Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#16 Postautor: Marek » wtorek, 4 września 2018, 19:12

Też jestem ciekaw uzasadnienia .

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#17 Postautor: orzeł » wtorek, 4 września 2018, 20:21

W silnikach benzynowych o pojemności skokowej 3,5l można szlifować wał korbowy do 4-tego nadwymiaru czyli -1mm zarówno na szalkach głównych, jak i korbowych z pełnym błogosławieństwem KIA
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#18 Postautor: Bodzion » wtorek, 4 września 2018, 20:25

Dzięki Orzeł.
Czyli jest tak jak podejrzewałem.

A niektórzy z kolegów już faktycznie wpadają w paranoje strachu przed regeneracja (szlifowaniem) wałów korbowych.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#19 Postautor: Andrzej » wtorek, 4 września 2018, 20:32

orzeł pisze:W silnikach benzynowych o pojemności skokowej 3,5l można szlifować wał korbowy do 4-tego nadwymiaru czyli -1mm zarówno na szalkach głównych, jak i korbowych z pełnym błogosławieństwem KIA


Wstawiamy do Sorentopedii :rules:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#20 Postautor: gomez953 » wtorek, 4 września 2018, 21:28

A tak z ciekawości, jak wygląda temat szlifu wału w 3.3? :idn:
Te silniki są młodsze, ale za kilka lat też zaczną się sypać...
Obrazek

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#21 Postautor: Andrzej » wtorek, 4 września 2018, 21:42

Już się sypią, takie dostaję informacje od forumowiczów
Na rynku ich ze świecą szukać , natomiast podobno pasują 3.3 od Hyundaia Santa Fe i Sonaty, tylko trzeba zmienić miskę na tą od Sorento.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#22 Postautor: Marek » wtorek, 4 września 2018, 21:43

Podobnie jak w 3.5 .

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#23 Postautor: alien125 » wtorek, 4 września 2018, 23:05

No to znowu dałem d*** :blushing:, ale miło wiedzieć, że nie trzeba od razu wymieniać. W międzyczasie zasięgnąłem języka i oto okazuje się, że można wał utwardzić po szlifie i nie jest to wcale kosztowna operacja. Powszechnie stosowany zabieg w ursusach po 5 szlifie wału. Ciekawe czy w Waszych piecykach parafinowych też by to zdało egzamin. :think:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#24 Postautor: diodalodz » wtorek, 4 września 2018, 23:09

Nigdy po szlifie nie uzyskuje się takiej samej trwałości jak nowy.
Dobry szlif to rozebranie kanałów olejowych więc wybijanie albo broków albo rozwiercanie kulek i gwintowanie pod korki.
Jak założysz korki to wypada potem wyważyć wał dynamicznie.
Obrócona panewka to często rozwalone korby. Owalizacja . A z racji tego że współczesne silniki maja korbowody łamane to nie da się ich regenerować. Co gorsza w nowszych silnikach masz korbowody spiekowe, których również nie zregenerujesz ...
W dieslach wały po szlifie często pękają.
Fabrycznie azotowane wały, po szlifie nie mają już właściwej twardości powierzchniowej. Do tego jeśli nawet chcesz utwardzić wał to musisz odpowiednio obrobić czopy, zakłady tego nie potrafią robić, nie trzymają właściwych wymiarów i potrafią owalizować czopy. Do tego takie utwardzania to procesy cieplne, które często potrafią wygiąć wał lub wałek rozrządu. Niestety w PL są straszne problemy z właściwą obróbką silników. w ŁDZ nie ma żadnego zakładu, któremu można zaufać. Wszyscy pracują losowymi pracownikami i wysłużonymi maszynami. Max zysku min jakości.

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#25 Postautor: orzeł » wtorek, 4 września 2018, 23:36

diodalodz,Teoria do praktyki tak się ma jak stara panna lekkich obyczajów do młodej zakonnicy.
Po pierwsze są wały przygotowane do obróbki naprawczej,które są odpowiednio utwardzone i takie których nie wolno obrabiać.
Po drugie od lat korzystam tylko z jednej szlifierni do której są przywożone części silników z całej Polski,a ceny usług mają raczej z górnej półki np. za tulejowanie V6 biorą 1300zł netto,za szlif wału do 200zł od szalki.Na każdą usługę zawsze dawałem 1 rok gwarancji i pomimo upływu lat jakoś nikt nie wrócił z problemem ponownie zatartego silnika,czy to w sorento czy w mercedesie ciężarowym z silnikiem V8 o pojemności 13l
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#26 Postautor: diodalodz » wtorek, 4 września 2018, 23:44

może i tak . Ja sprawdziłem z 10 różnych zakładów i większość po pomiarach okazywała się słaba. Błędy w obróbce do 10 setek.
Rozbierasz wał po szlifie i myjesz kanały ?
Magistrale olejowe w bloku ?

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#27 Postautor: orzeł » środa, 5 września 2018, 13:48

10 setek :hmm: to przecież ogromna różnica,to teraz rozumiem dlaczego silniki po naprawie nie są żywotne :confused: co do czystości montażu to nie wyobrażam sobie aby drobinki z wału,panewek jak i korund z kamienia szlifierskiego chciałby krążyć w magistrali olejowej.

ps. Aby nie robić reklamy szlifierni nie chciałem podawać nazwy zakładu,jeśli jest ktoś zainteresowany to proszę na pw.
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości