Strona 1 z 2

Wyjęcie silnika 3.5

: czwartek, 10 maja 2018, 16:30
autor: Natan
Witam ,niestety czeka mnie w najbliższym czasie wyjęcie silnika i może remont. Auto kupiłem pół roku temu z uszkodzoną uszczelką pod głowicą(o czym wiedziałem przed zakupem) połakomiłem się na niską cenę i dobry ogólny stan . Auto było na chodzie,ale był przedmuch do kanału wodnego i wywalało płyn przez zbiornik wyrównawczy. Uszczelki pod oboma głowicami wymieniłem, tuleje były w dobrym stanie bez progów tylko jeden tłok był lekko wgnieciony przy tulei,która niestety od niego się trochę porysowała.Wymieniłem też kompletny rozrząd z pompą wody. Uszczelka po stronie uderzonego tłoka była już wcześniej wymieniana,w kolektorze ssącym mam wycięte klapy ,które prawdopodobnie się rozleciały i wpadły do cylindra uszkadzając tłok. Dodatkowo rozrząd był przestawiony o 1 ząb. Silnik nie był naprawiany przez fachowców (jeszcze w niemczech ). Po złożeniu wszystkiego silnik pracuje całkiem dobrze, ale po nagrzaniu zaczyna w nim coś stukać we wszystkich zakresach obrotów, jednak bardziej na niższych. Stukanie występuje po stronie uszkodzonego tłoka .Zmierzyłem ciśnienie w cylindrach 5 cylindrów po 9 bar 1 cylinder 7,5 bar ,co ciekawe nie ten z uszkodzonym tłokiem. Ciśnieni słabe, nowy silnik ma około 13,2 bar. Podjełem więc decyzje ,że wyjmę silnik rozbiorę i wyremontuje, albo wymienię .Jednak jest kłopot z zakupem części do tego silnika, może ktoś wie gdzie można je kupić oprócz Aso (tłoki, pierścienie, panewki) .Co sądzicie o silnikach z allegro po remoncie w cenie około 6000zł ? Ostatnie pytanie do osób które wyciągały silnik, czy jest jakiś problem z wyjęciem silnika, czy trzeba ruszać skrzynie biegów(automat 4 biegi). Będę to robił sam i wolałbym uniknąć niespodzianek, mam już dość wrażeń.

Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.

Re: Wyjęcie silnika 3.5

: czwartek, 10 maja 2018, 16:46
autor: alien125
Szukaj części do mitsubishi pajero. Bodajże po roku '96 miały ten sam silnik 3.5 co sorento.
Wyjęcie silnika raczej tylko w komplecie ze skrzynią.

Re: Wyjęcie silnika 3.5

: czwartek, 10 maja 2018, 18:36
autor: diodalodz

Re: Wyjęcie silnika 3.5

: sobota, 12 maja 2018, 12:36
autor: michałer
Wpisz w internet 6g74 to jest silnik z Pajero
Te stuki w silniku to zaraz po złożeniu silnika miałeś czy dopiero po jakimś czasie?

Re: Wyjęcie silnika 3.5

: niedziela, 13 maja 2018, 11:10
autor: Natan
Nie mam pewnosci czy stuki były od początku.Stuki są dość nieregularne,tylko na nagrzanym silniku.Nie zawsze zgodne ze wzrostem obrotow silnika, bardziej je słychać przy spadku z obrotów.Zauważyłem że silnik nie pracuje całkiem równo, jakby było wypadanie zapłonu ,ale żaden bład się nie pokazuje

Re: Wyjęcie silnika 3.5

: niedziela, 13 maja 2018, 12:08
autor: michałer
Stukanie zaraz po złożeniu to przeważnie hydropopychacze. Mi wszystkie się uciszyły dopiero po godzinie od pierwszego odpalenia. Spróbuj jeszcze na przedmuchy. Kompresorem podaj powietrze na cylindry moze ktoryś zawór jest podpalony.Jeżeli będziesz rozbierał silnik to zaopatrz się w patyczki PLASTIGAUGE
Są bardzo pomocne przy pomiarze luzu na panewkach.
Z własnego doświadczenia mogę ci powiedzieć żebyś wszystko sprawdzał dokładnie bo ten silnik nie jest tani w naprawach. I możesz zrobić coś niepotrzebnie. Albo czegoś nie zrobić i potem to poprawiać. Jeżeli chodzi o dane takie jak luz na panelach wymiary naprawcze to korzystam z kia workshop manual. Piszę to wszystko dlatego żebyś uniknął kilku błędów które ja popełniłem, wyjęcie rozebrane i ponowne złożenie tego silnika to naprawdę sporo pracy. Wiec lepiej nie spa prać czegoś po drodze. Ja np. nie pamiętałem czy dobrze przykrecilem kolo zamachowe i juz prawie złożony samochód musiałem rozbierać jeszcze raz...

Re: Wyjęcie silnika 3.5

: niedziela, 13 maja 2018, 16:33
autor: Natan
Glowice i zawory są w bardzo dobrym stanie, rozebrałem je na czynniki pierwsze, dotarłem i wymieniłem uszczelniacze. Popychaczy nie jestem pewien, wycisnełem z nich olej i wróciły na swoje miejsce.Mysle że wszystko psuje ten cylinder ze słabym cisnieniem nr.6 cisnienie 7,5 bara, po wlaniu oleju do cylindra miał 12,5 bara. Czyli nie ma pierscieni . Już nie mam nadzieji ,że obejdzie się bez wyjecia silnika.Szkoda że odrazu tego nie zrobiłem ,demontaż i montaż głowic z silnikiem w aucie nie należy przyjemnych.Skąd wziąść kia workshop manual.

Re: Wyjęcie silnika 3.5

: niedziela, 13 maja 2018, 20:09
autor: krzysiek ardie
Tutaj możesz pobrać :) viewtopic.php?p=210468#p210468

Re: Wyjęcie silnika 3.5

: poniedziałek, 14 maja 2018, 06:45
autor: Natan
Dzięki. Przejrze w wolnej chwili.

Re: Wyjęcie silnika 3.5

: środa, 10 lipca 2019, 16:10
autor: tomeePL
Witam.. jestem po kompletnym remoncie silnika.. szlif wału, panewki, pierścienie itd.. Jakieś zalecenia co do docierania silnika? Jazda przez jakiś czas tylko na benzynie? Proszę i jakieś wskazówki.. dziękuję

Re: Wyjęcie silnika 3.5

: środa, 10 lipca 2019, 19:17
autor: Marek
W warsztacie nie udzielili Ci wskazówek , przecież dają gwarancję . Jeździj w miarę normalnie , pamiętając żeby nie przegrzać i za bardzo nie przeciążać . Po tysiącu do dwóch wymień olej .

Re: Wyjęcie silnika 3.5

: środa, 10 lipca 2019, 19:21
autor: tomeePL
Warsztat warsztatem :) wolę zapytać też Nasza społeczność :happy2:

Re: Wyjęcie silnika 3.5

: środa, 10 lipca 2019, 19:49
autor: diodalodz
najważniejsze to trzymać obroty między 2 a 3 tyś obr. Przy niskich obrotach jest gorsze smarowanie. Do tego unikaj gwałtownych przyspieszeń . Normalna dynamiczna jazda mu nie zaszkodzi. Ja lubię docierać silniki nocami na drogach przelotowych w koło miasta. Nocami jest chłodniej i nie ma przystanków.

Re: Wyjęcie silnika 3.5

: środa, 10 lipca 2019, 19:54
autor: Marek
To już wiem czemu u mnie po 23 tak dużo dociera , bo jest chłodniej . Że sam na to nie wpadłem . :)

Re: Wyjęcie silnika 3.5

: środa, 10 lipca 2019, 20:16
autor: krzysiek ardie
O nie wiedziałem u mnie od 23 do rana w piątki i soboty dociera auta PitStop Opole :hmm: .