KAT OUT czyli usunięcie katalizatorów ? ("wolny wydech") za/przeciw

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
BuchuOEM
moje konto
moje konto
Posty: 177
Wiek: 33
Rejestracja: niedziela, 22 października 2017, 12:46
Skąd jesteś: Pałuszyce
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Fiat UNO
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

KAT OUT czyli usunięcie katalizatorów ? ("wolny wydech") za/przeciw

#1 Postautor: BuchuOEM » niedziela, 11 marca 2018, 14:38

Cześć.
Miałem wycinać katalizatory, ale na razie się powstrzymałem.
I teraz pora zadać pytanie osobom, które taki zabieg przeszły.
Obecnie sorcia ma zmienione tłumiki (oryginalne grzechotały) więc teraz wstawione są dwie puszki firmy magna-flow.
Dźwięk nie zmienił się w stosunku do fabryki w ogóle. No może przy bardzo wysokich obrotach słychać głośniejszy szum.
Sorento 3,5 V6 z USA (nie wiem jak EU) ma 3szt katalizatorów.
Jeden duży, który łatwo i bezproblemowo można zastąpić tłumikiem.
I jeszcze dwa małe skubańce, które niestety są przed sondami LAMBDA.
I tu moje pytanie, czy samochód po usunięciu tych dwóch katów nie wejdzie w tryb awaryjny???
Jedne auta jak np audi a4 2,8 V6 bez katów jedzie dużo przyjemniej i nie ma żadnych komplikacji.
A jak to jest w naszym przypadku? Próbował ktoś? Nie chciałbym zgadywać.
Wygląda to tak, że tamte katy trzeba rozkręcić i mechanicznie usunąć środek, więc powrót do serii bd raczej niewykonalny...
Jeździjmy tak aby było nas więcej, nie mniej.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: KAT OUT czyli usunięcie katalizatorów ? ("wolny wydech") za/przeciw

#2 Postautor: Marek » niedziela, 11 marca 2018, 15:31

Jeżeli są dwie sondy , przed i za katalizatorem , to wywali błąd i przejdzie w tryb awaryjny . Ale można temu zapobiec .

Awatar użytkownika
BuchuOEM
moje konto
moje konto
Posty: 177
Wiek: 33
Rejestracja: niedziela, 22 października 2017, 12:46
Skąd jesteś: Pałuszyce
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Fiat UNO
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: KAT OUT czyli usunięcie katalizatorów ? ("wolny wydech") za/przeciw

#3 Postautor: BuchuOEM » niedziela, 11 marca 2018, 16:26

Ale wstawianie emulatora pogarsza charakterystykę silnika i zwiększa spalanie. W końcu ECU zamiast odczytu z sond dostaje sygnał z emulatora. Myle się?
Ostatnio zmieniony niedziela, 11 marca 2018, 18:35 przez BuchuOEM, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeździjmy tak aby było nas więcej, nie mniej.

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: KAT OUT czyli usunięcie katalizatorów ? ("wolny wydech") za/przeciw

#4 Postautor: alwo76 » niedziela, 11 marca 2018, 16:35

..ale czy przy przeglądzie technicznym nie będzie problemów :hmm: Od listopada 2017 przeglądy są podobno bardziej dokładne :kwink:

Awatar użytkownika
BuchuOEM
moje konto
moje konto
Posty: 177
Wiek: 33
Rejestracja: niedziela, 22 października 2017, 12:46
Skąd jesteś: Pałuszyce
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Fiat UNO
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: KAT OUT czyli usunięcie katalizatorów ? ("wolny wydech") za/przeciw

#5 Postautor: BuchuOEM » niedziela, 11 marca 2018, 16:40

Tak ale samochód z LPG bez kata spełnia euro 4 chyba, że trafisz na diagnostę, który cię bardzo nie lubi i koniecznie bd chciał mierzyć na PB.
Ale w przepisach mają,że samochód ma mieć ok 90'C, olej ok 80'C, a w pomieszczeniu pomiarowym jest minimum 5'C.
Nie wiem, czy to nie bd walka z wiatrakami. :hmm:
Jeździjmy tak aby było nas więcej, nie mniej.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: KAT OUT czyli usunięcie katalizatorów ? ("wolny wydech") za/przeciw

#6 Postautor: alien125 » niedziela, 11 marca 2018, 16:53

Masz sondę przed katem i za nim. Ta przed bada skład spalin (ilość tlenu) i na podstawie sygnału z niej ecu dobiera dawki paliwa. Na tej sądzie nie będziesz miał błędu niezależnie od kata. Druga sonda jest za katem i sprawdza o ile polepszyły się spaliny w wyniku jego działania. Po wycięciu będziesz miał identyczny sygnał z obu sond i ecu odczyta to jako 0% sprawności katalizatora. Błąd tan nie koniecznie wprowadzi ecu w tryb awaryjny. Żeby jednak nie świeciła się kontrolka druga sonda jest zastępowana emulatorem. Emulator informuje ecu, że spaliny za katem są idealne i wszystko gra. Nie ma wpływu to na pierwszą sondę i nie powinno powodować niewłaściwej pracy silnika. Straci na tym tylko (abo aż) jakość powietrza.
Ostatnio zmieniony niedziela, 11 marca 2018, 19:27 przez alien125, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: KAT OUT czyli usunięcie katalizatorów ? ("wolny wydech") za/przeciw

#7 Postautor: Bodzion » niedziela, 11 marca 2018, 17:00

Drodzy użytkownicy.
Poprawcie proszę odmianę słowa „sonda”....
Bo tego nie da się czytać...
Sonda, sondzie, sondę itp...
A nie sonda, sądzie... chyba, ze myślicie o wyroku w sądzie,a nie o sondzie w samochodzie...
Napisze ironicznie... jak Wy zdaliście matury ?:)

Awatar użytkownika
prezes-ura
moja ranga
moja ranga
Posty: 118
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 26 lutego 2017, 08:02
Skąd jesteś: Kwidzyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Kia Sorento
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: KAT OUT czyli usunięcie katalizatorów ? ("wolny wydech") za/przeciw

#8 Postautor: prezes-ura » niedziela, 11 marca 2018, 17:39

Mam u siebie zastosowany emulator na drugiej sondzie, bo wyskakiwał mi cały czas błąd P0421. Po zastosowaniu emulatora błąd się nie pojawia, ale po błędzie domyślam się że dni kata są policzone.

Awatar użytkownika
BuchuOEM
moje konto
moje konto
Posty: 177
Wiek: 33
Rejestracja: niedziela, 22 października 2017, 12:46
Skąd jesteś: Pałuszyce
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Fiat UNO
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: KAT OUT czyli usunięcie katalizatorów ? ("wolny wydech") za/przeciw

#9 Postautor: BuchuOEM » niedziela, 11 marca 2018, 18:40

:gpost:
A no tak, nie zwróciłem uwagi, że są tam 4 sondy.
To teraz gdzie kupić działający emulator?
I czy wystarczy jeden (i podłączyć do niego obie wtyczki) czy konieczne są dwie sztuki?

W ogóle potrzebuję elektronicznego czy wystarczy "mechaniczny"?
Jeździjmy tak aby było nas więcej, nie mniej.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: KAT OUT czyli usunięcie katalizatorów ? ("wolny wydech") za/przeciw

#10 Postautor: Marek » niedziela, 11 marca 2018, 19:01

Bodzion : Napisze ironicznie... jak Wy zdaliście matury ?:)[/quote]


Wtedy nie było jeszcze takiego zwrotu , jeżeli chodzi o motoryzację . :)

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: KAT OUT czyli usunięcie katalizatorów ? ("wolny wydech") za/przeciw

#11 Postautor: alien125 » niedziela, 11 marca 2018, 19:31

Matura zdana na zaświadczeniu o dysortografii :kwink:
Wszystkie posty wrzucam do sprawdzenia błędów na ortograf.pl, raz coś przeoczyłem i od razu afera... :cry:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
prezes-ura
moja ranga
moja ranga
Posty: 118
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 26 lutego 2017, 08:02
Skąd jesteś: Kwidzyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Kia Sorento
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: KAT OUT czyli usunięcie katalizatorów ? ("wolny wydech") za/przeciw

#12 Postautor: prezes-ura » niedziela, 11 marca 2018, 20:55

Emulator drugiej sondy, bo takiego będziesz potrzebował jest w postaci tulejki, trzeba wykręcić sondę od kata, wkręcić sondę w tulejkę i całość wkręcić w kata. Ty będziesz potrzebował dwie tulejki, które są na portalu aukcyjnym. Ja zastosowałem tulejkę prostą ze stali kwasoodpornej.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości