3.3V6 wypadajace zapłony
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 14
- Rejestracja: piątek, 3 listopada 2017, 21:16
- Skąd jesteś: Buk
- Silnik: 3.3 V6 (235KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2008
- Przebieg (km.): 130000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
3.3V6 wypadajace zapłony
Witam wszystkich jeszcze raz .
Od prawie dwóch lat jeżdżę Kijanką 3.3V6 w gazie z 2008 r. Sciągnięta ze stanów w 2008r przebieg około 135k czyli mało jak na ten rocznik.Od pewnego czasu zaczeły pojawiać się problemy .Mieszanka zbyt uboga /bogata - wymieniłem listwy zaworowe bo prawie wszystko przejechane na gazie - uspokoiło się .
Od pewnego czasu zaczął migać CHECK - wypadnie zapłonu na 4 cylindrze - czyli jak stoisz przed maska to pierwszy po prawej ( Programy diagnostyczne pokazują że to drugi)wymieniłem świece , cewkę ,dalej nic i zastanawiam się nad czujnikiem położenia wału bądź wałka rozrządu ( mało informacji na ten temat)Na zimnym silniku jest najgorzej . Największy problem występuje przy prędkości 70-100km
Jadę 60 na tempomacie jest ok auto nie szarpie jedzie płynnie powyżej 70 zaczyna szarpać - muszę pracować pedałem gazu aby nie wskoczył check . powyżej 120 już nie czuć szarpania .Macie jakieś doświadczenia w tym temacie ?
Od prawie dwóch lat jeżdżę Kijanką 3.3V6 w gazie z 2008 r. Sciągnięta ze stanów w 2008r przebieg około 135k czyli mało jak na ten rocznik.Od pewnego czasu zaczeły pojawiać się problemy .Mieszanka zbyt uboga /bogata - wymieniłem listwy zaworowe bo prawie wszystko przejechane na gazie - uspokoiło się .
Od pewnego czasu zaczął migać CHECK - wypadnie zapłonu na 4 cylindrze - czyli jak stoisz przed maska to pierwszy po prawej ( Programy diagnostyczne pokazują że to drugi)wymieniłem świece , cewkę ,dalej nic i zastanawiam się nad czujnikiem położenia wału bądź wałka rozrządu ( mało informacji na ten temat)Na zimnym silniku jest najgorzej . Największy problem występuje przy prędkości 70-100km
Jadę 60 na tempomacie jest ok auto nie szarpie jedzie płynnie powyżej 70 zaczyna szarpać - muszę pracować pedałem gazu aby nie wskoczył check . powyżej 120 już nie czuć szarpania .Macie jakieś doświadczenia w tym temacie ?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.3V6 wypadajace zapłony
Czy dzieje się to na gazie czy na benzynie , czy w obu przypadkach . Jak to rozumieć " listwy zaworowe"
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- jestem
- Posty: 14
- Rejestracja: piątek, 3 listopada 2017, 21:16
- Skąd jesteś: Buk
- Silnik: 3.3 V6 (235KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2008
- Przebieg (km.): 130000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: 3.3V6 wypadajace zapłony
Dzieje się i na benzynie i na gazie bardziej na zimnym silniku i przy prędkościach jw. gdy jadę ze stabilną prędkością nie ważne czy na tempomacie czy bez to zaczyna szarpać .Wtedy zwalniam pedał gazu a następnie dodaję i jest w miarę . Listwy zaworowe - źle to ująłem zawory wtrysku gazu
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.3V6 wypadajace zapłony
Jak uruchamiasz zimny silnik - jak długo hałasuje rozrząd?
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Re: 3.3V6 wypadajace zapłony
Po lekturze tego forum, a czytam wszystkie posty zawiązane z zagadnieniami technicznymi, sprawdziłbym kompresję na tym cylindrze. To jak do tej pory była najczęstsza przyczyna wypadania zapłonów.
-
- jestem
- Posty: 14
- Rejestracja: piątek, 3 listopada 2017, 21:16
- Skąd jesteś: Buk
- Silnik: 3.3 V6 (235KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2008
- Przebieg (km.): 130000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: 3.3V6 wypadajace zapłony
Nie słychać rozrządu , kompresję będę sprawdzał w poniedziałek na zimnym silniku .
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.3V6 wypadajace zapłony
W przypadku niskiego ciśnienia sprężania sprawdz luz zaworów częśty przypadek "podparcia" zaworów w tym silniku -zbyt małych luzów zaworowych.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- jestem
- Posty: 14
- Rejestracja: piątek, 3 listopada 2017, 21:16
- Skąd jesteś: Buk
- Silnik: 3.3 V6 (235KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2008
- Przebieg (km.): 130000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: 3.3V6 wypadajace zapłony
Jutro sprawdzę ciśnienie na zimnym silniku . Wymieniłem też lambdę w banku drugim , jest lekka poprawa ale najpewniej to będzie niskie ciśnienie
-
- To ja
- Posty: 265
- Wiek: 44
- Rejestracja: wtorek, 22 sierpnia 2017, 22:29
- Skąd jesteś: Lublin - okolice
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 200000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.3V6 wypadajace zapłony
Witam, skontaktuj się z Orłem, może coś ci podpowie, ma sporą wiedzę, polecam.
EDIT
Kolego hunter, a jak długo powinno słychać rozrząd ? jest jakaś norma ? w tym silniku.
EDIT
Kolego hunter, a jak długo powinno słychać rozrząd ? jest jakaś norma ? w tym silniku.
-
- jestem
- Posty: 14
- Rejestracja: piątek, 3 listopada 2017, 21:16
- Skąd jesteś: Buk
- Silnik: 3.3 V6 (235KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2008
- Przebieg (km.): 130000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: 3.3V6 wypadajace zapłony
Dla wyjaśnienia niecałe 8 bar na 4 cylindrze - pozostałe po 12bar - problem - podparte zawory wydechowe na czwartym cylindrze tak na szybko zwiększono luz na tych zaworach do 0,3mm przestało wywalać błędem i silnik przestał szarpać . Dla pewności czekam w kolejce do mechanika aby zwalił głowicę i ewentualnie dał do szlifu .Dziękuję za podpowiedzi.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.3V6 wypadajace zapłony
Szkoda ruszać moim zdaniem. Robiłem wiele aut, w których pokasowały się luzy i po przywróceniu właściwych auta zrobiły jeszcze wiele km.
Jeśli cylinder nie zacznie tracić ciśnienia z czasem, a teraz kompresja wróciła do normy, to szkoda pracy i pieniędzy.
Jedyna chamówa Kia w tym silniku to konieczność wymiany szklanek zaworowych. U mnie po teoretycznych 150 tyś km na PB luzy były w granicach tolerancji. Niektóre ssące miały 0,19 ...
Praktyka zakładów jest taka, że szlifują szklanki na wymiar.
Jeśli cylinder nie zacznie tracić ciśnienia z czasem, a teraz kompresja wróciła do normy, to szkoda pracy i pieniędzy.
Jedyna chamówa Kia w tym silniku to konieczność wymiany szklanek zaworowych. U mnie po teoretycznych 150 tyś km na PB luzy były w granicach tolerancji. Niektóre ssące miały 0,19 ...
Praktyka zakładów jest taka, że szlifują szklanki na wymiar.
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.3V6 wypadajace zapłony
Popieram przedmówcę,jeżeli wszystko wróciło do normy nie ruszaj głowicy
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.3V6 wypadajace zapłony
Tym bardziej, że jeśli zmienią ci zawory, to nigdy nie wiesz jaka będzie ich twardość i czy się szybko wypalą czy nie. Jak będą miękkie to szybko siądą i znowu wykasuje ci luz, a darcie kolektora i pokryw to w tym silniku troszkę trwa. dodatkowo w dzisiejszych czasach nikt nie dociera zaworów i nie kontroluje jak wygląda przylgnia na gnieździe. Robi się masówkę i często głowice po szlifie były np krzywo splanowane, albo miały krzywo obrobione gniazda. W Łodzi np. nie ma ANI jednego zakładu obróbki godnego polecenia. Sprawdziłem wszystkich i 99% ma tam ludzi z łapanki, którzy nie wiedzą do czego służą maszyny na których pracują. Robią bo robią . 7 setek błędu w obróbce panewek wałka rozrządu zostało odebrane jako moje czepialstwo. Kilka razy uszkodzili mi nieodwracalnie głowice. W PL kwitnie powoli taka firma o nazwie DZIAK i o nich jeszcze złego słowa nie słyszałem. Może dlatego, że mam daleko ...
Re: 3.3V6 wypadajace zapłony
Ogólnie to jest problem większości warsztatów. W warsztacie w którym od lat robiłem koła zębate zabrakło frezera - odszedł na emeryturę. Nie ma skąd wziąć człowieka do pracy który by miał jakiekolwiek pojęcie o robocie, a żeby metrycznym narzędziem zrobił calowe uzębienie... panie niedasie... a dziadek nie raz zrobił i było ok.
- Zbynek_74
- dobry jak...
- Posty: 837
- Wiek: 49
- Rejestracja: środa, 12 października 2016, 09:59
- Skąd jesteś: Łochów
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: złoty
- Inny Samochód: Jeep Grand Cherokee
- Twoje poprzednie Sorento: Kia Sorento 2005 srebrne 2,5 CRDi (170 KM)
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.3V6 wypadajace zapłony
A propo's frezera...
Mój ojciec całe życie był frezerem, i jak coś potrzeba, to w jego imieniu służę pomocą, potrzebny tylko rysunek a On może prawie wszytko zrobić...
Mimo, że od kilku lat jest na emeryturze... (I to nie jest żadna reklama!)... Oczywiście to jest pomoc dla forumowiczów...
Mój ojciec całe życie był frezerem, i jak coś potrzeba, to w jego imieniu służę pomocą, potrzebny tylko rysunek a On może prawie wszytko zrobić...
Mimo, że od kilku lat jest na emeryturze... (I to nie jest żadna reklama!)... Oczywiście to jest pomoc dla forumowiczów...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości