3.3V6 wypadajace zapłony

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
tomekkrys
jestem
jestem
Posty: 14
Rejestracja: piątek, 3 listopada 2017, 21:16
Skąd jesteś: Buk
Silnik: 3.3 V6 (235KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2008
Przebieg (km.): 130000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

3.3V6 wypadajace zapłony

#1 Postautor: tomekkrys » piątek, 3 listopada 2017, 22:11

Witam wszystkich jeszcze raz .
Od prawie dwóch lat jeżdżę Kijanką 3.3V6 w gazie z 2008 r. Sciągnięta ze stanów w 2008r przebieg około 135k czyli mało jak na ten rocznik.Od pewnego czasu zaczeły pojawiać się problemy .Mieszanka zbyt uboga /bogata - wymieniłem listwy zaworowe bo prawie wszystko przejechane na gazie - uspokoiło się .
Od pewnego czasu zaczął migać CHECK - wypadnie zapłonu na 4 cylindrze - czyli jak stoisz przed maska to pierwszy po prawej ( Programy diagnostyczne pokazują że to drugi)wymieniłem świece , cewkę ,dalej nic i zastanawiam się nad czujnikiem położenia wału bądź wałka rozrządu ( mało informacji na ten temat)Na zimnym silniku jest najgorzej . Największy problem występuje przy prędkości 70-100km
Jadę 60 na tempomacie jest ok auto nie szarpie jedzie płynnie powyżej 70 zaczyna szarpać - muszę pracować pedałem gazu aby nie wskoczył check . powyżej 120 już nie czuć szarpania .Macie jakieś doświadczenia w tym temacie ?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: 3.3V6 wypadajace zapłony

#2 Postautor: hunter » piątek, 3 listopada 2017, 23:13

Czy dzieje się to na gazie czy na benzynie , czy w obu przypadkach . Jak to rozumieć " listwy zaworowe" :hmm:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

tomekkrys
jestem
jestem
Posty: 14
Rejestracja: piątek, 3 listopada 2017, 21:16
Skąd jesteś: Buk
Silnik: 3.3 V6 (235KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2008
Przebieg (km.): 130000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 3.3V6 wypadajace zapłony

#3 Postautor: tomekkrys » sobota, 4 listopada 2017, 06:17

Dzieje się i na benzynie i na gazie bardziej na zimnym silniku i przy prędkościach jw. gdy jadę ze stabilną prędkością nie ważne czy na tempomacie czy bez to zaczyna szarpać .Wtedy zwalniam pedał gazu a następnie dodaję i jest w miarę . Listwy zaworowe - źle to ująłem zawory wtrysku gazu

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: 3.3V6 wypadajace zapłony

#4 Postautor: hunter » sobota, 4 listopada 2017, 11:45

Jak uruchamiasz zimny silnik - jak długo hałasuje rozrząd?
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Giza

Re: 3.3V6 wypadajace zapłony

#5 Postautor: Giza » sobota, 4 listopada 2017, 17:45

Po lekturze tego forum, a czytam wszystkie posty zawiązane z zagadnieniami technicznymi, sprawdziłbym kompresję na tym cylindrze. To jak do tej pory była najczęstsza przyczyna wypadania zapłonów.

tomekkrys
jestem
jestem
Posty: 14
Rejestracja: piątek, 3 listopada 2017, 21:16
Skąd jesteś: Buk
Silnik: 3.3 V6 (235KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2008
Przebieg (km.): 130000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 3.3V6 wypadajace zapłony

#6 Postautor: tomekkrys » sobota, 4 listopada 2017, 20:59

Nie słychać rozrządu , kompresję będę sprawdzał w poniedziałek na zimnym silniku .

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: 3.3V6 wypadajace zapłony

#7 Postautor: hunter » sobota, 4 listopada 2017, 22:01

W przypadku niskiego ciśnienia sprężania sprawdz luz zaworów częśty przypadek "podparcia" zaworów w tym silniku -zbyt małych luzów zaworowych.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

tomekkrys
jestem
jestem
Posty: 14
Rejestracja: piątek, 3 listopada 2017, 21:16
Skąd jesteś: Buk
Silnik: 3.3 V6 (235KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2008
Przebieg (km.): 130000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 3.3V6 wypadajace zapłony

#8 Postautor: tomekkrys » poniedziałek, 6 listopada 2017, 17:40

Jutro sprawdzę ciśnienie na zimnym silniku . Wymieniłem też lambdę w banku drugim , jest lekka poprawa ale najpewniej to będzie niskie ciśnienie

Naimad
To ja
To ja
Posty: 265
Wiek: 44
Rejestracja: wtorek, 22 sierpnia 2017, 22:29
Skąd jesteś: Lublin - okolice
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 200000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: 3.3V6 wypadajace zapłony

#9 Postautor: Naimad » wtorek, 7 listopada 2017, 11:09

Witam, skontaktuj się z Orłem, może coś ci podpowie, ma sporą wiedzę, polecam.
EDIT
Kolego hunter, a jak długo powinno słychać rozrząd ? jest jakaś norma ? w tym silniku.

tomekkrys
jestem
jestem
Posty: 14
Rejestracja: piątek, 3 listopada 2017, 21:16
Skąd jesteś: Buk
Silnik: 3.3 V6 (235KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2008
Przebieg (km.): 130000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 3.3V6 wypadajace zapłony

#10 Postautor: tomekkrys » wtorek, 21 listopada 2017, 20:47

Dla wyjaśnienia niecałe 8 bar na 4 cylindrze - pozostałe po 12bar - problem - podparte zawory wydechowe na czwartym cylindrze tak na szybko zwiększono luz na tych zaworach do 0,3mm przestało wywalać błędem i silnik przestał szarpać . Dla pewności czekam w kolejce do mechanika aby zwalił głowicę i ewentualnie dał do szlifu .Dziękuję za podpowiedzi.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: 3.3V6 wypadajace zapłony

#11 Postautor: diodalodz » wtorek, 21 listopada 2017, 21:39

Szkoda ruszać moim zdaniem. Robiłem wiele aut, w których pokasowały się luzy i po przywróceniu właściwych auta zrobiły jeszcze wiele km.
Jeśli cylinder nie zacznie tracić ciśnienia z czasem, a teraz kompresja wróciła do normy, to szkoda pracy i pieniędzy.
Jedyna chamówa Kia w tym silniku to konieczność wymiany szklanek zaworowych. U mnie po teoretycznych 150 tyś km na PB luzy były w granicach tolerancji. Niektóre ssące miały 0,19 ...
Praktyka zakładów jest taka, że szlifują szklanki na wymiar.

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: 3.3V6 wypadajace zapłony

#12 Postautor: orzeł » wtorek, 21 listopada 2017, 21:46

Popieram przedmówcę,jeżeli wszystko wróciło do normy nie ruszaj głowicy
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: 3.3V6 wypadajace zapłony

#13 Postautor: diodalodz » wtorek, 21 listopada 2017, 22:21

Tym bardziej, że jeśli zmienią ci zawory, to nigdy nie wiesz jaka będzie ich twardość i czy się szybko wypalą czy nie. Jak będą miękkie to szybko siądą i znowu wykasuje ci luz, a darcie kolektora i pokryw to w tym silniku troszkę trwa. dodatkowo w dzisiejszych czasach nikt nie dociera zaworów i nie kontroluje jak wygląda przylgnia na gnieździe. Robi się masówkę i często głowice po szlifie były np krzywo splanowane, albo miały krzywo obrobione gniazda. W Łodzi np. nie ma ANI jednego zakładu obróbki godnego polecenia. Sprawdziłem wszystkich i 99% ma tam ludzi z łapanki, którzy nie wiedzą do czego służą maszyny na których pracują. Robią bo robią . 7 setek błędu w obróbce panewek wałka rozrządu zostało odebrane jako moje czepialstwo. Kilka razy uszkodzili mi nieodwracalnie głowice. W PL kwitnie powoli taka firma o nazwie DZIAK i o nich jeszcze złego słowa nie słyszałem. Może dlatego, że mam daleko ...

Giza

Re: 3.3V6 wypadajace zapłony

#14 Postautor: Giza » wtorek, 21 listopada 2017, 23:05

Ogólnie to jest problem większości warsztatów. W warsztacie w którym od lat robiłem koła zębate zabrakło frezera - odszedł na emeryturę. Nie ma skąd wziąć człowieka do pracy który by miał jakiekolwiek pojęcie o robocie, a żeby metrycznym narzędziem zrobił calowe uzębienie... panie niedasie... a dziadek nie raz zrobił i było ok.

Awatar użytkownika
Zbynek_74
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 837
Wiek: 49
Rejestracja: środa, 12 października 2016, 09:59
Skąd jesteś: Łochów
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: złoty
Inny Samochód: Jeep Grand Cherokee
Twoje poprzednie Sorento: Kia Sorento 2005 srebrne 2,5 CRDi (170 KM)
Has thanked: 17 times
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: 3.3V6 wypadajace zapłony

#15 Postautor: Zbynek_74 » wtorek, 21 listopada 2017, 23:46

A propo's frezera...
Mój ojciec całe życie był frezerem, i jak coś potrzeba, to w jego imieniu służę pomocą, potrzebny tylko rysunek a On może prawie wszytko zrobić...
Mimo, że od kilku lat jest na emeryturze... (I to nie jest żadna reklama!)... Oczywiście to jest pomoc dla forumowiczów...


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości