Klapki kolektora

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Chazom
jestem
jestem
Posty: 9
Wiek: 56
Rejestracja: środa, 18 maja 2016, 09:50
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 2 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 150000
Kontaktowanie:

Klapki kolektora

#1 Postautor: Chazom » środa, 18 maja 2016, 17:27

Witam,zakładam wątek bo może komuś pomogę a może zrobiłem żle?Ciągle check się zapalał,szarpało przy przyspieszaniu.Którymś razem nasłuchuje coś syczy jakby,zdjąłem pokrywę silnika i odkryłem,że mam śmieszny wałek w kolektorze dolotowym i wyrobiony tak,że bierze powietrze więc odłączyłem siłownik i w neutralnym położeniu zakleiłem nieszczelność.Kosztów nie było wiadomych (demontaż kolektora) auto śmiga tak samo,żadnej różnicy.

Awatar użytkownika
Pain_xp
moja ranga
moja ranga
Posty: 155
Wiek: 38
Rejestracja: piątek, 20 grudnia 2013, 10:50
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 280000
Kontaktowanie:

Re: Klapki kolektora

#2 Postautor: Pain_xp » czwartek, 19 maja 2016, 21:16

Był o tym temat zdaje się. Oś na której są te klapki dostaje luzu, drga... a w efekcie odkręcają się śrubki trzymające klapy. Śruba wpada w cylinder i... robi się bałagan.
Była też mocno ożywiona dyskusja, że jednak zmienna geometria dolotu dla tego silnika jest dość istotna i że te klapy powinny jednak działać.
Na Twoim miejscu bym jeszcze raz zdjął dolot i sprawdził to pod tym kątem, zabezpieczył śruby klap i zabezpieczył oś (chyba plastikowe "łożysko" trzeba dorobić żeby oś pracowała prawidłowo) albo zdemontował - jeśli Ci to nie przeszkadza....

tomeePL
moja ranga
moja ranga
Posty: 81
Wiek: 39
Rejestracja: piątek, 3 maja 2019, 17:15
Skąd jesteś: Września
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 2 WD
Rok: 2003
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 288000
Inny Samochód: Suzuki Bandit 650s
Has thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Klapki kolektora

#3 Postautor: tomeePL » czwartek, 30 maja 2019, 19:00

Chciałem odświeżyć temat.. ktoś ma jakieś doświadczenia odnośnie demontażu tych klapek? Rozumiem że ktoś zaprojektował ten silnik i pewnie nie bez powodu tam są ale czy ich demontaż wiąże się z jakimiś zauważalnymi konsekwencjami? 3,5 w automacie..

marcinch
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 29
Rejestracja: piątek, 23 listopada 2018, 18:58
Skąd jesteś: Dzierżoniów
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 260
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Klapki kolektora

#4 Postautor: marcinch » czwartek, 30 maja 2019, 20:12

Powiem tak, 3 lata jeźdżę po zdemontowaniu klap dolotu i auto jeździ elegancko. Przy wymianie rozrzadu kazałem mechanikowi usunąć klapy i zaspawać otwory. Wiem, że zdania są podzielone, w moim przypadku żadnych zmian w kulturze pracy silnika nie zauważylem.

Awatar użytkownika
Piotrus.182
moja ranga
moja ranga
Posty: 114
Wiek: 37
Rejestracja: wtorek, 4 października 2016, 09:45
Skąd jesteś: Wieliczka
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 176000
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Klapki kolektora

#5 Postautor: Piotrus.182 » sobota, 1 czerwca 2019, 18:21

Mam to samo, rok jazdy że zdemontowanymi klapkami i nic negatywnego nie mogę rzec.. Wszystko jest w porządku :)
No pain - No gain

tomeePL
moja ranga
moja ranga
Posty: 81
Wiek: 39
Rejestracja: piątek, 3 maja 2019, 17:15
Skąd jesteś: Września
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 2 WD
Rok: 2003
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 288000
Inny Samochód: Suzuki Bandit 650s
Has thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Klapki kolektora

#6 Postautor: tomeePL » poniedziałek, 3 czerwca 2019, 15:44

A po demontażu robiliście coś z mapą silnika?

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Klapki kolektora

#7 Postautor: alien125 » poniedziałek, 3 czerwca 2019, 23:47

Ja najpierw jeździłem bez, potem wymieniłem kolektor i jeżdżę z. Jakichś drastycznych zmian nie ma. Bardziej działa na psychikę. Może ma trochę większy zakres maksymalnego momentu obrotowego. Nikt jednak tego nie zmierzył. Pewnie nawet jakbyś wsadził doświadczonego jeźdźca sorento i kazał rozpoznać czy są klapki, to by nie wyczuł. Warto jedynie gaz podregulować po zmianie.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Piotrus.182
moja ranga
moja ranga
Posty: 114
Wiek: 37
Rejestracja: wtorek, 4 października 2016, 09:45
Skąd jesteś: Wieliczka
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 176000
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Klapki kolektora

#8 Postautor: Piotrus.182 » wtorek, 4 czerwca 2019, 07:51

U mnie też się skończyło jedynie na regulacji instalacji gazowej. Różnica jest de facto nie do wyczucia a przynajmniej głową spokojna, bo jak zobaczyłem swój kolektor to klapki były już na ostatniej prostej do przeprowadzki w dół.. Chodzi mi po głowie zakup nowego kolektora, ale najpierw z chłodzeniem się muszę uporać :)
No pain - No gain


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości