Na wolnych obrotach samochód wpada w wibracje

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
j123
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: środa, 9 stycznia 2013, 14:02
Skąd jesteś: Warszawa
Rok: W PLANACH
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Na wolnych obrotach samochód wpada w wibracje

#1 Postautor: j123 » wtorek, 31 października 2017, 10:08

Witam proszę o pomoc
Samochòd 3.3 benzyna+gaz
samochód na biegu jałowym się trzęsie, sprawdzane było wszystko(czujniki,sondy,przepływomierz,przepustnica,ciśnienie w cylindrach,świece,cewki) i nic nie wykazało. Ciśnienie we wszystkich cylindrach między 11 a 12 baròw. Natomiast podczas jazdy wyskakuje błąd o wypadaniu zapłonu w cylindrze nr2
Co to może być i gdzie w Warszawie można to naprawić

Awatar użytkownika
Xors
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 483
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 155
Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Na wolnych obrotach samochód wpada w wibracje

#2 Postautor: Xors » wtorek, 31 października 2017, 10:17

Masz spieprzoną instalację gazową, prawdopodobnie coś z długością przewodów gazowych. Szukaj w tym kierunku.

j123
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: środa, 9 stycznia 2013, 14:02
Skąd jesteś: Warszawa
Rok: W PLANACH
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Na wolnych obrotach samochód wpada w wibracje

#3 Postautor: j123 » wtorek, 31 października 2017, 17:01

Te same objawy na Pb i LPG. Wszystko było sprawdzane w warsztacie i uznali że wszystko jest w porządku, był podłączony pod program serwisowy kia i nie wykazało żadnych błędów.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Na wolnych obrotach samochód wpada w wibracje

#4 Postautor: vokal » wtorek, 31 października 2017, 21:40

Może w czasie jazdy kompresja na 2 cylindrze spada :hmm:
Skoro elektryka jest OK i jest to niezależne od paliwa, to pozostaje część mechaniczna - uszczelnienia.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Na wolnych obrotach samochód wpada w wibracje

#5 Postautor: krzysiek ardie » wtorek, 31 października 2017, 22:00

Może zawór na tym cylindrze przepuszczać.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Na wolnych obrotach samochód wpada w wibracje

#6 Postautor: hunter » wtorek, 31 października 2017, 22:18

Raz piszesz ,że wywala błędy podczas jazdy, a drugi raz piszesz ,że progranm serwisowy nie widzi żadnych błędów . Luzy na zaworach do sprawdzenia.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
ice-przemek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1731
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
Skąd jesteś: Konin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: RWD
Rok: 2008
Kolor: EB
Przebieg (km.): 140
Inny Samochód: brak
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Na wolnych obrotach samochód wpada w wibracje

#7 Postautor: ice-przemek » środa, 1 listopada 2017, 16:11

Mam podobny objaw .Wibracje tylko na zimnym silniku niezależnie czy LPG czy PB najbardziej wyczuwalne jest na fotelu zaraz po uruchomieniu ,po rozgrzaniu silnika około 3 km drgania ustępują Juz się przyzwyczaiłem do tego ,a też podmieniałem cewki czyściłem przepustnice , przepływkę, żadnych błędów komp nie pokazuje od nowa ustawiona mapa LPG i drgania na zimnym występują .Mnie nurtuje inny problem drgania w przedziale 1100 -1300obrotów jak utrzymuje równo jazdę np po mieście ,na postoju gdy chce utrzymać tez owe obroty drgania się pojawiają, przy innych obrotach znikają, obstawiam którąś z poduszek silnika, ale jak na nie patrze to są całe i nie maja oznak zużycia będę badał sprawę jak odłożę $$ na nowe poduszki na razie się przyzwyczaiłem ze tak jest.

ralphiozo
jestem
jestem
Posty: 4
Rejestracja: środa, 14 marca 2018, 16:07
Skąd jesteś: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: 2005
Kolor: Szary
Przebieg (km.): 166000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Na wolnych obrotach samochód wpada w wibracje

#8 Postautor: ralphiozo » czwartek, 15 marca 2018, 10:53

Dzień dobry. Znalazłem w/w post i mam nadzieję, że koledzy znaleźli rozwiązanie problemu, które przedstawił w ostatniej wiadomości (ice-przemek). Jeżdżę Samochodem KIA Opirus z silnikiem 3.5 V6 zakupionym w roku 2015 jako trzeci właściciel. Auto z polskiego salonu, pierwsza rejestracja 2007, produkcja 2005 r. (przez dwa lata auto stało w salonie jako atrakcja). Wymiany części eksploatacyjnych na czas (oprócz oleju w skrzyni, gdyż Pan z serwisu KIA powiedział, że "się nie wymienia") - poprzedni właściciele nie oszczędzali. Po paru miesiącach od zakupu odniosłem wrażenie, że samochód drży w zakresie obrotów, o których wspominał ice-przemek (tj. 1100-1300). Nie ma reguły czy auto pracuje na obrotach jałowych, jest w ruchu, spala benzynę, czy gaz, największe drgania pojawiają się przy w/w obrotach. Postanowiłem działać i chociaż jeszcze wiele kilometrów do przejechania i wiele tras do zwiedzenia... wymieniłem (z zaprzyjaźnionym warsztatem): rozrząd komplet, koło pasowe, przewody wys. napięcia, cewki, świece, trzy razy w odstępach po ok. 5 tys. km olej w skrzyni metodą statyczną, szczotki na alternatorze, wtryski LPG, wszystkie rolki prowadzące, przeczyściłem EGR, sprawdziłem sprężanie, podłączałem pod różne programy diagnostyczne i... nic. Zero efektu :( Może przeoczyłem jakiś drobiazg? Zwróciłem uwagę na jeszcze jeden element układanki, a mianowicie oświetlenie wewnętrzne również delikatnie drży (migocze). Czy ktoś ma, miał podobny problem?


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości