Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6

#16 Postautor: Farmer1971 » piątek, 28 września 2018, 10:56

Warto by sprawdzić ciśnienie smarowania. Jeżeli jest padnięta panewka, to będzie raczej zaniżone.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w mgisce... 3.3 v6

#17 Postautor: rudi_pl » sobota, 29 września 2018, 09:16

Dopiero dziś sobie zobaczyłem te zdjęcia na zbliżeniu. To panewki bez dwóch zdań.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 203
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6

#18 Postautor: TomaszP » sobota, 29 września 2018, 10:26

Andrzej pisze:Ja bym zrobił te 450 km w 5 godzin :kwink: i dał auto do sprawdzenia do Orła.
Ostatnio , jak wstawiałem tam silnik do przeglądu miałem okazję podziwiać piękne 3.8.


Ja tak właśnie zrobiłem - silnik zaczął pracować nierówno - wypadały zapłony, nierówna kompresja. Szybka, wstępna diagnoza - wypalone zawory, głowica(e) do zdjęcia.
Ale dałem auto do Orła i okazało się że usterka jest inna. Nie potrzebnie bym silnik porozbierał...
Oczywiście to 3.8 na zdjęciu Andrzeja to moje :)

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6

#19 Postautor: Marek » sobota, 29 września 2018, 10:54

Możesz jeszcze powiedzieć co było przyczyną wypadania zapłonu ?

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 203
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6

#20 Postautor: TomaszP » sobota, 29 września 2018, 11:42

Zacinający się(zatkany) zawór do regulacji faz rozrządu.
W wolnej chwili opiszę całą historię w stosownym dziale.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6

#21 Postautor: Marek » sobota, 29 września 2018, 11:53

I wariator wariował jednym słowem . :) I to jest konkretna informacja , chwała Ci za to . :love: :)

Tylko wydaje mi się że trzeba to umieścić w temacie o wypadaniu zapłonu .

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6

#22 Postautor: hunter » sobota, 29 września 2018, 22:41

Tutaj TSB na temat diagnostyki zaworu sterujacego. Jest to częsty przypadek w silnikach Hyuindai i Kia.
Załączniki
TSB zawór CCVT.pdf
(192.75 KiB) Pobrany 123 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
anna
jestem
jestem
Posty: 10
Rejestracja: środa, 26 września 2018, 11:29
Skąd jesteś: Sopot
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 225000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6

#23 Postautor: anna » środa, 10 października 2018, 09:41

Jesteśmy już po wstępnej diagnostyce. Panewki są trafione, jednak nie są to uszkodzenia na tyle duże, aby wyprodukować takie wióry...
Do tego pęknięty jest ślizg rozrządu, łańcuch był za luźny :(

Zagadką są jeszcze świece - wszystkie okopcone na czarno, co może być tego powodem?
Załączniki
2018-10-09-5.jpeg
2018-10-09-4.jpeg
2018-10-09-1.jpeg

KazikW
moje konto
moje konto
Posty: 225
Wiek: 59
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
Skąd jesteś: Warmia
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Micra, Sharan.
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
Has thanked: 39 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6

#24 Postautor: KazikW » środa, 10 października 2018, 10:39

Świece są czarne bo silnik spalał olej silnikowy.
Korozja I Awarie

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6

#25 Postautor: alwo76 » środa, 10 października 2018, 13:42

Okopcone świece to raczej przyczyna zbyt bogatej mieszanki paliwowej,a nie nadmiernego zużycia oleju.

Awatar użytkownika
anna
jestem
jestem
Posty: 10
Rejestracja: środa, 26 września 2018, 11:29
Skąd jesteś: Sopot
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 225000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6

#26 Postautor: anna » wtorek, 20 listopada 2018, 16:56

Silnik jest już po remoncie, nowy rozrząd, panewki. Po przejechaniu ok. 100km pojawił się check engine, błąd czujnika położenia wału. Silnik szarpie, nawet w trakcie jazdy z równą prędkością. Mechanik chce wymienić dwa(?) czujniki położenia wału. Nie znam się na tym zbytnio, ale czy nie ma tylko jednego takiego czujnika w silniku?

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku i skrawki metalu w misce... 3.3 v6

#27 Postautor: diodalodz » wtorek, 20 listopada 2018, 20:52

położenia wału jest tylko 1
Są dwa czujniki położenia wałków na czubku pokryw zaworów.
Poczytaj na forach w USA o zaworach zmiennych faz rozrządu (są z przodu głowic w rowkach świec.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości