Dziwny problem z gazem
Moderator: Moderator
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
w ASO się nie wyszkolisz, bo nie masz od kogo.
Ja przepracowałem 10 lat z gościem który, budował silniki do ciężarówek całe życie, a jego ojciec też był mechanikiem. Gość sobie toczył sam gniazda zaworowe do głowic i zawory ... co w dzisiejszych czasach jest jakimś kosmosem. A ASO VW nie było nikogo ogarniętego... główny mechanik był idiotą do kwadratu i wszędzie panowała arogancja . Np passat z przebiegiem 15 tyś km od nowości, z całym silnikiem ulanym olejem (ciekło z dekla zaworów). Na moją propozycję by to uszczelnić, usłyszałem, że klient przyjechał na przegląd a nie naprawy i żebym się nie wpierdalał ... Myśląc jak osoba, która dała za auto 100 tyś zł by ciekł z niego olej, targała mną złość. Był też Tiguan z uszkodzoną kostką twardości amora. Mechanicy zalecili facetowi wymianę amora za 4500 zł. A ja mu naprawiłem złącze za 26 zł... i szef serwisu się pochwalił, że tak zajebiście naprawili ... a nawet nie mieli koszulki termokurczliwej z klejem ...
Ja przepracowałem 10 lat z gościem który, budował silniki do ciężarówek całe życie, a jego ojciec też był mechanikiem. Gość sobie toczył sam gniazda zaworowe do głowic i zawory ... co w dzisiejszych czasach jest jakimś kosmosem. A ASO VW nie było nikogo ogarniętego... główny mechanik był idiotą do kwadratu i wszędzie panowała arogancja . Np passat z przebiegiem 15 tyś km od nowości, z całym silnikiem ulanym olejem (ciekło z dekla zaworów). Na moją propozycję by to uszczelnić, usłyszałem, że klient przyjechał na przegląd a nie naprawy i żebym się nie wpierdalał ... Myśląc jak osoba, która dała za auto 100 tyś zł by ciekł z niego olej, targała mną złość. Był też Tiguan z uszkodzoną kostką twardości amora. Mechanicy zalecili facetowi wymianę amora za 4500 zł. A ja mu naprawiłem złącze za 26 zł... i szef serwisu się pochwalił, że tak zajebiście naprawili ... a nawet nie mieli koszulki termokurczliwej z klejem ...
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
Serwis polega na wymianie całego silnika na gwarancji
Jedynie czego im zazdroszczę to tego pancernego laptopa. którego u nich widziałem . Żadnego mechanika nie stać na taki .
Jak jest tak jest , starajmy się pomóc na ile możemy , zwłaszcza , że my lubimy dłubać w elementach w których nikt inny się nie odważy
Jedynie czego im zazdroszczę to tego pancernego laptopa. którego u nich widziałem . Żadnego mechanika nie stać na taki .
Jak jest tak jest , starajmy się pomóc na ile możemy , zwłaszcza , że my lubimy dłubać w elementach w których nikt inny się nie odważy
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
winiar pisze:
Bodzion, wybacz ale nie mam takiej wiedzy jak Ty, w tym temacie, dlatego pytam na forum.
Rozważę zakup innych.
Ale czy one będą w pełni kompatybilne ze sterownikiem, czy nie ma to znaczenia?
Muszę zagłębić się w temat
Będą doskonale pasować, są przecież wyprodukowane przez firmę która jest producentem sterownika.
Używam zarówno W01 jak i W02 i mogę szczerze polecić.
W02 to odpowiednik Barracudy ale lepszy bo rozbieralny. Krótko pisząc. Kupuj (proponuje W02), założysz u gazownika za 5 dych i zapomnisz o sprawie na lata.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
Też polecam AC W02 mam je przy nowym nabytku -współracują ze sterownikiem Q-BOX PLUS STAGA.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moje konto
- Posty: 246
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: EB/V9
- Przebieg (km.): 288500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
Listwa wtryskowa zawiera w sobie wtryskiwacze? Czy jeśli wymieniam listwę wtryskową to jest to równoznaczne z wymianą wtryskiwaczy? Czy ściągając plastikową pokrywę silnika, jestem w stanie zweryfikować markę listwy wtryskowej i ewentualnie wtryskiwaczy?
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
Listwa wtryskowa to po prostu komplet wtryskiwaczy.
Najczęściej listwy są po 4 wtryski, bo najwiecej jest silników 4 cylindrowych.
Dlatego też niektóre wtryski są sprzedawane pojedynczo. Np. do silników 6 cylindrowych itp.
Ale w przypadku 4 cylindrowej silnika, kupujesz po prostu listwę wtryskowa (czyli zespół 4 wtryskiwaczy) i już.
Tak, po zdjęciu pokrywy zobaczysz listwę i będziesz w stanie ocenić co to jest. Zawsze mają oznaczenia producenta.
Najczęściej listwy są po 4 wtryski, bo najwiecej jest silników 4 cylindrowych.
Dlatego też niektóre wtryski są sprzedawane pojedynczo. Np. do silników 6 cylindrowych itp.
Ale w przypadku 4 cylindrowej silnika, kupujesz po prostu listwę wtryskowa (czyli zespół 4 wtryskiwaczy) i już.
Tak, po zdjęciu pokrywy zobaczysz listwę i będziesz w stanie ocenić co to jest. Zawsze mają oznaczenia producenta.
- marcinur
- Off-Road
- Posty: 247
- Rejestracja: czwartek, 13 kwietnia 2017, 14:29
- Skąd jesteś: Przemyśl
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2005
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
Bodzion, na rynku są jeszcze W03. Co o nich powiesz? Lepsze od W02?
Ostatnio zmieniony sobota, 23 grudnia 2017, 11:08 przez marcinur, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
W03 to tak naprawdę W02 tylko sprzedawany pojedynczo.
Czyli kupując W02 kupujesz listwę z 4 wtryskami.
Kupując W03, kupujesz pojedyncze wtryskiwacze np. wtedy gdy chcesz do silnika 3 cylindrowego, 5 cylindrowego itp
Konstrukcyjnie W02 i W03 to dokładnie to samo.
Czyli kupując W02 kupujesz listwę z 4 wtryskami.
Kupując W03, kupujesz pojedyncze wtryskiwacze np. wtedy gdy chcesz do silnika 3 cylindrowego, 5 cylindrowego itp
Konstrukcyjnie W02 i W03 to dokładnie to samo.
- marcinur
- Off-Road
- Posty: 247
- Rejestracja: czwartek, 13 kwietnia 2017, 14:29
- Skąd jesteś: Przemyśl
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2005
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
Czyli do sorento 3.5 V6 najrosądniej będzie kupić 2 listwy 3-cylindrowe W03?
O takie: https://jacus.pl/listwa-wtryskowa-ac-w0 ... -1419.html
O takie: https://jacus.pl/listwa-wtryskowa-ac-w0 ... -1419.html
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
Tak, dokładnie tak.
Najlepiej kupić te 2 komplety po 3 wtryskiwacze i będzie super.
Nie nazywam tego tak naprawdę „listwą”, bo to oddzielne wtryskiwacze jednak, ale Jacuś (wiodący dostawca komponentów LPG) zrobił z tego zestawy po 3 i jest git.
Najlepiej kupić te 2 komplety po 3 wtryskiwacze i będzie super.
Nie nazywam tego tak naprawdę „listwą”, bo to oddzielne wtryskiwacze jednak, ale Jacuś (wiodący dostawca komponentów LPG) zrobił z tego zestawy po 3 i jest git.
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
hunter pisze:Też polecam AC W02 mam je przy nowym nabytku -współracują ze sterownikiem Q-BOX PLUS STAGA.
I jeszcze nic o nim nie wiemy ??
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
Też zawsze zakładałem hanna 2000 i bardzo je lubiłem, bo miały fajne dysze, ale teraz wiem od kolegów, że trafia się często na wadliwe partie i bezpieczniej montować AC albo baracuda.
Re: Dziwny problem z gazem
Ja miałem HANA w Sorento i długi czas miałem problem zapalającego CHECK z błędem: zbyt ubogo lambda 2 bank 2. Gaziarz oczywiście od razu chciał wkręcać emulator... Zacząłem szukać sam z pomocą zaprzyjaźnionego człowieka z AC (STAG). No i w końcu okazało się , że 1 wtryskiwacz ma 7% mniejszą wydajność od pozostałych (taką trzeba było wprowadzić korektę czasu wtrysku dla tego jednego wtryskiwacza).
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
Nie mam takich doświadczeń z Hana, ale z tego co słyszałem to coraz więcej gazowników poleca własnie wtryski Staga.
Ja używam zarówno W01 jak i W02. Co mogę powiedzieć ?
Obydwa wtryski są jak dla mnie doskonałe. Zero potrzeby korekt programowych, wszystko jak w dniu założenia. A woje już przejechały.
Ciekawostka - W01 są zdecydowanie cichsze od W02, choć W02 wyglądają "poważniej" przez ten swój radiator na obudowie.
Jak pisałem już wcześniej. Macie zużyte Valteki albo inne wynalazki ? Możecie spokojnie zakładać W01 lub W02 (no i oczywiście W03)
Ja używam zarówno W01 jak i W02. Co mogę powiedzieć ?
Obydwa wtryski są jak dla mnie doskonałe. Zero potrzeby korekt programowych, wszystko jak w dniu założenia. A woje już przejechały.
Ciekawostka - W01 są zdecydowanie cichsze od W02, choć W02 wyglądają "poważniej" przez ten swój radiator na obudowie.
Jak pisałem już wcześniej. Macie zużyte Valteki albo inne wynalazki ? Możecie spokojnie zakładać W01 lub W02 (no i oczywiście W03)
-
- dobry jak...
- Posty: 779
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
- Skąd jesteś: Polska
- Wersja Kia Sorento: -----------------
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 28 times
Re: Dziwny problem z gazem
Po świętach zamówię nowa listwę. Dzięki za podpowiedź.
Człowiek całe życie się uczy
Póki co zrobiłem autokalibracje, podczas jazdy poprawilismy mnożnik, a.... i temp przełączania dałem na 40 stopni i póki co problem zniknął.
Człowiek całe życie się uczy
Póki co zrobiłem autokalibracje, podczas jazdy poprawilismy mnożnik, a.... i temp przełączania dałem na 40 stopni i póki co problem zniknął.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości