Obrócona panewka

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Kojot6510
moja ranga
moja ranga
Posty: 106
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
Skąd jesteś: Knurów
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#46 Postautor: Kojot6510 » piątek, 29 grudnia 2017, 18:34

Niezupełnie,u dołu chłodnicy wody wystają dwa krućce i do nich mam podłączone dwa węże od skrzyni biegów.
https://archiwum.allegro.pl/oferta/chlo ... 81605.html
Taką mam chłodnice widać dwie miedziane rurki i w nie wpięte są dwa węże od skrzyni.
Ostatnio zmieniony piątek, 29 grudnia 2017, 18:50 przez Kojot6510, łącznie zmieniany 3 razy.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#47 Postautor: Bodzion » piątek, 29 grudnia 2017, 18:38

No to niech wypowiedzą się specjaliści od V6, jak widać w dieslu jest to nieco prostsze.

Ps. Nie cytuj postów na które odpowiadasz, za to należy się słusznie upomnienie, które zapewne dostaniesz za chwilę od jakiegoś Moda.
I przy okazji - nie z przymiotnikami piszemy łącznie, czyli raczej "niezupełnie" :)

Kojot6510
moja ranga
moja ranga
Posty: 106
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
Skąd jesteś: Knurów
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#48 Postautor: Kojot6510 » piątek, 29 grudnia 2017, 18:46

Post edytowany.Nie potrzeba specjalistów od V6 ;) wrzuciłem Ci wyżej link jak ta chłodnica wygląda.Po za tym w związku z wymiana koła pasowego (5 razy) wyjmowaliśmy chłodnice wody tyle samo razy, wiec wiem co tam jest podłączone,po za tym pamiętam jak byłem w serwisie od chłodnic naprawić moją jak wyszła z auta po raz 1 do rozrządu to Pan tylko rzucił okiem jak wchodziłem i już wiedział "sorento 3,5 automat?" :)

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#49 Postautor: Bodzion » piątek, 29 grudnia 2017, 18:51

Widziałem, że poprawiłeś post powyżej-dzięki.
Ale dalej pozostaje w takim razie tajemnicą co to za mała chłodnica siedzi tam u Ciebie, ja "dieslowiec" nie pomogę niestety w tym temacie więcej.

Kojot6510
moja ranga
moja ranga
Posty: 106
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
Skąd jesteś: Knurów
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#50 Postautor: Kojot6510 » piątek, 29 grudnia 2017, 18:55

Moim zdaniem chłodnica oleju silnika,potwierdzę to prawdopodobnie dziś będę jechał do sklepu jak uda mi się przełożyć rękę przez zderzak to dotknę ją zobaczę jak szybko zrobi się gorąca jeżeli to olej silnikowy to gorąca będzie szybko.Jeszcze jeden link https://archiwum.allegro.pl/oferta/chlo ... 02142.html tak wygląda to ustrojstwo.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#51 Postautor: Bodzion » piątek, 29 grudnia 2017, 18:58

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na chłodnicę oleju...
Czyli może ta KIA nie była taka głupia jak konstruowała ten układ smarowania w Sorento V6 :)

Kojot6510
moja ranga
moja ranga
Posty: 106
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
Skąd jesteś: Knurów
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#52 Postautor: Kojot6510 » piątek, 29 grudnia 2017, 19:01

Nie chce mi się wierzyć że przy tej ilości oliwy i takim silniku dużym nie bylo chłodziarki oleju. :)

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#53 Postautor: Bodzion » piątek, 29 grudnia 2017, 19:05

No nie do końca... Do mojego kultowego Cherokee 4,0 na Renix, też wchodziło nieco ponad 4 litry oleju do silnika i nie miał żadnej chłodnicy oleju.
I jakoś tam przebiegi bez dotykania silnika były po 600 tyś, a potem wymiana uszczelnień w głowicy i pierścieni i znów 600 tyś... :)
Więc nie ma reguły.
Ale zgadzam się, to pewnie w Twoim V6 jest chłodnica oleju.

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#54 Postautor: gomez953 » piątek, 29 grudnia 2017, 19:55

W silnikach V8 Jeep też nie potrzeba dużo oliwy. W benzyniaku olej ma trochę mniej gratów do obsłużenia.
Załączniki
ZP-KDQBFQWWIFNoBcTpdAg.png
ZP-KDQBFQWWIFNoBcTpdAg.png (6.4 KiB) Przejrzano 1002 razy
Ostatnio zmieniony piątek, 29 grudnia 2017, 20:12 przez gomez953, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#55 Postautor: Bodzion » piątek, 29 grudnia 2017, 20:07

Wynika z tego, że u mnie było 5,7 litra.
Bo to był cudowny L6, z żeliwnym blokiem i głowicą, o mocy 170 KM z 4 litrów i momencie obrotowym jak w małej lokomotywie :kwink:

Jak by nie patrzeć, to do Diesla w Sorento I wchodzi 8 litrów oleju i muszę przyznać, że to był dla mnie na początku szok.
I na dokładkę wymieniam to co rok, czyli jakoś tak co 10 tys km.
Ilości oleju jakie przepływają przez tego diesla są mocno "niestandardowe" w porównaniu do obecnych konstrukcji.
A jakoś w benzynie tego oleju jest mniej :confused:

Kojot6510
moja ranga
moja ranga
Posty: 106
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
Skąd jesteś: Knurów
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#56 Postautor: Kojot6510 » piątek, 29 grudnia 2017, 20:41

NA 99% to jest chłodnica oleju po ok 2 km spokojnej jazdy przez puste miasto schyliłem się włożyłem rękę było letnie ,ale jak auto pracowało na wolnych ewidentnie było czuć jak się rozgrzewa :happy2: .Co do ilości oleju w benzyniakach to faktycznie jeep'y też nie mają go dużo z tego co widzę,ale już np BMW z tego co wiem to mają sporo oleju kolega ma e39 2.2 R6 i mowił ze ok 7 L wchodzi to rozumiem ma co krążyć po układzie.I tu nie chodzi też tylko o to co ma ten olej do ogarnięcia w silniku czy dużo czy mało bo to jedna kwestia ale ważniejszą dla mnie jest to ze on też chłodzi poszczególne elementy :hmm: i im tego chłodziwa więcej tym moim zdaniem lepiej,patrząc jeszcze na to ze benzyna jednak cieplnie jest dosyć obciążona.

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#57 Postautor: gomez953 » piątek, 29 grudnia 2017, 21:34

Zgadza się. Olej w silniku ma za zadanie nie tylko smarować elementy ruchome, ale przede wszystkim odprowadzać ciepło.
Silniki w układzie V są w pewnym sensie małymi rzędówkami połączonymi wspólnym wałem, ale komory spalania są już podzielone na 2 oddzielne sekcje z własnymi głowicami i same mają możliwość odprowadzenia temperatury.
Rzędowa "szóstka", trzymająca cylindry w monobloku :kwink: generuje ciepło w jednym miejscu i potrzeba trochę cieczy by to utrzymać w optymalnej temperaturze. :hmm:

Co ciekawe, w rzędowych "6" BMW głowice lubią sobie pęknąć - przypadek? :kwink: :roftl:
Obrazek

Kojot6510
moja ranga
moja ranga
Posty: 106
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
Skąd jesteś: Knurów
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#58 Postautor: Kojot6510 » piątek, 29 grudnia 2017, 22:28

:beer: Raczej nie przypadek taka długa czapa ma na sobie poważne naprężenia więc bywają przypadki że w czasie upalania ( jest taki modny skrót na forum BMW ) UPG :D nie wytrzymuje no i niestety.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#59 Postautor: vokal » sobota, 30 grudnia 2017, 01:10

diodalodz pisze:Panewki w tych silnikach często morduje automatyczna skrzynia biegów, bo przy 70 km/h wrzuca 5 bieg i obroty spadają do 1.3 obr/min. Wtedy ma słabe smarowanie i duże obciążenie.

Ze skrzyniami MT sami użytkownicy też potrafią tak robić - przy 60 km/h wrzucają 5-kę i zęby się błyszczą, a buda mało się nie rozpadnie od drgań, nie mówiąc już o korbowodach :palm:
1000 obr i ciągnij 2 tony - każdy koń by się wyłożył :idn:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#60 Postautor: Marek » sobota, 30 grudnia 2017, 03:02

Kojot6510 pisze:Moim zdaniem chłodnica oleju silnika,potwierdzę to prawdopodobnie dziś będę jechał do sklepu jak uda mi się przełożyć rękę przez zderzak to dotknę ją zobaczę jak szybko zrobi się gorąca jeżeli to olej silnikowy to gorąca będzie szybko.Jeszcze jeden link https://archiwum.allegro.pl/oferta/chlo ... 02142.html tak wygląda to ustrojstwo.


Nie ma chłodnicy oleju silnikowego . Silnik i olej traci temperaturę przez układ chłodzenia i w czasie jazdy , przez miskę olejową . Ta chłodniczka ( Bodzion miał rację ) służy do chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów . Olej skrzyni przepływa przez chłodnicę wody ( dwa małe króćce na dole ) , oraz przez chłodnicę , którą pokazał Kojot6510 .
Załączniki
252533D11.png
252533D11.png (72.55 KiB) Przejrzano 1079 razy


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości