażać mnie na koszty.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11407
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: 3,3 Nie odpala
Tedi , jeżeli zdjęcie które wstawiłeś to jest twój silnik , to między przepustnicą a czujnikiem ciśnienia na kolektorze jest nie obsadzony króciec , są dwa , jeden obsadzony rurką a drugi obok goły jak święty turecki , czy tak powinno być ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości