CHiP 2.0 CRDi 185 KM

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: CHiP 2.0 CRDi 185 KM

#16 Postautor: Marek » poniedziałek, 23 listopada 2020, 15:52

Oj tam, oj tam. :)

Awatar użytkownika
Whiteehead
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 305
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Biała perla
Przebieg (km.): 44000
Inny Samochód: Ceed
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: CHiP 2.0 CRDi 185 KM

#17 Postautor: Whiteehead » poniedziałek, 23 listopada 2020, 18:33

No to będę tym, który przetrze szlaki :roftl: stać na konia to stać i na owies :kwink:

piotras78
jestem
jestem
Posty: 16
Rejestracja: piątek, 23 czerwca 2023, 08:52
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 117000
Kontaktowanie:

Re: CHiP 2.0 CRDi 185 KM

#18 Postautor: piotras78 » wtorek, 3 października 2023, 08:38

Ja też u siebie jestem po sofcie.
Mierzone na hamowni drogowej ale w serii pokazała tyle co hamowania stacjonarna ~184KM i 399Nm. więc zakładam że wyniki są w zakresie kilku % prawidłowe.
Co ciekawe - mierzyłem sobie sprint do 100 km/h w apk Torque (akcelerometr + łączność z samochodem przez OBD) i przed programem z samym kierowcą miałem wyniki na poziomie 11,5 sek.
Po sofcie w dwie osoby przyśpieszenie do 100 oscylowało w okolicach 9,6 sek.
Wiem że sprzęt nie jest profesjonalny ale pomiary były wykonane na tym samym oprogramowaniu i czuć wyraźną różnice w przyśpieszaniu. Mam też wrażenie że skrzynia szybciej zmienia biegi przy normalnej jeździe (tzn przy niższych obrotach) i wynika to chyba z faktu dostępności wyższego momentu obrotowego we wcześniejszym zakresie obrotów.
Zobaczymy jak będzie ze spalaniem - przed modyfikacją po Warszawie w korkach paliła mi ok 11,8l/100 km (dane z przejechanego ostatniego 1000km tylko po mieście)
Załączniki
measurement_1696268926_page-0001.jpg
measurement_1696268926_page-0001.jpg (191.79 KiB) Przejrzano 762 razy

jender
moja ranga
moja ranga
Posty: 115
Rejestracja: niedziela, 16 maja 2021, 10:28
Skąd jesteś: Wrocław
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2017
Kolor: Pearl Black
Przebieg (km.): 150000
Has thanked: 15 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: CHiP 2.0 CRDi 185 KM

#19 Postautor: jender » środa, 4 października 2023, 11:17

Masz może wykres sprzed chipa?

To jest program pisany pod Twoje auto czy jakiś ogólny typu box?

Sprawdzałeś jaki moment maksymalny jest w stanie przenieść skrzynia? Ja nie mogłem znaleźć nigdzie tej informacji i przez to na razie wstrzymuje się z chipem

piotras78
jestem
jestem
Posty: 16
Rejestracja: piątek, 23 czerwca 2023, 08:52
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 117000
Kontaktowanie:

Re: CHiP 2.0 CRDi 185 KM

#20 Postautor: piotras78 » czwartek, 5 października 2023, 15:27

Pisali przy mnie - pod moje auto. Nie brałem wykresu przed chipem ale robiłem pomiar i go widziałem - stwierdziłem że jest mi zbędny. Zakładam że skrzynia nie jest liczona na styk i przynajmniej te 500 Nm powinna przenieść. Ktoś wcześniej pisał że chyba 700 niutków wytrzymuje. Ja mam tą 8 biegową.

piotras78
jestem
jestem
Posty: 16
Rejestracja: piątek, 23 czerwca 2023, 08:52
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 117000
Kontaktowanie:

Re: CHiP 2.0 CRDi 185 KM

#21 Postautor: piotras78 » piątek, 20 października 2023, 10:40

Krótkie podsumowanie po przejechaniu 1000 km tylko w ruchu miejskim (tak jak poprzednio - korki Warszawa) na nowym sofcie.
Spalanie lekko spadło - 10,7 l/100.
Sprint do 100 km/h najlepszy jaki udało mi się osiągnąć to 8,92 sek. Mam zimowe opony i przy ruszaniu zrywa przodem przyczepność. Myślę że przy dobrych letnich gumach da rade zrobić okolice 8,8 więc różnica w stosunku do serii jest duża. Sam nie wiem z czego może to wynikać ale mam wrażenie że teraz jakby przełożenia skrzyni były lepiej dopasowane do charakterystyki przebiegu momentu i mocy.


Wróć do „Tuning Sorento III”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości