3,3 Nie odpala

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: 3,3 Nie odpala

#31 Postautor: vokal » poniedziałek, 10 grudnia 2018, 21:57

Odepnij wtyczkę od elektrozaworu przepustnicy.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Tedi
To ja
To ja
Posty: 265
Wiek: 70
Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2009
Kolor: czarny
Inny Samochód: Mazda 3
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: 3,3 Nie odpala

#32 Postautor: Tedi » czwartek, 20 grudnia 2018, 18:15

Czy ma ktoś do wypożyczenia w celu sprawdzenia czujnik ciśnienia paliwa ? Jeśli się okaże, że to "to" mogę go odkupić.

marcinch
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 29
Rejestracja: piątek, 23 listopada 2018, 18:58
Skąd jesteś: Dzierżoniów
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 260
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 3,3 Nie odpala

#33 Postautor: marcinch » czwartek, 20 grudnia 2018, 18:31

Moje auto jak był uszkodzony parownik dawało podobne objawy. Jak gasiłem go na gazie to rano nie chciał odpalić, jak przed domem przerzucałem na benzynę i pozwalałem żeby gaz się wypalił to rano bez problemu palił.

Awatar użytkownika
Tedi
To ja
To ja
Posty: 265
Wiek: 70
Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2009
Kolor: czarny
Inny Samochód: Mazda 3
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: 3,3 Nie odpala

#34 Postautor: Tedi » czwartek, 20 grudnia 2018, 18:46

Mechanik odczepił komputer gazu, sprawdzał ale to nic nie zmieniło.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: 3,3 Nie odpala

#35 Postautor: diodalodz » czwartek, 20 grudnia 2018, 19:24

w 3.3 jest czujnik ciśnienia paliwa ? Rozbierałem silnik na części i raczej go nie widziałem.

Awatar użytkownika
Tedi
To ja
To ja
Posty: 265
Wiek: 70
Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2009
Kolor: czarny
Inny Samochód: Mazda 3
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: 3,3 Nie odpala

#36 Postautor: Tedi » czwartek, 20 grudnia 2018, 19:32

Podobno był przy pompie paliwa tam gdzie filtr na samym dole, chyba przy baku.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: 3,3 Nie odpala

#37 Postautor: diodalodz » czwartek, 20 grudnia 2018, 20:48

może i tak, ale prędzej to czujnik ciśnienia w zbiorniku dla potrzeb testowania recyrkulacji oparów paliwa
Ale ja nie wiem więc oficjalnie się nie wypowiem. Może zaraz rzucę okiem na katalog części.

Więc ja tam widzę tylko i wyłącznie regulator ciśnienia mechaniczny. I jak twój mechanik twierdzi, że to tego wina to zmieniaj, ale na jego odpowiedzialność ;)
tu masz prawdopodobny numer fabryczny ale ktoś to może zweryfikować po VIN 313803L000
Jeśli listwa pustoszeje po nocy a na plaku zapala odrazu to ja bym raczej stawiał na wkład pompy paliwa (wewnątrz jest uszkodzony zaworek kierunkowy). Robiłem kilka toyot z takimi samymi problemami i bliźniaczym układem paliwowym.

Awatar użytkownika
Tedi
To ja
To ja
Posty: 265
Wiek: 70
Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2009
Kolor: czarny
Inny Samochód: Mazda 3
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: 3,3 Nie odpala

#38 Postautor: Tedi » czwartek, 20 grudnia 2018, 22:40

Jak ostatnio odpalał, to mówił, że po nocy na dworze nawet na plaku nie odpalał jak wcześniej, a gdy został na noc w warsztacie to odpalił z kluczyka.

Awatar użytkownika
Tedi
To ja
To ja
Posty: 265
Wiek: 70
Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2009
Kolor: czarny
Inny Samochód: Mazda 3
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: 3,3 Nie odpala

#39 Postautor: Tedi » sobota, 5 stycznia 2019, 17:39

Po dzisiejszej wizycie, mechanik zauważył, że jak przypadkowo zasłonił wlot powietrza (gumowa rura), to silnik odpalił. Teraz zastanawia się czy gdzieś nie ciągnie fałszywego powietrza. Mówił, że wszystko posprawdzał i ciągle nie może go rozgryźć.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: 3,3 Nie odpala

#40 Postautor: diodalodz » niedziela, 6 stycznia 2019, 02:38

znalezienie nieszczelności w kolektorze to formalność.
Wystarczy jakaś pompka ręczna do materaca i paczka fajek.
Włączasz wąż gdzieś w kolektor, a na filtr powietrza kładziesz folię strecz, albo rękawiczkę na przepływomierz i pompujesz, zmieniając co jakiś czas papierosa. 3-4 sztuki wystarczą na sprawdzenia dużego silinka v6. Ja używam gruszki do paliwa, ale nie wszystkie maja dobre zaworki i są w stanie pompować dym. Wiem bo raz pożyczyłem mój zestaw i nie wrócił... a potem dopiero 3 gruszka działała tak jak chciałem.
Potem dobra mocna lampa led i patrzysz gdzie wyjdzie dym. Nie wiem czemu w PL nikt nie stosuje tej metody, w USA robią tak od lat 80 tych... Znalazłem tym sposobem z 50 nieszczelności, gdzie mechanicy kosili klientów jak za zboże bez efektów. A koszt produkcji zestawu w okolicy 20 zł. Obawiam się jednak, że masz problem ze spływaniem paliwa... a z racji nie przepływowej listwy są takie problemy. Zatkanie dolotu powoduje szybki spadek ciśnienia w kolektorze i zassanie paliwa do pompy i listwy.

Awatar użytkownika
Tedi
To ja
To ja
Posty: 265
Wiek: 70
Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2009
Kolor: czarny
Inny Samochód: Mazda 3
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: 3,3 Nie odpala

#41 Postautor: Tedi » niedziela, 6 stycznia 2019, 19:43

Przekażę i zobaczymy... Ale widzę, że mechanikowi po sprawdzeniu wszystkiego powoli ręce opadają :angry2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 3,3 Nie odpala

#42 Postautor: Marek » niedziela, 6 stycznia 2019, 21:31

Czy jest u Ciebie w Sorento filtr paliwa ?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: 3,3 Nie odpala

#43 Postautor: hunter » poniedziałek, 7 stycznia 2019, 00:56

Filtr paliwa jest przy pompie w zbiorniku.W mojej poprzedniej 3,3V6 miałem problem z uruchomieniem wymieniłem ten filtr i problemy znikły. Pisałem o tym na forum ale ktoś wywalił to w kosmos. :idn: Gdzieś mi została jeszcze jedna sztuka muszę ją odszukać. :hmm:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Tedi
To ja
To ja
Posty: 265
Wiek: 70
Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2009
Kolor: czarny
Inny Samochód: Mazda 3
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: 3,3 Nie odpala

#44 Postautor: Tedi » poniedziałek, 7 stycznia 2019, 01:05

Była wyjmowana cała puszka z pompą ze zbiornika i wszystko było czyszczone razem ze znajdującym się tam zaworkiem paliwa. Ponieważ tankuję benzynę raz na pół roku, tak do odpalania, powiedział, że spuści i spróbuje odpalić na świeżej. Ten zaworek lekko się zacinał, ale został przedmuchany , nowego nie można kupić a cała nowa pompa, ale używka, kosztuje coś koło 300, ale nie dają gwarancji, że jest dobra, więc mechanik nie chce niepotrzebnie narażać mnie na koszty.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 3,3 Nie odpala

#45 Postautor: Marek » poniedziałek, 7 stycznia 2019, 10:52

Tedi , jeżeli zdjęcie które wstawiłeś to jest twój silnik , to między przepustnicą a czujnikiem ciśnienia na kolektorze jest nie obsadzony króciec , są dwa , jeden obsadzony rurką a drugi obok goły jak święty turecki :) , czy tak powinno być ?


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości