3.5 V6 nierówna praca i kopci

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Peterson
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 34
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 22 października 2014, 07:09
Skąd jesteś: Prudnik
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 210000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#16 Postautor: Peterson » piątek, 23 lutego 2018, 11:45

W tej chwili się nie uruchamia. Rano jak działał to nie kopcił. Spaliny wyglądały na czyste.
Sorento 2004 3.5 V6

Biedron
moje konto
moje konto
Posty: 196
Rejestracja: wtorek, 2 sierpnia 2016, 20:28
Rok: nie dotyczy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#17 Postautor: Biedron » piątek, 23 lutego 2018, 13:26

Przerabiałem ten temat kilka miesięcy temu. Wszystkie objawy podobne, nierówna praca, trzęsło budą itd. Czyszczona była przepustnica, silnik krokowy, wymieniony przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy i ciągle problem był. Auto się nie zbierało i prędkość max 120km/h. Podjechalem do zakładu który zajmuje się katalizatorami. Facet od razu powiedział że nie ma przedmuchu. Zanim coś zaczęli robić kazali jechać potwierdzić u elektryka. Zrobił pomiary i potwierdził katalizatory. Wycięli górne katy i zaślepili. Dokladnie w tym miejscu gdzie piszesz, na siatce mialem dziurę i tylko dzięki niej auto jeszcze jakoś jechało. Wracając do domu myślałem ze zaraz auto stanie, brak mocy, w ogóle nie chciał jechać tylko do 50 się bujał. Następnego dnia wycięty 3 katalizator i założony nowy euro4. Jak wyjechałem z warsztatu i wcisnąłem pedał gazu to w końcu poczułem prawdziwą moc silnika 3.5 aż wgniatało w fotel, czego nie doświadczyłem odkąd miałem to auto.

Peterson
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 34
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 22 października 2014, 07:09
Skąd jesteś: Prudnik
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 210000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#18 Postautor: Peterson » piątek, 23 lutego 2018, 13:39

Do wyrwania katalizatorów już mnie przekonaliście. Fakt jest taki że nie mogę go teraz odpalić. Deptając po pedale gazu jakoś go uruchomię ale nie utrzyma się tak długo na chodzie.
Czy zafajdane katalizatory mogą dawać też taki objaw że go ciężko odpalić?
Sorento 2004 3.5 V6

Biedron
moje konto
moje konto
Posty: 196
Rejestracja: wtorek, 2 sierpnia 2016, 20:28
Rok: nie dotyczy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#19 Postautor: Biedron » piątek, 23 lutego 2018, 13:53

Nikt tu nie namawia. Elektryk dobry powinnien wiedzieć jak sprawdzić katy np. po temperaturze przepływomierza. Najpierw wszystko potwierdź zanim zaczniesz działać. Mnie tylko mówili żeby z takimi katalizatorami jeździć jak najmniej albo najlepiej wogóle bo spaliny się cofają i może być nieciekawie. Nie wiem co mieli na myśli. Tyle z mojej strony. Koszt całkowity u mnie wraz z katem i tłumikiem czy jak to zwał to jakoś było 1100-1200zł wraz z emulatorami itd.

Peterson
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 34
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 22 października 2014, 07:09
Skąd jesteś: Prudnik
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 210000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#20 Postautor: Peterson » piątek, 23 lutego 2018, 22:38

Sprawa już załatwiona. Może nie do końca tak jak powinno ale można już normalnie jeździć. Przyczyną nieodpalania był wywalony bezpiecznik który jest obok filtra powietrza. Po wciśnięciu samochód odpalił na styk. Nie wiem czemu był uaktywniony ale już tego nie analizuję. Po uruchomieniu zrobiliśmy mały odwiert w katalizatorze który jest jako trzeci za siatkami. Wprowadziliśmy do środka kamerkę i okazało się że cały syf z pierwszych uszkodzonych katalizatorów osiadł w trzecim. wymontowaliśmy go i wydłubaliśmy cały środek z niego. Samochód dostał nowe życie - może nie całkiem nowe ale utracona moc wróciła.
Teraz pozostało tylko doprowadzić sprawę katalizatorów do porządku. Prośba do tych co już to przerabiali - co należy w miejsca uszkodzonych katalizatorów zainstalować?
Sorento 2004 3.5 V6

Biedron
moje konto
moje konto
Posty: 196
Rejestracja: wtorek, 2 sierpnia 2016, 20:28
Rok: nie dotyczy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#21 Postautor: Biedron » piątek, 23 lutego 2018, 22:45

Wszystko wyżej opisałem. Chyba że Cię stać na nowe katy :D jak masz jakieś pytania pisz priv


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości