Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6
Moderator: Moderator
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6
W silnikach benzynowych o pojemności skokowej 3,5l można szlifować wał korbowy do 4-tego nadwymiaru czyli -1mm zarówno na szalkach głównych, jak i korbowych z pełnym błogosławieństwem KIA
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6
Dzięki Orzeł.
Czyli jest tak jak podejrzewałem.
A niektórzy z kolegów już faktycznie wpadają w paranoje strachu przed regeneracja (szlifowaniem) wałów korbowych.
Czyli jest tak jak podejrzewałem.
A niektórzy z kolegów już faktycznie wpadają w paranoje strachu przed regeneracja (szlifowaniem) wałów korbowych.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6
orzeł pisze:W silnikach benzynowych o pojemności skokowej 3,5l można szlifować wał korbowy do 4-tego nadwymiaru czyli -1mm zarówno na szalkach głównych, jak i korbowych z pełnym błogosławieństwem KIA
Wstawiamy do Sorentopedii
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6
A tak z ciekawości, jak wygląda temat szlifu wału w 3.3?
Te silniki są młodsze, ale za kilka lat też zaczną się sypać...
Te silniki są młodsze, ale za kilka lat też zaczną się sypać...
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6
Już się sypią, takie dostaję informacje od forumowiczów
Na rynku ich ze świecą szukać , natomiast podobno pasują 3.3 od Hyundaia Santa Fe i Sonaty, tylko trzeba zmienić miskę na tą od Sorento.
Na rynku ich ze świecą szukać , natomiast podobno pasują 3.3 od Hyundaia Santa Fe i Sonaty, tylko trzeba zmienić miskę na tą od Sorento.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6
No to znowu dałem d*** , ale miło wiedzieć, że nie trzeba od razu wymieniać. W międzyczasie zasięgnąłem języka i oto okazuje się, że można wał utwardzić po szlifie i nie jest to wcale kosztowna operacja. Powszechnie stosowany zabieg w ursusach po 5 szlifie wału. Ciekawe czy w Waszych piecykach parafinowych też by to zdało egzamin.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6
Nigdy po szlifie nie uzyskuje się takiej samej trwałości jak nowy.
Dobry szlif to rozebranie kanałów olejowych więc wybijanie albo broków albo rozwiercanie kulek i gwintowanie pod korki.
Jak założysz korki to wypada potem wyważyć wał dynamicznie.
Obrócona panewka to często rozwalone korby. Owalizacja . A z racji tego że współczesne silniki maja korbowody łamane to nie da się ich regenerować. Co gorsza w nowszych silnikach masz korbowody spiekowe, których również nie zregenerujesz ...
W dieslach wały po szlifie często pękają.
Fabrycznie azotowane wały, po szlifie nie mają już właściwej twardości powierzchniowej. Do tego jeśli nawet chcesz utwardzić wał to musisz odpowiednio obrobić czopy, zakłady tego nie potrafią robić, nie trzymają właściwych wymiarów i potrafią owalizować czopy. Do tego takie utwardzania to procesy cieplne, które często potrafią wygiąć wał lub wałek rozrządu. Niestety w PL są straszne problemy z właściwą obróbką silników. w ŁDZ nie ma żadnego zakładu, któremu można zaufać. Wszyscy pracują losowymi pracownikami i wysłużonymi maszynami. Max zysku min jakości.
Dobry szlif to rozebranie kanałów olejowych więc wybijanie albo broków albo rozwiercanie kulek i gwintowanie pod korki.
Jak założysz korki to wypada potem wyważyć wał dynamicznie.
Obrócona panewka to często rozwalone korby. Owalizacja . A z racji tego że współczesne silniki maja korbowody łamane to nie da się ich regenerować. Co gorsza w nowszych silnikach masz korbowody spiekowe, których również nie zregenerujesz ...
W dieslach wały po szlifie często pękają.
Fabrycznie azotowane wały, po szlifie nie mają już właściwej twardości powierzchniowej. Do tego jeśli nawet chcesz utwardzić wał to musisz odpowiednio obrobić czopy, zakłady tego nie potrafią robić, nie trzymają właściwych wymiarów i potrafią owalizować czopy. Do tego takie utwardzania to procesy cieplne, które często potrafią wygiąć wał lub wałek rozrządu. Niestety w PL są straszne problemy z właściwą obróbką silników. w ŁDZ nie ma żadnego zakładu, któremu można zaufać. Wszyscy pracują losowymi pracownikami i wysłużonymi maszynami. Max zysku min jakości.
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6
diodalodz,Teoria do praktyki tak się ma jak stara panna lekkich obyczajów do młodej zakonnicy.
Po pierwsze są wały przygotowane do obróbki naprawczej,które są odpowiednio utwardzone i takie których nie wolno obrabiać.
Po drugie od lat korzystam tylko z jednej szlifierni do której są przywożone części silników z całej Polski,a ceny usług mają raczej z górnej półki np. za tulejowanie V6 biorą 1300zł netto,za szlif wału do 200zł od szalki.Na każdą usługę zawsze dawałem 1 rok gwarancji i pomimo upływu lat jakoś nikt nie wrócił z problemem ponownie zatartego silnika,czy to w sorento czy w mercedesie ciężarowym z silnikiem V8 o pojemności 13l
Po pierwsze są wały przygotowane do obróbki naprawczej,które są odpowiednio utwardzone i takie których nie wolno obrabiać.
Po drugie od lat korzystam tylko z jednej szlifierni do której są przywożone części silników z całej Polski,a ceny usług mają raczej z górnej półki np. za tulejowanie V6 biorą 1300zł netto,za szlif wału do 200zł od szalki.Na każdą usługę zawsze dawałem 1 rok gwarancji i pomimo upływu lat jakoś nikt nie wrócił z problemem ponownie zatartego silnika,czy to w sorento czy w mercedesie ciężarowym z silnikiem V8 o pojemności 13l
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6
może i tak . Ja sprawdziłem z 10 różnych zakładów i większość po pomiarach okazywała się słaba. Błędy w obróbce do 10 setek.
Rozbierasz wał po szlifie i myjesz kanały ?
Magistrale olejowe w bloku ?
Rozbierasz wał po szlifie i myjesz kanały ?
Magistrale olejowe w bloku ?
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6
10 setek to przecież ogromna różnica,to teraz rozumiem dlaczego silniki po naprawie nie są żywotne co do czystości montażu to nie wyobrażam sobie aby drobinki z wału,panewek jak i korund z kamienia szlifierskiego chciałby krążyć w magistrali olejowej.
ps. Aby nie robić reklamy szlifierni nie chciałem podawać nazwy zakładu,jeśli jest ktoś zainteresowany to proszę na pw.
ps. Aby nie robić reklamy szlifierni nie chciałem podawać nazwy zakładu,jeśli jest ktoś zainteresowany to proszę na pw.
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości