Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ViNi1985
jestem
jestem
Posty: 4
Wiek: 38
Rejestracja: poniedziałek, 13 lipca 2020, 14:25
Skąd jesteś: Szczecin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 182000
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#76 Postautor: ViNi1985 » sobota, 19 września 2020, 09:18

hunter pisze:Problem z uruchamianiem 3,3 z zamontowaną instalacją LPG obojętnie jakiej generacji ,był opisywany od kilku lat i dotyczył wielu użytkowników, dużo postów zaginęło podczas awarii forum.
Ja miałem podobny problem i wystąpił on dwukrotnie i to z dwóch niezależnych przyczyn, Rozwiązania podałem na forum . Założyłem też osobny temat gdzie można opisać swoje problemy z uruchamianiem 3,3 , aby był materiał do przeanalizowania w jednym miejscu. Odzew w temacie był mierny :hmm: , więc chyba nikomu nie zależy na rozwiązaniu tego problemu.
Jeszcze jedno na forum nikt nie zgłaszał tego typu problemów z silnikami zasilanych tylko benzyną.

Można prosić o linka do tematu, przeszukuje Pańskie posty ale jest prawie 300 stron i ciężko to idzie :)

A jeśli można to opiszę swój problem może ktoś będzie w stanie mi coś podpowiedzieć.

U mnie problem wygląda bardzo podobnie, poczyniłem już pewne kroki, ale nadal objaw nie znika.
Na początki wymieniłem akumulator, bo już miał swoje lata, problem pozostał.
Pojechałem do mechanika, ponieważ uważałem ze problem jest z cofającą się benzyną.
Niestety problem z odpalaniem występuje tylko rano wiec późniejsze uruchamiania u mechanika nie pokazały problemu a na kompie nic nie wyskoczyło, czysto zero błędów.
Następnie padło na instalacje LPG, po ściągnięciu wężyka podciśnienia widać ze bombelkuje, czyli zalewa. Reduktor BRC B18 Reduktor Genius MAX Sequent nabite na nim 60tyś km. Poczytałem trochę o nim i zwiedziłem 2 serwisy. Usłyszałem, mogą być wżery, wiec się regeneracji nie podejmiemy, nowy z robocizna 1200zł 
Po rozmowie z gościem z Czakram, który twierdzi, że to dobre reduktory i nie wierzy żeby po takim przebiegu cos mu dolegało podjąłem się w kolejnym poleconym serwisie regeneracji. Okazało się ze wżerów nie ma i membrana miała lekkie pękniecie wiec wymiana. Przy okazji założyli nowe filterki.
Kolejnego dnia odpalam autko z nadzieją ze problem znikł i niestety nie znikł.

Zauważyłem też, że jak już odpali na benzynie poklekocze trochę (jakby paliło nie na wszystkie gary) i wkręci się na obroty (po wcześniejszym odpięciu przewodu podciśnienia na wieczór) to na jałowym chodzi ok, ale jak tylko dam trochę w obroty to tak jakby brakowało mu tego paliwa, pedał w podłogę a on żabkuje. Dopiero po chwili łapie i ciągnie do przodu. Po przełączeniu na gaz nie ma czegoś takiego + wydaje mi się że na gazie lepiej się zbiera. Dlatego też zastanawiam się nad filtrem paliwa, ale nikt nie jest w stanie powiedzieć mi gdzie on jest. Producent nie przewiduje wymiany no, ale jak auto ma 13lat to myślę wypadałoby wymienić. Tylko gdzie go szukać? Czy to taki?
FILTR-PALIWA-KIA-SORENTO-I-3-3-V6-JC.jpg
FILTR-PALIWA-KIA-SORENTO-I-3-3-V6-JC.jpg (78.52 KiB) Przejrzano 2467 razy


W piątek jestem umówiony kolejny raz do gazownika, który twierdzi, że jeszcze muszą sprawdzić jakiś zaworek w reduktorze (tylko czemu nie sprawdzili tego od razu :hmm: :hmm: )

Posprawdzam jeszcze z rana :
- Odkręcenie przed odpalaniem korka wlewu (czasami przy odkręcaniu słychać zassanie powietrza)
- Uruchomienie po wcześniejszym odpięciu podciśnienia na wieczór
- Przed dojazdem do domu około 5km przełączam na benzynę i tak zostawiam na wieczór.

Jeżeli gazownik powie, że w instalacji jest wszystko ok wtedy zacznę szukać filtra paliwa i sprawdzę pompę paliwa

Jak już autko się odpali to pracuje równo i cicho, nie mam wtedy, do czego się przyczepić, tylko te problemy z rana.

Zauważyłem jeszcze taka ciekawostkę, że problemy się nasilają ze spadkiem poziomu paliwa w baku poniżej polowy, dziś z 1/4 baku zalałem do ¾ i sprawdzę jutro jak odpali.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#77 Postautor: Marek » sobota, 19 września 2020, 16:39

Filtr paliwa masz w zbiorniku . H31940 na rysunku . Chyba że masz inny układ, nie mam Twojego VIN.
Załączniki
3131011.png
3131011.png (88.88 KiB) Przejrzano 2450 razy

Awatar użytkownika
ViNi1985
jestem
jestem
Posty: 4
Wiek: 38
Rejestracja: poniedziałek, 13 lipca 2020, 14:25
Skąd jesteś: Szczecin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 182000
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#78 Postautor: ViNi1985 » sobota, 19 września 2020, 18:35

Marek pisze:Filtr paliwa masz w zbiorniku . H31940 na rysunku . Chyba że masz inny układ, nie mam Twojego VIN.


proszę bardzo
KNEJC525875727079

gdzie mogę dostać taki filterek ?

tutaj gościu ma podobny problem tylko krótko kręci wiec ciężko stwierdzić czy po dłuższym by nie zapalił
http://www.youtube.com/watch?v=CbqYxMk9bnM

i czy to 4 krotne przekręcanie do zapłonu coś daje skoro pompa załącza się z rozruchem ?

a tu ten sam koleś test pompy
https://www.youtube.com/watch?v=kbwq4H9OL4w
i tutaj widać ze paliwo idzie w rurce po zapłonie a nie przy rozruchu :hmm:

tylko że to jest Sportage a nie Sorento :cry:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#79 Postautor: Marek » sobota, 19 września 2020, 19:11

Zajrzeć do zbiornika możesz to nie zaszkodzi, auto ma parę lat . Prościej jednak zmierzyć ciśnienie paliwa podawanego przez pompę . Może nie trzymać zaworek zwrotny w samym wkładzie pompy przy wyjściu, ten przeciętej pompy na filmie.

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#80 Postautor: Sajmon27 » sobota, 19 września 2020, 22:39

Między zaworkiem zwrotnym a listwą jest jeszcze filtr paliwa z regulatorem ciśnienia. Pompkę z filtrem łączy uszczelka. Filtr jest połączony z koszem oringiem. W filtrze jest jeden zaślepiony oringiem otwór. Zaworek może trzymać jak należy ale są jeszcze trzy miejsca gdzie może być nieszczelność.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#81 Postautor: Sajmon27 » sobota, 19 września 2020, 22:41

Między zaworkiem zwrotnym a listwą jest jeszcze filtr paliwa z regulatorem ciśnienia. Pompkę z filtrem łączy uszczelka. Filtr jest połączony z koszem oringiem. W filtrze jest jeden zaślepiony oringiem otwór. Zaworek może trzymać jak należy ale są jeszcze trzy miejsca gdzie może być nieszczelność. U mnie również występuje problem z rozruchem po dłuższym postoju gdy stan paliwa jest około 1/4 zbiornika. Zamierzam wymienić filtr na oryginalny oraz wszelkie uszczelnienia.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#82 Postautor: hunter » niedziela, 20 września 2020, 07:47

ViNi1985 pisze:
Marek pisze:Filtr paliwa masz w zbiorniku . H31940 na rysunku . Chyba że masz inny układ, nie mam Twojego VIN.


proszę bardzo
KNEJC525875727079

gdzie mogę dostać taki filterek ?

tutaj gościu ma podobny problem tylko krótko kręci wiec ciężko stwierdzić czy po dłuższym by nie zapalił
http://www.youtube.com/watch?v=CbqYxMk9bnM

i czy to 4 krotne przekręcanie do zapłonu coś daje skoro pompa załącza się z rozruchem ?

a tu ten sam koleś test pompy
https://www.youtube.com/watch?v=kbwq4H9OL4w
i tutaj widać ze paliwo idzie w rurce po zapłonie a nie przy rozruchu :hmm:

tylko że to jest Sportage a nie Sorento :cry:

Mam taki filtr kupiłem dla kogoś z forum ale nie odebrał
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
ViNi1985
jestem
jestem
Posty: 4
Wiek: 38
Rejestracja: poniedziałek, 13 lipca 2020, 14:25
Skąd jesteś: Szczecin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 182000
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#83 Postautor: ViNi1985 » niedziela, 20 września 2020, 09:48

No to tak, dziś po 8 poszedłem sprawdzić jak odpala (stał 24h). Dnia poprzedniego zalałem paliwa do 3/4 odpiąłem, odpiąłem wężyk podciśnienia z reduktora + przed uruchamianiem sprawdziłem korek wlewu paliwa żeby sprawdzić czy nie zasysa.
Mogłem robić oddzielnie te testy, ale byłem przekonany ze po tych 3 krokach odpali od ręki ….. Niestety za 4 razem.
W piątek będę u gazownika żeby w 100% wyeliminować zalewanie gazem (wiem można zaworem przy butli, ale gazownik w ramach wymiany membrany chciał coś jeszcze sprawdzić wiec niech sprawdzi) i w międzyczasie umowie się do mechanika na wyjecie ze zbiornika tego dziadostwa i wymienienia wszystkich uszczelek. Na szczęście w Szczecinie jest zakład "oring" gdzie powinni wszystko dopasować(jakby ktoś potrzebował https://www.oring.pl/). Jeżeli to nie pomoże to już nie wiem.
Czy ten problem występuje tylko w 3.3 czy w 3.5 też?

hunter pisze:
ViNi1985 pisze:
Mam taki filtr kupiłem dla kogoś z forum ale nie odebrał

Ile za takie cudeńko ?

Awatar użytkownika
darkik
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
Skąd jesteś: Kluczbork
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 233000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#84 Postautor: darkik » niedziela, 4 października 2020, 15:15

Koledzy-pomocy. Już zaczyna mi brakować pomysłów. Problem polega na ciężkim rozruchu silnika po dłuższym postoju. Jak już wcześniej pisałem wymieniłem membrany w parowniku LPG bo jak się okazało były stare i popękane co powodowało zalewanie gazem. Po tym zabiegu auto zaczęło normalnie odpalać, ale.... po jakimś czasie problem z porannym odpalanie zaczął powracać. Pomyślałem "coś spieprzy.....m podczas wymiany membran". Najprostszym sposobem na sprawdzenie tego jest zakręcenie zaworu na zbiorniku. Tak też zrobiłem. Wyjeździłem resztę gazu z instalacji i pojeździłem na samej benzynie ( z zakręconym zaworem na butli). Niestety, nic to nie dało bo problem prawdopodobnie tkwi w układzie benzynowym. Wyjąłem całą pompę ze zbiornika, posprawdzałem wszystkie uszczelnienia (oringi), sprawdziłem czy paliwo się nie cofa i nie cofa się, czyli zaworek powrotny powinien trzymać, a pomimo to muszę dość długo pokręcić rano aby zapalił i to pali jak stary gruźlik. Jak już odpali to później jest ok. Przyszło mi do głowy że przyczyną takiego stanu rzeczy mogą być zanieczyszczone wtryskiwacze benzynowe. Kupiłem preparat LiqiMolly do czyszczenia wtryskiwaczy 1971 i jak narazie bez efektów. Jak ciężko palił tak jest nadal. Wiem z forum że kilka osób montowało zaworki powrotne na wężu paliwowym. Czy to coś dało?????? A jeśli tak to w którym miejscu najlepiej taki zaworek zamontować i na jaką średnicę wężyka (8 czy 10 mm)????

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#85 Postautor: Sajmon27 » niedziela, 4 października 2020, 18:34

Nie montuj zaworka zwrotnego, bo uszkodzisz sobie przewód paliwowy lub jeszcze co innego. Zalej benzyny do 3/4 zbiornika i sprawdź.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#86 Postautor: Panicz » niedziela, 4 października 2020, 22:10

Pod kompa podpinałeś? Może czujnik temperatury?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#87 Postautor: Marek » niedziela, 4 października 2020, 22:23

A czy mierzyliście kiedyś ciśnienie paliwa z pompy?

Awatar użytkownika
darkik
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
Skąd jesteś: Kluczbork
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 233000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#88 Postautor: darkik » niedziela, 4 października 2020, 22:54

Dzięki bardzo za odpowiedź i poradę, ale nie do końca rozumiem jaki może mieć wpływ stan benzyny w baku na odpalanie. Przecież jeśli paliwo się cofa to będzie tak samo przy 3/4 zbiornika jak i przy 1/4. Oczywiście nie omieszkam to sprawdzić. Poprostu prubuje rozkminic przyczynę takiego stanu rzeczy. Pod kompa mam możliwość się podłączyć bo mam moduł i Cascade tyle że nie do końca wiem gdzie tego szukać. Ciśnienia paliwa nie mierzyłem. A może Cascade ma taką opcję? Tylko gdzie tego szukać?

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#89 Postautor: diodalodz » poniedziałek, 5 października 2020, 00:21

Przyglądam się od jakiegoś czasu i podpowiem
Są 3 możliwości nieodpalania
1. mieszanka jest za uboga
2. Mieszanka jest za bogada (np kapiące wtryski benzynowe)
3. Pojawia się zanik iskry
Co do diagnostyki to zacznij od podania dodatkowego paliwa do dolotu , może to być plak, albo samostar w areozolu. Jeśli na tym odpali od razu, to wiesz jedno. Mieszanka jest za uboga. Wtedy zostają ci już tylko 3 opcje
A. Za małe czasy otwarcia wtrysku
B. Zapchane wtryski
c. Brak ciśnienia paliwa, lub powietrze w listwie
Teoretyczne czasy wtrysku widać w cascade i w oprogramowaniu od LPG, z czego czasy w oprogramowaniu LPG będą dokładniej policzone. Upewnić się można najtańszym oscyloskopem.

Link do preparatu, najlepiej podać go do kolektora albo za przepustnicę.

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#90 Postautor: Sajmon27 » poniedziałek, 5 października 2020, 09:00

Opowiem na własnym przykładzie. Problem z odpalaniem po dłuższym postoju ujawnił się zaraz po kupnie auta. Poprzednik również z tym walczył. Z jego opisów wynikało, że problem się pojawiał i znikał na jakiś czas. U mnie było to samo. Postawiłem na cofające się paliwo do zbiornika, bo z plaka odpalał jak należy. Pompę paliwową i cały kosz wyjmowałem i rozbierałem 7 razy. Wymieniałem filtr paliwa ale okazało się, że jest mizerną podróbą więc został stary. Mierzyłem ciśnienie na zasilaniu tuż przy wyjściu z kosza. Po nocy 0 barów a po 3 sekundach kręcenia już właściwe. Auto i tak nie zapalało. Założyłem zaworek zwrotny ale okazało się że co tydzień miałem wyciek paliwa za zaworkiem bo za duże ciśnienie pompa nabijała a zaworek nie pozwolił mu ujść z powrotem. Na dzień dzisiejszy już wiem, że problem pojawia się wyłącznie gdy stan paliwa jest w okolicach 1/4 zbiornika. Gdy pojawi się taka sytuacja to zalewam za ponad 100 zł i spokój do następnego razu. Dziwne jest to że czasami po zalaniu po pierwszej nocy jeszcze prawidłowo nie zapali ale po kolejnych już OK. Podejrzewam nieszczelność na którymś otworze filtra paliwa lub na zgrzewie. Gdy poziom benzyny spadnie poniżej nieszczelność to do układu dostaje się powietrze. Pomiar ciśnienia wyjdzie prawidłowy bo faktycznie ono jest ale w postaci powietrza i benzyny. Póki co nic z tym nie mam zamiaru robić bo dzięki temu nie doprowadzę do sytuacji gdy wyjeżdżę paliwo do rezerwy czy końca jak to bywa u użytkowników gazu. Gdy problem daje o sobie znać to kierunek stacja i tankowanie. W przyszłości ewentualnie wymiana filtra na oryginalny oraz wszystkich oringów na jego połączeniach. Jeśli to nie pomoże to regulator ciśnienia do wymiany. Pompkę paliwa oczywiście też wymieniałem bo miałem nadzieję że zaworek zwrotny szwankuje. Niestety pomiędzy nim a przewodem paliwowym który idzie na listwę jest jeszcze filtr z czterema otworami i uszczelnieniami.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości