Koło pasowe wału 3.5 V6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Sebo1983
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 77
Wiek: 40
Rejestracja: poniedziałek, 3 kwietnia 2017, 14:17
Skąd jesteś: Biedrzychowice
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Radiant Red Metallic
Przebieg (km.): 139000
Inny Samochód: Mercedes W202 1997
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#16 Postautor: Sebo1983 » środa, 29 listopada 2017, 15:12

Z tego co w moim przypadku robił mechanik to chyba inaczej się nie da,wymiana płynu przy okazji to mus.

Kojot6510
moja ranga
moja ranga
Posty: 106
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
Skąd jesteś: Knurów
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#17 Postautor: Kojot6510 » poniedziałek, 4 grudnia 2017, 18:12

Tak ,chłodnica musi wyjść z auta bo ciężki dostęp.Powiem jeszcze tyle ze od początku jak mam to auto nie było tej podkładki miedzy śrubą a kołem :| dopiero dziś to odkryliśmy byłem to jeszcze potwierdzić w aso i własnie pan mi pokazał dokładnie ten sam rysunek i mówi ze ma być :D,zostało poskładane przed chwilą wróciłem do domu fabrycznie nowe oryginalne koło zostało założone ale widać delikatne falowanie na tej bieżni od pasków srodkowej taki chyba urok tych kół.No nic czas pokaże co dalej.
A więc już mi się w czwartek nie specjalnie chciało rozpisywać na temat tego nieszczęsnego koła,ale wychodzi na to ze koło dotarło do mnie zwyczajnie uszkodzone byłem u jednego z naszych forumowych kolegów zobaczyć jak pracuje u niego i jest idealnie prosto.U mnie natomiast faluje bieżnia pasków ta bliżej silnika tu link do tego co nagrałem https://www.youtube.com/watch?v=rLGXM-GLWQQ.Napisałem do amerykańców co mi wysłali za bubel zobaczymy co odpowiedzą.A po za tym zamówiłem dziś nowe oryginalne koło za 455 zł z wysyłka,nową śrubę podkładkę ,koło zębate na wał,pasek rozrządu, jutro graty zjadą i myślę przyszły tydzień kolejna próba.

Awatar użytkownika
Szablozębny
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 61
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 4 marca 2015, 18:11
Skąd jesteś: Kamienica Polska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 175000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#18 Postautor: Szablozębny » piątek, 5 stycznia 2018, 14:16

Witam, ja też zmagam się z problemem bijącego koła pasowego wału. Mój mechanik wymienił na nowe koło pasowe lecz nie wymienił śruby. Śruba ta była już drugi raz odkręcana, tj pierwszy raz przy wymianie rozrządu (podobno były przy tym poważne trudności z uwagi na zapieczenie gwintu), a drugi raz przy wymianie koła pasowego, sądząc że jest uszkodzone z uwagi na bicie. Obserwując drgania tego koła zauważyłem delikatne bicie tej śruby co mogło by wskazywać na jej skrzywienie podczas siłowego pierwszego odkręcania . Jednakże mechanik stwierdził że trzeba wykonać frezowanie (szlifowanie) czopu wału, i ogólnie niezbyt chętnie podchodzi do tematu napraw w Kijance, więc moje pytanie czy do wymiany tej śruby jest potrzebny jakiś specjalistyczny sprzęt ew.umiejętności, bo być może mógłbym wykonać to samodzielnie? Nie jestem mechanikiem, lecz część lżejszych napraw w Kijance udało wykonać mi się samemu w oparciu o informacje z tego Forum. Wiem że śruba została wkręcona z użyciem kleju do gwintów, więc zapewne była by potrzeba aby zablokować jakoś to koło aby zerwać klej? Bardzo proszę o poradę
Jestem kim jestem,i chyba kimś innym nie będę.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#19 Postautor: diodalodz » piątek, 5 stycznia 2018, 15:07

jak jest klej to grzeje się śrubę mikropalnikiem na propan butan. Kleje anoreobowe powyżej 200 st C tracą swoje właściwości.

Awatar użytkownika
Szablozębny
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 61
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 4 marca 2015, 18:11
Skąd jesteś: Kamienica Polska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 175000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#20 Postautor: Szablozębny » piątek, 5 stycznia 2018, 15:15

A jak zblokować to koło żeby się nie obracało przy odkręcaniu? Czy po odkręceniu śruby zluzuje się jeszcze coś innego poza kołem pasowym?
Jestem kim jestem,i chyba kimś innym nie będę.

Kojot6510
moja ranga
moja ranga
Posty: 106
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
Skąd jesteś: Knurów
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#21 Postautor: Kojot6510 » piątek, 5 stycznia 2018, 16:04

Nic Ci się więcej nie poluzuje po odkręceniu tej śruby.A co do blokowania hmmm :hmm: musiał bym zapytać kolegę bo ja stałem na górze a on w kanale od spodu blokował cały wał ale bylem zaaferowany tym czy śrubsko się odkręci i nie mogę sobie przypomnieć gdzie on blokował ale na pewno z kanału cały wał.

Ontario
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 514
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#22 Postautor: Ontario » piątek, 5 stycznia 2018, 21:31

Wał możesz zablokować na kole zamachowym. Od dołu jest nawet specjalna pokrywka zasłaniająca koło. Odkręcasz 2 śrubki i wieniec staje się widoczny...

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#23 Postautor: diodalodz » sobota, 6 stycznia 2018, 14:03

najlepiej się blokuje trójkątnym pilnikiem.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#24 Postautor: Andrzej » sobota, 6 stycznia 2018, 15:09

Znałem jednego co wywiercił otwór aby zablokować śrubokrętem , mimo , że obok jest specjalna klapka do tego :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 289
Wiek: 51
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#25 Postautor: Gonzo » piątek, 26 stycznia 2018, 19:59

Do tego używa się http://allegro.pl/klucz-do-naciagania-blokowania-kola-pasowego-24h-i6079828338.html czegoś takiego. Ja przerabiałem to jakiś czas temu. Jest to na forum . Śrubę trzeba naprawdę dobrze dokręcić 175 kN o ile dobrze pamiętam. Ja użyłem starej bo nowej jeszcze nie miałem. Odkręciła mi się dwa razy, aż w końcu dokręciłem po męsku czyli ile pary w łapie i do dzisiaj mam spokój. Do tego dorobiłem na szybkiego klucz z blachy 3 mm w kształcie Y z przykręconymi dwoma śrubami. Zadziałał.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#26 Postautor: diodalodz » sobota, 27 stycznia 2018, 12:48

W 3.3 taki klucz nie dał rady utrzymać wału i się powyginał. Dopiero pneumat 1000 Nm odkręcił śrubę bez szemrania.

Awatar użytkownika
Szablozębny
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 61
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 4 marca 2015, 18:11
Skąd jesteś: Kamienica Polska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 175000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#27 Postautor: Szablozębny » środa, 14 lutego 2018, 15:06

Witam po dłuższej przerwie, ale trochę zeszło z usunięciem usterki. Problem został rozwiązany i myślę że w dobrym tonie byłoby opisać powód bicia koła pasowego i rozwiązanie problemu. A więc tematu nie podjąłem się sam lecz zleciłem mojemu mechanikowi dostarczając mu potrzebne informację z tego FORUM. Mechanik upierał się że powodem bicia jest uszkodzenie - skrzywienie wału, jednakże nakłoniłem go do demontażu koła pasowego, oraz wpadłem na pomysł wymiany również koła-zębatki napędzającej rozrząd po zdemontowaniu, tych części ukazała się potężna rdza, ponad to jakiś mechanik rzeźnik lub kowal próbował niwelować bicie poprzez podszlifowanie w/w zębatki celem chyba zmiany kąta przylegania (ręce i cycki opadają). Po zdemontowaniu tych części, cały czop został delikatnie podczyszczony papierem ściernym w celu sczyszczenia rdzy której było naprawdę dużo. Jednakże po usunięciu rdzy ukazały się wżery w materiale czopa i całe przedsięwzięcie stanęło pod znakiem zapytania, ale ne ma się co poddawać działamy dalej. W bardzo złym stanie było czoło czopa wału,było powżerane i jakby trochę sklepane (chyba od bijącego koła pasowego). Po sprawdzeniu ceny nowego wału korbowego (3600zł), stwierdziliśmy że trzeba jakoś to ratować. Mechanik wykorzystał do tego jakiś taki frez, którego oś wkręca się w miejsce śruby, a frez obraca się przy pomocy klucza i delikatnie dociska się nakrętką. po delikatnym zeszlifowaniu powierzchni uzyskaliśmy niemal idealną płaszczyznę. Zaznaczam że to nie było jakieś spiłowanie czopa lecz delikatne liźnięcie. No i nadszedł czas na montaż nowych części (oprócz koła pasowego). Po zmontowaniu wszystkiego efekt przerósł oczekiwania, pracuje idealnie,napierwszy rzut oka to nawet nie widać czy się kręci czy nie. I znowu zacząłem lubić swój samochód :). Koszt zakupionych części to ok 250zł, robocizna 400zł, szczęście właściciela BEZCENNE.
Jestem kim jestem,i chyba kimś innym nie będę.

Kojot6510
moja ranga
moja ranga
Posty: 106
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
Skąd jesteś: Knurów
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#28 Postautor: Kojot6510 » środa, 14 lutego 2018, 18:06

No oby to było definitywne rozprawienie się z kołem :) ja przejechałem do tej pory jakieś 2000 tyś km i jest spokój ale nie kracząc :D.

Awatar użytkownika
Szablozębny
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 61
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 4 marca 2015, 18:11
Skąd jesteś: Kamienica Polska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 175000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#29 Postautor: Szablozębny » środa, 14 lutego 2018, 18:24

generalnie głównym problemem były na dość grube pokłady rdzy lub jakiegoś innego świństwa, które nie dawały odpowiedniej powierzchni styku, więc jestem dobrej myśli że będzie już dobrze. Koło pasowe jest też nowe tyle że zakładane 2 miesiące wcześniej. Najwyraźniej nie każdy mechanik może wpaść na pomysł aby przed montażem nowej części, odpowiednio przygotować powierzchnię przylegania. Ale w sumie można go zrozumieć, zleciłem wymianę koła pasowego, a nie prawidłową i skuteczną wymianę koła pasowego, no cóż mój błąd :hmm:
Jestem kim jestem,i chyba kimś innym nie będę.

Kojot6510
moja ranga
moja ranga
Posty: 106
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
Skąd jesteś: Knurów
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#30 Postautor: Kojot6510 » środa, 14 lutego 2018, 18:58

U mnie głównym powodem była stara śruba kilkukrotnie montowana i brak podkładki :/ ktoś nie dał wcześniej,ale męczył mnie już strasznie temat tego koła...btw jeszcze mam pytanie bo widzę w stopce masz że LPG jak się spisuje na tym paliwie :)? tak szczerze ? bo rozważam ostatnio montaż.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości