[3,5 V6 + LPG] Wypadanie zapłonu tylko po jednej stronie silnika
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 166
- Rejestracja: piątek, 25 marca 2016, 12:11
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
[3,5 V6 + LPG] Wypadanie zapłonu tylko po jednej stronie silnika
Cześć,
mam problem ze swoją Sorcią. Za każdym razem po wykasowaniu błędów, po około 40 km zaświeca mi się CHECK i raportuje poniższe błędy:
P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0302: Cylinder 2 Misfire Detected
P0304: Cylinder 4 Misfire Detected
P0306: Cylinder 6 Misfire Detected
Od czasu do czasu pojawia się także:
P0151: O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2, Sensor 1)
P0154: O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 1)
Czasem jest tak, że program TORQUE raportuje wystąpienie tylko jednego błędu, np. P0302, P0306 a pozostałe pojawiają się w błędach "oczekujących" (niepotwierdzonych).
Sonda lambda (chyba Bosch), świece (NGK platynowe) i jedna cewka były wymieniane w te lato.
Wypadanie zapłonu wydaje mi się pojawia się głównie po rozgrzaniu samochodu, zarówno na benzynie jak i na LPG, ale na LPG objawy są jakby bardziej odczuwalne.
Silnik łapał lewe powietrze z przodu silnika, więc dla pewności wymieniłem tydzień temu kolektor dolotowy na ten nie zawierający wady fabrycznej (sprowadzony prosto z USA) i nie łapie już tam powietrza.
Czy ktoś ma pomysł co to może być?
mam problem ze swoją Sorcią. Za każdym razem po wykasowaniu błędów, po około 40 km zaświeca mi się CHECK i raportuje poniższe błędy:
P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0302: Cylinder 2 Misfire Detected
P0304: Cylinder 4 Misfire Detected
P0306: Cylinder 6 Misfire Detected
Od czasu do czasu pojawia się także:
P0151: O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2, Sensor 1)
P0154: O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 1)
Czasem jest tak, że program TORQUE raportuje wystąpienie tylko jednego błędu, np. P0302, P0306 a pozostałe pojawiają się w błędach "oczekujących" (niepotwierdzonych).
Sonda lambda (chyba Bosch), świece (NGK platynowe) i jedna cewka były wymieniane w te lato.
Wypadanie zapłonu wydaje mi się pojawia się głównie po rozgrzaniu samochodu, zarówno na benzynie jak i na LPG, ale na LPG objawy są jakby bardziej odczuwalne.
Silnik łapał lewe powietrze z przodu silnika, więc dla pewności wymieniłem tydzień temu kolektor dolotowy na ten nie zawierający wady fabrycznej (sprowadzony prosto z USA) i nie łapie już tam powietrza.
Czy ktoś ma pomysł co to może być?
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: [3,5 V6 + LPG] Wypadanie zapłonu tylko po jednej stronie silnika
Miałem kiedyś podobny przypadek, co prawda w innym aucie i w silniku V12, ale może tu będzie podobnie. Każda z połówek silnika miała swoją mase (-), jedna z nich miała kiepskie połączenie i zarzucało jedna połową silnika.
-
- teraz jestem
- Posty: 514
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42
Re: [3,5 V6 + LPG] Wypadanie zapłonu tylko po jednej stronie silnika
Ja proponuję sprawdzenie poprawności założenia paska rozrządu. Sam tak miałem - przestawiony był o 3 zęby.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 V6 + LPG] Wypadanie zapłonu tylko po jednej stronie silnika
Jeśli kolektor jest nowy to sprawdź ustawienie rozrządu, sondę przed katalizatorem. Wszystkie błędy pochodzą z jednej strony, bank 2. No chyba że katalizator już się zapchał to też może wywalać błedy.
-
- moje konto
- Posty: 166
- Rejestracja: piątek, 25 marca 2016, 12:11
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 V6 + LPG] Wypadanie zapłonu tylko po jednej stronie silnika
Bardzo dziękuję za rady.
Bank 2 to która strona silnika? Wiecie może jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany?
Przypomniało mi się, że jak byłem w serwisie LPG to mechanik stwierdził na podstawie parametrów silnika, że jedna strona silnika nie idzie równo z drugą stroną silnika, rozjazd wynosił jakąś małą cześć sekundy, ale nie jestem pewien, czy dobrze go wtedy zrozumiałem.
Bank 2 to która strona silnika? Wiecie może jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany?
Przypomniało mi się, że jak byłem w serwisie LPG to mechanik stwierdził na podstawie parametrów silnika, że jedna strona silnika nie idzie równo z drugą stroną silnika, rozjazd wynosił jakąś małą cześć sekundy, ale nie jestem pewien, czy dobrze go wtedy zrozumiałem.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 V6 + LPG] Wypadanie zapłonu tylko po jednej stronie silnika
Jeśli masz auto z kierownicą po lewej stronie, to przed tobą jest bank 2, a przed pasażerem bank 1.
- rings
- teraz jestem
- Posty: 494
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:02
- Skąd jesteś: Pruchna k/Cieszyna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: CZARNY
- Przebieg (km.): 100000
- Inny Samochód: Kia Venga
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5v6 RWD złote
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 V6 + LPG] Wypadanie zapłonu tylko po jednej stronie silnika
Jak byłeś u mnie to już wtedy silnik nie miał całej mocy. Tak jak sugerują koledzy sprawdź rozrząd.
3.5 V6 2005 2wd A/T(automat) złoty wersja USA. 3.5 V6 2013 AWD A/T(automat) czarny wersja USA
-
- moje konto
- Posty: 166
- Rejestracja: piątek, 25 marca 2016, 12:11
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 V6 + LPG] Wypadanie zapłonu tylko po jednej stronie silnika
Zgadza się.
W takim razie będę musiał się przyjrzeć rozrządowi. Zastanawiam się, czy zabrać się za to samemu, czy oddać auto do mechanika. Dużo pracy jest przy sprawdzeniu i ewentualnym prawidłowym ustawieniu rozrządu?
W takim razie będę musiał się przyjrzeć rozrządowi. Zastanawiam się, czy zabrać się za to samemu, czy oddać auto do mechanika. Dużo pracy jest przy sprawdzeniu i ewentualnym prawidłowym ustawieniu rozrządu?
-
- teraz jestem
- Posty: 514
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42
Re: [3,5 V6 + LPG] Wypadanie zapłonu tylko po jednej stronie silnika
Ja rozbierałem kilka razy. Za pierwszym razem trwało 2 dni. Za ostatnim razem 5 godzin. Jest dużo elementów, które należy odkręcić aby się do niego dostać. Na przykład trzeba zdemontować sprężarkę klimy i wspornik do którego jest przykręcona. Czyli po wszystkim czeka Cię nabijanie czynnika. Jeżeli robiłeś coś takiego w innym aucie, to powinieneś sobie poradzić. Jednak jako "dziewicze" zajęcie- odradzam
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 V6 + LPG] Wypadanie zapłonu tylko po jednej stronie silnika
Witam przy oględzinach i ew.wymianie rozrządu nie trzeba demontować sprężarki klimy ani nie trzeba wypuszczać czynnika
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
-
- teraz jestem
- Posty: 514
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42
Re: [3,5 V6 + LPG] Wypadanie zapłonu tylko po jednej stronie silnika
No cóż...tak mi doradzał mój mechanik i też tak czyniłem. Nie wiedzieliśmy jak w inny sposób zdjąć dolną osłonę plastikową, bo blokuje ją wspomniany wspornik...
-
- ASSISTANCE
- Posty: 181
- Wiek: 44
- Rejestracja: środa, 24 czerwca 2015, 13:18
- Skąd jesteś: Nowy Sącz - okolice
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie mam
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Złomek 106
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 V6 + LPG] Wypadanie zapłonu tylko po jednej stronie silnika
Sprężarkę klimy odkręcić trzeba ale wystarczy ją jedynie odsunąć nie trzeba demontować jej całkowicie. Jak wymieniałem pasek rozrządu nie demontowałem nawet chłodnicy wody
-
- moje konto
- Posty: 166
- Rejestracja: piątek, 25 marca 2016, 12:11
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 V6 + LPG] Wypadanie zapłonu tylko po jednej stronie silnika
Bardzo dziękuję wszystkim za rady!
Ale nurtuje mnie jeszcze kwestia pojawiających się czasem błędów:
P0151: O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2, Sensor 1)
P0154: O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 1)
Czy te błędy też mogą wynikać z przestawionego rozrządu? Bo mi się wydaje, że chyba niestety nie
Ale nurtuje mnie jeszcze kwestia pojawiających się czasem błędów:
P0151: O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2, Sensor 1)
P0154: O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 1)
Czy te błędy też mogą wynikać z przestawionego rozrządu? Bo mi się wydaje, że chyba niestety nie
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 V6 + LPG] Wypadanie zapłonu tylko po jednej stronie silnika
Te błędy mogą być spowodowane przerwami w zapłonie , ale warto sprawdzić połączenia sondy lambda i samą sondę.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości