Błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0320.

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0320.

#16 Postautor: Bodzion » czwartek, 4 stycznia 2018, 14:10

winiar pisze:...tego tricku nie znałem. Po pracy to zrobię, nie mam tu żadnych kluczy.

To najprostsza sprawa do wykonania.
Odpinasz klemy od akumulatora (obydwie), czekasz chwilę, następnie np. otwierasz drzwi aby np. "zapaliła się" lampka we wnętrzu i zużyła resztki prądu z układu. Odczekaj na odpiętych klemach co najmniej godzinę.
Następnie załóż klemy i odpal samochód. Daj mu popracować na wolnych obrotach na benzynie z 5 minut. Wyłącz wtedy na trwale instalację gazową guzikiem w kabinie.
Komputer benzynowy dokona autoadaptacji. I przywróci sobie ustawienia fabryczne.
Koniec. Gotowe.
O ile błąd nie występuje permanentnie, to check powinien zgasnąć.
Do kolejnego razu aż go komputer znów zarejestruje.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0320.

#17 Postautor: Andrzej » czwartek, 4 stycznia 2018, 14:14

Chyba , że to wykasuje błędy i jak pojedzie do gazownika ten żadnego błędu nie znajdzie ;)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0320.

#18 Postautor: Bodzion » czwartek, 4 stycznia 2018, 14:26

Zapisane błędy zostaną w ECU silnika jak i w ECU Staga. Zapisze nawet fakt odpięcia akumulatora - taki jest fajny ten nasz STAG :)
Akurat Stag4, choć już dość wiekowy, doskonale te błędy zapisuje i opkazuje.
Zgaśnie jedynie Check który informuje o błędach bieżących. Do momentu zarejestrowania nowych.

Konto usunięte
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 779
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
Skąd jesteś: Polska
Wersja Kia Sorento: -----------------
Has thanked: 26 times
Been thanked: 28 times

Re: Błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0320.

#19 Postautor: Konto usunięte » czwartek, 4 stycznia 2018, 14:33

Bodzion pisze:To najprostsza sprawa do wykonania.
Odpinasz klemy od akumulatora (obydwie), czekasz chwilę, następnie np. otwierasz drzwi aby np. "zapaliła się" lampka we wnętrzu i zużyła resztki prądu z układu. Odczekaj na odpiętych klemach co najmniej godzinę.
Następnie załóż klemy i odpal samochód. Daj mu popracować na wolnych obrotach na benzynie z 5 minut. Wyłącz wtedy na trwale instalację gazową guzikiem w kabinie.
Komputer benzynowy dokona autoadaptacji. I przywróci sobie ustawienia fabryczne.
Koniec. Gotowe.
O ile błąd nie występuje permanentnie, to check powinien zgasnąć.
Do kolejnego razu aż go komputer znów zarejestruje.


Bodzion, myślisz że spokojnie jutro mogę testować już jazdę gazie, czy dalej pojeździć na benzynie?
Chyba, że po autoadaptacji, zrobić kilka kilometrów?

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0320.

#20 Postautor: Bodzion » czwartek, 4 stycznia 2018, 14:43

Nie ma to znaczenia. Tu się trochę różnię w stosunku do wcześniejszych opinii kolegów.
Po wykonaniu autoadaptacji komputera benzynowego, masz coś jakby "nowy samochód" :)
Ma zapisane błędy w pamięci, ale tylko w archiwum.

Możesz spokojnie jeździć zarówno na gazie jak i na benzynie.
Pamiętaj jednak, że o ile masz tak jak myślę: obroty zliczane z czujnika obrotów, zarówno przez kompa benzynowego jak i gazowego, to w przypadku problemów z sygnałem z tego czujnika zapali się check i znów zacznie wariować komp gazowy.

Ale uwaga! Powinno to się ładnie zapisać w pamięci Staga jak pisałem. Bez żadnych kodów i innych udziwnień.
Po prostu, po polsku coś w stylu "błędy czujnika obrotów" czy jakoś tak...

Konto usunięte
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 779
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
Skąd jesteś: Polska
Wersja Kia Sorento: -----------------
Has thanked: 26 times
Been thanked: 28 times

Re: Błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0320.

#21 Postautor: Konto usunięte » czwartek, 4 stycznia 2018, 14:47

Tylko, jak za każdym razem podłączałem Staga pod AcGasSynchro - zero błędów :hmm: :hmm:
Jutro na wieczór (jak się uda) posprawdzam połączenia tych czujników, a jeżeli problem wróci to będziemy wymieniać :beer:

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0320.

#22 Postautor: vokal » czwartek, 4 stycznia 2018, 14:51

P0320 to błąd czujnika zapłonu - IFS.
Jedna cewka daje iskrę na 1 i 4 cylinder, a druga na 2 i 3.
Informację o sygnałach podawanych na cewki oraz o obrotach zbiera IFS.
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Skoro to dzieje się na wszystkich cylindrach jednocześnie, to może to być wina kondensatora, czujnika IFS. ECU i cewek raczej bym nie podejrzewał.

Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0320.

#23 Postautor: Bodzion » czwartek, 4 stycznia 2018, 14:54

Jakoś nie chce mi się wierzyć w zero błędów w kompie gazowym przy takich problemach.
Jeden z moich samochodów ma Stag4 plus i komunikacja z użytkownikiem jest wzorowa.
Włącznie z tym, że pokazywał moment gdy padał akumulator i miał za niskie napięcie zasilania.
Po tym wariactwie jakie pokazałeś na filmach powinno być w kompie gazowym pełno błędów - nie wiem dlaczego ich nie ma.
Może masz inna wersję Staga4 niż ja, może masz coś "na krótko" podłączone itp.
Trudno mi gdybać na odległość.

Konto usunięte
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 779
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
Skąd jesteś: Polska
Wersja Kia Sorento: -----------------
Has thanked: 26 times
Been thanked: 28 times

Re: Błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0320.

#24 Postautor: Konto usunięte » czwartek, 4 stycznia 2018, 15:01

Po autoadaptacji, podepnę staga pod kompa i pokaże co tam jest.

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0320.

#25 Postautor: Peter » czwartek, 4 stycznia 2018, 17:17

Jeżeli masz takie możliwości i chcesz podjechać to tego gościa, który notabene zajmuje się gazem, to moim zdaniem rozsądniej by było. przed jakąkolwiek ingerencją wpierw skontaktować się z tą osobą i zaczerpnąć informacji z pierwszego źródła.

Konto usunięte
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 779
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
Skąd jesteś: Polska
Wersja Kia Sorento: -----------------
Has thanked: 26 times
Been thanked: 28 times

Re: Błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0320.

#26 Postautor: Konto usunięte » czwartek, 4 stycznia 2018, 21:31

Podpiąłem akumulator, odpaliłem, auto postało na wolnych obrotach z 15 min.
CHECK oczywiście zgasł.
Próba uruchomienia gazu - ok. Włącza się od razu, nie ma cyrków jak z wyżej wklejonych filmów.

Teraz czas na testy. Jak błędy nie wrócą - ok. Jak wrócą działamy dalej - nie poddajemy się :friends:

edit: do gazownika chyba tak czy siak pojadę po weekendzie - profilaktyka nie zaszkodzi :)

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0320.

#27 Postautor: Bodzion » czwartek, 4 stycznia 2018, 21:53

Czyli widzisz-działa :)
Niekiedy najprostsze metody są najlepsze.
Skoro po resecie ECU benzynowego Check zgasł i na razie się nie zapala, oznacza to, że usterka występuje jedynie okresowo.
I dlatego obstawiam czujnik położenia wału.
To popularna usterka dająca takie właśnie okresowe objawy.
Na razie jezdzij i obserwuj.
A do ogarniętego gazownika, nawet jedynie na małe strojenie map gazowych, zawsze warto pojechać.

Konto usunięte
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 779
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
Skąd jesteś: Polska
Wersja Kia Sorento: -----------------
Has thanked: 26 times
Been thanked: 28 times

Re: Błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0320.

#28 Postautor: Konto usunięte » piątek, 5 stycznia 2018, 07:20

Dzisiaj, mimo nie przyjemnej aury na zewnątrz, ochoczo i z uśmiechem powitał mnie CHECK :lol:
Natomiast kontrolka od gazu tańcowała jak na filmiku pierwszym :P

Screenshot_2018-01-05-06-31-58_resized.png
Screenshot_2018-01-05-06-31-58_resized.png (147.61 KiB) Przejrzano 935 razy


Profilaktycznie zamówię oba czujniki (wałka rozrządu i wału korbowego), co by nie zamawiać 2 razy, a zwrócić można zawsze :happy2:

Konto usunięte
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 779
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
Skąd jesteś: Polska
Wersja Kia Sorento: -----------------
Has thanked: 26 times
Been thanked: 28 times

Re: Błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0320.

#29 Postautor: Konto usunięte » sobota, 6 stycznia 2018, 00:11

WItam,
przyszły oba czujniki
20180105_153951_resized.jpg


Chciałem zacząć od najprostszego (wymiany czujnika położenia wałka rozrządu).
20180105_202814_resized.jpg


lecz niespodzianka - po założeniu nowego...
20180105_214925_resized.jpg


i samochód zaczał gasnąć... nie wiem dlaczego :( nie taki czujnik, czy uszkodzony - nie wiem - numer kat. miał taki sam.

rozebrałem wtyczkę, przeczyściłem i w efekcie założyłem stary czujnik - wróciło do stanu sprzed :P

jedynym plusem jest rozwiązanie zagadki z gazem, rozplątałem instalację do gazu i znalazłem pęknięty lut i zaśniedziałe kable (ruszając wiązką podczas pracy lpg, działy się takie cyrki jak na filmikach.
20180105_211946_resized.jpg


szybkie poprawienie miejsca łączenia i bynajmniej z gazem jest juz ok.

vokal pisze:P0320 to błąd czujnika zapłonu - IFS.
Jedna cewka daje iskrę na 1 i 4 cylinder, a druga na 2 i 3.
Informację o sygnałach podawanych na cewki oraz o obrotach zbiera IFS.
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Skoro to dzieje się na wszystkich cylindrach jednocześnie, to może to być wina kondensatora, czujnika IFS. ECU i cewek raczej bym nie podejrzewał.


coraz bardziej skłaniam się do Twojej wersji - złe poczyniłem zakupy najwidoczniej :hmm: :friends:

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Błędy: P0171, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0320.

#30 Postautor: Peter » sobota, 6 stycznia 2018, 00:51

Niemal od samego początku wątku przestrzegałem Cię, żebyś się nie spieszył, by pochopnie nie kupić złego czujnika. Dokonując tłumaczenie wskazałem wyraźnie, które czujniki należy brać pod uwagę, w tym również czujnik zapłonu o którym później napisał Vokal, no cóż, jak widać nie miało to głębszego sensu.

Zbychu pisze:
winiar pisze:
Awaria obwodu czujnika położenia wału korbowego - czyli czujnik do wymiany.


Czasami warto przeczytać materiał do końca, żeby niepotrzebnie nie wydawać pieniędzy

"Jakie są najczęstsze przyczyny P0320?

Wadliwy czujnik położenia wału korbowego

Wadliwe okablowanie lub połączenie z czujnikiem położenia wału korbowego

Wadliwy czujnik położenia wałka rozrządu

Wadliwe okablowanie lub połączenie z czujnikiem położenia wałka rozrządu

Wadliwy czujnik prędkości zapłonu / dystrybutora

Wadliwe okablowanie lub połączenie z czujnikiem prędkości zapłonu / rozdzielacza

Uszkodzony ECM.............................................."


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości