Koło pasowe wału 3.5 V6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Szablozębny
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 61
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 4 marca 2015, 18:11
Skąd jesteś: Kamienica Polska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 175000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#31 Postautor: Szablozębny » sobota, 24 lutego 2018, 16:16

Na LPG chodzi jak burza, jeżdżę 1,5 roku jest w porządku, generalnie niezbyt byłem przekonany do LPG, ale chyba niesłusznie. Myślę że duże znaczenie ma też to kto montuje instalację.
Jestem kim jestem,i chyba kimś innym nie będę.

Kojot6510
moja ranga
moja ranga
Posty: 106
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
Skąd jesteś: Knurów
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#32 Postautor: Kojot6510 » poniedziałek, 26 lutego 2018, 10:01

Dziekuję koledzy za odpowiedzi, każda wskazówka ważna. Jestem pełen obaw przed tą misją.Nigdy nie miałem i nigdy nie montowałem.

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 289
Wiek: 51
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#33 Postautor: Gonzo » piątek, 2 marca 2018, 19:57

Potwierdzam. Nie wpinaj od góry. Nie daj się na to namówić, bo do tego trzeba wywalić klapki. Ja kupiłem tak zamontowaną. Do bani :angry:
Własnie ściągam nowy kolektor i będę przerabiał.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#34 Postautor: alien125 » niedziela, 18 marca 2018, 20:17

Szablozębny pisze: Koszt zakupionych części to ok 250zł

Przymierzam się do wymiany rozrządu i dla świętego spokoju chciałem też to koło wymienić. Nie mogę jednak namierzyć nigdzie owej śruby. Kupowałeś wszystko w aso? 250 zł za cały zestaw to dobra cena.
Ma ktoś numer katalogowy śruby i podkładki?
Czy do tej operacji trzeba rozłączać przewody klimatyzacji?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Ontario
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 514
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#35 Postautor: Ontario » niedziela, 18 marca 2018, 21:06

Śruba z podkładką w ASO coś około 40pln płaciłem. Klimy nie trzeba rozłączać a jedynie odsunąć sprężarkę aby dostać się do śruby mocującej wspornik. Bardzo słabe dojście.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#36 Postautor: alien125 » czwartek, 19 kwietnia 2018, 03:18

Potrzebna nagła pomoc.
Czy po odkręceniu śruby centralnej koło powinno zejść z wału, czy trzeba jakiś hokus-pokus zrobić? Śruba co prawda wykręcała się opornie, ale koło ani drgnie. :hmm:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 289
Wiek: 51
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#37 Postautor: Gonzo » czwartek, 19 kwietnia 2018, 17:31

Koło ma jeszcze mały trzpień, który łączy koło z wałem. Jak masz blisko do serwisu to trzpień kosztuje niecałe 5zł. Pewno dlatego nie chce zejść.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#38 Postautor: alien125 » sobota, 21 kwietnia 2018, 01:43

Do zdjęcia koła potrzebna jest dźwignia. Mi pomogła ok 1,5m breszka. Podważając koło raz z jednej, raz z drugiej strony zeszło.
Czy to normalne, że ów trzpień jest jakby zbyt długi i aż kaleczy podkładkę śruby?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#39 Postautor: alien125 » niedziela, 22 kwietnia 2018, 18:19

W moim przypadku koło siedziało bardzo ciasno. Tak coś jak na tym filmiku https://youtu.be/dyJWwuSzguw#t=27m30s . Trzpień po dokręceniu śruby wbija się ok 1mm w podkładkę. Pewnie nie jest oryginalny. Szkoda, że nie miałem nowego. Koło ostatecznie też założyłem stare, bo nowe nie dotarło na czas. Po konsultacji z naszym klubowym ekspertem doszedłem do wniosku, że jeśli drgania nie przenoszą się na silnik, to z wymianą koła nie trzeba się nadwyraz spieszyć. W niedalekiej przyszłości będę musiał zregenerować pompę wspomagania, wymienić napinacz klimy (niestety nie mogę potwierdzić zapewnień sprzedawcy w jego wymianie w zeszłym roku) i paski osprzętu więc wymienię też koło wraz z kołkiem.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
marcinur
Off-Road
Off-Road
Posty: 247
Rejestracja: czwartek, 13 kwietnia 2017, 14:29
Skąd jesteś: Przemyśl
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2005
Has thanked: 42 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#40 Postautor: marcinur » piątek, 7 września 2018, 11:30

Podepnę się pod temat bo mam podobny problem.
U mnie koło pasowe praktycznie się przestało kręcić. Od czasu do czasu się ruszyło, wydając przeraźliwe dźwięki.
Mechanik, próbował odkręcić śrubę mocującą koło pasowe, ale mówi, że kreci się wokół własnej osi. Twierdzi, ze uszkodzony jest albo gwint w śrubie albo wyrobiony gwint w wale.
Dalej nie chce się podjąć roboty bo mówi, że nie ma narzędzi, żeby nagwintować wał.
Czy to jet możliwe? Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
Chciałbym mieć jakąś wiedzę, szukając kolejnego mechanika.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#41 Postautor: Marek » piątek, 7 września 2018, 13:51

Jeżeli silnik pracuje a koło pasowe się nie kręci , to prawdopodobnie jest rozwulkanizowane . Może mechanikowi kręcił się środek koła razem ze śrubą .

Awatar użytkownika
marcinur
Off-Road
Off-Road
Posty: 247
Rejestracja: czwartek, 13 kwietnia 2017, 14:29
Skąd jesteś: Przemyśl
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2005
Has thanked: 42 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#42 Postautor: marcinur » piątek, 7 września 2018, 13:57

Ale w takim przypadku śruba nie powinna się całkowicie wykręcić z wału?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#43 Postautor: Marek » piątek, 7 września 2018, 14:02

Nie napisałeś że się wykręciła . Lekko się pogubiłem . :)
Ostatnio zmieniony piątek, 7 września 2018, 14:08 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marcinur
Off-Road
Off-Road
Posty: 247
Rejestracja: czwartek, 13 kwietnia 2017, 14:29
Skąd jesteś: Przemyśl
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2005
Has thanked: 42 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#44 Postautor: marcinur » piątek, 7 września 2018, 14:07

Z tego co zrozumiałem przez telefon, śruba obraca się wokół własnej osi ale nie wykręca. Stąd diagnoza o zerwanym gwincie.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#45 Postautor: Marek » piątek, 7 września 2018, 14:16

Teoretycznie gwint może być uszkodzony , nie masz tego auta od nowości i nie wiadomo co ktoś mógł narozrabiać , z tym że przy zerwanym gwincie śruba powinna wyjść . Może z powodu zerwanego gwintu , uszkodził się klin na wale i dlatego nie kręciło się koło . To będzie można stwierdzić po zdjęciu koła .


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości