Obrócona panewka
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 106
- Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
- Skąd jesteś: Knurów
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Niezupełnie,u dołu chłodnicy wody wystają dwa krućce i do nich mam podłączone dwa węże od skrzyni biegów.
https://archiwum.allegro.pl/oferta/chlo ... 81605.html
Taką mam chłodnice widać dwie miedziane rurki i w nie wpięte są dwa węże od skrzyni.
https://archiwum.allegro.pl/oferta/chlo ... 81605.html
Taką mam chłodnice widać dwie miedziane rurki i w nie wpięte są dwa węże od skrzyni.
Ostatnio zmieniony piątek, 29 grudnia 2017, 18:50 przez Kojot6510, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
No to niech wypowiedzą się specjaliści od V6, jak widać w dieslu jest to nieco prostsze.
Ps. Nie cytuj postów na które odpowiadasz, za to należy się słusznie upomnienie, które zapewne dostaniesz za chwilę od jakiegoś Moda.
I przy okazji - nie z przymiotnikami piszemy łącznie, czyli raczej "niezupełnie"
Ps. Nie cytuj postów na które odpowiadasz, za to należy się słusznie upomnienie, które zapewne dostaniesz za chwilę od jakiegoś Moda.
I przy okazji - nie z przymiotnikami piszemy łącznie, czyli raczej "niezupełnie"
-
- moja ranga
- Posty: 106
- Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
- Skąd jesteś: Knurów
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Post edytowany.Nie potrzeba specjalistów od V6 ;) wrzuciłem Ci wyżej link jak ta chłodnica wygląda.Po za tym w związku z wymiana koła pasowego (5 razy) wyjmowaliśmy chłodnice wody tyle samo razy, wiec wiem co tam jest podłączone,po za tym pamiętam jak byłem w serwisie od chłodnic naprawić moją jak wyszła z auta po raz 1 do rozrządu to Pan tylko rzucił okiem jak wchodziłem i już wiedział "sorento 3,5 automat?"
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Widziałem, że poprawiłeś post powyżej-dzięki.
Ale dalej pozostaje w takim razie tajemnicą co to za mała chłodnica siedzi tam u Ciebie, ja "dieslowiec" nie pomogę niestety w tym temacie więcej.
Ale dalej pozostaje w takim razie tajemnicą co to za mała chłodnica siedzi tam u Ciebie, ja "dieslowiec" nie pomogę niestety w tym temacie więcej.
-
- moja ranga
- Posty: 106
- Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
- Skąd jesteś: Knurów
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Moim zdaniem chłodnica oleju silnika,potwierdzę to prawdopodobnie dziś będę jechał do sklepu jak uda mi się przełożyć rękę przez zderzak to dotknę ją zobaczę jak szybko zrobi się gorąca jeżeli to olej silnikowy to gorąca będzie szybko.Jeszcze jeden link https://archiwum.allegro.pl/oferta/chlo ... 02142.html tak wygląda to ustrojstwo.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na chłodnicę oleju...
Czyli może ta KIA nie była taka głupia jak konstruowała ten układ smarowania w Sorento V6
Czyli może ta KIA nie była taka głupia jak konstruowała ten układ smarowania w Sorento V6
-
- moja ranga
- Posty: 106
- Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
- Skąd jesteś: Knurów
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Nie chce mi się wierzyć że przy tej ilości oliwy i takim silniku dużym nie bylo chłodziarki oleju.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
No nie do końca... Do mojego kultowego Cherokee 4,0 na Renix, też wchodziło nieco ponad 4 litry oleju do silnika i nie miał żadnej chłodnicy oleju.
I jakoś tam przebiegi bez dotykania silnika były po 600 tyś, a potem wymiana uszczelnień w głowicy i pierścieni i znów 600 tyś...
Więc nie ma reguły.
Ale zgadzam się, to pewnie w Twoim V6 jest chłodnica oleju.
I jakoś tam przebiegi bez dotykania silnika były po 600 tyś, a potem wymiana uszczelnień w głowicy i pierścieni i znów 600 tyś...
Więc nie ma reguły.
Ale zgadzam się, to pewnie w Twoim V6 jest chłodnica oleju.
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
W silnikach V8 Jeep też nie potrzeba dużo oliwy. W benzyniaku olej ma trochę mniej gratów do obsłużenia.
- Załączniki
-
- ZP-KDQBFQWWIFNoBcTpdAg.png (6.4 KiB) Przejrzano 1010 razy
Ostatnio zmieniony piątek, 29 grudnia 2017, 20:12 przez gomez953, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Wynika z tego, że u mnie było 5,7 litra.
Bo to był cudowny L6, z żeliwnym blokiem i głowicą, o mocy 170 KM z 4 litrów i momencie obrotowym jak w małej lokomotywie
Jak by nie patrzeć, to do Diesla w Sorento I wchodzi 8 litrów oleju i muszę przyznać, że to był dla mnie na początku szok.
I na dokładkę wymieniam to co rok, czyli jakoś tak co 10 tys km.
Ilości oleju jakie przepływają przez tego diesla są mocno "niestandardowe" w porównaniu do obecnych konstrukcji.
A jakoś w benzynie tego oleju jest mniej
Bo to był cudowny L6, z żeliwnym blokiem i głowicą, o mocy 170 KM z 4 litrów i momencie obrotowym jak w małej lokomotywie
Jak by nie patrzeć, to do Diesla w Sorento I wchodzi 8 litrów oleju i muszę przyznać, że to był dla mnie na początku szok.
I na dokładkę wymieniam to co rok, czyli jakoś tak co 10 tys km.
Ilości oleju jakie przepływają przez tego diesla są mocno "niestandardowe" w porównaniu do obecnych konstrukcji.
A jakoś w benzynie tego oleju jest mniej
-
- moja ranga
- Posty: 106
- Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
- Skąd jesteś: Knurów
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
NA 99% to jest chłodnica oleju po ok 2 km spokojnej jazdy przez puste miasto schyliłem się włożyłem rękę było letnie ,ale jak auto pracowało na wolnych ewidentnie było czuć jak się rozgrzewa .Co do ilości oleju w benzyniakach to faktycznie jeep'y też nie mają go dużo z tego co widzę,ale już np BMW z tego co wiem to mają sporo oleju kolega ma e39 2.2 R6 i mowił ze ok 7 L wchodzi to rozumiem ma co krążyć po układzie.I tu nie chodzi też tylko o to co ma ten olej do ogarnięcia w silniku czy dużo czy mało bo to jedna kwestia ale ważniejszą dla mnie jest to ze on też chłodzi poszczególne elementy i im tego chłodziwa więcej tym moim zdaniem lepiej,patrząc jeszcze na to ze benzyna jednak cieplnie jest dosyć obciążona.
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Zgadza się. Olej w silniku ma za zadanie nie tylko smarować elementy ruchome, ale przede wszystkim odprowadzać ciepło.
Silniki w układzie V są w pewnym sensie małymi rzędówkami połączonymi wspólnym wałem, ale komory spalania są już podzielone na 2 oddzielne sekcje z własnymi głowicami i same mają możliwość odprowadzenia temperatury.
Rzędowa "szóstka", trzymająca cylindry w monobloku generuje ciepło w jednym miejscu i potrzeba trochę cieczy by to utrzymać w optymalnej temperaturze.
Co ciekawe, w rzędowych "6" BMW głowice lubią sobie pęknąć - przypadek?
Silniki w układzie V są w pewnym sensie małymi rzędówkami połączonymi wspólnym wałem, ale komory spalania są już podzielone na 2 oddzielne sekcje z własnymi głowicami i same mają możliwość odprowadzenia temperatury.
Rzędowa "szóstka", trzymająca cylindry w monobloku generuje ciepło w jednym miejscu i potrzeba trochę cieczy by to utrzymać w optymalnej temperaturze.
Co ciekawe, w rzędowych "6" BMW głowice lubią sobie pęknąć - przypadek?
-
- moja ranga
- Posty: 106
- Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
- Skąd jesteś: Knurów
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Raczej nie przypadek taka długa czapa ma na sobie poważne naprężenia więc bywają przypadki że w czasie upalania ( jest taki modny skrót na forum BMW ) UPG :D nie wytrzymuje no i niestety.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
diodalodz pisze:Panewki w tych silnikach często morduje automatyczna skrzynia biegów, bo przy 70 km/h wrzuca 5 bieg i obroty spadają do 1.3 obr/min. Wtedy ma słabe smarowanie i duże obciążenie.
Ze skrzyniami MT sami użytkownicy też potrafią tak robić - przy 60 km/h wrzucają 5-kę i zęby się błyszczą, a buda mało się nie rozpadnie od drgań, nie mówiąc już o korbowodach
1000 obr i ciągnij 2 tony - każdy koń by się wyłożył
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Kojot6510 pisze:Moim zdaniem chłodnica oleju silnika,potwierdzę to prawdopodobnie dziś będę jechał do sklepu jak uda mi się przełożyć rękę przez zderzak to dotknę ją zobaczę jak szybko zrobi się gorąca jeżeli to olej silnikowy to gorąca będzie szybko.Jeszcze jeden link https://archiwum.allegro.pl/oferta/chlo ... 02142.html tak wygląda to ustrojstwo.
Nie ma chłodnicy oleju silnikowego . Silnik i olej traci temperaturę przez układ chłodzenia i w czasie jazdy , przez miskę olejową . Ta chłodniczka ( Bodzion miał rację ) służy do chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów . Olej skrzyni przepływa przez chłodnicę wody ( dwa małe króćce na dole ) , oraz przez chłodnicę , którą pokazał Kojot6510 .
- Załączniki
-
- 252533D11.png (72.55 KiB) Przejrzano 1087 razy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości