Obrazek

Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
wlodi04
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 34
Rejestracja: sobota, 21 marca 2015, 22:10
Skąd jesteś: Pułtusk
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 160000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#1 Postautor: wlodi04 » wtorek, 5 czerwca 2018, 21:46

Od niedawna zauważyłem, że klepie mi coś w silniku na wysokich obrotach, np na postoju, gdy się przygazuje lub podczas jazdy w momencie zmiany biegu. Dźwięk przypomina klepanie zaworów. Sytuacja ma miejsce na zimnym i na rozgrzanym silniku. Na wolnych obrotach silnik pracuje cicho i równo.

Awatar użytkownika
hawerek
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1420
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 160000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#2 Postautor: hawerek » wtorek, 5 czerwca 2018, 22:22

Trochę takie będzie wróżenie z tekstu ale wg. mnie:
1. jak najbardziej mogą być popychacz ale już strasznie zużyte, że ich ciśnienie oleju nie nabija
2. wyrobione klapy kolektora ssącego - luz na ośce lub poluzowane klapy na śrubach
3. albo mogła się już któraś klapa odkręcić i wpaść do cylindra lub śruba z takiej klapy, i narobić problemów.

Przykład nr 3 miał miejsce kilka razy u forumowiczów. :angry:
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

wlodi04
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 34
Rejestracja: sobota, 21 marca 2015, 22:10
Skąd jesteś: Pułtusk
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 160000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#3 Postautor: wlodi04 » wtorek, 5 czerwca 2018, 22:52

No to jak tak to czeka mnie zdejmowanie kolektora ssącego. Jutro tego dokonam, będę opisywał postępy.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1184
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 4 times
Been thanked: 29 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#4 Postautor: ronin » wtorek, 5 czerwca 2018, 22:56

A ja powiem inaczej....
Dzwięk ujawnia się przy zmianie obciążenia silnika (dodawanie gazu, zmiana biegu)....
Tez wróżę z fusów ale... może być sworzeń lub panewka korbowodowa.

wlodi04
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 34
Rejestracja: sobota, 21 marca 2015, 22:10
Skąd jesteś: Pułtusk
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 160000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#5 Postautor: wlodi04 » wtorek, 5 czerwca 2018, 23:23

Jeżeli to panewka lub sworzeń, to co w tedy?

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1184
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 4 times
Been thanked: 29 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#6 Postautor: ronin » wtorek, 5 czerwca 2018, 23:56

Kolego... Albo dobry mechanior który 'osłucha" silnik i powie co jest, dla doświadczonego mechanika to żaden problem (oczywiście w ograniczonym zakresie). Powie że panewka ale nie powie która i w jakim stanie. Lub rozbieranie i szukanie krok po kroku co się stało.
Ja mogę się mylić, podałem tylko jedną z opcji ale..... gdyby zassało coś do cylindra stukanie było by cały czas niezależnie od obrotów.
Miałem osobiście taką przypadłość w innym samochodzie dlatego zwracam na to uwagę.
Stukanie przy dodawaniu gazu, zmianie biegów.... Klasyczna awaria panewki. Oczywiście mogę się mylić( oby).
Jeśli panewka to zależy czy wał już ruszyło czy nie....
Ostatnio zmieniony wtorek, 5 czerwca 2018, 23:59 przez ronin, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Marek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3335
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 212400
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#7 Postautor: Marek » wtorek, 5 czerwca 2018, 23:57

Wtedy , niestety trzeba rozebrać silnik .

Awatar użytkownika
alien125
To ja
To ja
Posty: 280
Wiek: 30
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 164000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Stukanie na wyższych obrotach 3,5 v6

#8 Postautor: alien125 » środa, 6 czerwca 2018, 00:00

Zawory jeśli by stukały to zdecydowanie bardziej na zimnym silniku i przy wolnych obrotach. Posłuchaj czy stuka u góry, czy na dole silnika. Jeśli na dole to jak najszybciej sprawdź panewki.
Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość