Zatarty silnik 3,3 v6
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 3
- Wiek: 40
- Rejestracja: środa, 22 sierpnia 2018, 18:20
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kontaktowanie:
Zatarty silnik 3,3 v6
Witam Wszystkich Forumowiczów,
Myślałem, że mój pierwszy post będzie dotyczył jakiejś porady / drobnej pomocy bardziej doświadczonych osób ale niestety nie
Ale do rzeczy:
- podczas jazdy ( Sorenciak z 2007 roku 3,3 v6 automat ) zapala się kontrolka check engine i silnik dziwnie hałasuje na wyższych obrotach, od razu podróż 30 km do zaufanego mechanika, wstępna diagnoza - rozrząd. Po rozebraniu silnika okazało się najgorsze - Obrócone dwie panewki, wał krzywy zowalowany, wiór poszedł dalej, z silnika zeszło tylko 2,5 l oleju
Lokalny spec po oględzinach stwierdził, że się tego nie podejmie ( panewki jeszcze dorobi ale wał za bardzo zniszczony i nie daje gwarancji że za 5 km sytuacja się nie powtórzy )
Decyzja niby prosta, nowy silnik. Byłaby prosta gdy by nie fakt, że jest jedna sztuka na allegro ( 2013 rok na kucane 62 000 km ) z dość bogatą historią w archiwum - właściciel próbował ją sprzedać w listopadzie 2017 za 11 100 ale się nie udało, potem za 9 100 w kwietniu 2018 a teraz ceni 7 100 - czyli schodzi z ceny po 2000 co kilka miesięcy.
https://allegro.pl/silnik-kia-sorento-s ... 74542.html
Wiem że pasują silniki G6DB 3,3 i 3,8 z Sonaty ale tam są inne łapy choć pewnie jest jeszcze kilka kompatybilnych z Sorcią silników z innych modeli aut ( SANTA FE SEDONA ? )
Przyznam, że nie bardzo wiem co mam robic żeby uzdrowić Kijanke. Może jest ktoś na forum kto ma do sprzedania silnik 3,3 lub ma kontakt do kogoś kto ma ??
Czy silniki przed liftem 3,5 v6 pasują może do poliftówki i można nimi zastąpić 3,3 ?
Jako że to mój pierwszy post z góry przepraszam jeśli napisałem jakieś głupoty.
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam z miasta Łodzi
Myślałem, że mój pierwszy post będzie dotyczył jakiejś porady / drobnej pomocy bardziej doświadczonych osób ale niestety nie
Ale do rzeczy:
- podczas jazdy ( Sorenciak z 2007 roku 3,3 v6 automat ) zapala się kontrolka check engine i silnik dziwnie hałasuje na wyższych obrotach, od razu podróż 30 km do zaufanego mechanika, wstępna diagnoza - rozrząd. Po rozebraniu silnika okazało się najgorsze - Obrócone dwie panewki, wał krzywy zowalowany, wiór poszedł dalej, z silnika zeszło tylko 2,5 l oleju
Lokalny spec po oględzinach stwierdził, że się tego nie podejmie ( panewki jeszcze dorobi ale wał za bardzo zniszczony i nie daje gwarancji że za 5 km sytuacja się nie powtórzy )
Decyzja niby prosta, nowy silnik. Byłaby prosta gdy by nie fakt, że jest jedna sztuka na allegro ( 2013 rok na kucane 62 000 km ) z dość bogatą historią w archiwum - właściciel próbował ją sprzedać w listopadzie 2017 za 11 100 ale się nie udało, potem za 9 100 w kwietniu 2018 a teraz ceni 7 100 - czyli schodzi z ceny po 2000 co kilka miesięcy.
https://allegro.pl/silnik-kia-sorento-s ... 74542.html
Wiem że pasują silniki G6DB 3,3 i 3,8 z Sonaty ale tam są inne łapy choć pewnie jest jeszcze kilka kompatybilnych z Sorcią silników z innych modeli aut ( SANTA FE SEDONA ? )
Przyznam, że nie bardzo wiem co mam robic żeby uzdrowić Kijanke. Może jest ktoś na forum kto ma do sprzedania silnik 3,3 lub ma kontakt do kogoś kto ma ??
Czy silniki przed liftem 3,5 v6 pasują może do poliftówki i można nimi zastąpić 3,3 ?
Jako że to mój pierwszy post z góry przepraszam jeśli napisałem jakieś głupoty.
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam z miasta Łodzi
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Zatarty silnik 3,3 v6
Ktoś mierzył ten wał,czy tylko oglądał ? Zatarty jest na korbach czy na głównych ? Czy znana jest przyczyna zatarcia ? Odpowiadając na pytanie kolegi to 3,5 nie pasuje i ten z allegro też nie powinien pasować
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Zatarty silnik 3,3 v6
Przebieg tylko 62 tysiące ?
Pewnie też zatarty , skoro nie jeżdżony.
Nigdy już nie kupię silnika , który nie jest przy mnie odpalony w aucie . Raz kupiłem, miał być super z niskim przebiegiem i zatarł się po roku.
Pewnie też zatarty , skoro nie jeżdżony.
Nigdy już nie kupię silnika , który nie jest przy mnie odpalony w aucie . Raz kupiłem, miał być super z niskim przebiegiem i zatarł się po roku.
-
- moja ranga
- Posty: 120
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 17 listopada 2016, 10:55
- Skąd jesteś: warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 175500
- Inny Samochód: Jeep
- Twoje poprzednie Sorento: nie miałem
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 3
- Wiek: 40
- Rejestracja: środa, 22 sierpnia 2018, 18:20
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kontaktowanie:
Re: Zatarty silnik 3,3 v6
Witam Serdecznie,
Przepraszam za krotką nieobecność ale udało się zorganizować mikro urlop w ostatnim momencie i trochę odpocząć
Kolego Orzeł, serdecznie dziękuje za odpowiedź,
- wał był mierzony (nie pamiętam dokładnego wyniku pomiaru tylko komentarz ze różnica spora) - postaram się szybko ustalić dokładnie ile.
- Zatarcie wału na korbowym jednym
- Przyczyna : obrócona panewka, jedna weszła na drugą
No właśnie Andrzej zawsze to kurde jest ruletka z używką :/ i dziwi mnie ogólnie, że tak mało jest tych silników dostępnych
Przepraszam za krotką nieobecność ale udało się zorganizować mikro urlop w ostatnim momencie i trochę odpocząć
Kolego Orzeł, serdecznie dziękuje za odpowiedź,
- wał był mierzony (nie pamiętam dokładnego wyniku pomiaru tylko komentarz ze różnica spora) - postaram się szybko ustalić dokładnie ile.
- Zatarcie wału na korbowym jednym
- Przyczyna : obrócona panewka, jedna weszła na drugą
No właśnie Andrzej zawsze to kurde jest ruletka z używką :/ i dziwi mnie ogólnie, że tak mało jest tych silników dostępnych
-
- jestem
- Posty: 15
- Rejestracja: środa, 28 lutego 2018, 19:12
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 150000
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Zatarty silnik 3,3 v6
Nie dam sobie ręki uciąć, ale słupki z tych auto powinny podejść i jak masz mechanika nie montera to sobie poradzi, fotka z intercarsu a na podstawie UPG idzie ustalić gdzie 3.3 montowali.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Zatarty silnik 3,3 v6
Nice pisze:Nie dam sobie ręki uciąć, ale słupki z tych auto powinny podejść i jak masz mechanika nie montera to sobie poradzi, fotka z intercarsu a na podstawie UPG idzie ustalić gdzie 3.3 montowali.
Nie idź tą drogą, bo błądzisz i innych wprowadzasz w błąd.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- jestem
- Posty: 15
- Rejestracja: środa, 28 lutego 2018, 19:12
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 150000
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Zatarty silnik 3,3 v6
Podaj powód bo np 2.5 d4cb już mam w małym palcu i wiem czym się różni wersja przed i po lifcie, do focusa 1.8 fexifuel założyłem silnik od volvo v50, do vectry 2.2 direct wrzuciłem silnik z zafiry a do daci sandero od renówki. Silniki są wymienne w wielu samochodach i nie ma że tylko w sorento szedł taki, różnić się mogą miską olejową, uchwytami , osprzętem ale słupek mają zazwyczaj ten sam. Jakieś 2 lata temu znalazłem sorento takie jak piszesz z uszkodzonym silnikiem ale nie zdecydowałem się na zakup a w pile handlarz sorentami je zrobił na momencie i założę się że wrzucił motor od sonaty.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Zatarty silnik 3,3 v6
Kolego. Nawet słupek od polifta różni się od przedlifta
Mamy na forum kolegę z Sorento któremu niemieccy Turcy połączyli pół silnika przed liftem i drugie po lifcie.
Ledwo dojechał do Polski
Wiem , bo pożyczałem mu wtryski od polifta niby do polifta , ale okazało się , że górę ma od przedlifta
Kanały wodne nie pasują, silnik się grzeje.
Mamy na forum kolegę z Sorento któremu niemieccy Turcy połączyli pół silnika przed liftem i drugie po lifcie.
Ledwo dojechał do Polski
Wiem , bo pożyczałem mu wtryski od polifta niby do polifta , ale okazało się , że górę ma od przedlifta
Kanały wodne nie pasują, silnik się grzeje.
-
- jestem
- Posty: 15
- Rejestracja: środa, 28 lutego 2018, 19:12
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 150000
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Zatarty silnik 3,3 v6
w dieslu owszem, ale tu mowa o benzynie, tam jest zazwyczaj prościej a patrząc na wybór silników 3.3 do sori na allegro to warto objechać handlarzy częściami i sprawdzić czy silniki 3.3 są identyczne lub bardzo podobne i innych modelach z grupy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości