Re: Obrócona panewka
: niedziela, 31 grudnia 2017, 12:11
Masz sporo racji kolego CK.
1.Tak ale jak słusznie zauważyłeś niżej w niedogrzanych dieslach dają chłodniczki oleju tu zapomnieli a to wielka szkoda bo realnie by to wpływało na temperaturę oleju,jak już wcześniej zauważyłem olej też chłodzi silnik od środka płyn i chłodnica wszystkiego nie ogarnie.Blok,głowica to i owszem,ale już wał korbowy,panewki,nie rzadko denka tłoków,wałki rozrządu,za smarowanie i chłodzenie tych elementów odpowiada już bezpośrednio olej.
2.To na pewno, i są mniej obciążone niż długie rzędówki.
3.Tak to jest niestety z dieslami,nowsze konstrukcje mają dogrzewanie elektryczne często albo dwa termostaty.
4.Dokładnie mam vw 2.0 to on się grzeje szybko ale Kia robi to jeszcze 5x szybciej.
5.Pkt.4
6.Też o tym czytałem,i pewnie jest sporo racji w tym bo tak jak wspomniałeś w punkcie 7 w automacie nie sposób wprowadzić silnik w drgania(przynajmniej takim jaki posiadamy w naszych autach) wszystko to tłumi olej a w razie potrzeby zrzuca o jedno przełożenie ew 2 w razie mocnego wciśnięcia gazu i na pewno każda redukcja odbywa się płynniej niż w manualnej skrzyni co też ma ogromny wpływ na przestrzeni kilometrów na układ korbowo-tłokowy.
7.Pkt.6
1.Tak ale jak słusznie zauważyłeś niżej w niedogrzanych dieslach dają chłodniczki oleju tu zapomnieli a to wielka szkoda bo realnie by to wpływało na temperaturę oleju,jak już wcześniej zauważyłem olej też chłodzi silnik od środka płyn i chłodnica wszystkiego nie ogarnie.Blok,głowica to i owszem,ale już wał korbowy,panewki,nie rzadko denka tłoków,wałki rozrządu,za smarowanie i chłodzenie tych elementów odpowiada już bezpośrednio olej.
2.To na pewno, i są mniej obciążone niż długie rzędówki.
3.Tak to jest niestety z dieslami,nowsze konstrukcje mają dogrzewanie elektryczne często albo dwa termostaty.
4.Dokładnie mam vw 2.0 to on się grzeje szybko ale Kia robi to jeszcze 5x szybciej.
5.Pkt.4
6.Też o tym czytałem,i pewnie jest sporo racji w tym bo tak jak wspomniałeś w punkcie 7 w automacie nie sposób wprowadzić silnik w drgania(przynajmniej takim jaki posiadamy w naszych autach) wszystko to tłumi olej a w razie potrzeby zrzuca o jedno przełożenie ew 2 w razie mocnego wciśnięcia gazu i na pewno każda redukcja odbywa się płynniej niż w manualnej skrzyni co też ma ogromny wpływ na przestrzeni kilometrów na układ korbowo-tłokowy.
7.Pkt.6