Rozrząd Sorento 3.5 05r
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Spokojnie Wszystko da się ogarnąć. Lepiej "oszukać" kompa, że ma dobre ciśnienie i korzystać z drugiego, bardziej dokładnego , niż liczyć na to, że przy słabszym ciśnieniu zapali nam się lampka
Nie odkrywamy tu Ameryki , wszystko zostało już wymyślone, opracowane i na pewno wyprodukowali już części do tego , my tylko musimy dostosować to do Sorento. No i jeszcze to wszystko musi tak wyglądać, aby nikt nie pomyślał, że to stary traktor.
Nie odkrywamy tu Ameryki , wszystko zostało już wymyślone, opracowane i na pewno wyprodukowali już części do tego , my tylko musimy dostosować to do Sorento. No i jeszcze to wszystko musi tak wyglądać, aby nikt nie pomyślał, że to stary traktor.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
To jest już wszystko opisane , viewtopic.php?f=25&t=14048&hilit=wska%C5%BAnik+ci%C5%9Bnienia+oleju
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Tylko temat jest opisany w silnikach wysokoprężnych
Bardziej się przyda, jak widać w 3.5 benzynie .
Bardziej się przyda, jak widać w 3.5 benzynie .
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- Jestem
- Posty: 1044
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
proszę mi wytłumaczyć w JAKI sposób może zatrzeć się pompa oleju.
Głupie gadanie ludzi co nie maja wyobraźni.
Może się uszkodzić zawór regulacji ciśnienia, wybić próg na tłoczku, pęknie sprężyna. Sama pompa może się zużyć i zaniżyć ciśnienia, co w pompach tego typu się prawie nigdy nie zdarza(zbyt duże luzy).
Panewki uszkadzają się od jazdy na niskich obrotach i gorącym silniku albo od wielu startów z długich postojów. Nawet od tego, że ludzie nie trzymają poziomu oleju, nie zmieniają go, co zatyka małe filtry oleju. A zatkany filtr to gorsze smarowanie na wolnych obrotach.
Jak się panewa obróci i nasypie opiłków w miskę, to uszkadza się pompa. Więc jeśli w oleju nie znajdujesz brokatu, a po rozcięciu filtra przy wymianie nie znajdujesz okruchów metalicznych, to nic nie ruszać i nic nie zmieniać.
Filtr rozcina się 3-4 minuty ostrym przecinakiem, jak ktoś tego nie robi, to sam sobie strzela w stopę. A 99% mechaników tego nie robi ...
Głupie gadanie ludzi co nie maja wyobraźni.
Może się uszkodzić zawór regulacji ciśnienia, wybić próg na tłoczku, pęknie sprężyna. Sama pompa może się zużyć i zaniżyć ciśnienia, co w pompach tego typu się prawie nigdy nie zdarza(zbyt duże luzy).
Panewki uszkadzają się od jazdy na niskich obrotach i gorącym silniku albo od wielu startów z długich postojów. Nawet od tego, że ludzie nie trzymają poziomu oleju, nie zmieniają go, co zatyka małe filtry oleju. A zatkany filtr to gorsze smarowanie na wolnych obrotach.
Jak się panewa obróci i nasypie opiłków w miskę, to uszkadza się pompa. Więc jeśli w oleju nie znajdujesz brokatu, a po rozcięciu filtra przy wymianie nie znajdujesz okruchów metalicznych, to nic nie ruszać i nic nie zmieniać.
Filtr rozcina się 3-4 minuty ostrym przecinakiem, jak ktoś tego nie robi, to sam sobie strzela w stopę. A 99% mechaników tego nie robi ...
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Oczywiście zacina się się zawór regulacji cisnienia.
Określenie "psuje się pompa ciśnienia oleju" to uproszczenie, bo nie każdy wie gdzie taki zawór się znajduje.
Określenie "psuje się pompa ciśnienia oleju" to uproszczenie, bo nie każdy wie gdzie taki zawór się znajduje.
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 7 lipca 2018, 12:00
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
A czy sprawdzenie oleju pod kątem opiłków tego co siedzi na bagnecie tez będzie w jakiś sposób miarodajne? Pytam pod tym katem ze jestem swierzo po wymianie oleju i niestety starego filtra jak i oleju już się pozbyłem.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Chyba raczej nie .
Tylko filtr jest miarodajny, bo tam zbierają się wszystkie syfy.
Tylko filtr jest miarodajny, bo tam zbierają się wszystkie syfy.
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 7 lipca 2018, 12:00
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
To inne pytanie. Czyli aby to sprawdzić trzeba wykręcić filtr oleju ale czy jest opcja wykręcić filtr aby cały olej nie wyleciał? W niektórych autach tak jest że jak auto jest zimne i olej całkowicie spłynął do miski to wykręcenie filtra spowoduje tylko nieznaczny wyciek oleju. Tylko pytanie czy zdemontowanie i rozprucie tak swierzego filtra który ma przejechane 500 km może dać jakieś wyniki.
-
- Jestem
- Posty: 1044
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
jak wykręcisz sam filtr to stracisz max 300 ml mniej więcej.
rozcięcie filtra to podróż w jedną stronę więc będziesz musiał kupić nowy.
Nie wolno ciąć kontówką ani piłą bo wsypiesz opiłki. Tylko przecinak albo nożyce do blachy i kombinerki.
Potem nożem wycinasz bibułę i szukasz skarbów w rowkach.
https://www.youtube.com/watch?v=NwVGHdZTA58
rozcięcie filtra to podróż w jedną stronę więc będziesz musiał kupić nowy.
Nie wolno ciąć kontówką ani piłą bo wsypiesz opiłki. Tylko przecinak albo nożyce do blachy i kombinerki.
Potem nożem wycinasz bibułę i szukasz skarbów w rowkach.
https://www.youtube.com/watch?v=NwVGHdZTA58
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 7 lipca 2018, 12:00
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Oki o stratę oleju nie chodzi ale czy w tak swierzym filtrze coś się znajdzie? A czy ten zawór ciśnienia oleju jest w pompie oleju czy może gdzieś w bloku silnika w Sorento i czy można go wykręcić i ewentualnie wyczyścić i sprawdzić czy w nim coś nie siedzi? Kurde szukam dziury w całym jak moje auto dobrze chodzi o nie wykazuje żadnych objawów. Chyba muszę przestać czytać szczegółowo to forum. Chyba zrobie to ze przejadę na tym oleju z 4 -5 K km i wymienię olej kub sam filtr no bo teraz to może być różnie .
-
- Jestem
- Posty: 1044
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
co 5 tyś km można z powodzeniem zmieniać filtr.
Polecam stosować oryginały bo są tanie i dają pewność co do działania. Ja kupuję np OYODO 10F7001 i zawsze dostaję oryginał za śmieszne pieniądze. Oryginał jest niebieski i w środku filtra ma logo Hjundaj
Polecam stosować oryginały bo są tanie i dają pewność co do działania. Ja kupuję np OYODO 10F7001 i zawsze dostaję oryginał za śmieszne pieniądze. Oryginał jest niebieski i w środku filtra ma logo Hjundaj
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Myślę nad wskaźnikiem ciśnienia oleju. Oryginalny czujnik ma jeden przewód a te które można kupić razem w komplecie ze wskaźnikiem mają wyjscia na dwa przewody . Być może to jest prostsze niż myślimy bo jeśli jeden idzie jak oryginał , do kontrolki ciśnienia na tablicy wskaźników a drugi do wskaźnika to wystarczyło by tylko wykręcić stary a wkręcić nowy
Ale nie wiem czy tak jest.
Ale nie wiem czy tak jest.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości