Masz sporo racji kolego CK.
1.Tak ale jak słusznie zauważyłeś niżej w niedogrzanych dieslach dają chłodniczki oleju tu zapomnieli a to wielka szkoda bo realnie by to wpływało na temperaturę oleju,jak już wcześniej zauważyłem olej też chłodzi silnik od środka płyn i chłodnica wszystkiego nie ogarnie.Blok,głowica to i owszem,ale już wał korbowy,panewki,nie rzadko denka tłoków,wałki rozrządu,za smarowanie i chłodzenie tych elementów odpowiada już bezpośrednio olej.
2.To na pewno, i są mniej obciążone niż długie rzędówki.
3.Tak to jest niestety z dieslami,nowsze konstrukcje mają dogrzewanie elektryczne często albo dwa termostaty.
4.Dokładnie mam vw 2.0 to on się grzeje szybko ale Kia robi to jeszcze 5x szybciej.
5.Pkt.4
6.Też o tym czytałem,i pewnie jest sporo racji w tym bo tak jak wspomniałeś w punkcie 7 w automacie nie sposób wprowadzić silnik w drgania(przynajmniej takim jaki posiadamy w naszych autach) wszystko to tłumi olej a w razie potrzeby zrzuca o jedno przełożenie ew 2 w razie mocnego wciśnięcia gazu i na pewno każda redukcja odbywa się płynniej niż w manualnej skrzyni co też ma ogromny wpływ na przestrzeni kilometrów na układ korbowo-tłokowy.
7.Pkt.6
Obrócona panewka
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 33
- Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
- Skąd jesteś: lubelskie
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: zielony oliwka
- Inny Samochód: passeratti
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Widzę że kolega Bodzion przyznał mi rację z olejem 5w50. Olej 10w40 umieściłem na początku zestawienia dzięki temu chciałem pokazać jak szerokie spektrum olejów można stosować w tych silnikach. Nie wiem dlaczego nie miałbym wierzyć producentowi silnika. Kończąc ten niepotrzebny spór chciałbym powiedzieć tylko że Kolega mówi o najlepszych olejach a ja o tym co można stosować. Widzę że masz Kolego 2.5 crd w tym silniku producent zaostrzył normy oleju dla tego silnika i dopuszcza tylko oleje 5w30 i 5w40, nie znam dokładnie szczegółów ale domyślam się że nie każdy 5w30 i 40 nadaje się do tego silnika (podobnie jak w vw norma 505.01) Wracając do oleju w tym silniku 2,5crd to rzeczywiście olej ten ma być stosowany do ,,końca życia " tego silnika. Reasumując nie prowadzę krucjaty przeciwko olejom syntetycznym na rzecz olejów półsyntetycznych, wszak wiadomo że lepsze jest wrogiem dobrego.Ale chcę pokazać że jest wybór. A co kto wleje do silnika zależy od właściciela. Moje dywagacje miału to ma celu. W końcu forum jest tym miejscem gdzie dzielimy się informacjami i spostrzeżeniami.
Jeżeli chodzi o chłodzenie tego silnia to jeszcze widzę inny problem a mianowicie odma. Odma w tym silniku to dwie cienkie rureczki.Które podobnie jak w audi 2.5 tdi v6 sprawiają że pod deklami głowic występuje nie korzystna temperatura.Z tego co czytałem o tym silniku zdarzają się zatarcia wałków rozrządu.
ps: wczoraj znalazłem panewkę z mojego silnika i muszę skorygować informację dotyczącą szerokości nie ma jak pisałem 17mm tylko 15mm
Jeżeli chodzi o chłodzenie tego silnia to jeszcze widzę inny problem a mianowicie odma. Odma w tym silniku to dwie cienkie rureczki.Które podobnie jak w audi 2.5 tdi v6 sprawiają że pod deklami głowic występuje nie korzystna temperatura.Z tego co czytałem o tym silniku zdarzają się zatarcia wałków rozrządu.
ps: wczoraj znalazłem panewkę z mojego silnika i muszę skorygować informację dotyczącą szerokości nie ma jak pisałem 17mm tylko 15mm
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Nie wyciągaj pochopnych wniosków z tym olejem 5W50
Nie tyle przyznałem Ci rację, co zaznaczyłem, że oleje 5W50 można stosować alternatywnie do 5W40
A to 5W40 jest optymalnym w obecnej chwili olejem do tego silnika.
Podobnie jak można stosować 0W40 ( ale tu już są zazwyczaj oleje z grupy IV czyli PAO)
A dlaczego tak ?
Bo każdy z w/w jest olejem syntetycznym (choć 5W40 to zazwyczaj hydrokraki)
Wszystko to będzie lepsze od 10W40 czyli minerała z lekkim dodatkiem syntetycznym zwanym eufemistycznie "półsyntetykiem"
Nie tyle przyznałem Ci rację, co zaznaczyłem, że oleje 5W50 można stosować alternatywnie do 5W40
A to 5W40 jest optymalnym w obecnej chwili olejem do tego silnika.
Podobnie jak można stosować 0W40 ( ale tu już są zazwyczaj oleje z grupy IV czyli PAO)
A dlaczego tak ?
Bo każdy z w/w jest olejem syntetycznym (choć 5W40 to zazwyczaj hydrokraki)
Wszystko to będzie lepsze od 10W40 czyli minerała z lekkim dodatkiem syntetycznym zwanym eufemistycznie "półsyntetykiem"
-
- awansowałem na
- Posty: 33
- Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
- Skąd jesteś: lubelskie
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: zielony oliwka
- Inny Samochód: passeratti
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Trudno się z tobą nie zgodzić. Ale biorąc pod uwagę postęp w dziedzinie olejów silnikowych nie omija on również olejów półsyntetycznych i mineralnych. Najważniejszą właściwością oleju jest odporność na utlenianie, dlatego tworzy się coraz to nowocześniejsze technologie pozyskiwania baz olejowych.
Współczesne oleje gorszych klas mają i tak lepsze parametry niż ich poprzednicy z przed powiedzmy 20 lat. Co do tyczy olejów PAO to tez nie występują jako czyste bazy lecz jaki podstawa do budowy oleju do którego dodawane są dodatki uszlachetniające.Podobnie dzieje się z pozostałymi olejami półsyntetycznymi i mineralnymi.
Współczesne oleje gorszych klas mają i tak lepsze parametry niż ich poprzednicy z przed powiedzmy 20 lat. Co do tyczy olejów PAO to tez nie występują jako czyste bazy lecz jaki podstawa do budowy oleju do którego dodawane są dodatki uszlachetniające.Podobnie dzieje się z pozostałymi olejami półsyntetycznymi i mineralnymi.
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Czy w tych silnikach(3.5) ma sens profilaktyczna wymiana panewek? Niektórzy użytkownicy aut z silnikami,w których panewki sprawiają problem wymieniają je zapobiegawczo. Pozwala to uniknąć poważniejszych awarii-kosztów. Jak to wygląda w przypadku Sorento? Jaki byłby koszt takiej operacji? Może ktoś z Forumowiczów robił coś takiego.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Same panewki główne to nie jest droga impreza. 300 - 400zł + wymiana, lecz jak już mamy rozkręcone korby to i na pierścienie warto spojrzeć. Tu dochodzi UPG. Nie wiem też, czy wymiana panewek bez obrabiania wału ma sens. Jeśli wał jest już zowalowany to nowe panewki na niewiele się zdadzą.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości