minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: niedziela, 9 grudnia 2018, 22:10
- Skąd jesteś: Głogów
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 218000
- Twoje poprzednie Sorento: Nie dotyczy
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG
Witam ponownie mam SORENTO I z silnikiem 2,4 w LPG. Przyszły minusowe temperatury i mam ogromny problem z odpaleniem, jeśli to dzieje się pod domem to rozwijam przedłużacz, podłączam rozruch 300A i suszarkę do włosów żony. Najpierw grzałem puszki elektryczne bezpieczniki, przekaźniki itp. ale nic. Skierowałem suszarkę na przewody paliwowe i okolice kolektora ssącego i odpalił. Zrobiłem jakieś 350km zaparkowałem na noc i rano znów problem z odpaleniem. Rozruch, suszarka na kolektor i odpalił. Zatankowany pod korek świeżym paliwem. Prąd na cewki dochodzi. Dolałem 0,5l dyngsu mam nadzieję że to pomoże. Mamy dopiero -5 stopnia aż strach pomyśleć co będzie przy -20? Jakieś rady?
W sklepie sprawdzano mi, że ten motor nie posiada filtra paliwa, ma w zbiorniku dożywotni...
W sklepie sprawdzano mi, że ten motor nie posiada filtra paliwa, ma w zbiorniku dożywotni...
Ostatnio zmieniony wtorek, 22 stycznia 2019, 08:45 przez cinekhh, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG
To że ma w zbiorniku filtr "dożywotni" cokolwiek by to znaczyło, to w 16 letnim aucie ma prawo się zatkać, a tak w ogóle jest jeszcze po drodze filtr par paliwa i on też może osiągnąć swój resurs.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: niedziela, 9 grudnia 2018, 22:10
- Skąd jesteś: Głogów
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 218000
- Twoje poprzednie Sorento: Nie dotyczy
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG
Zaraz dobiorę się do pompki w zbiorniku zobaczyć czy dochodzi napięcie, bo po przekręceniu kluczyka nie słyszę jej pracy. Od razu posprawdzam te filtry paliwa i pary.
Czujnik temperatury silnika jest wymieniony na nowy. Chyba, że jest jeszcze jeden bo czasami zawiesza mi się praca wentylatora chłodnicy (otworzę maskę i puszkę z bezpiecznikami i poruszam stycznikiem to się wyłączy)
Czujnik temperatury silnika jest wymieniony na nowy. Chyba, że jest jeszcze jeden bo czasami zawiesza mi się praca wentylatora chłodnicy (otworzę maskę i puszkę z bezpiecznikami i poruszam stycznikiem to się wyłączy)
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG
cinekhh pisze:W sklepie sprawdzano mi, że ten motor nie posiada filtra paliwa, ma w zbiorniku dożywotni...
Czy ktoś wymieniał filtr paliwa kiedykolwiek w tym aucie ?
- Tedi
- To ja
- Posty: 265
- Wiek: 70
- Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Mazda 3
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG
Napisz dokładnie co się dzieje, gdy rano kręcisz rozrusznikiem, czy silnik jak by chwytał ale nie może. Poczytaj 3,3 nie odpala. Miałem podobnie i wszystko u mnie wskazywało na paliwo. Po spuszczeniu i wlaniu nowego, wszystko działa.
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: niedziela, 9 grudnia 2018, 22:10
- Skąd jesteś: Głogów
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 218000
- Twoje poprzednie Sorento: Nie dotyczy
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG
Rano próbując odpalić kręci normalnie i cisza, zero odzewu, można tak kręcić aż do wyczerpania baterii. przez dwa dni pomagało suszenie. Dziś miałem więcej czasu i:
-sprawdziłem dopływ prądu do pompki paliwa był zanik, została zdemontowana i podłączona na krótko(działa), przeczyściłem kostkę i dogiąłem piny (styki)- pompka pompuje.
-pryśnięcie PLAKA do kolektora dawało odzew silnika łapał ale nie wkręcał się, zacząłem szukać na dolocie jakby wtryski nie dostawały prądu.
-w skrzynce bezpieczników na słupku pod nogami kierowcy sprawdziłem przejścia na bezpiecznikach na dwóch nie było przepalone.
-po kolei wyjąłem każdy bezpiecznik czyszcząc jego nóżki. Po zakończonej operacji KIA normalnie odpaliła, ale zauważyłem, że tempomat z powrotem przestał działać i nie świeci się dioda.
Po dzisiejszej nocce dam znać czy to pomogło czy trzeba dalej kopać.... Dziękuję za wskazówki i pomoc.
No niestety czyszczenie bezpieczników nic nie pomogło... idę działać dalej bd informował o efektach
Rozebrałem wnętrze aby dostać się do kostek przewodów pod kierownicą i nic to nie dało czyszczenie rozpinanie itd.
Zauważyłem ciekawą rzecz, zacząłem grzać opalarką w okolicach wtryskiwaczy i za drugim razem odpaliła na strzała.
Może wtryski się zawieszają lub jakiejś wody się dostało w układ??? Postaram się dzisiaj rozebrać wtryski i przemyć je preparatem do gaźników i przepustnic...
-sprawdziłem dopływ prądu do pompki paliwa był zanik, została zdemontowana i podłączona na krótko(działa), przeczyściłem kostkę i dogiąłem piny (styki)- pompka pompuje.
-pryśnięcie PLAKA do kolektora dawało odzew silnika łapał ale nie wkręcał się, zacząłem szukać na dolocie jakby wtryski nie dostawały prądu.
-w skrzynce bezpieczników na słupku pod nogami kierowcy sprawdziłem przejścia na bezpiecznikach na dwóch nie było przepalone.
-po kolei wyjąłem każdy bezpiecznik czyszcząc jego nóżki. Po zakończonej operacji KIA normalnie odpaliła, ale zauważyłem, że tempomat z powrotem przestał działać i nie świeci się dioda.
Po dzisiejszej nocce dam znać czy to pomogło czy trzeba dalej kopać.... Dziękuję za wskazówki i pomoc.
No niestety czyszczenie bezpieczników nic nie pomogło... idę działać dalej bd informował o efektach
Rozebrałem wnętrze aby dostać się do kostek przewodów pod kierownicą i nic to nie dało czyszczenie rozpinanie itd.
Zauważyłem ciekawą rzecz, zacząłem grzać opalarką w okolicach wtryskiwaczy i za drugim razem odpaliła na strzała.
Może wtryski się zawieszają lub jakiejś wody się dostało w układ??? Postaram się dzisiaj rozebrać wtryski i przemyć je preparatem do gaźników i przepustnic...
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: niedziela, 9 grudnia 2018, 22:10
- Skąd jesteś: Głogów
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 218000
- Twoje poprzednie Sorento: Nie dotyczy
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG
Znalazłem przyczynę brak impulsu na wtryskiwacze. Pod osłoną do stacyjki był przypięty oryginalny kluczyk z immo. I jest brak komunikacji z immo. Co polecacie ominąć to czy kodować na nowo?
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG
Czyli poprzedni właściciel ominął immobilizer podpinając oryginalny kluczyk pod stacyjką ?
To znaczy , że kupiłeś z jednym kluczykiem , bez immo, lub niezakodowanym ?
Dopytuję się , bo to dosyć nietypowe jest.
To znaczy , że kupiłeś z jednym kluczykiem , bez immo, lub niezakodowanym ?
Dopytuję się , bo to dosyć nietypowe jest.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG
Wyjmij transponder z kluczyka przypiętego pod stacyjką i przełóż do pasującego .
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: niedziela, 9 grudnia 2018, 22:10
- Skąd jesteś: Głogów
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 218000
- Twoje poprzednie Sorento: Nie dotyczy
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG
Andrzej pisze:Czyli poprzedni właściciel ominął immobilizer podpinając oryginalny kluczyk pod stacyjką ?
To znaczy , że kupiłeś z jednym kluczykiem , bez immo, lub niezakodowanym ?
Dopytuję się , bo to dosyć nietypowe jest.
Przy zakupie KIA powiedziano mi, że immo jest ominięte, ale nie wiedziałem że to w ten sposób. Tak dokładnie jeden kluczyk ułamany z chipem immo podpięty na stałe do stacyjki a ten bez chipa normalnie odpalał.
EDIT
Marek pisze:Wyjmij transponder z kluczyka przypiętego pod stacyjką i przełóż do pasującego .
To nie takie proste oba kluczyki są nierozbieralne zalane na amen. Ale Polak potrafi
Teraz już nie pokazuje brak komunikacji immo, tylko czujnik położenia wału, wymieniłem go (stary miał rezystancję 620 ohm a nowy 623 ohm. ale chociaż izolacja na nowym nigdzie nie będzie przerwana
Błąd nie ustępuje nadal jest błąd czujnika wału korbowego. Obstawiam sterownik komputer mój jest 9040930130B1 ; 39121-38330
I moje pytanie gdzie w Polsce kupiłbym takowy zestaw startowy czyli chip, immo, sterownik etc.???
Kolego jeżeli napiszesz jeszcze ponownie post pod postem w ciągu 24 godzin, to nie będę ich łączył tylko kasował.
Twój ulubiony moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG
A jak otwierasz samochód ?
U mnie jak kluczyk jest w stacyjce , to blokuje centralny zamek i nie da rady zamknąć auta drugim pilotem.
U mnie jak kluczyk jest w stacyjce , to blokuje centralny zamek i nie da rady zamknąć auta drugim pilotem.
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: niedziela, 9 grudnia 2018, 22:10
- Skąd jesteś: Głogów
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 218000
- Twoje poprzednie Sorento: Nie dotyczy
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG
Dzięki za podpowiedź, to chyba dlatego pilot mi nie działa muszę zamykać z kluczyka normalnie...
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: niedziela, 9 grudnia 2018, 22:10
- Skąd jesteś: Głogów
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 218000
- Twoje poprzednie Sorento: Nie dotyczy
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG
Zamykam temat ze szczęśliwym zakończeniem auto odpaliło.
Komputer diagnostyczny pokazywał już tylko czujnik położenia wału kupiłem nowy zamiennik VALEO i nadal to samo, każdy mechanik mówił, że trzeba oryginalny kupiłem OEM made in Korea. Rezystancje identyczne efekt taki sam. Kontakt z Panem ecuserwis.pl pomógł naprowadził mnie gdzie szukać przyczyny podałem jakie mam napięcia na instalacji i kazał szukać po kabelkach. Wyjąłem obie skrzynki z bezpiecznikami przeczyściłem każdy styk, każdą blaszkę, spryskałem "kontakt spray" w skrzynce bezpieczników znalazł się jeden bezpiecznik 10A bez przejścia wymieniłem go (nie wiem który ponieważ wyjąłem wszystkie, ale zrobiłem zdjęcie który gdzie ma być kolorami) wszystko spryskane spray każdy pin w kostkach wyczyszczony, poskładałem wszystko w całość przekręcenie kluczykiem i auto odpaliło.
A już obstawiano, że padł komputer sterujący silnikiem ECU- zadzwoniłem do serwisu we Wrocławiu i cena powaliła bez programowania 5000zł, ale udało się znaleźć przyczynę brak styków na instalacji.
Wspomniane było "sprawdzić instalację el." a mi wydawało się, że wszystko wyczyściłem. Jednak trzeba było to zrobić bardzo dokładnie.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Komputer diagnostyczny pokazywał już tylko czujnik położenia wału kupiłem nowy zamiennik VALEO i nadal to samo, każdy mechanik mówił, że trzeba oryginalny kupiłem OEM made in Korea. Rezystancje identyczne efekt taki sam. Kontakt z Panem ecuserwis.pl pomógł naprowadził mnie gdzie szukać przyczyny podałem jakie mam napięcia na instalacji i kazał szukać po kabelkach. Wyjąłem obie skrzynki z bezpiecznikami przeczyściłem każdy styk, każdą blaszkę, spryskałem "kontakt spray" w skrzynce bezpieczników znalazł się jeden bezpiecznik 10A bez przejścia wymieniłem go (nie wiem który ponieważ wyjąłem wszystkie, ale zrobiłem zdjęcie który gdzie ma być kolorami) wszystko spryskane spray każdy pin w kostkach wyczyszczony, poskładałem wszystko w całość przekręcenie kluczykiem i auto odpaliło.
A już obstawiano, że padł komputer sterujący silnikiem ECU- zadzwoniłem do serwisu we Wrocławiu i cena powaliła bez programowania 5000zł, ale udało się znaleźć przyczynę brak styków na instalacji.
Wspomniane było "sprawdzić instalację el." a mi wydawało się, że wszystko wyczyściłem. Jednak trzeba było to zrobić bardzo dokładnie.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości