Check i P0171, P2270

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Check i P0171, P2270

#1 Postautor: kurczak » sobota, 11 czerwca 2016, 20:22

No i zaczęło się. Wyskoczył check. Oczywiście odczytałem smartfonem kody i wyświetlał to, co w tytule. Dodatkowo przez chwilę skrzynia przeszła chyba w tryb awaryjny, nie chciała redukować biegów. Nie wiem jednak czy jest to powiązane, czy po prostu z nią też jest coś nie tak. Prosiłbym o nakierowanie od czego zacząć. Kody odczytałem, ale jako niemechanik, nic z tego nie rozumiem.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Check i P0171, P2270

#2 Postautor: Marek » sobota, 11 czerwca 2016, 21:11

Uboga mieszanka i błąd sondy lamda

kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Check i P0171, P2270

#3 Postautor: kurczak » sobota, 11 czerwca 2016, 21:23

Czy pierwsze kroki mam kierować do gazownika? I tak chciałem na przegląd pozakupowy jechać. Czy błąd sondy lambda może powodować wadliwe skomponowany skład mieszanki?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Check i P0171, P2270

#4 Postautor: Marek » sobota, 11 czerwca 2016, 21:32

Pojeździj na samej benzynie , jeżeli błąd się nie pojawi to jedź do gazownika.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Check i P0171, P2270

#5 Postautor: hunter » sobota, 11 czerwca 2016, 22:17

Jezeli wywali błędy na benzynie to:
P0171 - uboga mieszanka rząd cylindrów 1.
P2270- Sygnał sondy lambda zablokowany w stanie zbyt ubogiej mieszanki rząd cylindrów 1 czujnik 2 ( za katalizatorem).

Sprawdzić wtyczki na sondach lambda, jeżeli nie pomoże sprawdzić odczyty sondy nr. 1 przed katalizatorem może być uszkodzona.
Jeżeli działanie czujnika nr.1 będzie prawidłowe ,a wartości będą wskazywać na ubogą mieszankę przyczyną może być nieprawidłowa mieszanka(przepływomierz),ciśnienie paliwa,przerwy w zapłonie, "lewe" powietrze, awaria układu EVAP , lub inne.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Check i P0171, P2270

#6 Postautor: kurczak » sobota, 11 czerwca 2016, 22:56

Jutro skasuję błędy i potestuję na benzynie. Pozdrawiam

Edit
No i kicha wielka. Dziś miałem pechowy dzień. Rano okazało się że mój super sprzęt Obd2 bluetooth witaj ster odmówił posłuszeństwa i nie nawiązał połączenia, w związku z czym nie udało się skasować błędu i zrobić testów na benzynie. Jutro jadę do Bydgoszczy, może tam na miejscu podjadę na diagnostykę. Chyba warto, bo ta zabawka z allegro nie odczyta błędów np skrzyni biegów, a już drugi raz strzeliła forma z objawami jak u kolegi dalekiego. Zabawne, on też jest z Wrocławia... Przypadek?

kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Check i P0171, P2270

#7 Postautor: kurczak » wtorek, 14 czerwca 2016, 06:55

Udało się podpiąć wczoraj wieczorem pod komputer:
P0171
P2270
P0700
P0768
UO100
P1781

błędy skasowane, od wczoraj jeżdżę na benzynie, auto jakby żwawsze. Dzisiaj zrobie 300 km do Wrocławia i zobacze czy błędy się pojawią

Edit
Błędy na benzynie się pojawiły. I z tego co zaobserwowałem, to w momencie gdy podał gazu był w podłodze, podczas wyprzedzania. Wcześniej błędy też się wyświetlały przy wyprzedzaniu. Jutro będę macał sondy, a jak nic nie znajdę ciekawego to podjadę do jakiegoś mechanika, żeby je obadał.

kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Check i P0171, P2270

#8 Postautor: kurczak » poniedziałek, 27 czerwca 2016, 22:07

Ponieważ nie miałem za dużo czasu i nic z autem sensownego nie mogłem robić, postanowiłem powtórzyć eksperyment z kasowaniem błędów i jazdą na benzynie. Efekt udało się powtórzyć. Przejechałem 150 km bez kłopotów. Po tym dystansie postanowiłem odważniej depnac pedały gazu i check się pojawił. Chyba zacznę od układu paliwowego. A może jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
Pain_xp
moja ranga
moja ranga
Posty: 155
Wiek: 38
Rejestracja: piątek, 20 grudnia 2013, 10:50
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 280000
Kontaktowanie:

Re: Check i P0171, P2270

#9 Postautor: Pain_xp » czwartek, 22 grudnia 2016, 23:36

Halo halo, temat nie został chyba wyczerpany na 100% - Kurczak nie napisał, czy i jak problem się udało rozwiązać.

U mnie pojawia się po jeździe na wyższych obrotach błąd P0171 i po jakimś czasie p0431 (Warm Up Catalyst Efficiency Below Treshold (Bank2), ale kontrolka check engine się nigdy nie zapaliła (czyżby ktoś ją sprytnie pominął - przy zapłonie się zapala). Sprawa się dzieje na LPG, ale tak powyżej 4000 instalacja wspiera się zieloną, bo nie wyrabia się (a z tym to do gazownika muszę podjechać - to wiem).

kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Check i P0171, P2270

#10 Postautor: kurczak » poniedziałek, 26 grudnia 2016, 02:32

Tak, zostanie wyczerpany, jak zostanie rozwiązany. Na moje szczęście kia jest trzecim autem w rodzinie i dlatego trwa to długo. Albo inaczej, trwa długo, bo jest drogo i mogę sobie pozwolić na marnowanie czasu. W aucie zostało zrobione w międzyczasie kilka rzeczy: regeneracja/ wymiana zaworów, planowanie głowic, wybicie katalizatora, wymiana i ustawienie rozrządu. Teraz czekam jeszcze na nowe sondy, bo stare wg mojego mechanika są padnięty. Efekty są takie, że silnik zaczął pracować kulturalnie, nie powiem że cicho, bo po wybiciu katalizatora jest wyraźną różnica w brzmieniu. Mam nadzieję że przed sylwestrem dotrą zamówione sondy i zgaśnie ta brzydka pomarańczowa kontrolka. Jak zgaśnie i z autem silnikowo będzie ok, to zrobię mu solidny przegląd wszystkich pozostalych podzespołów, bo jakby nie było auto ma już u mnie dozywocie:) Tak, kolejna kija ka kupiona, bo była ładna i tania. Teraz już wiem że była (nadal jest) tylko ładna.

Giza

Re: Check i P0171, P2270

#11 Postautor: Giza » poniedziałek, 26 grudnia 2016, 10:35

Ech.... jak czytam o "wybiciu" katalizatora to nóż mi się sam w kieszeni otwiera.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Check i P0171, P2270

#12 Postautor: hunter » poniedziałek, 26 grudnia 2016, 12:27

ZygJe to dopiero początek drogi będą jeszcze wpisy kolegi. :kwink:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Check i P0171, P2270

#13 Postautor: Marek » poniedziałek, 26 grudnia 2016, 15:19

Trzeba było katalizator oczyścić chemicznie .
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 26 grudnia 2016, 19:43 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Check i P0171, P2270

#14 Postautor: kurczak » poniedziałek, 26 grudnia 2016, 18:16

Może zamiast bawić się w półsłówka napiszecie wprost o co chodzi.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Check i P0171, P2270

#15 Postautor: ronin » poniedziałek, 26 grudnia 2016, 18:36

A ciebie a tym bardziej mechanika nie zastanowiło, po co sonda przed i za katalizatorem? Jak chcesz teraz emulować pracę kata?
Teraz dopiero zacznie głupieć i siać błędami.
Coś się działo z tym katalizatorem, że go wybiłeś? Ludzie takie katalizatory sprzedają za grubą kasę a ty wybijasz i wyrzucasz.
Pomijając że nie będzie to dobrze chodzić, to trzeba było wspawać w miejsce kata rurę a katalizator sprzedać jak już.
Pusta puszka dzwoni jak wściekła .


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości