Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6
Moderator: Moderator
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6
Warto by sprawdzić ciśnienie smarowania. Jeżeli jest padnięta panewka, to będzie raczej zaniżone.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w mgisce... 3.3 v6
Dopiero dziś sobie zobaczyłem te zdjęcia na zbliżeniu. To panewki bez dwóch zdań.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6
Andrzej pisze:Ja bym zrobił te 450 km w 5 godzin i dał auto do sprawdzenia do Orła.
Ostatnio , jak wstawiałem tam silnik do przeglądu miałem okazję podziwiać piękne 3.8.
Ja tak właśnie zrobiłem - silnik zaczął pracować nierówno - wypadały zapłony, nierówna kompresja. Szybka, wstępna diagnoza - wypalone zawory, głowica(e) do zdjęcia.
Ale dałem auto do Orła i okazało się że usterka jest inna. Nie potrzebnie bym silnik porozbierał...
Oczywiście to 3.8 na zdjęciu Andrzeja to moje
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6
Możesz jeszcze powiedzieć co było przyczyną wypadania zapłonu ?
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6
Zacinający się(zatkany) zawór do regulacji faz rozrządu.
W wolnej chwili opiszę całą historię w stosownym dziale.
W wolnej chwili opiszę całą historię w stosownym dziale.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6
I wariator wariował jednym słowem . I to jest konkretna informacja , chwała Ci za to .
Tylko wydaje mi się że trzeba to umieścić w temacie o wypadaniu zapłonu .
Tylko wydaje mi się że trzeba to umieścić w temacie o wypadaniu zapłonu .
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6
Tutaj TSB na temat diagnostyki zaworu sterujacego. Jest to częsty przypadek w silnikach Hyuindai i Kia.
- Załączniki
-
- TSB zawór CCVT.pdf
- (192.75 KiB) Pobrany 123 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- anna
- jestem
- Posty: 10
- Rejestracja: środa, 26 września 2018, 11:29
- Skąd jesteś: Sopot
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 225000
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6
Jesteśmy już po wstępnej diagnostyce. Panewki są trafione, jednak nie są to uszkodzenia na tyle duże, aby wyprodukować takie wióry...
Do tego pęknięty jest ślizg rozrządu, łańcuch był za luźny
Zagadką są jeszcze świece - wszystkie okopcone na czarno, co może być tego powodem?
Do tego pęknięty jest ślizg rozrządu, łańcuch był za luźny
Zagadką są jeszcze świece - wszystkie okopcone na czarno, co może być tego powodem?
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6
Świece są czarne bo silnik spalał olej silnikowy.
Korozja I Awarie
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6
Okopcone świece to raczej przyczyna zbyt bogatej mieszanki paliwowej,a nie nadmiernego zużycia oleju.
- anna
- jestem
- Posty: 10
- Rejestracja: środa, 26 września 2018, 11:29
- Skąd jesteś: Sopot
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 225000
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6
Silnik jest już po remoncie, nowy rozrząd, panewki. Po przejechaniu ok. 100km pojawił się check engine, błąd czujnika położenia wału. Silnik szarpie, nawet w trakcie jazdy z równą prędkością. Mechanik chce wymienić dwa(?) czujniki położenia wału. Nie znam się na tym zbytnio, ale czy nie ma tylko jednego takiego czujnika w silniku?
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6
położenia wału jest tylko 1
Są dwa czujniki położenia wałków na czubku pokryw zaworów.
Poczytaj na forach w USA o zaworach zmiennych faz rozrządu (są z przodu głowic w rowkach świec.
Są dwa czujniki położenia wałków na czubku pokryw zaworów.
Poczytaj na forach w USA o zaworach zmiennych faz rozrządu (są z przodu głowic w rowkach świec.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości